Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
Dan zal ik ook een wappie zijn want ik geloof wel in Corona en indd., als je ziek bent blijf je thuis. De mondkapjes vind ik wel een fijn gevoel van bescherming geven maar denk ook het tegenovergestelde namelijk dat ik er niet echt in geloof dat het nou zoveel beschermt :P
De overige maatregels ( afgezien van reizen per vliegtuig ) geloof ik niet in, dus niet in die avondklok, winkels dicht ( behalve de supermarkt waar mensen met hun vingers aan de produkten zitten ) etc.
We leven in een tijd met gescheiden gezinnen die weer opnieuw zijn begonnen met een andere partner die ook weer kinderen hebben en omgang. Tinder is booming. Dus nee, ik denk dat mensen vrijer moeten worden gelaten wbt de winkels, terrassen etc.

-en nu zal ik wel digitaal gestenigd worden :(
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent dan 'ik geloof niet in maatregelen' - wil je ze niet, geloof je niet dat ze werken, geloof je dat ze eigenlijk worden opgelegd met een ander doel met Corona als excuus?

En wat bedoel je met 'ik geloof niet in vaccins in de testfase' - wat is voor jou een testfase? Is bekend dat inmiddels vele tientallen miljoenen mensen zijn ingeënt, en het aantal coronagevallen in de ingeënte groepen met 90-99% afneemt?
Is het nieuwe model Skoda dat net 2 maanden op de markt is nog in testfase?
Wanneer is iets een testfase voor jou / wat is volgens jou het eind van een testfase?

ps geweldige topictitel.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Waar zal ik beginnen...
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 12:54
Dan zal ik ook een wappie zijn want ik geloof wel in Corona en indd., als je ziek bent blijf je thuis. De mondkapjes vind ik wel een fijn gevoel van bescherming geven maar denk ook het tegenovergestelde namelijk dat ik er niet echt in geloof dat het nou zoveel beschermt :P
De overige maatregels ( afgezien van reizen per vliegtuig ) geloof ik niet in, dus niet in die avondklok, winkels dicht ( behalve de supermarkt waar mensen met hun vingers aan de produkten zitten ) etc.
We leven in een tijd met gescheiden gezinnen die weer opnieuw zijn begonnen met een andere partner die ook weer kinderen hebben en omgang. Tinder is booming. Dus nee, ik denk dat mensen vrijer moeten worden gelaten wbt de winkels, terrassen etc.

-en nu zal ik wel digitaal gestenigd worden :(
Ik heb iets aan mijn luchtwegen waardoor ademen toch al een uitdaging is en astma. Die mondkapjes draag ik braaf in de ah omdat ik bange mensen niet banger wil maken maar voor de deur moet ik 10 minuten naar adem snakken voor ik weer ok ben. Ook wappies hebben naastenliefde dus geen probleem!

Wat bedoel je met vliegen?
O ja en wbt het vaccin denk ik ook wel eens regelmatig of het mettertijd voor vervelende bijwerkingen gaat zorgen. Ik kom nog uit de tijd van het softenondrama, of nouja, uit het tijdperk dat mensen daar nog veel over spraken.
KooktMetKnoflook schreef:
23-04-2021 12:57
Wat betekent dan 'ik geloof niet in maatregelen' - wil je ze niet, geloof je niet dat ze werken, geloof je dat ze eigenlijk worden opgelegd met een ander doel met Corona als excuus?

En wat bedoel je met 'ik geloof niet in vaccins in de testfase' - wat is voor jou een testfase? Is bekend dat inmiddels vele tientallen miljoenen mensen zijn ingeënt, en het aantal coronagevallen in de ingeënte groepen met 90-99% afneemt?
Is het nieuwe model Skoda dat net 2 maanden op de markt is nog in testfase?
Wanneer is iets een testfase voor jou / wat is volgens jou het eind van een testfase?

ps geweldige topictitel.
Ik geloof niet dat ze werken en ik wil ze niet. Ander excuus weet ik niet. Ik sluit het niet uit maar heb niet zoveel zendingsdrang dat uit te zoeken en ik maak mij geen illusies. Als er al meer is gaan ze dat Bloesem niet aan de neus hangen (0;

Testfase staat letterlijk bij de vaccins. 2023 zijn we klaar. Auto’s op de weg worden ook nog wel eens terug geroepen. Als er 5 van de 10000 stuurloos blijken boven 120 km per uur gaan ze allemaal van de weg!

Ja toch, beetje knipoog na alle ellende.
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:04
O ja en wbt het vaccin denk ik ook wel eens regelmatig of het mettertijd voor vervelende bijwerkingen gaat zorgen. Ik kom nog uit de tijd van het softenondrama, of nouja, uit het tijdperk dat mensen daar nog veel over spraken.
Precies en wat denk je van Mex griep. Kregen mensen narcolepsie.
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:02
Ik heb iets aan mijn luchtwegen waardoor ademen toch al een uitdaging is en astma. Die mondkapjes draag ik braaf in de ah omdat ik bange mensen niet banger wil maken maar voor de deur moet ik 10 minuten naar adem snakken voor ik weer ok ben. Ook wappies hebben naastenliefde dus geen probleem!

Wat bedoel je met vliegen?
Oeh, vervelend dat je astma hebt, lijkt me met die mondkapjes dragen niet fijn!

Reizen per vliegtuig, als er maar 1 persoon is die een griepvirus bij zich draagt in de cabine dan verspreidt zo'n virus zich extra snel, en verspreidt natuurlijk ook sneller over meerdere plaatsen als er besmettingen hebben plaats gevonden. Zelf ik heb ik de Mexicaanse griep op die manier opgelopen ( weet het wel zeker ).
Ik wil een T-shirt met #jesuiswappie.

De maatregelen zijn een wirwar van menselijk falen, zucht naar macht, angst voor de natuur z'n gang laten gaan, een triest geloof in de maakbaarheid van het leven middels "beleid" en een prachtige kans om mensen te kunnen besturen als kuddedieren. Wie doodserieus de orders opvolgt, krijgt alle toegang tot het publieke domein en wie dat niet doet, is het nieuwe uitschot van de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:06
Ik geloof niet dat ze werken en ik wil ze niet. Ander excuus weet ik niet. Ik sluit het niet uit maar heb niet zoveel zendingsdrang dat uit te zoeken en ik maak mij geen illusies. Als er al meer is gaan ze dat Bloesem niet aan de neus hangen (0;

Testfase staat letterlijk bij de vaccins. 2023 zijn we klaar. Auto’s op de weg worden ook nog wel eens terug geroepen. Als er 5 van de 10000 stuurloos blijken boven 120 km per uur gaan ze allemaal van de weg!

Ja toch, beetje knipoog na alle ellende.
Ik begrijp dat je ze niet wil, maar niet geloven dat ze werken is toch vreemd? Dat is nu toch echt bewezen in landen waar de besmettingen en opnames keihard dalen?

En complotten (geen idee of je daarin gelooft) lijken me niet eens mogelijk. Ze kunnen niets stilhouden, laat staan een wereldwijd complot. Dat zou nooit lukken. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden volgens jou dan de juiste maatregelen zijn om de ziekenhuizen minder vol te krijgen?

Ik geloof overigens ook niet in het mondkapje.
Ik geloof trouwens niet in de complottheorie dat door de Coronatest mensen stiekem een chip in het zeefbeentje krijgen gestouwd :D
Kroonprinses schreef:
23-04-2021 13:14
Ik wil een T-shirt met #jesuiswappie.

De maatregelen zijn een wirwar van menselijk falen, zucht naar macht, angst voor de natuur z'n gang laten gaan, een triest geloof in de maakbaarheid van het leven middels "beleid" en een prachtige kans om mensen te kunnen besturen als kuddedieren. Wie doodserieus de orders opvolgt, krijgt alle toegang tot het publieke domein en wie dat niet doet, is het nieuwe uitschot van de maatschappij.
Ik heb een shirt! Je kan gewoon tekst laten drukken op elk shirt.

Verder eens.
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 12:54
Dan zal ik ook een wappie zijn want ik geloof wel in Corona en indd., als je ziek bent blijf je thuis. De mondkapjes vind ik wel een fijn gevoel van bescherming geven maar denk ook het tegenovergestelde namelijk dat ik er niet echt in geloof dat het nou zoveel beschermt :P
De overige maatregels ( afgezien van reizen per vliegtuig ) geloof ik niet in, dus niet in die avondklok, winkels dicht ( behalve de supermarkt waar mensen met hun vingers aan de produkten zitten ) etc.
We leven in een tijd met gescheiden gezinnen die weer opnieuw zijn begonnen met een andere partner die ook weer kinderen hebben en omgang. Tinder is booming. Dus nee, ik denk dat mensen vrijer moeten worden gelaten wbt de winkels, terrassen etc.

-en nu zal ik wel digitaal gestenigd worden :(
Hier geloven heel weinig mensen in. Vooral omdat abc dicht moeten en yxz mogen open en geen limiet mensen. Oke max. 71.....is dus hele winkel vol. Uh?!

Ik vind het zelf vooral bijzonder hoe hysterisch sommige mensen ineens zijn. De supermarkt is als je er logisch over nadenkt altijd gewoon een vieze plek geweest. Mensen die hun handen niet wassen pakken alles aan (voor Corona al). En die karren...die werden echt nooit schoongemaakt hoor.
In mondkapjes geloof ik niet. Prima als je ze op wilt, maar we kunnen ook zorgen dat mensen eens gezonder worden.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
23-04-2021 13:14
Ik wil een T-shirt met #jesuiswappie.

De maatregelen zijn een wirwar van menselijk falen, zucht naar macht, angst voor de natuur z'n gang laten gaan, een triest geloof in de maakbaarheid van het leven middels "beleid" en een prachtige kans om mensen te kunnen besturen als kuddedieren. Wie doodserieus de orders opvolgt, krijgt alle toegang tot het publieke domein en wie dat niet doet, is het nieuwe uitschot van de maatschappij.
Als we 'de natuur z'n gang lieten gaan', zou de zorg omgevallen zijn en ook mensen zonder corona zouden daar het slachtoffer van zijn. Auto ongeluk, dringende operaties, bevallingen met complicaties, levensbedreigende ziektes bij kinderen, kankerbehandelingen en ga zo maar door. Hoe zie jij dat dan?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik me dan afvraag (oprechte vraag, geen verwijd): Hoe zou je het voor je zien zonder de maatregelen? Zouden dan alle mensen met andere ziektes dan corona pech hebben en het ziekenhuis puur moeten draaien op coronapatiënten behandelen? Of zouden maar een max. aantal coronapatiënten opgenomen mogen worden en de rest heeft pech? Lijkt me beide niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Suzanne84 schreef:
23-04-2021 13:16
Wat zouden volgens jou dan de juiste maatregelen zijn om de ziekenhuizen minder vol te krijgen?

Ik geloof overigens ook niet in het mondkapje.
Ik niet in die stoffen dingen, wel FFP2 en FFP3 natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:07
Oeh, vervelend dat je astma hebt, lijkt me met die mondkapjes dragen niet fijn!

Reizen per vliegtuig, als er maar 1 persoon is die een griepvirus bij zich draagt in de cabine dan verspreidt zo'n virus zich extra snel, en verspreidt natuurlijk ook sneller over meerdere plaatsen als er besmettingen hebben plaats gevonden. Zelf ik heb ik de Mexicaanse griep op die manier opgelopen ( weet het wel zeker ).
Oja zo. Ja dat is zeker zo. Las laatst waarom het in slachthuizen misging. Dezelfde reden. Dus je kan dan ook tegen vlees zijn.
Ik vlieg niet meer en eet ook al geen vlees en toch ben ik de wappie. Ik wil niet eten wat de pot schaft en zeker niet prikken wat de pot schaft.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in dinosaurussen
doornroosje9 schreef:
23-04-2021 13:18
Als we 'de natuur z'n gang lieten gaan', zou de zorg omgevallen zijn en ook mensen zonder corona zouden daar het slachtoffer van zijn. Auto ongeluk, dringende operaties, bevallingen met complicaties, levensbedreigende ziektes bij kinderen, kankerbehandelingen en ga zo maar door. Hoe zie jij dat dan?
De natuur zijn gang laten gaan is de medische wetenschap de deur uit en mensen worden niet ouder dan 30 (als ze geluk hebben).
grenada schreef:
23-04-2021 13:20
Ik geloof niet in dinosaurussen
Afbeelding

Dit is een verre neef van de dinosaurus ;)
Alle reacties Link kopieren
Wappies krijgen hier op het forum niet zoveel ruimte, maar ze zijn er wel hoor. Helaas.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het coronavirus bestaat natuurlijk. De Infection fatality rate van Covid19 is alleen 1% en dat is toch geen reden om zo in paniek te raken?

Inzetten op herstel van de afgebroken zorgcapaciteit zou ik graag zien zodat mensen die acute zorg nodig hebben, deze ook krijgen zonder dat het hele land op slot moet.

Avondklok en mondkapjes hebben weinig nut, tenminste ik kan nergens vinden dat ze wel nut hebben.
Slechts 0,1% van de besmettingen vindt in de buitenlucht plaats dus gooi alsjeblieft alle terrassen, alle buitenactiviteiten, alle sporten weer open. En doe eindelijk eens iets structureels aan betere ventilatie binnen. Dus als dat op het werk niet goed kan, dan thuiswerken.
pioen00 wijzigde dit bericht op 23-04-2021 13:40
3.31% gewijzigd
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:25
Afbeelding

Dit is een verre neef van de dinosaurus ;)
Neh. Lijkt me een hoax.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven