Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al die berichten niet meer.
Ik denk dat ze dat met opzet doen, dat we niet denken dat we er zijn, zodat we voorzichtig blijven of zo?

Ik snap ook niet dat bijv de bieb niet onder winkels valt, dat men wel met zoveel man tegelijk in de etos mag of de rij voor de H&M staat en niet een paar boeken halen, desnoods zoveel per m2 op afspraak met tijdslot.

Zonnebank kan ook op afspraak zou je zeggen..
Ik zou wel blij zijn als (binnen)zwembaden open gaan, en sportscholen: laat mensen toch vooral bewegen en hun conditie op peil krijgen/ houden!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
12-05-2021 09:59
You're very welcome :-D !
Wat ik trouwens niet begrijp van die van die verschuivingen van data naar achteren, dat als er eenmaal één datum is uitgesteld (dus van 11 mei naar 18 mei nu), dat dan blijkbaar automatisch ook lijkt te gelden voor de daarop volgende stappen. Stap 3 stond immers voor 26 mei gepland maar ze weten nu al dat dat dus wordt uitgesteld naar "op zijn vroegst" 9 juni. Ik dacht dat alles per week bekeken zou worden? Het zou toch ook kunnen dat we opeens zo'n inhaalslag maken met vaccineren en dat de cijfers er zo goed uitzien dat stap 3 gewoon op de oorspronkelijke datum in kan gaan?
Heel raar dit. Blijkbaar betekent "per week bekijken" alleen maar dat het later kan worden, niet eerder.
Dat dacht ik ook, maar dit is dus een verlenging van twee weken.
Ze zouden op 18 mei communiceren over binnen doorstroomlocaties, maar dat wordt nu dus 1 juni.
Lekker allemaal extra werk voor mij deze week. Maar gelukkig heb ik nog werk denk ik dan maar weer. :idee:
Mutsje78 schreef:
11-05-2021 19:25
Godsamme, er word toch niet voor jan l. gevaccineerd. Meneer is zeker bang om in de vergetelheid te raken en begint maar weer te doemdenken.
Nou dit.
Volgens mij moeten Diederik en het OMT maar eens op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag is of er weleens onderzocht of geregistreerd is of mensen na een griepprik niet meer positief getest worden op griep.

En hoe erg dat zou zijn, als ze het alsnog zouden krijgen, maar door griepprik niet merken of bijv hooguit een snotneus ipv zware vorm.

Nu we alles zo onder een vegrootglas leggen met corona, alles meten en bijhouden, waar sowieso het overgrote deel van de mensen weinig klachten van krijgen, en bij vaccinatie de kans op ernstig verloop geminimaliseerd wordt, wat geeft het dan als mensen nog positief testen (ik lees net 1% bij 2 prikken en 2% bij 1 prik)..

Met griepvaccins is de griep ook nooit helemaal uitgeband geweest, ik snap niet helemaal dat dat het doel lijkt te zijn met corona, lijkt me onhaalbaar.
Ik denk dat we ermee moeten gaan leren leven, als een gevaarlijjker soort griep, niet meer maar ook niet minder.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Altijd die doemscenario's van Gommers en Ernst Kuipers.
Het kan dat als er versoepeld wordt dat de besmettingen weer toenemen, en mensen weer gaan reizen. Maar dan zijn er toch al w at aardig mensen gevaccineerd..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
12-05-2021 11:37
Wat ik me afvraag is of er weleens onderzocht of geregistreerd is of mensen na een griepprik niet meer positief getest worden op griep.

En hoe erg dat zou zijn, als ze het alsnog zouden krijgen, maar door griepprik niet merken of bijv hooguit een snotneus ipv zware vorm.

Nu we alles zo onder een vegrootglas leggen met corona, alles meten en bijhouden, waar sowieso het overgrote deel van de mensen weinig klachten van krijgen, en bij vaccinatie de kans op ernstig verloop geminimaliseerd wordt, wat geeft het dan als mensen nog positief testen (ik lees net 1% bij 2 prikken en 2% bij 1 prik)..

Met griepvaccins is de griep ook nooit helemaal uitgeband geweest, ik snap niet helemaal dat dat het doel lijkt te zijn met corona, lijkt me onhaalbaar.
Ik denk dat we ermee moeten gaan leren leven, als een gevaarlijjker soort griep, niet meer maar ook niet minder.
Ben het idd met je eens. Ik las hier elders op het forum iemand die vindt dat als straks "iedereen" is gevaccineerd, we het er in moeten houden dat kinderen met een snotneus niet naar school mogen, en je niet naar je werk mag als je verkouden bent.
Maar waarom?! Ziekmelden met een verkoudheid, kost je een wachtdag en evt. niet ziekzijn bonus. Net of je al je collega's ziek maakt...
En kinderen missen dan weer steeds veel school omdat ze alleen maar een snotneus hebben.
Voor Corona deden we dit nooit, heb nog nooit meegemaakt dat een collega zich ziekmeldt voor een snotneus. Nu moet dit opeens het nieuwe normaal worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar de daadwerkelijke gegevens bij het aantal sterfgevallen straks over een paar jaar als alles wat overzichtelijker is.
We worden continue bang gehouden met "Ja maar ook jonge mensen komen op de IC hoor" Ja.....en er gaan ook jonge mensen dood aan kanker. Dat wil niet zeggen dat iedereen op het randje van de afgrond leeft.

Er wordt zó weinig inhoud gegeven bij de cijfers. "2000 besmettingen, 37 doden"
Ja wat zegt mij dat?
Waren die 37 doden allemaal 85+ ? Of had 75% van die doden al jarenlang een ziekte waardoor ze zwak waren? Of 100 kilo overgewicht?

Over vijf jaar krijgen we waarschijnlijk onthutsende grafieken: dat we een hele samenleving failliet hebben laten gaan en gegijzeld hebben omdat 0,01 procent van de doden gewoon jong en gezond bleek te zijn en de rest al allerlei onderliggende aandoeningen had of gewoon stokoud was (en ik snap sowieso niet dat we iedere 90-jarige kost wat kost in leven moeten houden).
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
12-05-2021 14:28
Ik ben heel benieuwd naar de daadwerkelijke gegevens bij het aantal sterfgevallen straks over een paar jaar als alles wat overzichtelijker is.
We worden continue bang gehouden met "Ja maar ook jonge mensen komen op de IC hoor" Ja.....en er gaan ook jonge mensen dood aan kanker. Dat wil niet zeggen dat iedereen op het randje van de afgrond leeft.

Er wordt zó weinig inhoud gegeven bij de cijfers. "2000 besmettingen, 37 doden"
Ja wat zegt mij dat?
Waren die 37 doden allemaal 85+ ? Of had 75% van die doden al jarenlang een ziekte waardoor ze zwak waren? Of 100 kilo overgewicht?

Over vijf jaar krijgen we waarschijnlijk onthutsende grafieken: dat we een hele samenleving failliet hebben laten gaan en gegijzeld hebben omdat 0,01 procent van de doden gewoon jong en gezond bleek te zijn en de rest al allerlei onderliggende aandoeningen had of gewoon stokoud was (en ik snap sowieso niet dat we iedere 90-jarige kost wat kost in leven moeten houden).
Ja dit dus! En de jongeren willen ook maar als te graag gevaccineerd worden, hun leven staat al 15 maanden stil. En ik ben 40 er en ik wil ook graag gevaccineerd worden. Ik werk in een hotel waar het kei druk is met allerlei mensen en ik heb geen behoeft om nu op het einde van de tunnel Covid-19 op te lopen.....
Alle reacties Link kopieren
Zeevarenden, daklozen, defensiepersoneel en gevangenen worden ook nu gevaccineerd . Ik wacht nog wel ff hoor
Ik gun de leerkrachten ook het vaccin, maar volgens mij krijgen die als beroepsgroep niet eens voorrang?

De middelbare scholen zijn sinds de start van de pandemie nauwelijks normaal open geweest. En dat terwijl onderwijs een grondrecht is. En school ook een grote rol speelt in de sociale ontwikkeling.

En dat bv voetbalwedstrijden dan wel gewoon doorgaan, en er niet wordt ingegrepen als supporters zich nadien niet aan de regels houden, dat vind ik onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
12-05-2021 11:37
Wat ik me afvraag is of er weleens onderzocht of geregistreerd is of mensen na een griepprik niet meer positief getest worden op griep.

En hoe erg dat zou zijn, als ze het alsnog zouden krijgen, maar door griepprik niet merken of bijv hooguit een snotneus ipv zware vorm.

Nu we alles zo onder een vegrootglas leggen met corona, alles meten en bijhouden, waar sowieso het overgrote deel van de mensen weinig klachten van krijgen, en bij vaccinatie de kans op ernstig verloop geminimaliseerd wordt, wat geeft het dan als mensen nog positief testen (ik lees net 1% bij 2 prikken en 2% bij 1 prik)..

Met griepvaccins is de griep ook nooit helemaal uitgeband geweest, ik snap niet helemaal dat dat het doel lijkt te zijn met corona, lijkt me onhaalbaar.
Ik denk dat we ermee moeten gaan leren leven, als een gevaarlijjker soort griep, niet meer maar ook niet minder.
Omdat je drie groepen in de samenleving hebt mbt Corona vaccinaties

1. De mensen die zich kunnen laten vaccineren en dat ook doen.

2. De mensen die zich kunnen laten vaccineren en dat niet doen.

3. De mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren. Daar horen kinderen onder de twee jaar ook bij (ik las vanmorgen ergens dat Pfizer bezig is met een vaccin vanaf 2 jaar te ontwikkelen).

Vanwege groep 3 moet je ervoor zorgen dat groep 2 zo klein mogelijk wordt. Anders zullen uitbraken ervoor zorgen dat leden van groep 2 en 3 toch nog op de IC terechtkomen.

Wat betreft griep is er natuurlijk een historische ontwikkeling geweest waarbij in 1918-1919 vrijwel de hele wereldbevolking griep heeft gehad. Daardoor zijn miljoenen gestorven maar is tegelijkertijd ook immuniteit ontstaan. Er waren destijds geen vaccins. In deze tijd is dat niet meer ethisch verantwoord om het iedereen te laten krijgen en zo groepsimmuniteit op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
12-05-2021 11:37
Wat ik me afvraag is of er weleens onderzocht of geregistreerd is of mensen na een griepprik niet meer positief getest worden op griep.

En hoe erg dat zou zijn, als ze het alsnog zouden krijgen, maar door griepprik niet merken of bijv hooguit een snotneus ipv zware vorm.

Nu we alles zo onder een vegrootglas leggen met corona, alles meten en bijhouden, waar sowieso het overgrote deel van de mensen weinig klachten van krijgen, en bij vaccinatie de kans op ernstig verloop geminimaliseerd wordt, wat geeft het dan als mensen nog positief testen (ik lees net 1% bij 2 prikken en 2% bij 1 prik)..

Met griepvaccins is de griep ook nooit helemaal uitgeband geweest, ik snap niet helemaal dat dat het doel lijkt te zijn met corona, lijkt me onhaalbaar.
Ik denk dat we ermee moeten gaan leren leven, als een gevaarlijjker soort griep, niet meer maar ook niet minder.
Omdat Corona toch iets anders is dan griep. Dus wordt er ook anders mee omgegaan, het is een pandemie en de griep niet.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
12-05-2021 13:15
Altijd die doemscenario's van Gommers en Ernst Kuipers.
Het kan dat als er versoepeld wordt dat de besmettingen weer toenemen, en mensen weer gaan reizen. Maar dan zijn er toch al w at aardig mensen gevaccineerd..
Mensen die gevaccineerd zijn kunnen helaas nog Corona oplopen en waarschijnlijk ook verspreiden. De samenleving is pas veiliger als er nog maar heel weinig besmettelijke mensen rondlopen. Dat moment komt wel, alleen weet niemand wanneer.
Alle reacties Link kopieren
Irritant dat ze op het coronadashboard nu weer veranderd zijn qua cijfers weergeven: ipv met hoeveel hoger of lager tov de vorige dag (zoals ze tot nu toe deden) geven ze nu de dagcijferds en dan erbij hoeveel dat is tov het weekgemiddelde..

Doen ze het erom of zo?
Dat zaait toch alleen maar verwarring? Of willen ze dat juist?
Geef dan voortaan beide cijfers: tov dag eerder EN tov het weekgemiddelde..

Hoe dan ook gaat het omlaag en ik hoop dat datnu gestaag doorzet, al denk ik dat ook het redelijk goede weer en (school)vakantie hebben meegespeeld.
En dat niet eea weer toeneemt als het weer komende week weer tegenzit en mensen weer binnenblijven..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
13-05-2021 14:41
Mensen die gevaccineerd zijn kunnen helaas nog Corona oplopen en waarschijnlijk ook verspreiden. De samenleving is pas veiliger als er nog maar heel weinig besmettelijke mensen rondlopen. Dat moment komt wel, alleen weet niemand wanneer.
Ik lees net dat ze dat risico in de VS blijkbaar heel klein achten en gevaccineerden mondkapjes en anderhalve meter mogen skippen ( behalve in het OV en vliegtuig enzo)..
Bij een percentage gevaccineerden van ongeveer 35%..

Toch ook welbemoedigend ergens om te zien dat er al landen zijn die -als ze denken dat het grote gevaar geweken is- het weer echt in dat soort opzichten back to normal kan, en niet we maar moeten wennen aan het nieuwe normaal..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Anyway, hier bij hutje afgelopen dagen toch weer even weinig met corona geconfronteerd geweest (behalve mondkapje als je de winkel in gaat) en dat is een verademing, je bent al soort van gewend geraakt om ook buiten de nodige afstand van elkaar te houden als je je je vrienden en kennissen eindelijk weer eens ziet en spreekt.

Buurvrouw die weer spontaan een bakkie komt doen, opeens sinds gisteren weer veel meer levendigheid, mensen die arriveren en rondwandelen, fietsen, hond uitlaten, terras is overdag open..

In vergelijking met vorig jaar rond deze tijd is het heel anders, toen was het al langer prachtig en veel warmer weer, maar was iedereen ook angstiger en meer op zichzelf, eea pas 1 juni open, zoals zwembad en sanitair, maar ook qua bezoek wat niet mocht.

En nu ivoelt het op eoa manier toch vrijer, ondanks het weer wat deze lente tegenvalt.
Het is
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wat je schrijft Suzy, ik ben gisteren voor het eerst in maanden weer eens naar het centrum gewandeld, ipv in de natuur. We hebben een terrasje gepakt, de zon scheen. De sfeer leek opeens wat luchtiger, echt heel fijn.
Wij gaan ook regelmatig op pad met onze camper en op (natuur)campings lijkt Corona ook veel meer op de achtergrond. Ik kijk ook uit naar het moment dat we weer naar een pretpark mogen. En dat ik weer zelf een boek kan uitkiezen (ipv online reserveren en afhalen).

En toch ervaar ik aan de andere kant nog wel (werk) stress. Ik zit nu tijdelijk op een werkplek waar ik me minder op mijn plek voel. Inmiddels alweer een jaar in onzekerheid, steeds piekeren over wat ik wil en wat kan. Gelukkig wel tijdelijke baantjes en daarmee inkomen, maar niet wat ik in gedachten had voordat Corona uitbrak (en ik nog een vaste baan had).
Ik hoop maar dat ik uiteindelijk een nog leukere baan vind dan ik oorspronkelijk had en dat ik achteraf kan zeggen dat deze onzekere periode me ook wat gebracht heeft. Zoiets als; door Corona moest ik het roer omgooien, maar nu ben ik nog gelukkiger 😉

Ben wel benieuwd wat je nog wilde schrijven, 'het is...'
Alle reacties Link kopieren
He shit, had een bericht gemaakt maar ben ik nu kwijt.
Zit op mijn Ipad, dat typt zo onhandig rechtop zonder toetsenbord, vandaar niet afgemaakte zin ook, ik typ normaal blind en snel, nu traag en fouten.. en doe ik ff iets anders dan gaat Ipad van de hotspot af, is beetje behelpen dus (ben al zo’n digibeet).

Maar snap je helemaal hoor, ik pieker onderhuids ook over mijn toekomst en werk/ inkomen en mogelijkheden..
Als jijj merendeels werkt momenteel puur om het inkomen, te kunnen leven, zou dat makkelijker vol te houden te zijn als daar het normale leven tegenover zou staan, met dan iig op andefe vlakken plezierige dingen.

Nu dat ook ontbreekt en het weer ook nog eens niet meewerkt betekent dat een karig leven inhoudelijk, met weinig uitdaging en/of voldoening, dan ben jle aan het overleven ipv leven.. hopelijk verandert dat binnenkort, want duurt te lang he?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat ze de bieb ook open willen gooien, is namelijk een bertje raar dat je wel een boek kunt kopen in de winkel en niet naar de bieb eentje lenen..
Dus er is hoop..

Aanrader: heb net “Ongetemd leven” uitgelezen, van GlennonDoyle.
Zet je aan het denken, en past helemaal bij hoe ik eea al jaren zie, het raakt je eigrn innerlijk, dit is voor mij zo’n boek wat je weglegt en opnieuw pakt, herleest, mij herinnert aan leven van binnenuit ipv buitenaf.
Klinkt misschien vaag, maar juis om dichtbij jezelf te blijven en kijken wat bij jou past ipv waar jij in past..

(Ook qua werk, leefwijzen en opvattingen, interesses, ook als dat afwijkt van eoa maatschappelijk beeld via (social) media en alle invloed die je ongemerkt oppikt van je omgeving enzo over wat er van je verwacht wordt of van jezelf bent gaan verwachten..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste Pfizer zit erin. Yoho.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-05-2021 13:18
Mijn eerste Pfizer zit erin. Yoho.
Gefeliciteerd! Bij mijn vriend ook vanmorgen. Voel jij al wat? ;-)

We hebben tompouce donuts om het te vieren.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-05-2021 13:18
Mijn eerste Pfizer zit erin. Yoho.
Yeah! 👍

Ik ook binnenkort aan de beurt denk ik 😀

Zul je altijd zien: ben ik klaar voor vertrek, breekt een mager zonnetje door. Was op de fiets nog fris briesje, maar in de tuin dan meteen lekker ( bij 15 a 16 graden)..

Dan wil ik nog helemaal niet naar huis!!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de boekentip!

Yasmijn, fijn dat de eerste prik gezet is. Ik denk dat ik begin juli pas mag.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
14-05-2021 13:20
Gefeliciteerd! Bij mijn vriend ook vanmorgen. Voel jij al wat? ;-)

We hebben tompouce donuts om het te vieren.
Ik voel nog niks. Het schijnt dat bijwerkingen pas na een paar uur verschijnen, als je ze al krijgt. Keep u posted!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Meisje22, ik heb nog steeds geen bijwerkingen. Zelfs geen pijntje op de plek van de prik.

En jouw man?
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven