Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
V1k1ng schreef:
16-05-2021 13:48
Waar zeg ik dat mensen met een kleine beurs geen kleding mogen kopen, ik zeg ook nergens dat het goedkope meuk is.
Ik deed alleen de observatie dat het druk was bij de goedkopere winkels en dat duurdere winkels (zoals bijv. ook ICI Paris gewoon leeg waren. Iemand anders in mijn omgeving deed de uitspraak dat deze pandemie ervoor zou zorgen dat we minder zouden gaan consumeren. Ik had niet die illusie dat dit zou gebeuren.
Ik heb jaren een 'kleine beurs' gehad dus ik ben me heel erg bewust van het privilege dat ik nu heb, dat ik duurdere en duurzame kleding kan kopen en dat heel veel mensen die keus neit hebben.
In deze post las ik dat, daarmee leg je toch de link tussen die winkels en goedkope meuk?

Wij waren afgelopen donderdag voor het eerst in de stad, we hadden 2 zakken vol Nespresso cupjes die naar de winkel (recycle) en ik had tandpasta nodig (ik heb vegan van de H&B).
Viel mij op dat er vooral rijen stonden bij de goedkope winkels zoals de SoLow, H&M, Berska e.d. en niet zozeer bij de duurdere winkels.Moest gelijk denken aan een uitspraak die ik ergens aan het begin van de pandemie tegen kwam. Dat we door deze pandemie zouden leren dat we niet gelukkig zouden worden van het uitgeven van geld aan goedkope meuk, want we zouden we nu wel achter komen dat we ook zonder al die troep kunnen.
Nou, geloof er niks van...
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
16-05-2021 13:55
In deze post las ik dat, daarmee leg je toch de link tussen die winkels en goedkope meuk?

Wij waren afgelopen donderdag voor het eerst in de stad, we hadden 2 zakken vol Nespresso cupjes die naar de winkel (recycle) en ik had tandpasta nodig (ik heb vegan van de H&B).
Viel mij op dat er vooral rijen stonden bij de goedkope winkels zoals de SoLow, H&M, Berska e.d. en niet zozeer bij de duurdere winkels.Moest gelijk denken aan een uitspraak die ik ergens aan het begin van de pandemie tegen kwam. Dat we door deze pandemie zouden leren dat we niet gelukkig zouden worden van het uitgeven van geld aan goedkope meuk, want we zouden we nu wel achter komen dat we ook zonder al die troep kunnen.
Nou, geloof er niks van...
H&M, Berska e.d. zijn toch ook winkels in het goedkopere segment? Bij een winkel zoals Expresso en Holland&Barret (waar ik dus moest zijn) was het dus helemaal leeg.
Ik kwam die uitspraak van iemand tegen, de term 'goedkope meuk' werd door deze persoon gebruikt, het is geen zin van mij.
Ik koop overigens uit principe niks bij winkels in dat segment, maar dat heeft ook te maken met de manier waarop deze bedrijven omgaan met de mensen die de kleding maken. Maar dat staat los van de observatie die ik afgelopen week deed
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Hier staan sinds dat de winkels weer open zijn enorme rijen voor de Primark.
Ook al regent het maakt niet uit, met volle tassen komen ze de winkel weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp inmiddels ook waarom vaccineren erg traag gaat. Ik kreeg oproep dus ik naar de site. Nee ik kon geen afspraak maken want mn jaartal was niet aan de beurt (terwijl je daarvoor de vraag krijgt: "Heeft u een brief van uw huisarts gekregen ivm medische risico groep". JA! Daarom heb ik ook een jaartal wat nog niet aan de beurt is).

Oke dan maar bellen. Aardige mevrouw aan de lijn maar dat duurt me een partij lang voordat je dan twee afspraken hebt. Eerst vroeg ze "wilt u uw 1e en 2e prik op dezelfde locatie" . Ehhh... hoezo is dat een optie? Plan iedereen gewoon in waar het kan. Niet zeuren. Nou mij maakte het dus niet uit dus ik zei kijk maar gewoon waar er plek is. Moest ze dus handmatig allerlei locaties in de stad af. "Nee deze zit ook vol" "Even hier kijken...nee zit ook vol"
Bizar gewoon... uiteindelijk is ze denk ik 8 minuten met mij bezig geweest.

Wat een circus joh..ik heb het al vaker gezegd maar laat mensen gewoon ergens naartoe komen en in de rij gaan staan. Ik vind het van de zotten dat je mag kiezen waar je wilt en welke dag etc. We zitten in een pandemie, je zegt alles maar af en gaat wanneer je kunt.
Alle reacties Link kopieren
Kleding en schoenen koop ik nooit online, ik wil gewoon kunnen passen. Sowieso moet ik "ergens tegenaan lopen". Ik ga dus nooit apart de stad in om kleren voor mezelf te kopen. Eén keer per jaar sleep ik mijn zoon mee voor een paar spijkerbroeken.

Mijn favoriete parfum kan weinig fout mee gaan, dat durf ik wel online te bestellen dus hoef ik niet naar Douglas of Ici Paris.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
16-05-2021 20:09
Ik begrijp inmiddels ook waarom vaccineren erg traag gaat. Ik kreeg oproep dus ik naar de site. Nee ik kon geen afspraak maken want mn jaartal was niet aan de beurt (terwijl je daarvoor de vraag krijgt: "Heeft u een brief van uw huisarts gekregen ivm medische risico groep". JA! Daarom heb ik ook een jaartal wat nog niet aan de beurt is).

Oke dan maar bellen. Aardige mevrouw aan de lijn maar dat duurt me een partij lang voordat je dan twee afspraken hebt. Eerst vroeg ze "wilt u uw 1e en 2e prik op dezelfde locatie" . Ehhh... hoezo is dat een optie? Plan iedereen gewoon in waar het kan. Niet zeuren. Nou mij maakte het dus niet uit dus ik zei kijk maar gewoon waar er plek is. Moest ze dus handmatig allerlei locaties in de stad af. "Nee deze zit ook vol" "Even hier kijken...nee zit ook vol"
Bizar gewoon... uiteindelijk is ze denk ik 8 minuten met mij bezig geweest.

Wat een circus joh..ik heb het al vaker gezegd maar laat mensen gewoon ergens naartoe komen en in de rij gaan staan. Ik vind het van de zotten dat je mag kiezen waar je wilt en welke dag etc. We zitten in een pandemie, je zegt alles maar af en gaat wanneer je kunt.


En dan sta je in de rij , en dan denk je ben aan de b eurt en dan zijn de vaccins op. Want ook dan moet iedereen geregistreerd worden.
Maar vindt wel dat ze langer door kunnen prikken, dan tot 20.00 uur. Er zullen wel niet voldoende vaccins zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even checken of ik nu terecht pissig ben of dat het de hormonen zijn (want ongesteld)

Mijn meneer heeft volgend weekend een lunch afspraak staan met een vriend van hem. Daarvoor gaat hij met de trein, want bier.

Nu ben ik dus pissig, want dat is dus voordat wij een keer buiten de deur gegeten hebben en hij wil, sinds het mondkapje verplicht is, ook geen klein boodschapje meer halen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
In de trein moet hij toch ook zijn muilkorf op?
Alle reacties Link kopieren
Je snapt nu waarom ik pissig ben....
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
18-05-2021 14:19
Even checken of ik nu terecht pissig ben of dat het de hormonen zijn (want ongesteld)

Mijn meneer heeft volgend weekend een lunch afspraak staan met een vriend van hem. Daarvoor gaat hij met de trein, want bier.

Nu ben ik dus pissig, want dat is dus voordat wij een keer buiten de deur gegeten hebben en hij wil, sinds het mondkapje verplicht is, ook geen klein boodschapje meer halen.
Dat-ie eerst een keer gaat lunchen met een vriend voordat jullie buiten de deur hebben gegeven zou me niet zoveel uitmaken. Maar het zou me wel irriteren dat-ie geen boodschappen wil doen vanwege het mondkapje (sowieso nogal kinderachtig) maar het wel in de trein op doet.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Je man is een flauwe vent. Er is niets mis met je hormonen.

Mijn man heeft een gruwelijke hekel aan mondmaskers, zelfs de wegwerpversies die langs vier kanten doorwaaien. Toch draagt hij ze braaf op de plekken waar het moet.

We zijn wel finaal gekapt met het OV, ik heb al meer dan een jaar geen voet gezet in bus of trein. Als het zwaar pestweer is, speelt man voor taxi.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 19:41
8.88% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
18-05-2021 15:38
Je snapt nu waarom ik pissig ben....
Ik zou ook pissig zijn.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het besproken en hij snapte wel dat ik er pissig om was, hij had er helemaal niet bij stilgestaan (echt, voor iemand die zo slim is....). Dus nu gaan we dit weekend ergens eten.

Natuurlijk was het voorstel 'Zoek jij dan maar wat leuks', niet helemaal de bedoeling, maar gelukkig was 1 blik voldoende...
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook even klagen hoor, want ik ben er weer even klaar mee.
Dinsdag/ woensdag dochter verkouden, dus thuis gewerkt voor school. En ja, nu ben ik ook verkouden. Dus mag ik niet naar mijn werk, over een uur naar de teststraat. Op zich nog oké, werk een dagje thuis en duo neemt mijn groep over. Waarschijnlijk morgen weer gewoon aan de slag.
Maarrr zoon is vandaag jarig. Uiteraard weer geen echt feestje, maar wel cadeautjes en slingers en schoonouders komen vanavond eten. Hoop zo dat ik voor die tijd een negatieve uitslag heb!!
Duimen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
Zeker duim ik mee.

Eerste prik Moderna zit erin. Eindelijk. Ik hoop voor jullie dat het allemaal wat sneller georganiseerd kan worden, zodat alles z.s.m. weer normaal kan.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je de eerste prik al hebt! Ik verwacht pas in juli aan de beurt te zijn en dan is het schooljaar alweer voorbij. Gelukkig zijn wel steeds meer collega's al geprikt, mijn duo ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me net of ik aan het spijbelen ben. Thuisblijven omdat ik verkouden ben en hoofdpijn heb.. voelt niet oké. Zo naar de test en daarna maar wat thuiswerken.
Gelukkig heb ik de boodschappen al in huis.
Superhuisvrouw schreef:
16-05-2021 21:51
En dan sta je in de rij , en dan denk je ben aan de b eurt en dan zijn de vaccins op. Want ook dan moet iedereen geregistreerd worden.
Maar vindt wel dat ze langer door kunnen prikken, dan tot 20.00 uur. Er zullen wel niet voldoende vaccins zijn.
Maar die inefficiëntie zie je ook bij het testen, ze moeten handmatig uitpluizen waar er plek is. Hoe moeilijk kan het zijn om een app te ontwikkelen die de snelste en dichtstbijzijnde prik/testlocatie toont? Waarom moet zo’n GGD-er daar vijf minuten aan verkwisten?
Wil even zeuren want mijn werkgever heeft out of the blue besloten dat ik weer fulltime op kantoor aanwezig moet zijn terwijl het 50/50 thuiswerken prima gaat.
Zit je dan met je net aangeschafte thuiswerkplek op eigen kosten..
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet tegen alle dringende adviezen van de overheid in, Slushpup?
Is daar niks aan te doen, of zou dat de onderlinge verhoudingen nogal nadelig beinvloeden als je daartegen protesteert?

Daar hoef je lijkt mij niet klakkeloos mee in te stemmen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk: ik duim en duim voor je!!
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
20-05-2021 13:54
Is dat niet tegen alle dringende adviezen van de overheid in, Slushpup?
Is daar niks aan te doen, of zou dat de onderlinge verhoudingen nogal nadelig beinvloeden als je daartegen protesteert?

Daar hoef je lijkt mij niet klakkeloos mee in te stemmen..
Ik ben in december begonnen en iedereen die vanaf oktober hier is wordt geacht om weer voltijd op kantoor te komen. Wel in je eentje op een kantoor. Zo ben ik ook begonnen met het werk, toen in februari 2 dagen thuis, toen 3 dagen thuis, toen weer 2 en nu per direct geen meer.
Terwijl ik makkelijk 1-2 dagen thuis kan werken. Maar ik ga er geen stennis over schoppen. Ze moeten me nog een vast contract geven en ik ben heel pril zwanger. Corona heb ik al gehad (gelukkig mild) en verder kom ik nergens dus daar maak ik me niet meer zo druk over. Maar lullig is het wel. En onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
20-05-2021 14:20
Ik ben in december begonnen en iedereen die vanaf oktober hier is wordt geacht om weer voltijd op kantoor te komen. Wel in je eentje op een kantoor. Zo ben ik ook begonnen met het werk, toen in februari 2 dagen thuis, toen 3 dagen thuis, toen weer 2 en nu per direct geen meer.
Terwijl ik makkelijk 1-2 dagen thuis kan werken. Maar ik ga er geen stennis over schoppen. Ze moeten me nog een vast contract geven en ik ben heel pril zwanger. Corona heb ik al gehad (gelukkig mild) en verder kom ik nergens dus daar maak ik me niet meer zo druk over. Maar lullig is het wel. En onnodig.
Van harte gefeliciteerd met je prille zwangerschap en dat alles voorspoedig moge verlopen! :flirting:
Ik snap dat je onder die omstandigheden het zekere voor het onzekere neemt, hoor!
Succes! :thumbsup:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap Slushpup!
Alle reacties Link kopieren
Negatief! :)

Ging wel supervlot dit keer. Om 8 uur gebeld voor een afspraak, om 10 uur testen en om 16 uur de uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven