Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind mag straks alle dagen naar de hoeren, en maximaal 1 dag naar school.

Iets met prioriteiten?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
14-05-2021 19:49
Mijn kind mag straks alle dagen naar de hoeren, en maximaal 1 dag naar school.

Iets met prioriteiten?

Oh wat een geweldige samenvatting! :bonk: Echt he, er is geen touw aan vast te knopen.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-05-2021 19:47
Meisje22, ik heb nog steeds geen bijwerkingen. Zelfs geen pijntje op de plek van de prik.

En jouw man?
Fijn Yasmijn!

Mjjn man blijft maar rondjes lopen ;-)

Nee zonder dollen. Niks aan de hand, wel last van de prik zelf. Beetje stijve arm.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
14-05-2021 20:08
Fijn Yasmijn!

Mijn man blijft maar rondjes lopen ;-)

Nee zonder dollen. Niks aan de hand, wel last van de prik zelf. Beetje stijve arm.
Zolang hij niet zijn staart probeert te vangen valt het mee.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-05-2021 20:15
Zolang hij niet zijn staart probeert te vangen valt het mee.
:)
Ja dat dacht ik! Ik laat hem maar even. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
14-05-2021 20:08
Fijn Yasmijn!

Mjjn man blijft maar rondjes lopen ;-)

Nee zonder dollen. Niks aan de hand, wel last van de prik zelf. Beetje stijve arm.
Mooi!

Ik heb zelfs geen stijve arm.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dinsdag Janssen gekregen. Was woensdag niet topfit maar dat was gisteren weer over.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
13-05-2021 13:27
Ik gun de leerkrachten ook het vaccin, maar volgens mij krijgen die als beroepsgroep niet eens voorrang?

De middelbare scholen zijn sinds de start van de pandemie nauwelijks normaal open geweest. En dat terwijl onderwijs een grondrecht is. En school ook een grote rol speelt in de sociale ontwikkeling.
Een van mijn studenten afgelopen week (mbo):
"Mevrouw, wordt u nu ook met voorrang gevaccineerd?"
"Nee, ik moet gewoon wachten tot mijn leeftijdgroeps aan de beurt is."
"Maar leraar was toch een cruciaal beroep, dus dan moet u toch ook voorrang krijgen."
"Blijkbaar ben ik niet zo cruciaal"
"Wel klote voor u."

Ik hou van mijn mbo-jong. <3

Wij waren afgelopen donderdag voor het eerst in de stad, we hadden 2 zakken vol Nespresso cupjes die naar de winkel (recycle) en ik had tandpasta nodig (ik heb vegan van de H&B).
Viel mij op dat er vooral rijen stonden bij de goedkope winkels zoals de SoLow, H&M, Berska e.d. en niet zozeer bij de duurdere winkels. Moest gelijk denken aan een uitspraak die ik ergens aan het begin van de pandemie tegen kwam. Dat we door deze pandemie zouden leren dat we niet gelukkig zouden worden van het uitgeven van geld aan goedkope meuk, want we zouden we nu wel achter komen dat we ook zonder al die troep kunnen.
Nou, geloof er niks van...
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
15-05-2021 08:07
Een van mijn studenten afgelopen week (mbo):
"Mevrouw, wordt u nu ook met voorrang gevaccineerd?"
"Nee, ik moet gewoon wachten tot mijn leeftijdgroeps aan de beurt is."
"Maar leraar was toch een cruciaal beroep, dus dan moet u toch ook voorrang krijgen."
"Blijkbaar ben ik niet zo cruciaal"
"Wel klote voor u."

Ik hou van mijn mbo-jong. <3

Wij waren afgelopen donderdag voor het eerst in de stad, we hadden 2 zakken vol Nespresso cupjes die naar de winkel (recycle) en ik had tandpasta nodig (ik heb vegan van de H&B).
Viel mij op dat er vooral rijen stonden bij de goedkope winkels zoals de SoLow, H&M, Berska e.d. en niet zozeer bij de duurdere winkels. Moest gelijk denken aan een uitspraak die ik ergens aan het begin van de pandemie tegen kwam. Dat we door deze pandemie zouden leren dat we niet gelukkig zouden worden van het uitgeven van geld aan goedkope meuk, want we zouden we nu wel achter komen dat we ook zonder al die troep kunnen.
Nou, geloof er niks van...
Ach wat lief 😍

En dat laatste, daar had ik ook goede hoop op. Evenals vliegreizen. Je hoeft niet naar ver. In de buurt is ook prima. Maar ik hoor om mij heen alweer flink gejengel of er deze zomer wel gevlogen kan naar Gran Canaria.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Snoesje666 schreef:
14-05-2021 19:49
Mijn kind mag straks alle dagen naar de hoeren, en maximaal 1 dag naar school.

Iets met prioriteiten?
Briljante samenvatting. En triest, dat dit de realiteit is.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
15-05-2021 08:07

Wij waren afgelopen donderdag voor het eerst in de stad, we hadden 2 zakken vol Nespresso cupjes die naar de winkel (recycle) en ik had tandpasta nodig (ik heb vegan van de H&B).
Viel mij op dat er vooral rijen stonden bij de goedkope winkels zoals de SoLow, H&M, Berska e.d. en niet zozeer bij de duurdere winkels. Moest gelijk denken aan een uitspraak die ik ergens aan het begin van de pandemie tegen kwam. Dat we door deze pandemie zouden leren dat we niet gelukkig zouden worden van het uitgeven van geld aan goedkope meuk, want we zouden we nu wel achter komen dat we ook zonder al die troep kunnen.
Nou, geloof er niks van...
Ik zie daar vooral jeugd staan. Die pubers hebben heel lang niets kunnen doen, ze hebben wat in te halen.

Waarschijnlijk ben jij net als ik inmiddels van de consumentencategorie "1 ding door de voordeur naar binnen, 3 dingen door de achterdeur eruit".

Mijn man kan nooit iets met de kerstbon van de baas, maar ons nichtje van 20 stuurt blij een foto van de staafmixer die ze van zijn bon heeft besteld.

Andere levensfase, andere behoefte.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
15-05-2021 15:57
Ik zie daar vooral jeugd staan. Die pubers hebben heel lang niets kunnen doen, ze hebben wat in te halen.

Waarschijnlijk ben jij net als ik inmiddels van de consumentencategorie "1 ding door de voordeur naar binnen, 3 dingen door de achterdeur eruit".
Nee, zijn echt mensen van verschillende leeftijdscategorieen, als het nu alleen jongeren waren geweest had ik het inderdaad nog wel begrepen. Maar ook volwassen mensen e.d.
Ben niet direct van 1 ding erin en dan 3 dingen eruit, ik koop het meeste gewoon online omdat de merken die ik fijn vind zitten niet in gewone winkels te krijgen zijn, moet ik allemaal online bestellen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
15-05-2021 17:30
Nee, zijn echt mensen van verschillende leeftijdscategorieen, als het nu alleen jongeren waren geweest had ik het inderdaad nog wel begrepen. Maar ook volwassen mensen e.d.
Ben niet direct van 1 ding erin en dan 3 dingen eruit, ik koop het meeste gewoon online omdat de merken die ik fijn vind zitten niet in gewone winkels te krijgen zijn, moet ik allemaal online bestellen.
Ook mensen met een kleine beurs kopen nieuwe kleding, ik kan wel begrijpen dat dus juist bij die winkels mensen staan te wachten. Sommige hebben geen keus en moeten het doen met, (zoals jij dat noemt) "goedkope meuk"
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
15-05-2021 17:46
Ook mensen met een kleine beurs kopen nieuwe kleding, ik kan wel begrijpen dat dus juist bij die winkels mensen staan te wachten. Sommige hebben geen keus en moeten het doen met, (zoals jij dat noemt) "goedkope meuk"
Mensen kopen daar toch vooral véél. Omdat het toch goedkoop is. Dus de consumptie maatschappij gaat door. Ook arme mensen zie je met tassen vol weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij de SoLow haal ik knutselfrutsels voor mijn hobby.

Bij de Zeeman haal ik basisstukken voor mijn hobby.

Fantastische zaken!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
appelientjex schreef:
15-05-2021 20:51
Mensen kopen daar toch vooral véél. Omdat het toch goedkoop is. Dus de consumptie maatschappij gaat door. Ook arme mensen zie je met tassen vol weggaan.
Ja, en? Die mogen niet veel kopen? Goed voor de ondernemers, zeker na al die maanden een butomzet

Wordt tijd dat mensen wat minder op een ander letten , deze pandemie haalt bij sommige niet het beste naar boven
Alle reacties Link kopieren
Het weer werkt ook niet echt mee, waar blijft het lekkere lenteweer? Ik ben klaar met die regen en die koude wind :mad:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Alvast voor komende woensdag gereserveerd voor de sportschool. Als peppie en kokkie maandag de go geven kan ik na bijna 5 maanden weer aan de bak. Weliswaar voor max 90 minuten vanwege de 30 personenregel, maar ik hoop snel weer onbeperkt er naar toe te kunnen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
15-05-2021 23:27
Het weer werkt ook niet echt mee, waar blijft het lekkere lenteweer? Ik ben klaar met die regen en die koude wind :mad:
Dit! Ik ben de regen zo beu 😭 Geen invloed op, ik weet het en daarom probeer ik ondanks de temperaturen en de wind toch te gaan wandelen, maar wat zou een dag zon me goed doen! Dan ziet de wereld er toch heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nu wel dat de opkomst voor vaccinatie (onnodig?) laag is.

Er staat info verdeeld over div sites (Rijksoverheid, RIVM en coronatest.nl.
Bij die laatste moet je wezen om een online afspraak te maken (met je digiD), maar daar is weer niet te vinden welk jaar aan de beurt is, alleen algemene info over volgorde (en dan doorgestuurd naar een andere site).

Als je wil bellen staat op diezelfde site waar je online een afspraak kunt inplannen die mogelijkheid nergens dat je ook kunt bellen en waarheen dan.
Dat moet je dan eerst weer ergens anders opzoeken..
(dit is voordat je de brief krijgt en je vanaf nu al een afspraak mag maken).

Nu ben ik best intelligent, onze taal aardig machtig, ik lees kranten, ben niet geheel digibeet, ben in het bezit van een pc ook, maar ze maken het wel onnodig ingewikkeld, hoor, zeker voor mensen die de taal niet machtig zijn of op 1 of meer van die andere vlak niet/beperkt vaardig..
En nu zie ik dat digiD niet meer genoeg is, nee, je moet de digiD-app hebben (installeren en dat gaat niet op mijn pc, want die kan niet meer updaten naar een versie die vereist is): dus sowieso weer een extra handeling nodig (op mobiel dan maar, tis dat ik recent een nieuwere heb aangeschaft omdat de oude mobiel ook nieuwe apps niet ondersteunde).

Pff, en ik heb al zo'n hekel aan dit soort "regeldingen". Ik bel dan nog liever..

Ik mag niet klagen, want heb dit hele jaar voor zover ik weet geen corona opgelopen alvorens de kans te krijgen op vaccinatie en daar ben ik blij om, dat ga ik ook aanpakken.

Er valt niks te kiezen, het wordt helaas 1 van de 2 die ik liever niet had, doe mij maar een van de restjes astra-zenica of Janssen, maar goed, ik pak alles aan wat helpt om de kansen vergroten om uit deze wereldwijde crisis te komen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog nooit een DigID-app geïnstalleerd, gewoon inloggen met een SMS-controle.

1964 is aan de beurt en kan nu ook online een afspraak maken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat heeft nog wat voeten in aarde gehad.
Allerlei vragen beantwoorden, okay, dan dus de DIgiD- app installeren op je mobiel, scannen van identiteitsbewijs (lukte niet met rijbewijs, paspoort na heel veel pogingen gelukt), intussen ben je 15 minuten niet aktief op de coronavaccinatiesite dus kun je weer opnieuw beginnen.

(maar je kunt niet terug naar die inlogpagina, foutmelding, dus opnieuw website opstarten, alle vragen beantwoorden, enz. Alsnog gelukt, 3 opties, waarvan 1 nog deze week (en kan ik niet) en de andere 2 zijn pas in juni.
En daaraan verbonden leg je ook meteen de 2e prik vast.

En zou je op alle3 de data niet kunnen, dan alsnog telefonisch doen (eindelijk een telefoonnummer (en dát uberhaupt vermeld wordt dat je ook kunt bellen voor een afspraak)maar dan moet je de brief al ontvangen hebben.

Nou, poeh poeh, toch maar 1 vd opties gekozen.
Nog ietsje meer dan 2 weken geduld dus, maar de afspraak staat!! :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
16-05-2021 12:54
Wij hebben nog nooit een DigID-app geïnstalleerd, gewoon inloggen met een SMS-controle.

1964 is aan de beurt en kan nu ook online een afspraak maken.
Ja, dat kan idd ook, het gaat mij er meer om dat áls je dan een DigiD hebt (voor officiele dingen) dat dat nu op zich alweer niet voldoende is, maar dat nu alleen via die app daarvan kan.
Dus steeds meer toeters en bellen nodig op mobieltjes en pc's, niet alleen commercieel, maar ook bij de overheid, en word je wel gedwongen om mee te gaan in die om de zoveel tijd te vernieuwen (daarom ook recent een nieuwere versie Iphone genomen. De oude kon bijv geen QRcodes scannen).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
16-05-2021 13:26
Nou, dat heeft nog wat voeten in aarde gehad.
Allerlei vragen beantwoorden, okay, dan dus de DIgiD- app installeren op je mobiel, scannen van identiteitsbewijs (lukte niet met rijbewijs, paspoort na heel veel pogingen gelukt), intussen ben je 15 minuten niet aktief op de coronavaccinatiesite dus kun je weer opnieuw beginnen.

(maar je kunt niet terug naar die inlogpagina, foutmelding, dus opnieuw website opstarten, alle vragen beantwoorden, enz. Alsnog gelukt, 3 opties, waarvan 1 nog deze week (en kan ik niet) en de andere 2 zijn pas in juni.
En daaraan verbonden leg je ook meteen de 2e prik vast.

En zou je op alle3 de data niet kunnen, dan alsnog telefonisch doen (eindelijk een telefoonnummer (en dát uberhaupt vermeld wordt dat je ook kunt bellen voor een afspraak)maar dan moet je de brief al ontvangen hebben.

Nou, poeh poeh, toch maar 1 vd opties gekozen.
Nog ietsje meer dan 2 weken geduld dus, maar de afspraak staat!! :proud:
.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 16-05-2021 13:50
Reden: Verkeerd gelezen
5.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
15-05-2021 17:46
Ook mensen met een kleine beurs kopen nieuwe kleding, ik kan wel begrijpen dat dus juist bij die winkels mensen staan te wachten. Sommige hebben geen keus en moeten het doen met, (zoals jij dat noemt) "goedkope meuk"
Waar zeg ik dat mensen met een kleine beurs geen kleding mogen kopen, ik zeg ook nergens dat het goedkope meuk is.
Ik deed alleen de observatie dat het druk was bij de goedkopere winkels en dat duurdere winkels (zoals bijv. ook ICI Paris gewoon leeg waren. Iemand anders in mijn omgeving deed de uitspraak dat deze pandemie ervoor zou zorgen dat we minder zouden gaan consumeren. Ik had niet die illusie dat dit zou gebeuren.

Ik heb jaren een 'kleine beurs' gehad dus ik ben me heel erg bewust van het privilege dat ik nu heb, dat ik duurdere en duurzame kleding kan kopen en dat heel veel mensen die keus neit hebben. Overigens kocht ik toen ook niet bij H^H&M e.d., want de kleding die er verkocht werd (toen ik er nog wel eens binnen kwam) was gewoon niet mijn ding.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 16-05-2021 14:02
19.55% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven