Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Herbesmetting?

13-04-2021 16:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

In december hebben wij Corona gehad. Zobder luchtwegklachten, vooral hoofdpijn, grieperig en hondsmoe. Ik heb best lang last gehad van vooral de moeheid. Hoewel ik nu weer goed op de been ben, ondervinden we nog altijd een veranderde geur en smaak en kan ik soms niet op de simpelste woorden komen.

Afijn, vandaag gebeld door een familielid die we dit weekend gezien hebben. Zoveel mogelijk afstand gehouden maar nu blijkt familielid positief. Geen hoest of nies gelukkig.
De schrik zit er toch wel goed in nu, want ben als de dood voor een herbesmetting.

Wie weet hoe groot de kans op een herbesmetting is en wie is er voor de 2e keer besmet geraakt? En wie weet misschien wat de ernst van je ziekte zegt over je antistoffen?
Alle reacties Link kopieren
Herbesmetting is ontzettend, ontzettend zeldzaam. De meeste mensen hebben ten minste 8 maanden antistoffen en die antistoffen waren na 8 maanden zelfs niet afgenomen, dus er wordt langere immuniteit verwacht. Niet teveel zorgen maken!
Life is short. Eat dessert first.
Herbestemming is zeker mogelijk! Ik heb zelf in januari corona gehad (toen licht ziekjes, zweten en geen reuk), en helaas ben ik deze week (en mijn man) weer positief getest (nu snip verkouden). Dus na 3 maanden alweer voor de 2e keer corona!

Een vriendin van mij heeft 3 maanden na doorgemaakte Corona een anti stoffen test gedaan en die antistoffen waren dusdanig laag dat zij na 3 maanden ook geen bescherming meer heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel het zeldzaam blijkt te zijn (of gewoon nog weinig over bekend dat kan natuurlijk ook) ken ik in mijn omgeving drie mensen die voor de tweede keer besmet zijn geraakt. Een had de eerste keer zeer weinig klachten (uit bron- en contactonderzoek gekomen), maar had wel antistoffen. De tweede keer wel goed ziek. De andere twee weet ik niet of de klachten erger/minder erg waren.

Ik zou je niet al te druk maken en de richtlijnen van het RIVM volgen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het protocol dat je een test gaat doen. Heb je deze vragen al bij de GGD gesteld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om medisch advies
Frikandelspeciaal schreef:
13-04-2021 16:58
Hi,



Wie weet hoe groot de kans op een herbesmetting (Corona)? En wie weet misschien wat de ernst van je ziekte zegt over je antistoffen?
Zijn vragen om medisch advies die bij de ha of ggd thuishoren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_397926 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 19:51
Reden: niet belangrijk.
99.62% gewijzigd
Ik heb ook al twee keer Corona gehad en ik ben niet de enige in mijn omgeving. Hoor meer zorgmedewerkers daarover
rosedanjoe schreef:
13-04-2021 17:15
Herbestemming is zeker mogelijk! Ik heb zelf in januari corona gehad (toen licht ziekjes, zweten en geen reuk), en helaas ben ik deze week (en mijn man) weer positief getest (nu snip verkouden). Dus na 3 maanden alweer voor de 2e keer corona!

Een vriendin van mij heeft 3 maanden na doorgemaakte Corona een anti stoffen test gedaan en die antistoffen waren dusdanig laag dat zij na 3 maanden ook geen bescherming meer heeft.
Ik wil/kan geen uitspraak over herbesmettingen doen maar (volgens de test) geen antistoffen hebben staat niet gelijk aan geen bescherming hebben. Je afweer bestaat uit meer dan alleen antistoffen.
In sommige landen is er nu een derde golf. Is dat ook herbesmetting?
Ik weet het verschil eigenlijk niet. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij was in december besmet, toen een beetje grieperig geweest, na een week weer beter. Nu 3 weken terug is hij voor de 2e keer besmet, begon hetzelfde, maar werd in de 2e week erger, helemaal uitgeput, kortademig, erg moe. Nu weer aan het werk maar hij voelt nog wel dat zn lichaam nog niet 100% is.
Het is overigens een man van midden 20 die verder kerngezond en fit is.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vertelde een familielid van me vanavond dat een collega van haar voor de tweede keer corona blijkt te hebben.
Gelukkig zeer milde klachten in tegenstelling tot de eerste keer.
Maar dat is mooi balen zeg! Zit je opnieuw met zulke gebakken peren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat de kans er op is. Ik ken inmiddels wel 2 mensen met een herbesmetting.
Ik vind het allemaal wazig.
Als ik de overheid mag geloven, willen ze iedereen die gevaccineerd is én iedereen die minder dan een half jaar geleden corona heeft gehad een "groen" kaart geven. Eaarmee je dus meer vrijheid hebt.
Wat zegt dat dan? Een galf jaar? Maar dat is gemiddeld.
Wel heb ik gehoord dat, als je corona hebt gehad, je tot 6 maanden voir 85% beschermd bent.
Er is altijd een kans dat jij bij de overige 15% hoort.
Maar ja, het vaccin is ook niet 100% dekkend.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meer mensen die het 2x hebben gehad dan 1x. Dat komt denk ik ook door die varianten.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
14-04-2021 11:15
Ik ken meer mensen die het 2x hebben gehad dan 1x. Dat komt denk ik ook door die varianten.
Ja inderdaad, al blijf ik nog steeds zo vaak horen dat de kans minimaal is dat je het 2x krijgt. In mijn omgeving ken ik al 4 mensen die het 2x hebben gehad, zo minimaal vind ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nou ik moet inderdaad maar afwachten tot de 5 dagen na het laatste contact om zijn en dan maar testen....
Alle reacties Link kopieren
GGD vertelde mij destijds dat bij een volgende verkoudheid binnen drie maanden na de positieve test uitslag, het geen zin had op opnieuw te testen, omdat de test waarschijnlijk nog steeds positief zou zijn.
thanx schreef:
14-04-2021 10:58
Ik weet ook niet wat de kans er op is. Ik ken inmiddels wel 2 mensen met een herbesmetting.
Ik vind het allemaal wazig.
Als ik de overheid mag geloven, willen ze iedereen die gevaccineerd is én iedereen die minder dan een half jaar geleden corona heeft gehad een "groen" kaart geven. Eaarmee je dus meer vrijheid hebt.
Wat zegt dat dan? Een galf jaar? Maar dat is gemiddeld.
Wel heb ik gehoord dat, als je corona hebt gehad, je tot 6 maanden voir 85% beschermd bent.
Er is altijd een kans dat jij bij de overige 15% hoort.
Maar ja, het vaccin is ook niet 100% dekkend.
Een vriendin van mij is onlangs gevaccineerd, en ze krijgt hierdoor geen enkel voorrecht.
Dat schiet dan ook niet op zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven