Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen: Waar ga jij als eerst gebruik van maken ?

21-04-2021 09:29 406 berichten
De eerste versoepelingen zijn bekend.
Gisteren maakte het kabinet bekend dat per 28 april een aantal maatregelen worden versoepeld.

Onder andere:
- Avondklok wordt opgeheven
- De terrassen gaan open van 12 - 18 u
- Aantal bezoekers thuis van 1 naar 2 personen per dag
- Winkeliers mogen klanten binnen laten zonder afspraak
- Weekmarkten mogen weer open
- Studenten van hogescholen en universiteiten mogen 1 dag per week fysiek onderwijs

Waar kijken jullie naar uit ?

Voor mij persoonlijk gaat het om de winkels. Volgende week ga ik naar de Westfield Mall in Leidschandam. Ik heb al heel lang niet meer fysiek geshopt en kijk er echt naar uit. :hyper:
Ik had ook wel zin in een terrasje maar dat zou vóór 18u moeten. :-(
Het weer is ook niet echt denderend. Ik vraag me af of horecaondernemers dit wel zien zitten ?

Eerste verwennerij na versoepelingen

Totaal aantal stemmen: 302

Later op buiten (6%)
Terras (32%)
Winkelen (38%)
Weekmarkt (3%)
Fysieke colleges (1%)
Extra bezoeker (11%)
Anders (8%)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar een winkel gaan als ik iets nodig heb i.p.v. afspraak maken om af te halen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me heel fijn als de fourniturenkraam weer op de weekmarkt staat. Kan ik eindelijk kniestukken op de broeken van de kinderen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-04-2021 09:32
Gewoon naar een winkel gaan als ik iets nodig heb i.p.v. afspraak maken om af te halen.
Dit!
En daarna een drankje op het terras 😁
Alle reacties Link kopieren
Winkelen zonder afspraak en ik ga lekker terrassen met mijn vriend.
Thalas schreef:
21-04-2021 09:33
Het lijkt me heel fijn als de fourniturenkraam weer op de weekmarkt staat. Kan ik eindelijk kniestukken op de broeken van de kinderen zetten.
Wat leuk. Ik wist niet dat mensen dat nog deden.
Alle reacties Link kopieren
Dat de visite gewoon weer rond een uurtje of 12 weg kan.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
De avondklok dat is echt zo'n maatregel waar ik echt helemaal nooit aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon weer even de HEMA binnenlopen voor een paar handdoeken of sokken, heerlijk. Of naar een van mijn favoriete kledingzaakjes om even te snuffelen (en 9 van de 10 keer niks te kopen, maar dat voelt dan ook niet meer als een verplichting).
Terras vind ik eigenlijk alleen leuk met echt lekker weer. Komt van de zomer wel weer.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Als het mooi weer is: op pad met zoontje en dan ergens lekker lunchen op het terras :heart: . Hij kan nu langer zitten en lekker mee eten.
Alle reacties Link kopieren
Winkelen en terassen! Kunnen we in elk geval weer lunchen buiten de deur, hopelijk wordt het snel doorgetrokken naar 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Op woensdag naar de markt, even de HEMA in kunnen huppen en dan een broodje op een terras. Klinkt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-04-2021 09:36
De avondklok dat is echt zo'n maatregel waar ik echt helemaal nooit aan denk.
Ik eerst ook niet, maar nu het langer licht is en steeds langer licht wordt, vind ik het toch wel fijn als er geen rekening mee gehouden hoeft te worden. En ik was mijn telefoon vergeten bij mijn moeder. Dat was de eerste keer dat ik de avondklok irritant vond.
Lunchen buiten de deur!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben pas verhuisd, gewoon even de gamma in kunnen voor 1 ding lijkt me echt handig.

Ik heb echt zin in de bioscoop en de dierentuin/dagje weg trouwens.

Oh
. Een dagje weg kan ook beter nu als je ergens kan lunchen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een bruiloft en wil heel graag een beetje kleur opdoen, dus ik hoop dat de zonnestudio's weer open mogen.
...
Ik ben vast raar, maar ik ben helemaal niet blij met de versoepelingen.
Wat ik dus Als eerste ga doen, is nog meer afstand houden van mensen en afwachten tot ik eindelijk gevaccineerd ben.
Het is er voor mijn gevoel alleen maar onveiliger op geworden.
Ik snap overigens heel goed dat mensen snakken naar meer vrijheden, ben het zelf ook echt spuugzat. Maar vind het momenteel echt geen goed punt (qua besmettingen en ziekenhuisopnames) om te gaan versoepelen.
Ik woon gelukkig rustig en kan hier wel de deur uit en einden wandelen en fietsen zonder me onveilig te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Terras en winkels! Ik krijg over een week de 2e Moderna, daarna durf ik het aan. Ik ben hoog-risico groep, (dialyse)., Mijn dokter heeft wel gezegd dat ik zelfs na de 2e prik nog voorzichtig moet zijn want er is nog niet goed onderzocht hoe effectief het vaccin is voor mensen met nierfalen. Ik hoop dat snel te weten. Maar ik voel me wel wat vrijer met 2 prikken!
Alle reacties Link kopieren
Dat iedereen zo massaal het terras opduikt verbaast me wel eigenlijk. De komende 2 weken blijft het nog ruim onder de 20 graden, dat is toch geen terrasweer? En lang niet overal hebben ze van die heaters.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met: Later op buiten?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Yasha schreef:
21-04-2021 09:43
Ik ben vast raar, maar ik ben helemaal niet blij met de versoepelingen.
Wat ik dus Als eerste ga doen, is nog meer afstand houden van mensen en afwachten tot ik eindelijk gevaccineerd ben.
Het is er voor mijn gevoel alleen maar onveiliger op geworden.
Ik snap overigens heel goed dat mensen snakken naar meer vrijheden, ben het zelf ook echt spuugzat. Maar vind het momenteel echt geen goed punt (qua besmettingen en ziekenhuisopnames) om te gaan versoepelen.
Ik woon gelukkig rustig en kan hier wel de deur uit en einden wandelen en fietsen zonder me onveilig te voelen.
Dat snap ik. Ik wacht ook tot ik helemaal gevaccineerd ben.
SweetFirefly schreef:
21-04-2021 09:44
Wat bedoel je met: Later op buiten?
ik bedoelde later buiten de deur. was een typfout.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
21-04-2021 09:44
Wat bedoel je met: Later op buiten?
Ik denk 'later buiten", dus geen avondklok meer.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Duitsland en hier kun je al shoppen zonder een afspraak te maken. Wel mogen er dan maar maximaal zoveel mensen binnen, maar het is echt stukken handiger dan afspraken maken.

Wat ik vooral mis is de weekmarkt. De bak met verjaardagskaarten is inmiddels leeg (en in de winkel vind ik de kaarten veel te duur) en ik heb een lapje stof nodig om iets op te knappen. En met stip op 2 staat het terras, want ik vind het dus heerlijk om met mijn dochter over de markt te struinen en aanvullend te lunchen.

Je zult mij voorlopig niet in de action zien... Veel te druk.
ceylon wijzigde dit bericht op 21-04-2021 09:47
5.89% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
juliet64 schreef:
21-04-2021 09:44
Dat iedereen zo massaal het terras opduikt verbaast me wel eigenlijk. De komende 2 weken blijft het nog ruim onder de 20 graden, dat is toch geen terrasweer? En lang niet overal hebben ze van die heaters.
ik ben ook verbaasd dat zoveel mensen als eerste op een terras gaan zitten in dit weer. en dan ook nog eens met max 2 personen én vóór 18u ophoepelen :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven