Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
noglangnietjarig schreef:
10-05-2021 16:55
Eens!

Ik laat me ook niet voor een of andere toegang tot iets testen, ik hoop dat dat hele gedoe ooit weer overwaait.
Ik ontken covid echt niet, maar waar ik woon komt t maar bar weinig voor laat staan dat ze omvallen, dus ja ik kan er integenstelling tot iemand die midden in zo’n besmettingshaard woont stukken nuchterder mee omgaan. Ik ben trouwens de hele tijd niet bang geweest.
Je hebt dan makkelijk praten. Als niemand om je heen besmet is dan is er ook niet veel reden tot zorg. Ik weet niet wat er van je nuchterheid overblijft als het echt op de proef wordt gesteld.
Ik ben ontzettend blij dat we weer gasten mogen ontvangen op het terras, maar wat zijn het kuttijden!

Gisteren twee tafeltjes hun avondeten moeten annuleren (17:25 besteld) omdat de keuken het niet optijd af ging krijgen voor ze, om het nog fatsoenlijk in alle rust opgegeten te kunnen worden. Gelukkig waren het erg lieve gasten, en dachten ze met ons mee. We hebben naast ons terras een mooi grasveld. Het eten is alsnog om 18:00 meegegaan in afhaalvorm, een aantal kleden op t gras neergelegd, en ze hebben dus gepicknickt!

Maar dit hoop ik dus zeer binnenkort niet meer te hoeven doen! Deze tijden zijn gewoon niet te doen voor een avondmaaltijd :(
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
10-05-2021 17:46
Ik ben ontzettend blij dat we weer gasten mogen ontvangen op het terras, maar wat zijn het kuttijden!

Gisteren twee tafeltjes hun avondeten moeten annuleren (17:25 besteld) omdat de keuken het niet optijd af ging krijgen voor ze, om het nog fatsoenlijk in alle rust opgegeten te kunnen worden. Gelukkig waren het erg lieve gasten, en dachten ze met ons mee. We hebben naast ons terras een mooi grasveld. Het eten is alsnog om 18:00 meegegaan in afhaalvorm, een aantal kleden op t gras neergelegd, en ze hebben dus gepicknickt!

Maar dit hoop ik dus zeer binnenkort niet meer te hoeven doen! Deze tijden zijn gewoon niet te doen voor een avondmaaltijd :(
Wat rot zeg.... dan hoop ik enorm voor jullie dat het vanaf volgende week verruimd wordt naar 20.00 uur!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
@Springinhetveld: wat goed opgelost! Maar ik snap dat dit echt geen doen is.
Ik snap dat 18:00 ook niet....had het op zijn minst 19:00 gemaakt, maar ja...is natuurlijk weer expres gedaan om te voorkomen dat mensen blijven eten.
Oehhhh stel je voor dat je na je biertje ook nog een kipsate op het terras op eet...levensgevaarlijk natuurlijk ... :-?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
10-05-2021 17:40
Je hebt dan makkelijk praten. Als niemand om je heen besmet is dan is er ook niet veel reden tot zorg. Ik weet niet wat er van je nuchterheid overblijft als het echt op de proef wordt gesteld.
Nou, als je hoogrisico patiënt ben zoals ik en je woont in een drukke stad, is er altijd wel reden tot zorg.
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
10-05-2021 17:46
Ik ben ontzettend blij dat we weer gasten mogen ontvangen op het terras, maar wat zijn het kuttijden!

Gisteren twee tafeltjes hun avondeten moeten annuleren (17:25 besteld) omdat de keuken het niet optijd af ging krijgen voor ze, om het nog fatsoenlijk in alle rust opgegeten te kunnen worden. Gelukkig waren het erg lieve gasten, en dachten ze met ons mee. We hebben naast ons terras een mooi grasveld. Het eten is alsnog om 18:00 meegegaan in afhaalvorm, een aantal kleden op t gras neergelegd, en ze hebben dus gepicknickt!

Maar dit hoop ik dus zeer binnenkort niet meer te hoeven doen! Deze tijden zijn gewoon niet te doen voor een avondmaaltijd :(
Kunnen mensen dan niet eerder hun eten bestellen of een paar snackjes bestellen?
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-05-2021 17:47
Wat rot zeg.... dan hoop ik enorm voor jullie dat het vanaf volgende week verruimd wordt naar 20.00 uur!
Ik zou het liever naar s ochtends uitgebreid hebben.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
10-05-2021 18:12
@Springinhetveld: wat goed opgelost! Maar ik snap dat dit echt geen doen is.
Ik snap dat 18:00 ook niet....had het op zijn minst 19:00 gemaakt, maar ja...is natuurlijk weer expres gedaan om te voorkomen dat mensen blijven eten.
Oehhhh stel je voor dat je na je biertje ook nog een kipsate op het terras op eet...levensgevaarlijk natuurlijk ... :-?
Ja, dat duffe tijdslot snap ik ook niet. Ook pas vanaf 12.00 uur open. Waarom niet vanaf 10.00 uur zodat mensen ook gewoon koffie met gebak kunnen nemen terwijl ze hun krantje lezen of een werkafspraak hebben of whatever.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
10-05-2021 18:49
Ik zou het liever naar s ochtends uitgebreid hebben.
Dat is nu ook het plan toch? Als alles überhaupt doorgaat uiteraard :proud:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
10-05-2021 16:48
Ik word overigens ook doodmoe van dat "brieven en afspraak maken" systeem .
Tjongejonge..is dat ontworpen op traagheid ofzo???
laat mensen gewoon in de rij gaan staan bij een vaccinatiestraat. De tijd die er overheen gaat met een brief sturen, en dan moet je bellen voor een afspraak en dat moet iemand dan weer in een systeem gaan zetten....en dan zijn er alrijd mensen die niet komen opdagen ...en ..en....en.....

Het lijkt serieus 1962 wel
Hoe kan dat nou? Met al die digitale toepassingen van tegenwoordig. Alles doe je met je smartphone, maar een oproep voor een coronavaccin krijg je per postkoets
Eens, je jaartal is aan de beurt, staat op je ID, happa gaan met die banaan.

Sowieso is het jammer dat we hebben gewacht met vaccineren omdat het 'goed geregeld moest worden' om er vervolgens een chaos van te maken
Alle reacties Link kopieren
Echt dat vaccineren...nu lees ik dat van de hoog risico mensen (die van 18-60) die voor mochten, slechts 1/3 een afspraak heeft gemaakt....kwam volgens de GGD misschien door de meivakantie...vaccins zijn er genoeg maar de prikhal was leeg...echt schiet mij maar lek. Dan kun je toch niet wachten tot je mag......of zal het allemaal wel meevallen met die onderliggende redenen? Ik ken ook werkelijk iemand die daarvoor in aanmerking komt. Schiet toch eens op met de 50 plussers....1963 krijgt vanaf begin volgende week een brief...dan is het al 17 mei hè.....en alleen nog maar een brief. Hoop dat er mogen bij de persconferentie eens flink wordt doorgevraagd over de vaccinatie ellende
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:12
Echt dat vaccineren...nu lees ik dat van de hoog risico mensen (die van 18-60) die voor mochten, slechts 1/3 een afspraak heeft gemaakt....kwam volgens de GGD misschien door de meivakantie...vaccins zijn er genoeg maar de prikhal was leeg...echt schiet mij maar lek. Dan kun je toch niet wachten tot je mag......of zal het allemaal wel meevallen met die onderliggende redenen? Ik ken ook werkelijk iemand die daarvoor in aanmerking komt. Schiet toch eens op met de 50 plussers....1963 krijgt vanaf begin volgende week een brief...dan is het al 17 mei hè.....en alleen nog maar een brief. Hoop dat er mogen bij de persconferentie eens flink wordt doorgevraagd over de vaccinatie ellende
Wow, niet meteen zo oordelen. Ik vind het inderdaad ook erg weinig maar er zijn zoveel redenen waarom mensen mogelijk nog geen afspraak hebben gemaakt. Sommige mensen werken in de zorg, dus hebben al een vaccin gehad of zijn al gevaccineerd via het ziekenhuis of zijn 58, 59 of 60 jaar oud dus al een brief ontvangen of mensen zijn er niet aan toe gekomen (ja, ik zou ook direct een afspraak maken maar dat geldt misschien niet voor iedereen) of familieomstandigheden of een weekendje weg waardoor ze de brief pas morgen zien of ze hebben hulp nodig bij het inplannen/moeten gebracht worden naar de afspraak waardoor ze nog wachten op een familielid.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
eef-- wijzigde dit bericht op 10-05-2021 20:39
Reden: Erg enthousiast
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk zullen er mensen zijn met een prima reden, maar slechts een de4e betekent dat meer dan 60% niet op de brief reageert...ik vind dat belachelijk veel. En die dubbelingen zouden idd met een betere administratie niet voor mogen komen. Maar als je weer dat die er zijn, kun je evengoed ook met de gewone jaargangen door en had dan bv 1963, 2964 en 1965 uitgenodigd indezelfde week.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:56
Tuurlijk zullen er mensen zijn met een prima reden, maar slechts een de4e betekent dat meer dan 60% niet op de brief reageert...ik vind dat belachelijk veel. En die dubbelingen zouden idd met een betere administratie niet voor mogen komen. Maar als je weer dat die er zijn, kun je evengoed ook met de gewone jaargangen door en had dan bv 1963, 2964 en 1965 uitgenodigd indezelfde week.
Kan ook “gewoon” aan de lokale postbode liggen, ik heb de brief 4 keer voorbij zien komen in de app voordat hij vandaag daadwerkelijk bezorgd is. Ik heb wel direct een afspraak gemaakt, voor over 3.5 week...
Alle reacties Link kopieren
De brieven voor mensen in die risicogroep worden tot en met 18 mei verstuurd. Dus nog niet iedereen heeft hem ontvangen. Daarnaast las ik dat er een hoop dubbele post is verstuurd omdat een deel van die mensen al gevaccineerd zijn via het ziekenhuis.


Mijn vriend heeft zijn uitnodiging zaterdag gekregen en zijn data voor de prikken geprikt. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
2964=1964 uiteraard.
SpringInhetveldje schreef:
10-05-2021 17:46
Ik ben ontzettend blij dat we weer gasten mogen ontvangen op het terras, maar wat zijn het kuttijden!

Gisteren twee tafeltjes hun avondeten moeten annuleren (17:25 besteld) omdat de keuken het niet optijd af ging krijgen voor ze, om het nog fatsoenlijk in alle rust opgegeten te kunnen worden. Gelukkig waren het erg lieve gasten, en dachten ze met ons mee. We hebben naast ons terras een mooi grasveld. Het eten is alsnog om 18:00 meegegaan in afhaalvorm, een aantal kleden op t gras neergelegd, en ze hebben dus gepicknickt!

Maar dit hoop ik dus zeer binnenkort niet meer te hoeven doen! Deze tijden zijn gewoon niet te doen voor een avondmaaltijd :(
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je meisje22 ! Adelaar81.... daarom is via de post ook suf en niet handig. Sneller iedereen prikken is sneller kunnen versoepelen. Daarom ben ik er boos over dat het zo slecht verloopt
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 21:06
Fijn voor je meisje22 ! Adelaar81.... daarom is via de post ook suf en niet handig. Sneller iedereen prikken is sneller kunnen versoepelen. Daarom ben ik er boos over dat het zo slecht verloopt
Ja heel fijn! Ik hoop ook dat het sneller gaat en dat de vaccinatiebereidheid voldoende is voor een goede vaccinatiegraad. Hopelijk schiet het prikken op en ik hoop ook dat je snel de uitnodiging krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:56
Tuurlijk zullen er mensen zijn met een prima reden, maar slechts een de4e betekent dat meer dan 60% niet op de brief reageert...ik vind dat belachelijk veel. En die dubbelingen zouden idd met een betere administratie niet voor mogen komen. Maar als je weer dat die er zijn, kun je evengoed ook met de gewone jaargangen door en had dan bv 1963, 2964 en 1965 uitgenodigd indezelfde week.
Helemaal met je eens
We zitten verdorie al ruim een jaar in een wereldwijde pandemie
Je excuus moet wel echt HEEL, HEEL goed zijn wil jij geen tijd kunnen maken om die prik te gaan halen. Dat is gewoon je plicht
En dat is precies wat er mis is met dat belachelijke afsprakensysteem. We maken ons afhankelijk van de mensen die een oproep krijgen.
Komen ze niet? Jeetje dan zitten we opeens met lege vaccinatiestraten..... goh
Roep gewoon meerdere jaartallen op. Wat nou : 1962 heeft een brief? Zeg gewoon dat 1960 tm 1965 kunnen gaan bellen.
Als er echt zoveel niet komen vul je dat gat dus mooi op met de mensen uit die andere jaren die wel willen komen.

Ik vind het om te huilen....
En dan staat er op de RIVM site dat mensen van 1971 tm 2003 vanaf half juni aan de beurt zijn??
Hoe dan? Dus dan kunnen we opeens 35 jaren tegelijk gaan vaccineren ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Dank vlokkenopbrood...je slaat de spijker op de kop. De media doet hier ook heel weinig mee ik snap het echt niet.....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik dus ook!
Waarom hoor je hier niks over op het journaal of in de kranten??

Overigens vind ik ook dat als jij nu nog 65 plusser bent en nog steeds geen afspraak gemaakt hebt, je dan ook maar lekker wacht totdat de rest allemaal geweest is.
De rij verlaten betekent achteraan aansluiten....
Half Nederland zit nu verplicht te wachten tot we mogen, ondertussen komen er talloze mensen niet opdagen of maken geen afspraak....en dan zijn wij straks eindelijk aan de beurt en dan gaan die mensen wrs opeens ook alsnog bellen. En dan vertraagd dat de boel dus nog meer.....

Een beetje zoals de bejaarden die per se om 18:15 boodschappen willen lijken te doen als het stervensdruk is in de supermarkt, terwijl ze de hele dag de tijd hadden :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
10-05-2021 21:46
Helemaal met je eens
We zitten verdorie al ruim een jaar in een wereldwijde pandemie
Je excuus moet wel echt HEEL, HEEL goed zijn wil jij geen tijd kunnen maken om die prik te gaan halen. Dat is gewoon je plicht
En dat is precies wat er mis is met dat belachelijke afsprakensysteem. We maken ons afhankelijk van de mensen die een oproep krijgen.
Komen ze niet? Jeetje dan zitten we opeens met lege vaccinatiestraten..... goh
Roep gewoon meerdere jaartallen op. Wat nou : 1962 heeft een brief? Zeg gewoon dat 1960 tm 1965 kunnen gaan bellen.
Als er echt zoveel niet komen vul je dat gat dus mooi op met de mensen uit die andere jaren die wel willen komen.

Ik vind het om te huilen....
En dan staat er op de RIVM site dat mensen van 1971 tm 2003 vanaf half juni aan de beurt zijn??
Hoe dan? Dus dan kunnen we opeens 35 jaren tegelijk
gaan vaccineren ofzo?
Er zouden toch ook ziekenhuizen worden ingezet vanaf een bepaald moment (eind mei, begin juni)? Misschien dat dat het verschil gaat maken.
Verder met je eens hoor. Schiet nou toch verdomme gewoon eens een beetje op. Dit moet echt sneller kunnen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
10-05-2021 17:40
Je hebt dan makkelijk praten. Als niemand om je heen besmet is dan is er ook niet veel reden tot zorg. Ik weet niet wat er van je nuchterheid overblijft als het echt op de proef wordt gesteld.
Dat zeg ik

Edit: wat er van mn nuchterheid dan overblijft als het op de proef wordt gesteld; sorry dat zie ik dan wel, meestal zijn de klachten mild toch?
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 11-05-2021 00:02
20.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven