Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-11-2021 19:27
Hè, de kans dat ze niet op de IC terecht komen is nog altijd een stuk groter! Zijn ze gevaccineerd?
Alleen mijn vader. Mijn moeder is doodsbang voor het vaccin. We krijgen het niet voor elkaar om haar over te halen. Ze zitten al 1,5 jaar opgesloten op hun flatje.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Kvd valt niet onder scholen. Wij blijven gewoon open tot half 7 en alleen als kinderen koorts, diarree hebben of hoesten, maar dat is bij ons al weken zo.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
26-11-2021 21:24
Alleen mijn vader. Mijn moeder is doodsbang voor het vaccin. We krijgen het niet voor elkaar om haar over te halen. Ze zitten al 1,5 jaar opgesloten op hun flatje.
Wat sneu zeg. Jeetje, dat lijkt me ook echt lastig voor je vader.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 20:57
Waar haal jij toch dat optimisme en de positiviteit vandaan?
Je niet laten meetrekken in het ergste van het ergste, denk ik? En de berichtgeving bij ons lijkt niet zo negatief als bij jullie. Er is altijd wel iemand die zegt 'Dit gaat voorbij' of 'Na elke golf wordt het beter en kunnen we meer' en zulke uitspraken.

Dit gaat voorbij, dat is gewoon 100% zeker. Iedereen dacht dat het nu al klaar zou zijn, maar die verdomde Deltavariant gooit roet in het eten. Maar na deze golf zijn echt heel veel mensen immuun en dat gaat helpen tijdens de volgende golven.

Dat de Deltavariant zo besmettelijk is, is trouwens ook een voordeel. Minder kans dat een rare mutatie ertussen komt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
26-11-2021 21:24
Alleen mijn vader. Mijn moeder is doodsbang voor het vaccin. We krijgen het niet voor elkaar om haar over te halen. Ze zitten al 1,5 jaar opgesloten op hun flatje.
Ach toch, wat sneu! Waarvoor is je moeder precies bang? Is er mss een arts/verpleger/zorgmedewerker die ze vertrouwd?

Is je moeder wel gezond? Geen onderliggende aandoeningen?
Life is short. Eat dessert first.
kers schreef:
26-11-2021 20:02
:( het is ook zwaar :"( zeker voor kinderen
maar Ja; ik ben ervan overtuigd: als we ons nu echt aan alles houden dragen we bij aan die R onder de 1 te krijgen. Ik houd me steeds voor ogen: alle beetjes helpen - maar ja, zwaar is het wel

Wij hadden vandaag op school al kinderen in groep acht die aan het afscheid nemen waren van elkaar. Die elkaar fijne feestdagen wensten en 'tot volgend jaar' zeiden. Ook huilende kinderen die erg opzagen tegen wéér thuisonderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
26-11-2021 21:57
Wij hadden vandaag op school al kinderen in groep acht die aan het afscheid nemen waren van elkaar. Die elkaar fijne feestdagen wensten en 'tot volgend jaar' zeiden. Ook huilende kinderen die erg opzagen tegen wéér thuisonderwijs.
Dan zijn ze nu blij dat ze naar school blijven gaan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
26-11-2021 22:38
Dan zijn ze nu blij dat ze naar school blijven gaan.

Ja, dat denk ik ook. Wij hadden alle kinderen gisteren hun laatje laten opruimen en ook moesten ze allemaal hun boeken/schriften klaar leggen zodat als we over moesten naar thuisonderwijs wij niet al die zooi hoefden uitzoeken. Was per kind vijf minuten werk, en moet toch af en toe gebeuren.

Die kinderen zijn zo blij dat ze het maandag alleen maar in hun laatje hoeven schuiven.

Ik denk alleen dat het niet de vraag is òf we dicht gaan, maar wanneer we dicht gaan. We bekijken het per week.
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
26-11-2021 20:02
:( het is ook zwaar :"( zeker voor kinderen
maar Ja; ik ben ervan overtuigd: als we ons nu echt aan alles houden dragen we bij aan die R onder de 1 te krijgen. Ik houd me steeds voor ogen: alle beetjes helpen - maar ja, zwaar is het wel
Ik vraag me oprecht af of deze 'beetjes' wel helpen. Waarom helpt het als we niet meer sporten op dinsdag om 19 uur, maar wel op zaterdag om 16 uur? Waarom helpt het als we met z'n allen om 16.30 naar de winkel gaan, in plaats van een deel van ons om 16 uur, een deel van ons om 17 uur en een deel van ons om 18 uur? Spreiding is toch juist beter?

Tijdens mijn sport dragen we op de gang een mondkapje, ontsmetten onze handen bij binnenkomst, in de zaal hebben we vakken, zodat we afstand houden, we ventileren en we zijn allemaal gevaccineerd/ laten onze app zien. Wie klachten heeft blijft uiteraard thuis. Daarbij hebben we allemaal (matig) overgewicht en proberen we daar wat aan te doen. En toch mag het niet. En wordt toch steeds op tv benadrukt dat juist overgewicht heel gevaarlijk is. Het voelt alsof je enorm je best doet, maar daar toch niet voor beloond wordt.

Dochter (13) zag het vaccineren helemaal niet zitten, maar deed het toch omdat ze bang was dat ze anders niet meer naar haar clubjes mocht deze winter. Nu zijn ze allemaal gevaccineerd en mag het clubje toch niet doorgaan. Ondanks de ventilatie, mondkapjes op de gang en handen ontsmetten. Het gaat om tieners van 12 tot 16, diezelfde tieners die op school geen afstand van elkaar hoeven te houden, in de klas geen mondkapje op hoeven etc. Dezelfde tieners waar vorig jaar een aantal serieuze psychische klachten ontwikkelde. Tieners die het op school sociaal gezien moeilijk vinden, maar die opleven op hun clubje.
Ik heb echt geen begrip voor déze maatregelen. En denk ook dat het geen klap gaat helpen. Deze tieners maken nu namelijk al plannen om gezellig samen bij iemand thuis af te spreken. En ik ga ze niet tegen houden.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-11-2021 21:39
Je niet laten meetrekken in het ergste van het ergste, denk ik? En de berichtgeving bij ons lijkt niet zo negatief als bij jullie. Er is altijd wel iemand die zegt 'Dit gaat voorbij' of 'Na elke golf wordt het beter en kunnen we meer' en zulke uitspraken.

Dit gaat voorbij, dat is gewoon 100% zeker. Iedereen dacht dat het nu al klaar zou zijn, maar die verdomde Deltavariant gooit roet in het eten. Maar na deze golf zijn echt heel veel mensen immuun en dat gaat helpen tijdens de volgende golven.

Dat de Deltavariant zo besmettelijk is, is trouwens ook een voordeel. Minder kans dat een rare mutatie ertussen komt.
Nou. Sinds het nieuws over Zuid-Afrika gisteren (en al een geval in België zonder Z-A verband) helaas ook alweer ingehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
27-11-2021 08:02
Ik vraag me oprecht af of deze 'beetjes' wel helpen. Waarom helpt het als we niet meer sporten op dinsdag om 19 uur, maar wel op zaterdag om 16 uur? Waarom helpt het als we met z'n allen om 16.30 naar de winkel gaan, in plaats van een deel van ons om 16 uur, een deel van ons om 17 uur en een deel van ons om 18 uur? Spreiding is toch juist beter?

Tijdens mijn sport dragen we op de gang een mondkapje, ontsmetten onze handen bij binnenkomst, in de zaal hebben we vakken, zodat we afstand houden, we ventileren en we zijn allemaal gevaccineerd/ laten onze app zien. Wie klachten heeft blijft uiteraard thuis. Daarbij hebben we allemaal (matig) overgewicht en proberen we daar wat aan te doen. En toch mag het niet. En wordt toch steeds op tv benadrukt dat juist overgewicht heel gevaarlijk is. Het voelt alsof je enorm je best doet, maar daar toch niet voor beloond wordt.

Dochter (13) zag het vaccineren helemaal niet zitten, maar deed het toch omdat ze bang was dat ze anders niet meer naar haar clubjes mocht deze winter. Nu zijn ze allemaal gevaccineerd en mag het clubje toch niet doorgaan. Ondanks de ventilatie, mondkapjes op de gang en handen ontsmetten. Het gaat om tieners van 12 tot 16, diezelfde tieners die op school geen afstand van elkaar hoeven te houden, in de klas geen mondkapje op hoeven etc. Dezelfde tieners waar vorig jaar een aantal serieuze psychische klachten ontwikkelde. Tieners die het op school sociaal gezien moeilijk vinden, maar die opleven op hun clubje.
Ik heb echt geen begrip voor déze maatregelen. En denk ook dat het geen klap gaat helpen. Deze tieners maken nu namelijk al plannen om gezellig samen bij iemand thuis af te spreken. En ik ga ze niet tegen houden.
Eens. Deze halfbakken maatregelen helpen niet.
Verder vraag ik me af hoe het op de lange termijn moet. Want wat heb je aan een lock down als oplossing? Het virus zal blijven, dat kan je niet uitroeien. Dus wat als je de maatregelen dan weer opheft? Dan komt het weer terug net zo hard. Dat is toch geen oplossing? Dan moet je dus voor altijd maatregelen houden.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
28-11-2021 20:07
Eens. Deze halfbakken maatregelen helpen niet.
Verder vraag ik me af hoe het op de lange termijn moet. Want wat heb je aan een lock down als oplossing? Het virus zal blijven, dat kan je niet uitroeien. Dus wat als je de maatregelen dan weer opheft? Dan komt het weer terug net zo hard. Dat is toch geen oplossing? Dan moet je dus voor altijd maatregelen houden.
Het zijn dagkoersen afhankelijk van zaken als t opduiken van nieuwe varianten etc etc maar
Ja, dat is de verwachting inderdaad, hoewel er geen sprake is van "voor altijd"

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... -meer.html
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven