Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 49)

21-04-2021 22:43 3027 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 143 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48
Alle reacties Link kopieren
Yo
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
YoYo
Ik vraag me nu wel eens af: waar zullen we eindigen qua deel?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-04-2021 22:46
Ik vraag me nu wel eens af: waar zullen we eindigen qua deel?
Mijn gok is dat begin september deel 64 doodbloedt en er nooit een deel 65 geopend wordt.
Hoppetee
Alle reacties Link kopieren
Gekkigheid met die J&J vaccins weer.

Ik lees aan de ene kant:
Nothing made at the factory for J&J has been distributed, the FDA noted. The nearly 8 million doses of J&J vaccine given in the U.S. came from Europe. [en met Europe bedoelen ze dus Leiden]
https://www.nbclosangeles.com/news/nati ... e/2578512/

En aan de andere kant:
J&J said it would resume shipment of 200m vaccine doses to the EU, Norway and Iceland and update its information on the diagnosis and management of the “very rare adverse event”.

en

The production of J&J’s vaccine at a plant in Baltimore was halted on Monday by the US Food and Drug Administration while it investigates the site run by Emergent BioSolutions that has been beset by manufacturing problems.

In hetzelfde artikel ft.com/content/d2c5355b-ed22-4f6a-9dc2-de89f687b32d

Dus.. OF er zijn meer fabrieken in de VS, of alles komt echt nu uit Nederland, en dan zouden 'wij' dus de VS blijven voorzien terwijl 'zij' ons niks meer sturen omdat "zij" hun hygiëne niet op orde hebben? Even egocentrisch: hebben we daar niet een een of andere tweedewereldoorlog wet voor? :P
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
21-04-2021 22:50
Mijn gok is dat begin september deel 64 doodbloedt en er nooit een deel 65 geopend wordt.
Ik heb deze post even gebookmarkt. Ik hoop het! Of eerder doodbloeden!
En dan een jaar later een reünietopic: weet je nog? Coronavirus Covid-19 (uiteraard geopend door Tsumtsum)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook gek hoor met Jansen. In de VS hebben ze bergen Jansen vaccins weggespoten die in de EU geproduceerd zijn.
Vanuit India kan niets hierheen komen omdat ze het zelf nodig hebben.
Eeeeeh hebben de inwoners van de EU niet ook net zo goed die vaccins nodig?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Good evening!
elein schreef:
21-04-2021 22:59
Gekkigheid met die J&J vaccins weer.

...

Dus.. OF er zijn meer fabrieken in de VS, of alles komt echt nu uit Nederland, en dan zouden 'wij' dus de VS blijven voorzien terwijl 'zij' ons niks meer sturen omdat "zij" hun hygiëne niet op orde hebben? Even egocentrisch: hebben we daar niet een een of andere tweedewereldoorlog wet voor? :P
Zij zijn veel sterker dus wel een beetje lastig.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
21-04-2021 23:28
Zij zijn veel sterker dus wel een beetje lastig.
Misschien zijn wij gemener? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Maar zonder gekheid: ze waren in september vorig jaar al volop aan het produceren (op de gok) en bezig een nieuwe fabriek uit de grond te stampen, dus voor hetzelfde geld is er genoeg voorraad om ons tot de zomer te voorzien, en zou dit die 6 milj voor Q3, of 2,3 milj. voor Q4 raken, maar dan heb je ondertussen nog die maanden de tijd om die andere fabriek schoon te vegen en opnieuw te verven.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Goedemorgen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig staat er nog maar 1 pagina, goede morgen.
Goeiemorgen :daisy:
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
21-04-2021 23:35
Maar zonder gekheid: ze waren in september vorig jaar al volop aan het produceren (op de gok) en bezig een nieuwe fabriek uit de grond te stampen, dus voor hetzelfde geld is er genoeg voorraad om ons tot de zomer te voorzien, en zou dit die 6 milj voor Q3, of 2,3 milj. voor Q4 raken, maar dan heb je ondertussen nog die maanden de tijd om die andere fabriek schoon te vegen en opnieuw te verven.
De productie komt kennelijk tot zover uit Leiden en India en ook niet daarvandaan. Ik hoop dat ze in het ergste geval iets minder leveren, maar niet dat de levering wordt stopgezet. Dat zou wel een domper zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
elein schreef:
21-04-2021 22:59
Gekkigheid met die J&J vaccins weer.

Ik lees aan de ene kant:
Nothing made at the factory for J&J has been distributed, the FDA noted. The nearly 8 million doses of J&J vaccine given in the U.S. came from Europe. [en met Europe bedoelen ze dus Leiden]
https://www.nbclosangeles.com/news/nati ... e/2578512/

En aan de andere kant:
J&J said it would resume shipment of 200m vaccine doses to the EU, Norway and Iceland and update its information on the diagnosis and management of the “very rare adverse event”.

en

The production of J&J’s vaccine at a plant in Baltimore was halted on Monday by the US Food and Drug Administration while it investigates the site run by Emergent BioSolutions that has been beset by manufacturing problems.

In hetzelfde artikel ft.com/content/d2c5355b-ed22-4f6a-9dc2-de89f687b32d

Dus.. OF er zijn meer fabrieken in de VS, of alles komt echt nu uit Nederland, en dan zouden 'wij' dus de VS blijven voorzien terwijl 'zij' ons niks meer sturen omdat "zij" hun hygiëne niet op orde hebben? Even egocentrisch: hebben we daar niet een een of andere tweedewereldoorlog wet voor? :P
Ik snap je, maar; oog om oog? Laat ons 'betere' mensen zijn.

Geloof trouwens dat Janssen al z'n leverbeloftes waar ging maken, tot nu toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven