Coronavirus COVID-19 alle pijlers

wat te doen met mijn zoon?

29-04-2021 10:39 152 berichten
Beste lezers,
ik ben in het bezit van een mooie zoon van nu 26 jaar jong. Vorig jaar oktober kreeg hij corona en natuurlijk gelijk in quarantaine. Ondanks dat wij vonden dat hij de milde klachten had, hoesten, hoofdpijn, koorts, vindt en vond hij dat hij de zware versie heeft gehad.
Voor nu klaagt hij dagelijks over zijn klachten, concentratie vermogen, slecht in slaap kunnen komen, hoofdpijn. Hij gaat om 4.30 uur 's nachts een keer zijn bed in en slaapt per dag 13 tot 14 uur. Zijn studie en een stageverslag doet hij niks meer aan, gamen lukt gelukkig nog wel.

Nu wil ik hem helemaal niet zwart maken want ik hou heel veel van hem, maar ondertussen gaat het irriteren. Wetende dat zijn vader een borderliner is, en er zo veel herkenbaars naar voren komt nu. Het irriteert dat een kopje in de vaatwasser zetten al te veel gevraagd is. Er niet overdag normaal gegeten wordt maar pas als ik uit mijn werk kom het avondeten. Ik werk 5 dagen in de week, fulltime op een afstand van 45 km.

ik lees dit terug en weet dat ik klaag. Hij leeft nog! Maar gisteren kon hij mij vertellen dat hij het laatste jaar maar laat vallen en geen master gaat halen. Blijft gewoon nog een jaartje bij ons wonen, niks doen en maar een beetje aanlummelen. Dat was ff 3x slikken.

Medicatie weet hij zeker van dat het niet werkt bij zijn klachten. Naar de huisarts gaat ie niet want die heeft geen verstand van Corona. Fysiotherapie voor zijn conditie opbouw is hij mee gestopt om zich op zijn studie te werpen.

Zeg het maar, word ik er gewoon ingeluist of kloppen de klachten. Moet ik een trap onder de welbefaamde kont uitdelen en een keer eisen dat hij ruggengraat krijgt?

lieve groet van een ondertussen wanhopige Maureen

(dit nadat een goede vriend van ons in de eerste golf 7 weken in coma heeft gelegen en 9 maanden later nog steeds revalideert, een lieve 57 jarige neef binnen 8 dagen overleed in februari dit jaar aan corona. We een skala aan mensen om ons heen hebben die corona hebben gehad met dezelfde klachten en gewoon weer aan het leven deelnemen.)
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
29-04-2021 12:11
Ik snap niet waarom een 26-jarige nog bij zijn ouders woont.
.
Misschien omdat er niet aan woningen te komen is ?
Mijn dochter (28) reageert dagelijks op 4 woningen maar heeft na jaren nog steeds geen woning.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
29-04-2021 12:26
Hoppatee, het huis uit. Wat een lapzwans zeg. Sorry TO, ik wens je er veel sterkte mee.
.
Begrijp ik dat jij woningen in de aanbieding hebt voor mensen met een minimum inkomen ? Dan ontvang ik graag een PB van je. Oh ja, Regio Rotterdam graag.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Mops13 schreef:
29-04-2021 11:40
daar ga ik nu achteraan. Ben al aan het zoeken samen met zijn fysio naar hulp. Dank je.

26 jaar en dan gaat je moeder in overleg met je behandelaar. Echt, WTF


Ik zie wel een verband tussen zijn niets doen en jouw alles doen
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
29-04-2021 14:08
26 jaar en dan gaat je moeder in overleg met je behandelaar. Echt, WTF


Ik zie wel een verband tussen zijn niets doen en jouw alles doen
Logisch. Dan heeft hij meer tijd over om te gamen. Het moet natuurlijk wel een beetje kindvriendelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
29-04-2021 14:17
Logisch. Dan heeft hij meer tijd over om te gamen. Het moet natuurlijk wel een beetje kindvriendelijk blijven.

:lol:
Alle reacties Link kopieren
TO, best knap je volwassen zoon van bijna 30 zet je aan het werk en delegeert zijn taken....het is een manager in de dop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
29-04-2021 11:41

Zoals je in andere topics kan lezen is mijn jeugd een beetje verneukt
Ik weet het, mag nie quoten, maar :hug:
Ik haal em zo weg!
Bitje93 schreef:
29-04-2021 13:57
.
Misschien omdat er niet aan woningen te komen is ?
Mijn dochter (28) reageert dagelijks op 4 woningen maar heeft na jaren nog steeds geen woning.

Serieus? Een dochter van 28 die nog thuis woont? Ik was toen al 10 jaar de deur uit, en nee, dat is niet makkelijk, maar in al die jaren is er echt wel iets te vinden.
Iemand van 28 die nog thuis woont, dat kan toch niet.
Bitje93 schreef:
29-04-2021 14:01
.
Begrijp ik dat jij woningen in de aanbieding hebt voor mensen met een minimum inkomen ? Dan ontvang ik graag een PB van je. Oh ja, Regio Rotterdam graag.

Kom op zeg!
Soms moet je als moeder zeggen je krijgt nog een jaar en dan moet je de deur uit zijn, zeker als iemand 25+ is.
Daveotion schreef:
29-04-2021 12:11
Ik snap niet waarom een 26-jarige nog bij zijn ouders woont.

En zo krijgt hij natuurlijk ook nooit een relatie (als hij dat al wil) want ik zou afknappen op iemand van 26 die nog thuis woont.
Alle reacties Link kopieren
Die had van mij een flinke trap onder z'n kont gehad.
Stoppen met studie en een jaar aanlummelen bij jullie? Echt niet, onder mijn dak mijn regels, en die studie gewoon af maken. Normaal dag nacht ritme en je kunt prima meehelpen in het huishouden. Wil hij dit niet? Zoekt hij maar ander onderkomen.
Echt, hier zou ik giftig van worden.

Hij is 26, geen 16. Hij gedraagt zich als een dwarse puber.
-
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
29-04-2021 13:57
.
Misschien omdat er niet aan woningen te komen is ?
Mijn dochter (28) reageert dagelijks op 4 woningen maar heeft na jaren nog steeds geen woning.
Ik snap dat er woningnood is, maar als je echt heel graag uit huis wilt en zelfstandig wilt zijn, dan kun je ook op kamers gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft toch te bepalen hoe zwaar hij een ziekte vindt? Als je zo reageert, word ik niet blij van.

En inderdaad, misschein een depressie? Of een burn out? Of een bore out? Of een vitamine tekort? Game verslaving ?

Het goede in hem zien en aanmoedigen op zijn tempo, helpt veel beter dan afbreken. Daar win je niets mee. En op 26 jaar heb je als ouder natuurlijk niet meer alles te bepalen. Je kan wel bepalen of hij nog bij jullie woont, moet meebetalen of taken moet doen. Maar of hij nu studeert of niet, dat niet.

Trouwens ‘ik ben in het bezit van een zoon’ brrrrrr ik ben niet in het bezit van mijn kinderen hoor.
Alle reacties Link kopieren
ik ben in het bezit van een mooie zoon van nu 26 jaar jong

Als jij hem zo ziet (als je bezit en hij is nog jong) moet je niet raar opkijken als hij verantwoordelijkheid op jou afschuift.
Alle reacties Link kopieren
Zeeuws_meisje schreef:
29-04-2021 10:58
Tja, je kunt nu heel dramatisch doen over corona, maar vorig jaar voor hij ziek werd was je zoon ook al een thuiswonende gamende 25-jarige. Hij is al 7 jaar volwassen en daar gaat ook nog het een en ander aan vooraf. Dus in dat hele traject heb je al wat steken laten vallen zegmaar.

Doorgaan op dezelfde weg gaat hem dus in elk geval niet helpen. Ik wens je veel wijsheid.
Mag een 25-jarige niet thuis wonen en gamen dan?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
29-04-2021 10:53
Ik zou hem naar Noorwegen sturen.
Goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Wat een harde reacties hier trouwens allemaal. Wat als zijn klachten echt zijn? Long covid treft ook soms diegenen die niet in het ziekenhuis gekomen zijn... Of een burnout, cvs, pfeiffer... wel erg dat onbegrip!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Rosanna1985.

Gelukkig heeft de moeder al haar conclusies getrokken.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
29-04-2021 13:57
.
Misschien omdat er niet aan woningen te komen is ?
Mijn dochter (28) reageert dagelijks op 4 woningen maar heeft na jaren nog steeds geen woning.
Heerlijk toch als je in zo'n simpele bubbel woont waar alles mogelijk is? Pfffffff.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
29-04-2021 16:58
Kom op zeg!
Soms moet je als moeder zeggen je krijgt nog een jaar en dan moet je de deur uit zijn, zeker als iemand 25+ is.
De wachttijd in mijn gemeente is 20 jaar.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
01-05-2021 17:34
De wachttijd in mijn gemeente is 20 jaar.

Hoe kan het dan dat wij als 18 jarige wel het huis uit konden en iets konden vinden en niet zolang in hotel mama konden blijven wonen?
Je kan ook ergens een kamer zoeken he, of ergens privé iets kleins huren.
Wachten tot ze je iets komen aanbieden kan je inderdaad 20 jaar en langer wachten.
Iemand van 26 zou echt op zichzelf moeten wonen!
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
01-05-2021 17:12
Mag een 25-jarige niet thuis wonen en gamen dan?
Nee.
LAgirl82 schreef:
01-05-2021 18:04
Hoe kan het dan dat wij als 18 jarige wel het huis uit konden en iets konden vinden en niet zolang in hotel mama konden blijven wonen?
Je kan ook ergens een kamer zoeken he, of ergens privé iets kleins huren.
Wachten tot ze je iets komen aanbieden kan je inderdaad 20 jaar en langer wachten.
Iemand van 26 zou echt op zichzelf moeten wonen!
En hoe lang is dat geleden dat jij op jezelf ging? Ook kamers zijn bijna niet te krijgen.
Lees jij eigenlijk de kranten of kijk je wel eens naar het nieuws?
Ik heb jou gequoot maar ik bedoel ook de anderen die denken dat de huizen en kamers voor het oprapen liggen.
Waarom denken jullie waarom zoveel vrouwen met kinderen op straat staan na een scheiding. Echt niet omdat ze dat leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
01-05-2021 18:04
Hoe kan het dan dat wij als 18 jarige wel het huis uit konden en iets konden vinden en niet zolang in hotel mama konden blijven wonen?
Je kan ook ergens een kamer zoeken he, of ergens privé iets kleins huren.
Wachten tot ze je iets komen aanbieden kan je inderdaad 20 jaar en langer wachten.
Iemand van 26 zou echt op zichzelf moeten wonen!

Omdat een kamer niet als voldoende wordt ervaren, denk ik. En waarom zou je op 12 m2 zitten als je nu gratis zit EN iemand ook gratis alle huishoudelijke taken doet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook (te) lang thuis gewoond naar mijn zin. Maar het heeft echt drie jaar geduurd voordat ik iets gevonden had en ik heb actief gezocht. Op een gegeven moment was ik er élke dag mee bezig. Ik denk dat sommigen hier niet beseffen dat naast een huis kopen, huren ook bijna niet mogelijk is nu. Je staat op nummer 1050 op de wachtlijst en ook bij particulier huren zijn er heel veel anderen die willen. Gelukkig heb ik iets kunnen krijgen toen de koper de deal niet rond kreeg en de verkoper echt snel van het huis af wilde. Maar het is echt heel erg kut. Toen al en vermoedelijk nu nog meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven