Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 51)

26-05-2021 14:54 6558 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 167 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50
Wut?

Ik wilde eigenlijk geen deel meer. :evil:
Alle reacties Link kopieren
joe!
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
26-05-2021 14:57
Wut?

Ik wilde eigenlijk geen deel meer. :evil:
De tijd tussen topics wordt langer en langer! Dat is iig positief.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Leven en laten leven :)
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 15:00
De tijd tussen topics wordt langer en langer! Dat is iig positief.
Dat is waar, ik vind dat we tot 55 moeten gaan en dan is het gewoon klaar.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
26-05-2021 15:12
Dat is waar, ik vind dat we tot 55 moeten gaan en dan is het gewoon klaar.
Tussen het vorige topic en dit zat precies 3 weken. Stel dat dit topic ook zo'n 3 weken duurt en de komende 4 ongeveer hetzelfde, dan zijn we 15 weken verder. Dat is al september! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het een plan.
ook tvp
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2382396-de-jonge ... -op-5-juni

Vrijdag een vervroegde persconferentie. Waarschijnlijk restaurants op 5 juni open. Wordt de sluitingstijd dan ook verlaat, weet iemand dat? Of blijft het 20 uur?
Hopelijk het laatste topic :cheer2:
Zou het alweer de moeite zijn om een museum jaarkaart of rotterdampas aan te schaffen?
Hoezo niet gewoon vandaag die versoepelingen? Het gaat toch allemaal de goede kant op..En anders gewoon as. zaterdag. Het wordt prachtig weer en mensen willen lekker uit eten etc. Vandaag is ook de datum op de routekaart. Zaterdag 5 juni is nog 1,5 week, wat is nu precies de aanleiding om het uit te stellen?

Edit : en nu ik dit zo zeg, herinner ik me opeens dat 1,5 maand geleden ofzo werd gezegd dat ze het 'van week tot week' gingen bekijken. Dat gebeurt volgens mij ook niet echt meer ?
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 26-05-2021 15:47
38.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:38
Hopelijk het laatste topic :cheer2:
Oeh, dat is wel heel rooskleurig! De vorige topics duurden over het algemeen 1 tot 3 weken. Ik hoop in ieder geval op een topic met vooral veel positief nieuws. Het vorige topic begon ik met de post dat ik hoopte dat in dat topic de cijfers blijvend zouden gaan dalen, op dat moment zaten we op de piek en leek het heel voorzichtig erop dat de cijfers zouden gaan dalen. En kijk eens waar we nu alweer zijn, de vraag is nu helemaal niet of het gaat dalen, maar hoeveel en zelfs dat is nauwelijks de vraag meer, maar al gewoon de verwachting.
Ik maak mij alleen zorgen om het openen van de scholen :rolling: maar dat durf ik hier bijna niet meer te zeggen.

Bij al het andere denk ik, mensen kunnen gewoon de regels opvolgen en mag van mij de versoepeling wel iets sneller.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 15:44
Hoezo niet gewoon vandaag die versoepelingen? Het gaat toch allemaal de goede kant op..En anders gewoon as. zaterdag. Het wordt prachtig weer en mensen willen lekker uit eten etc. Vandaag is ook de datum op de routekaart. Zaterdag 5 juni is nog 1,5 week, wat is nu precies de aanleiding om het uit te stellen?

Edit : en nu ik dit zo zeg, herinner ik me opeens dat 1,5 maand geleden ofzo werd gezegd dat ze het 'van week tot week' gingen bekijken. Dat gebeurt volgens mij ook niet echt meer ?
Misschien moet je Rutte even bellen. Wat een gezanik weer zeg, wordt het vervroegd en dan is het wéér niet goed genoeg.

Had jij niet de belofte gedaan dat je de eerste zou zijn die hier zou komen juichen als er dingen juist beter zouden gaan?

Als het prachtig weer is dan kun je trouwens prima op een terras eten en die zijn al open. Ook buitenlocaties zijn al open, heerlijk zo in het zonnetje. Dus probleem opgelost.
nicole123 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 15:53
9.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:50
Ik maak mij alleen zorgen om het openen van de scholen :rolling: maar dat durf ik hier bijna niet meer te zeggen.

Bij al het andere denk ik, mensen kunnen gewoon de regels opvolgen en mag van mij de versoepeling wel iets sneller.
Ben je echt bang dat die paar weken volledig les nog een waanzinnige golf op zullen leveren? Of ben je meer bezorgd wat betreft individuele mensen die er gevolgen van zouden kunnen ondervinden (nog net besmet worden als leraar vlak voor je vaccinatie)?
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 15:17
Tussen het vorige topic en dit zat precies 3 weken. Stel dat dit topic ook zo'n 3 weken duurt en de komende 4 ongeveer hetzelfde, dan zijn we 15 weken verder. Dat is al september! :jump:
Als dan niet steeds dezelfde fitties gevoerd worden kan het nog wel langer dan 3 weken ;-D
nicole123 schreef:
26-05-2021 15:52
Ben je echt bang dat die paar weken volledig les nog een waanzinnige golf op zullen leveren? Of ben je meer bezorgd wat betreft individuele mensen die er gevolgen van zouden kunnen ondervinden (nog net besmet worden als leraar vlak voor je vaccinatie)?
Ik ben bang dat er weer een opleving komt inderdaad en dat we straks weer meer beperkingen krijgen.
nicole123 schreef:
26-05-2021 15:51
Misschien moet je Rutte even bellen. Wat een gezanik weer zeg, wordt het vervroegd en dan is het wéér niet goed genoeg.

Had jij niet de belofte gedaan dat je de eerste zou zijn die hier zou komen juichen als er dingen juist beter zouden gaan?
Nou hee het wordt niet vervroegd he? In de routekaart staat dat per vandaag (26/5) stap 3 zou ingaan. Volgens mij zei ik dat ik hier zou komen juichen zodra we weer ''back on track'' waren en dus niet meer achter lopen op de initiele planning van de routekaart.

(maar overigens ben ik pas écht blij als testen voor uit eten enzo niet meer nodig is inclusief mondkapjes, al snap ik dat dat in dit stadium nog too much is). Maar nu gaan we gewoon nog 1,5 week wachten om.... het wachten? Het kan nu gewoon, het OMT heeft ook gezegd dat e.e.a. echt niet meer gaat stijgen door de vaccins.

Maargoed, wat wel zo is, is dat je door deze ''vervroeging'' weer een grotre kans hebt dat stap 4 gewoon op 16 juni (conform routekaart) ingaat. In dat geval zou ik zeggen : positief, alles gaat conform verwachting. Maar hoe je het ook wendt of keert : dit is geen vervroeging, maar vertraging.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:39
Zou het alweer de moeite zijn om een museum jaarkaart of rotterdampas aan te schaffen?
Ja, dat wil ik wel gaan doen, weer een museumkaart aanschaffen. Een week of 3-4 na mijn vaccinatie denk ik, dan kan ik er helemaal onbekommerd rondlopen weer. Wij gingen heel vaak naar musea, dus ik heb dat wel echt gemist. Alleen in de zomer zijn we naar een paar musea geweest, in de herfst toen ze wel nog open waren wilden we het risico niet opzoeken, dus het is inmiddels alweer driekwart jaar geleden.
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:39
Zou het alweer de moeite zijn om een museum jaarkaart of rotterdampas aan te schaffen?
Dat zat ik ook te bedenken. En een weekendvrij abonnement bij NS er dan bij.
Ik schrijf niet actief mee, maar wil toch volgen. TVP!
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
26-05-2021 15:54
Als dan niet steeds dezelfde fitties gevoerd worden kan het nog wel langer dan 3 weken ;-D
Ow. Minder posten Roos. :proud:
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven