Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
-Shifty- schreef:
02-05-2021 21:51
:flirting: nou hou ik voor eeuwig van je :love:
:$
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
02-05-2021 21:48
Ja ze kunnen echt heel snel lopen, echt zo grappig.

Heb een tijdje geholpen bij een egelopvang als vrijwilligster toen ik 16 jaar was, ik mocht toen ook wel eens mee bij het weer uitzetten van jonge egeltjes in het voorjaar, die werden in het najaar opgevangen vanwege dat ze anders de winter niet door zouden komen.
Wow zeg! Vind ik knap.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 21:55
Wow zeg! Vind ik knap.
Ik vond het leuk om te doen, ik hou erg van dieren en van moeder aarde daar maak ik graag tijd voor vrij.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-05-2021 09:46
Bedacht ineens dat je echt complot terroristen hebt...gisteren zat ik ineens in een conflict omdat ik niet wil geloven dat Hitler nog leeft, twee dochters heeft waarvan een kinderen heeft met president Obama...
Oh wauw, dan zou hij nu al 132 jaar moeten zijn! Hoe doet ie dat toch??
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat zijn jullie lief voor elkaar :heart:
flipje2 schreef:
02-05-2021 22:02
Oh wauw, dan zou hij nu al 132 jaar moeten zijn! Hoe doet ie dat toch??
Dan leeft Franco zeker ook nog.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
02-05-2021 22:02
Oh wauw, dan zou hij nu al 132 jaar moeten zijn! Hoe doet ie dat toch??
Volgens complotgekkies is Angela Merkel ook een dochter van Hitler,wisten jullie niet hè.. :bonk:
O en met Mark Rutte is ook van alles aan de hand schijnt het

Afbeelding
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Elvis leeft, wisten jullie dat al?
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
03-05-2021 00:45
Elvis leeft, wisten jullie dat al?
Ja dat is een publiek geheim en de FBI zit achter de moord op JFK. :lol:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Maar dan wisten jullie nog niet dat Elvis achter de great reset zit hehehehehehehe
Alle reacties Link kopieren
Nou, dit topic zakt toch weg, dan mag ik het nog één keer gebruiken om iets door te geven aan moeras, hoop ik?

Egel heeft gegeten en gedronken! Aan de zijkant van het huis, waar de camera staat en achter de garage ook. :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
03-05-2021 00:26
[...]
O en met Mark Rutte is ook van alles aan de hand schijnt het

Afbeelding
"Sancties die kunnen leiden tot de dood."

Oei, die arme Carolien!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
doornroosje9 schreef:
04-05-2021 14:06
Nou, dit topic zakt toch weg, dan mag ik het nog één keer gebruiken om iets door te geven aan moeras, hoop ik?

Egel heeft gegeten en gedronken! Aan de zijkant van het huis, waar de camera staat en achter de garage ook. :jump:
Oooo wat fijn, beste nieuws van vandaag, dank je voor het delen :daisy:
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
04-05-2021 20:20
Oooo wat fijn, beste nieuws van vandaag, dank je voor het delen :daisy:
:bigkiss:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-05-2021 15:05
"Sancties die kunnen leiden tot de dood."

Oei, die arme Carolien!
Pedofilie, vandaar dat ie dus geen vrouw/man heeft....😉

Begin ook steeds meer te denken dat dat we bang gehouden moeten worden.

Begon al vraagtekens te krijgen toen heel plotseling de Britse variant opdook toen de basisscholen weer open zouden gaan. Telkens als er versoepeld zou gaan worden is er ineens weer iets.

Nu liggen er ineens weer 40-ers tot 60-ers op de ic, als deze groep gevaccineerd is ligt de ic ineens vol met 20-ers en 30-ers, let maar op. We moeten namelijk bang gehouden worden zodat we zelfs kinderen laten vaccineren ( de volgende griep die daarna op de ic ligt), want daar valt nu eenmaal bakken met geld mee te verdienen.

Ik geloof best dat covid bestaat, maar heb in mijn omgeving ook een aantal mensen die volgens de berichtgeving op de ic zouden moeten belanden.(overgewicht met diabetes en daarbij leeftijden tussen eind 60 en eind 70) maar die gewoon een weekje grieperig waren.

Wat mij betreft zijn de maatregelen vele malen erger dan de kwaal.

Telkens als we hier wat plannen is er weer iemand verkouden door dit weer dus kunnen we het weer afblazen. Ben er nu echt klaar mee.

Terwijl ze in de 2e kamer zonder mondkapjes hun aerosolen de ruimte in blaffen met hun geschreeuw. Waarom? Omdat ze meer weten dan wij!

Die testen en vaccinaties zijn kippen met gouden eieren voor bepaalde mensen. Dus dat moet natuurlijk wel door blijven gaan.

Krijg steeds meer het idee dat wij als simpel klootjesvolk keihard worden uitgelachen door hogerhand.
blomke82 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 08:56
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hè gelukkig, een wappie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
04-05-2021 22:37
Pedofilie, vandaar dat ie dus geen vrouw/man heeft....

Begin ook steeds meer te denken dat dat we bang gehouden moeten worden.

Begon al vraagtekens te krijgen toen heel plotseling de Britse variant opdook toen de basisscholen weer open zouden gaan. Telkens als er versoepeld zou gaan worden is er ineens weer iets.

Nu liggen er ineens weer 40-ers tot 60-ers op de ic, als deze groep gevaccineerd is ligt de ic ineens vol met 20-ers en 30-ers, let maar op. We moeten namelijk bang gehouden worden zodat we zelfs kinderen laten vaccineren ( de volgende griep die daarna op de ic ligt), want daar valt nu eenmaal bakken met geld mee te verdienen.

Ik geloof best dat covid bestaat, maar heb in mijn omgeving ook een aantal mensen die volgens de berichtgeving op de ic zouden moeten belanden.(overgewicht met diabetes en daarbij leeftijden tussen eind 60 en eind 70) maar die gewoon een weekje grieperig waren.

Wat mij betreft zijn de maatregelen vele malen erger dan de kwaal.

Telkens als we hier wat plannen is er weer iemand verkouden door dit weer dus kunnen we het weer afblazen. Ben er nu echt klaar mee.

Terwijl ze in de 2e kamer zonder mondkapjes hun aerosolen de ruimte in blaffen met hun geschreeuw. Waarom? Omdat ze meer weten dan wij!

Die testen en vaccinaties zijn kippen met gouden eieren voor bepaalde mensen. Dus dat moet natuurlijk wel door blijven gaan.

Krijg steeds meer het idee dat wij als simpel klootjesvolk keihard worden uitgelachen door hogerhand.
.

Leg mij dan nog eens één keer uit hoe het verstrekken van gratis testen en gratis vaccinaties geld oplevert voor de overheid, want ik heb het nog niet door.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-05-2021 23:49
.

Leg mij dan nog eens één keer uit hoe het verstrekken van gratis testen en gratis vaccinaties geld oplevert voor de overheid, want ik heb het nog niet door.....


Niet de staatskas, maar persoonlijk gewin van bepaalde mensen, bijv. aandelen met voorkennis of winstpremies.

Zo heeft dhr van Dissel niet voor niets 6 miljoen euro veilig gesteld aan het begin van de pandemie en zijn huis op naam van zijn vrouw gezet en bepaalt hij wie er wel en niet in het omt mag om de angst er in te houden.

Er zijn mensen cq bedrijven die flink verdienen aan vaccinaties en testen, dus dat moet volop door draaien. Je moet niet voor niets voor elk wissewasje testen, zelfs al bij vermoeidheid en hoofdpijn.

Tja dat heb je zo met snotterige kids die weer eens niet naar school kunnen om een verkoudheidje.
Alle reacties Link kopieren
Tjiftjaf.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-05-2021 23:49
.

Leg mij dan nog eens één keer uit hoe het verstrekken van gratis testen en gratis vaccinaties geld oplevert voor de overheid, want ik heb het nog niet door.....
Grapje zeker.. 7,50 per keer, daarnaast moet je nog naar de test locatie dertig kilometer verderop, kinderen moeten getest worden. Dit is nog maar het begin, straks wordt er ook verteld dat je je baan kwijt raakt als je je niet laat vaccineren. Of als je iets doet wat niet door de beugel mag. Heb je gehoord van het sociale krediet systeem in China? Dat is natuurlijk erg fijn om mensen te onderdrukken en hoezo moeten we ons nu laten testen om naar het terras te mogen gaan? Dat is nu nog niet zo, maar gaat wel gebeuren. Vorig jaar in de zomer was dat ook niet nodig en nu is er nog veel meer groepsimmunitejt ook. Waarom wordt het niet gerespecteerd dat mensen het vaccin niet willen? Waarom komt er dwang? Waarom komt er discriminatie in de maatschappij? Waarom vinden veel mensen dit oké?
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
05-05-2021 01:23
Grapje zeker.. 7,50 per keer, daarnaast moet je nog naar de test locatie dertig kilometer verderop, kinderen moeten getest worden. Dit is nog maar het begin, straks wordt er ook verteld dat je je baan kwijt raakt als je je niet laat vaccineren. Of als je iets doet wat niet door de beugel mag. Heb je gehoord van het sociale krediet systeem in China? Dat is natuurlijk erg fijn om mensen te onderdrukken en hoezo moeten we ons nu laten testen om naar het terras te mogen gaan? Dat is nu nog niet zo, maar gaat wel gebeuren. Vorig jaar in de zomer was dat ook niet nodig en nu is er nog veel meer groepsimmunitejt ook. Waarom wordt het niet gerespecteerd dat mensen het vaccin niet willen? Waarom komt er dwang? Waarom komt er discriminatie in de maatschappij? Waarom vinden veel mensen dit oké?
Die test kost 30 euro en daarvan betaalt de overheid dus 75%.

En verder: wat vreselijk om met zoveel doemgedachtes, wantrouwen en angst te moeten leven.
Wij hebben een overheid die mensen het liefst totaal hun eigen gang laat gaan, zo ongeveer het tegenovergestelde van China.

Met een klein restje fatsoen houden ze tandenknarsend een soort sociaal vangnet, maar wel zo min mogelijk.

Reken maar dat de versoepelingen hier zo snel mogelijk gaan, want de economie moet draaien.

De druk om te vaccineren is niet om je te onderdrukken, maar om zo snel mogelijk weer de markt z'n werk te kunnen laten doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Blomke82 schreef:
05-05-2021 00:26

Zo heeft dhr van Dissel niet voor niets 6 miljoen euro veilig gesteld aan het begin van de pandemie en zijn huis op naam van zijn vrouw gezet en bepaalt hij wie er wel en niet in het omt mag om de angst er in te houden.
Even puur uit interesse om je goed te begrijpen: zou v Dissel dit dan hebben bekokstoofd met alle 195 andere infectiologen uit andere landen? Want zoiets werkt natuurlijk niet als 1 iemand uit zo’n klein kikkerlandje dat roeptoetert.

Hetzelfde geld voor de politiek. Het lukt ze al niet om overeenstemming te bereiken over het klimaat en elk wissewasje lekt altijd naar de pers. Dan vindt het oprecht heel knap als alle wereldleiders in het geheim overeenstemming hebben bereikt om een complot met elkaar te smeden over een pandemie.

Maar goed, dit zeg ik slechts met mijn boerenverstand, ik snap er verder natuurlijk ook niet veel van.

Ik ben het overigens wel met je eens dat sommige bedrijven/mensen te veel verdienen aan deze pandemie. Wat mij betreft mag er wetgeving komen die in een crisissituatie zulke bedrijven verplicht om een groot deel van de overwinst terug de maatschappij in te pompen.
Alle reacties Link kopieren
Ziekte is net zo goed als goede doelen een commerciele industrie geworden, waarbij je net zoals vroeger bij sigaretten de mensen jong aan de pillen en de prikken wil zodat zij die hun hele leven nodig hebben om gezond en vrij te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
04-05-2021 22:37
Pedofilie, vandaar dat ie dus geen vrouw/man heeft....

Begin ook steeds meer te denken dat dat we bang gehouden moeten worden.

Begon al vraagtekens te krijgen toen heel plotseling de Britse variant opdook toen de basisscholen weer open zouden gaan. Telkens als er versoepeld zou gaan worden is er ineens weer iets.

Nu liggen er ineens weer 40-ers tot 60-ers op de ic, als deze groep gevaccineerd is ligt de ic ineens vol met 20-ers en 30-ers, let maar op. We moeten namelijk bang gehouden worden zodat we zelfs kinderen laten vaccineren ( de volgende griep die daarna op de ic ligt), want daar valt nu eenmaal bakken met geld mee te verdienen.

Ik geloof best dat covid bestaat, maar heb in mijn omgeving ook een aantal mensen die volgens de berichtgeving op de ic zouden moeten belanden.(overgewicht met diabetes en daarbij leeftijden tussen eind 60 en eind 70) maar die gewoon een weekje grieperig waren.

Wat mij betreft zijn de maatregelen vele malen erger dan de kwaal.

Telkens als we hier wat plannen is er weer iemand verkouden door dit weer dus kunnen we het weer afblazen. Ben er nu echt klaar mee.

Terwijl ze in de 2e kamer zonder mondkapjes hun aerosolen de ruimte in blaffen met hun geschreeuw. Waarom? Omdat ze meer weten dan wij!

Die testen en vaccinaties zijn kippen met gouden eieren voor bepaalde mensen. Dus dat moet natuurlijk wel door blijven gaan.

Krijg steeds meer het idee dat wij als simpel klootjesvolk keihard worden uitgelachen door hogerhand.
Jij bent echt van de pot gerukt, iemand zonder enige kennis of onderzoek beschuldigen van pedofilie! Wat mij betreft mogen ze je daarvoor oppakken. Oh boehoe, ze pakken onze vrijheid af. Moet je eens in China of Rusland blaten dat de leider een pedofiel is. Kijken hoe snel je daar je vrijheid kwijt bent.

Alleen in een land waar je alles kunt zeggen en doen heb je de vrijheid om zulke ongegronde beschuldigingen en onwaarheden te uiten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
05-05-2021 07:13
Even puur uit interesse om je goed te begrijpen: zou v Dissel dit dan hebben bekokstoofd met alle 195 andere infectiologen uit andere landen? Want zoiets werkt natuurlijk niet als 1 iemand uit zo’n klein kikkerlandje dat roeptoetert.

Hetzelfde geld voor de politiek. Het lukt ze al niet om overeenstemming te bereiken over het klimaat en elk wissewasje lekt altijd naar de pers. Dan vindt het oprecht heel knap als alle wereldleiders in het geheim overeenstemming hebben bereikt om een complot met elkaar te smeden over een pandemie.

Maar goed, dit zeg ik slechts met mijn boerenverstand, ik snap er verder natuurlijk ook niet veel van.

Ik ben het overigens wel met je eens dat sommige bedrijven/mensen te veel verdienen aan deze pandemie. Wat mij betreft mag er wetgeving komen die in een crisissituatie zulke bedrijven verplicht om een groot deel van de overwinst terug de maatschappij in te pompen.
Nee, dat geloof ik ook niet maar hij slaat er wel een slaatje uit met voorkennis is mijn gedachte.

Zelfde als invoering van de avondklok, naar mijn mening had het behalen van de klimaatdoelen daar ook een aandeel in. Een paar maand 8 uur per dag lege (snel)wegen doet meer dan een paar autoloze zondagen.

Mensen kwamen toch wel bij elkaar op bezoek, maar het werd qua tijd verplaatst. Dus qua covid besmettingen had het toch geen zin.

En ik ontken covid ook zeker niet, maar krijg wel steeds meer het gevoel dat angst in stand gehouden wordt door bepaalde mensen.

Getuige dat er nu ineens steeds jongere mensen op de ic liggen, waarom een paar maand terug dan amper, terwijl het toch hetzelfde virus is vraag ik mij dan af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven