Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
23-04-2021 15:31
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Zou fijn zijn als iemand dat nog wil beantwoorden inderdaad. :-)
eef-- schreef:
23-04-2021 15:37
Zou fijn zijn als iemand dat nog wil beantwoorden inderdaad. :-)
Vanaf de zijlijn roepen dat je het niet gelooft of het er niet mee eens bent is zo gedaan maar ik ben dan wel benieuwd naar de suggesties voor alternatieve werkbare oplossingen. :)
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:07
Precies en wat denk je van Mex griep. Kregen mensen narcolepsie.
'Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000.'

Dat is natuurlijk nog steeds één te veel op de 23.000 maar laten we dat afwegen tegen de gevolgen van een ongecontroleerde pandemie (idem covid). De gevolgen zijn vele malen groter, zoals de op dit moment al 100.000 uitgestelde operaties waar mensen wel daadwerkelijk aan doodgaan en niet alleen 'één kans op hebben'.

Overigens: inderdaad geweldige topic titel!!!
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
23-04-2021 15:39
Vanaf de zijlijn roepen dat je het niet gelooft of het er niet mee eens bent is zo gedaan maar ik ben dan wel benieuwd naar de suggesties voor alternatieve werkbare oplossingen. :)
Precies! Niemand vindt deze situatie leuk, maar om dan maar te roepen dat je het niet gelooft zonder een goed alternatief vind ik wel heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel in Corona en vaccins.

Vind niet alle maatregelen even nuttig.
Doe gewoon de terrassen 's avonds open, want nu gaan mensen anders weer juist binnen zitten of met een heleboel in het park/aan het water etc. Bij terrassen zijn er nog regels.
Winkels vond ik ook niet even nuttig, want nu ging iedereen alle zooi in de supermarkt halen in plaats van iets meer verspreid bij bijvoorbeeld ook Action, Hema etc, dus kreeg je juist meer mensen bij elkaar.

Mondkapjes heb ik geen problemen mee. Begrijp ook dat festivals ed niet doorgaan en dat het niet de bedoeling is om veel mensen thuis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
23-04-2021 15:39
Vanaf de zijlijn roepen dat je het niet gelooft of het er niet mee eens bent is zo gedaan maar ik ben dan wel benieuwd naar de suggesties voor alternatieve werkbare oplossingen. :)
Suggesties bij deze

Anderhalve meter behouden
Geen zoenen en knuffels
Wel een ‘bubbel’ mogelijk maken bij kleine groepen
Vaccinaties doorzetten, er zijn voldoende mensen die vrijwillig willen.
Mondkapjes alleen bij verkoudheid, net als in Azie, overal openbaar. Niet nodig bij geen verkoudheid.
Voorlichting voeding en beweging
Miljarden steun voor goede voeding en vettax.
Alle miljarden niet naar test evenementen, maar lange termijn zorgen voor voldoende personeel etc in de zorg. Zorg aantrekkelijk maken door goed loon, normale werktijden . Miljarden zijn verspilt aan ondernemers die dicht moesten, want ook naar de zorg kon.

Erkenning dat griep ook ernstig is en andere jaren ook fikse oversterfte wad en daar erkenning en maatregelen voor, zoals bovenstaand.

Er is zoveel te bedenken dan

- massaal mogelijk besmette mensen bij elkaar zetten in teststraten. Dat is pas een fikse besmettinghaard

- mensen binnen laten zitten met alle gevolgen van dien die juist risico vormen voor Corona (overgewicht, eten, bewegen, vit D)

De maatregelen zijn ronduit slecht en schadelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tropischvisje schreef:
23-04-2021 16:01
Suggesties bij deze

Anderhalve meter behouden
Geen zoenen en knuffels
Wel een ‘bubbel’ mogelijk maken bij kleine groepen
Vaccinaties doorzetten, er zijn voldoende mensen die vrijwillig willen.
Mondkapjes alleen bij verkoudheid, net als in Azie, overal openbaar. Niet nodig bij geen verkoudheid.
Voorlichting voeding en beweging
Miljarden steun voor goede voeding en vettax.
Alle miljarden niet naar test evenementen, maar lange termijn zorgen voor voldoende personeel etc in de zorg. Zorg aantrekkelijk maken door goed loon, normale werktijden . Miljarden zijn verspilt aan ondernemers die dicht moesten, want ook naar de zorg kon.

Erkenning dat griep ook ernstig is en andere jaren ook fikse oversterfte wad en daar erkenning en maatregelen voor, zoals bovenstaand.

Er is zoveel te bedenken dan

- massaal mogelijk besmette mensen bij elkaar zetten in teststraten. Dat is pas een fikse besmettinghaard

- mensen binnen laten zitten met alle gevolgen van dien die juist risico vormen voor Corona (overgewicht, eten, bewegen, vit D)

De maatregelen zijn ronduit slecht en schadelijk geweest.
Bedankt voor je reactie. Ben het volkomen met je eens dat er meer geïnvesteerd moet worden in voorlichting over gezondheid (voeding, beweging etc.)

Paar kanttekeningen:
Alleen mondkapjes bij verkoudheid, net zoals in Azië. In Azië dragen ze allemaal massaal altijd een mondkapje, dat is dan toch juist niet wat jij bedoelt. En je kunt twee dagen voor het krijgen van klachten besmettelijk zijn, dus ik denk dat de mondkapjes dan helemaal niet het gewenste effect hebben.

En hoe denk je dat mogelijk besmette mensen in een teststraat elkaar besmetten? Je zit allemaal apart in een auto met het raam dicht tot het moment dat je getest wordt? Waar degene die jouw test afneemt volledig in pak staat, handen desinfecteerd en nieuwe handschoentjes aan heeft. En volgens mij (maar pin me er niet op vast) zijn zij ook gevaccineerd.

En je hoeft toch helemaal niet binnen te zitten? Je kan wandelen, fietsen, hardlopen, naar het strand, naar het bos. Ik ben juist nog nooit zoveel buiten geweest als het afgelopen jaar. Dat je niet buiten komt heb je echt volledig zelf in de hand, want die mogelijkheden zijn er zeker.
Alle reacties Link kopieren
Zorg aantrekkelijk maken door goed loon, normale werktijden
Hoe ga je dat doen? Alleen hartaanval of ernstig ongelukken tussen 8-16 uur ?

Erkenning dat griep ook ernstig is en andere jaren ook fikse oversterfte wad en daar erkenning en maatregelen voor, zoals bovenstaand.
er is al jaren een vaccin tegen de griep, gratis beschikbaar voor kwetsbaren en 60+ en de rest op eigen kosten. Die is alleen een stuk minder effectief dan de vaccins tegen corona


mensen binnen laten zitten met alle gevolgen van dien die juist risico vormen voor Corona (overgewicht, eten, bewegen, vit D)
niemand hoeft binnen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
23-04-2021 15:45
'Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000.'

Dat is natuurlijk nog steeds één te veel op de 23.000 maar laten we dat afwegen tegen de gevolgen van een ongecontroleerde pandemie (idem covid). De gevolgen zijn vele malen groter, zoals de op dit moment al 100.000 uitgestelde operaties waar mensen wel daadwerkelijk aan doodgaan en niet alleen 'één kans op hebben'.

Overigens: inderdaad geweldige topic titel!!!
Hier een link van de Zweedse medicijnautoriteit.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/beha ... hmainbody4

Misschien kun je het door Google Translate halen. Ik kan wel een paar quotes vertalen.

Wat ik dan weer prettig vind is dat men hier transparant is. Beter dan dat er blind ontkent wordt dat er risico's zijn aan vaccins.

Overigens eens met je samenvatting. Voor die personen die narcolepsi krijgen was het overigens allerminst prettig. Die mensen zullen stuk voor stuk de haren uit hun hoofd trekken dat ze dat vaccin genomen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later weer. Even Rutte kijken en koken. En mn hand zit in het gips. Beetje onhandig :P
kastella schreef:
23-04-2021 16:18
Hier een link van de Zweedse medicijnautoriteit.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/beha ... hmainbody4

Misschien kun je het door Google Translate halen. Ik kan wel een paar quotes vertalen.

Wat ik dan weer prettig vind is dat men hier transparant is. Beter dan dat er blind ontkent wordt dat er risico's zijn aan vaccins.

Overigens eens met je samenvatting. Voor die personen die narcolepsi krijgen was het overigens allerminst prettig. Die mensen zullen stuk voor stuk de haren uit hun hoofd trekken dat ze dat vaccin genomen hebben.
Van Mexicaanse Griep zelf kan je ook narcolepsie krijgen. Misschien waren deze mensen daar gevoelig voor en hadden ze het bij de Mexicaanse Griep zelf ook gekregen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 14:54
Lijkt me wel heerlijk. Alles wat je kut vindt, daarvan gewoon zeggen 'ik geloof er niet in'.

'Ik geloof niet in belasting betalen'

'Ik geloof niet in de tandarts'

'Ik geloof niet in snelheidsboetes'

'Ik geloof niet in sneeuw in april'

Het maakt niet uit wat je 'gelooft'. Je hoeft niet te geloven in feiten, namelijk.
Ik geloof niet in geloven 😂
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
23-04-2021 16:18
Hier een link van de Zweedse medicijnautoriteit.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/beha ... hmainbody4

Misschien kun je het door Google Translate halen. Ik kan wel een paar quotes vertalen.

Wat ik dan weer prettig vind is dat men hier transparant is. Beter dan dat er blind ontkent wordt dat er risico's zijn aan vaccins.

Overigens eens met je samenvatting. Voor die personen die narcolepsi krijgen was het overigens allerminst prettig. Die mensen zullen stuk voor stuk de haren uit hun hoofd trekken dat ze dat vaccin genomen hebben.
Mijn punt was alleen juist dat het voor de groep niets uitmaakt...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
23-04-2021 16:29
Ik geloof niet in geloven 😂
ik zie het al: jij bent de ongelovige smurf......
Met de cijfers van nu geloof ik niet dat een lockdown nodig was, deden we in 2018 ook niet. En nog steeds zijn hier geen cijfers van.
In de kleine bijdrage van mondkapje geloof ik ook niet aangezien iedereen die verkeerd gebruikt.
Gezonde en jonge mensen inenten met een prik die in de testfase zit, waarvan we niet weten of je een ander besmet en ook degene die corona hebben gehad ook inenten snap ik ook niet.
Alles wat buiten plaatsvindt verbieden snap ik ook niet. 925 miljoen uitgeven aan testuitjes, buiten notabene, en het afgelopen jaar niks in de zorg investeren snap ik ook niet.

Blijf thuis als je klachten hebt, vaccineer en bescherm de kwetsbare voor wie dat wil en verder kan iedereen die gezond is vertrouwen op zijn eigen afweersysteem.
Ook ik zal niet reageren op een ieder die er niet zo instaat, daar zijn al 1200 andere topics voor.
Hilarisch dat iemand die 10 minuten moet bijkomen van het kort dragen van een mondkapje door haar astma, denkt dat ze zelf geen gevaar loopt als ze corona oploopt. Heb je toch een vrij hevige vorm van astma als je daar 10 minuten van moet bijkomen. Ik heb dat ding in het ziekenhuis de hele dag op mét astma waarvoor ik dagelijkse medicatie nodig heb en leef nog steeds. Alleen bij die FFP2-maskers merk ik dat het niet prettig is om ze de hele dag op te hebben.

En verder ben ik vooral benieuwd naar je plannen om code zwart op de IC's te vermijden. De oplossingen die iemand anders hier in het topic net al aandroeg zijn allemaal dingen die op de lange termijn pas effect hebben. Dus hoe gaan we code zwart op de IC's vermijden zonder maatregelen? Daar gaat het namelijk allemaal al de hele crisis om. En dus niet hoe hadden we dat kunnen voorkomen als we jaren geleden in de zorg hadden geïnvesteerd, want dat hebben we niet gedaan en daarom zitten we nu met de gebakken peren. En laat het duidelijk zijn: de maatregelen vind ik ook totale willekeur hoor. Waarom het één nu wel weer open mag en het ander niet ontgaat mij ook regelmatig. Maar dat er iets moet gebeuren om code zwart te voorkomen is me wel duidelijk. Of wil je code zwart gewoon laten gebeuren? Dat is natuurlijk ook een optie, maar dan ben ik benieuwd hoe dat er uit moet zien volgens jou.
En de mensen die het met een griep blijven vergelijken: het gaat er ook niet om dat de sterfte hoger is bij griep of corona. Daar zijn al die maatregelen helemaal niet voor bedoeld. Het gaat er om dat de zorg het aan blijft kunnen en dat kon bij de griep wel zonder maatregelen (ook maar net overigens) en dat gaat bij corona niet zonder maatregelen. Dat is het verschil. Dat het sterftecijfer bij griep hoger of lager ligt doet er helemaal niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Steranijs78 schreef:
23-04-2021 17:02
Ook ik zal niet reageren op een ieder die er niet zo instaat, daar zijn al 1200 andere topics voor.

Dus je wilt net als TO een soort getuigenis-topic om vrijelijk feitenvrije meningen te uiten?

Ik vind de topictitel nogal smakeloos, aangezien het nageaapt is van 'Je suis Charlie', en dat werd gebruikt na de moordaanslag op de redactie waarbij 10 mensen werden doodgeschoten door terroristen.
Idioot om jezelf daarmee te vergelijken en er semi-heroïsch mee te pronken.
nounou
baukelien schreef:
23-04-2021 16:29
Ik geloof niet in geloven 😂
Als het maar zichtbaar is dat je een wappie bent, zodat ik daar naar kan handelen.
Alle reacties Link kopieren
Meld! Ik ben een wappie! Een demonstrerende, zelfs die weigert mondkapjes te dragen en zich ook niet laat vaccineren tegen corona. ;-) En hier op het forum wilde men mij al bewerken met een barnsteen-bewerkingsset vanwege mijn corona-mening. :proud:

Ik ben niet per sé tegen alle maatregelen, wel fel tegen mondkapjesplicht en evt test- vaccinatieplicht. En tegen de avondklok maar die gaat er gelukkig van af.



En ja ik heb een gedeeltelijke oplossing. Niet helemaal, want de IC cijfers zullen er wellicht ietsje van oplopen,maar er mag wel eens een flink stuk meer rekening gehouden worden met de indirecte coronaslachtoffers.


Ik heb mijn,naar mijn idee goed werkbare (gedeeltelijke) oplossing op dit forum al meerdere keren gegeven. Maar nog nooit een inhoudelijke reactie gekregen. Ben benieuwd of er nu een reactie op komt...


Laat de binnenzwembad en/bioscopen en winkels gesloten, maar gooi gehele samenleving gecontroleerd open in de buitenlucht.

Buiten is corona nauwelijks besmettelijk!

Terrassen, desnoods alleen alcoholvrij, zeer kleinschalige evenementen, kleine markten voor andere goederen dan voedsel... ik zie zo voor me dat er hele winkelstraten zijn met gesloten winkels maar de ondernemers wel kraampjes voor winkels hebben waarachter ze hun spullen verkopen.

Maak de paden op de markten/terrassen zo dat er 1,5m afstand gehouden wordt en er éénrichtingsverkeer is. Evenementen uitsluitend met zitplaatsen oid.

Houd controle bij de ingang van (bijvoorbeeld) een markt zodat het niet te druk wordt of werk met iets van toegangspoortjes.

Zorg dat er op elke hoek van de straat wel iets is, zodat mensen zich niet ophopen in het stadscentrum maar zich verdelen en verspreiden over het land. Heel veel kleine markten/evenementen IPV enkele grote.

Ja, er zijn risico's, de cijfers zullen er wellicht enigszins door omhooggaan. Maar aan de andere kant kan het de horeca, winkel- en evenementenbranche weer nieuw leven inblazen, en komt het de psychische gesteldheid van velen ten goede. Wat ook bakken met overheidssteun scheelt, ook op lange termijn.

Ja, er zitten haken en ogen aan mijn plan, en in de praktijk zal het hier en daar flink omdenken worden. Ja het kost geld. (maar al dit preventief getest kost zal minstens net zo veel kosten) Het zal een enorme operatie zijn. Maar wel één waarvan ik denk dat heel veel mensen enorm gemotiveerd zijn om het te laten slagen. Zowel de bezoekers als de ondernemers. Want dan kan de boel tenminste weer gewoon open. Zonder testen. Zonder (verplichte) mondkapjes. En zonder afspraken om over vier uur even een kwartiertje te mogen winkelen.
.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
23-04-2021 17:03
Hilarisch dat iemand die 10 minuten moet bijkomen van het kort dragen van een mondkapje door haar astma, denkt dat ze zelf geen gevaar loopt als ze corona oploopt. Heb je toch een vrij hevige vorm van astma als je daar 10 minuten van moet bijkomen. Ik heb dat ding in het ziekenhuis de hele dag op mét astma waarvoor ik dagelijkse medicatie nodig heb en leef nog steeds. Alleen bij die FFP2-maskers merk ik dat het niet prettig is om ze de hele dag op te hebben.

En verder ben ik vooral benieuwd naar je plannen om code zwart op de IC's te vermijden. De oplossingen die iemand anders hier in het topic net al aandroeg zijn allemaal dingen die op de lange termijn pas effect hebben. Dus hoe gaan we code zwart op de IC's vermijden zonder maatregelen? Daar gaat het namelijk allemaal al de hele crisis om. En dus niet hoe hadden we dat kunnen voorkomen als we jaren geleden in de zorg hadden geïnvesteerd, want dat hebben we niet gedaan en daarom zitten we nu met de gebakken peren. En laat het duidelijk zijn: de maatregelen vind ik ook totale willekeur hoor. Waarom het één nu wel weer open mag en het ander niet ontgaat mij ook regelmatig. Maar dat er iets moet gebeuren om code zwart te voorkomen is me wel duidelijk. Of wil je code zwart gewoon laten gebeuren? Dat is natuurlijk ook een optie, maar dan ben ik benieuwd hoe dat er uit moet zien volgens jou.
Ik weet niet of dit specifiek tegen iemand gericht is, maar denk dat het antwoord hierop vooral is:
snel vaccineren.
zonmuis wijzigde dit bericht op 23-04-2021 17:25
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tropischvisje schreef:
23-04-2021 15:00

Ik ben dus een keurig gedragende half wappie die vast wel gaat laten prikken door de groepsdruk en de wens iets weer te mogen. Niet omdat ik denk dat mijn lichaam Corona niet aan zal kunnen. En om alle bange mensen tegemoet te komen.
Het probleem is dat je helemaal niet weet hoe jouw lichaam op Corona gaat reageren. Waarschijnlijk word je een beetje ziek en herstel je weer.
Maar het kan ook dat je, zoals in het ziekenhuis in mijn stad, opgenomen wordt op de IC, je baby gehaald moet worden en jij in slaap gebracht wordt. En dan ben je 28.
Zonmuis schreef:
23-04-2021 17:24
Ik weet niet of dit specifiek tegen iemand gericht is, maar denk dat het antwoord hierop vooral is:
snel vaccineren.
Ja, tegen TO. En die wil niet vaccineren. Plus dat het tempo qua vaccineren nu niet zo opgeschaald kan worden dat het een code zwart in deze golf bijvoorbeeld weer zal voorkomen. Zoveel mensen die wel gevaccineerd willen worden, maar nog lang niet aan de beurt zijn. En dat heeft volgens mij vooral met aanlevering van de vaccins te maken op dit moment.
Barnsteen schreef:
23-04-2021 17:20
[...]

Ik heb mijn,naar mijn idee goed werkbare (gedeeltelijke) oplossing op dit forum al meerdere keren gegeven. Maar nog nooit een inhoudelijke reactie gekregen. Ben benieuwd of er nu een reactie op komt...
[...]
Even een groot gedeelte van de quote weggehaald omdat het anders een enorme post wordt. Maar als je het echt zo gecontroleerd krijgt zoals jij in jouw post suggereert dan vind ik het echt een prima oplossing. Net zoals dat ik er ook wel in geloof dat het openen van de terrassen ook ophopingen in de parken voorkomt.

Het belangrijkste is in mijn ogen gewoon dat mijn collega's eindelijk eens hun vakanties niet meer hoeven in te leveren en normale uren kunnen gaan draaien op hun eigen afdelingen. En de reguliere zorg weer opgepakt kan worden. Als dat met de maatregelen die jij suggereert mogelijk is dan vind ik dat zeker geen slechte maatregelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven