Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 51)

26-05-2021 14:54 6558 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 167 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 15:55
Nou hee het wordt niet vervroegd he? In de routekaart staat dat per vandaag (26/5) stap 3 zou ingaan. Volgens mij zei ik dat ik hier zou komen juichen zodra we weer ''back on track'' waren en dus niet meer achter lopen op de initiele planning van de routekaart.

(maar overigens ben ik pas écht blij als testen voor uit eten enzo niet meer nodig is inclusief mondkapjes, al snap ik dat dat in dit stadium nog too much is). Maar nu gaan we gewoon nog 1,5 week wachten om.... het wachten? Het kan nu gewoon, het OMT heeft ook gezegd dat e.e.a. echt niet meer gaat stijgen door de vaccins.

Maargoed, wat wel zo is, is dat je door deze ''vervroeging'' weer een grotre kans hebt dat stap 4 gewoon op 16 juni (conform routekaart) ingaat. In dat geval zou ik zeggen : positief, alles gaat conform verwachting. Maar hoe je het ook wendt of keert : dit is geen vervroeging, maar vertraging.
Het wordt vervroegd ten opzichte van wat de nieuwste versie van de routekaart was. Niet ten opzichte van de originele routekaart nee. Ik denk dat als wij samen op een trein staan te wachten en eerst staat er '20 minuten vertraging' op het bord en dit verandert in '10 minuten vertraging' dat ik daar blij mee ben en jij nog harder dan eerst staat te sippen omdat niet de volledige vertraging is ingelopen...

Waarom zou deze vervroeging een grotere kans geven op stap 4 op 16 juni? Moet er volgens jou een bepaalde minimale tijd tussen stappen zitten dan? Volgens mij is het juist zo dat als ze bij een bepaalde stap te snel zijn, dat dit mogelijk teveel besmettingen oplevert en volgende stappen vertraagt. Terughoudendheid in stappen zetten versnelt de mogelijkheid van volgende stappen juist. Natuurlijk gaan ze niet wachten om het wachten, alsof ze dat leuk vinden ofzo. Ze kijken naar de cijfers en de prognoses. Als jij niet begrijpt waarom ze bepaalde dingen doen dan ben je wellicht niet precies op de hoogte van alle informatie die wel bij het RIVM, OMT en kabinet aanwezig is en dat lijkt me ook niet meer dan logisch, dat je als leek niet alles weet en alle modellen kent. De cijfers zijn zodanig dat ze in stapjes de boel loslaten en niet in 1x en niet acuut de restaurants openen, hoezeer mensen daar ook naar snakken.
nicole123 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 16:07
10.50% gewijzigd
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:54
Ik ben bang dat er weer een opleving komt inderdaad en dat we straks weer meer beperkingen krijgen.
Dat gaat echt niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
26-05-2021 15:54
Als dan niet steeds dezelfde fitties gevoerd worden kan het nog wel langer dan 3 weken ;-D
Ik wilde de vaart er even inhouden wat betreft nieuwe topics. ;-D
Mabruk21 schreef:
26-05-2021 15:58
Dat zat ik ook te bedenken. En een weekendvrij abonnement bij NS er dan bij.
:high5:
nicole123 schreef:
26-05-2021 16:04
Waarom zou deze vervroeging een grotere kans daarop geven? Moet er volgens jou een bepaalde minimale tijd tussen stappen zitten dan? Volgens mij is het juist zo dat als ze bij een bepaalde stap te snel zijn, dat dit mogelijk teveel besmettingen oplevert en volgende stappen vertraagt. Terughoudendheid in stappen zetten versnelt de mogelijkheid van volgende stappen juist. Natuurlijk gaan ze niet wachten om het wachten, alsof ze dat leuk vinden ofzo. Ze kijken naar de cijfers en de prognoses. Als jij niet begrijpt waarom ze bepaalde dingen doen dan ben je wellicht niet precies op de hoogte van alle informatie die wel bij het RIVM, OMT en kabinet aanwezig is en dat lijkt me ook niet meer dan logisch, dat je als leek niet alles weet en alle modellen kent. De cijfers zijn zodanig dat ze in stapjes de boel loslaten en niet in 1x en niet acuut de restaurants openen, hoezeer mensen daar ook naar snakken.
Dat zou uiteraard kunnen, ik ben geen viroloog. Vind mezelf wel redelijk op de hoogte, lees bijvoorbeeld de OMT adviezen aan het kabinet, maar maak mezelf niet wijs dat ik als een expert precies weet hoe al die modellen in elkaar steken. Maar dat geldt voor ons allemaal.

Heb al met al wel het idee dat we anno mei 2021 wel een stuk makkelijker omspringen met ''nog een weekje erbij'' dan in mei 2020. Omdat het nu allemaal al zo lang duurt, en wat is een weekje nou? Maar dat vind ik op zichzelf niet echt een goed argument. Vanuit het OMT is aangegeven dat de vaccins werken als een soort ''back stop'', en dat het echt niet zomaar weer slechter kan worden. Dus in dat kader denk ik : waarom wachten? Aan de andere kant zou die redenering inhouden dat je nu alles al open moet gooien, en ik snap ook dat dat niet kan en dat je ergens een grens moet trekken.

Op zichzelf blijft het natuurlijk een positief bericht, maar inhoudelijk stelt het allemaal ook niet zodanig veel voor om er echt enorm blij van te worden (veel mitsen, maren, beperkingen. 30 mensen in een restaurant bijvoorbeeld. Dat is zes gezinnetjes van 5 mensen. Weinig rendabel voor een hoop horeca). We gaan nu officieel beginnen met testen voor uit eten. Dat hadden we vorig jaar toen de boel open ging nog niet. Dus wat dat betreft staan we er op de drempel van zomer 2021 niet per sé beter voor dan zomer 2020, toen kon je gewoon een restaurant in zonder test. En helemaal lekker zit het me allemaal nog steeds niet, dat zal je niet verbazen. Het gaat me ook veel te weinig over een vaccinatiepaspoort bijvoorbeeld, hoor je vrijwel niks over.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
26-05-2021 15:54
Ik ben bang dat er weer een opleving komt inderdaad en dat we straks weer meer beperkingen krijgen.
Maar hoe dan, in die paar weken dat ze dan nog volledig les krijgen, met de wetenschap dat ze elkaar al volop zagen - het gaat niet van niks naar alles - en dat veel leerlingen al covid gehad hebben en met de rap dalende besmettingscijfers en daarmee besmettingskansen en kansen om het zelf door te geven? Ik kan me voorstellen dat het een paar weken een net iets minder snelle daling zou kunnen veroorzaken, maar dan komt de zomervakantie er alweer aan en lost dat het sowieso op. Wat betreft individuen snap ik wel dat mensen er tegen zijn, het is behoorlijk vervelend als je als vijftiger nu nog net even long covid oploopt. Maar de ingezette dalingen terugdraaien gaat dit echt niet doen. In België gebeurt dat toch ook niet, terwijl daar de scholen wel al een tijd volledig open zijn?
Alle reacties Link kopieren
Maar moeten jullie testen vooraleer op restaurant te gaan dan?

Hier gaan 9 juni alle restaurants gewoon open. Wel anderhalve meter tussen de tafels natuurlijk, maar niet testen of iets dergelijks.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 16:15
Maar moeten jullie testen vooraleer op restaurant te gaan dan?

Hier gaan 9 juni alle restaurants gewoon open. Wel anderhalve meter tussen de tafels natuurlijk, maar niet testen of iets dergelijks.
Dat is volgens mij alleen in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
26-05-2021 16:13
Maar hoe dan, in die paar weken dat ze dan nog volledig les krijgen, met de wetenschap dat ze elkaar al volop zagen - het gaat niet van niks naar alles - en dat veel leerlingen al covid gehad hebben en met de rap dalende besmettingscijfers en daarmee besmettingskansen en kansen om het zelf door te geven? Ik kan me voorstellen dat het een paar weken een net iets minder snelle daling zou kunnen veroorzaken, maar dan komt de zomervakantie er alweer aan en lost dat het sowieso op. Wat betreft individuen snap ik wel dat mensen er tegen zijn, het is behoorlijk vervelend als je als vijftiger nu nog net even long covid oploopt. Maar de ingezette dalingen terugdraaien gaat dit echt niet doen. In België gebeurt dat toch ook niet, terwijl daar de scholen wel al een tijd volledig open zijn?
Sinds november al. Met uitzondering één week extra paasvakantie.

O, middelbaar onderwijs de oudere leerlingen 50% afstandsonderwijs voor een tijdje idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 15:55
Nou hee het wordt niet vervroegd he? In de routekaart staat dat per vandaag (26/5) stap 3 zou ingaan. Volgens mij zei ik dat ik hier zou komen juichen zodra we weer ''back on track'' waren en dus niet meer achter lopen op de initiele planning van de routekaart.
In de originele routekaart.De eerste versie van het openingsplan staat bovenaan: Dit is een indicatieve schets en onderstaande momenten en maatregelen zijn afhankelijk van het epidemiologisch beeld en andere ontwikkelingen, zoals de levering van vaccinaties en de vaccinatiestrategie. Als het epidemiologisch beeld wijzigt, kunnen stappen in de tijd naar voren worden gehaald of naar achter worden geschoven


Het is dus nooit zo geweest dat per vandaag stap 3 in zou gaan. Stap 3 zou ingaan als het kon, en het kan ongeveer volgende week. Precies in lijn met diezelfde eerste versie van het openingsplan trouwens, met ongeveer 50% een eerste vaccinatie, en ongeveer <1500 ziekenhuisbedden bezet. We zijn hartstikke 'on track' alleen 'track' is niet een datum, maar epidemiologisch.

En niet morgen is ook heel logisch. Zou mooi kut zijn als jij morgen opeens open zou mogen als restaurant, er staat een rij, en je moet iedereen nee verkopen omdat je nog niets in huis hebt en je personeel nog niet eens te pakken hebt kunnen krijgen dat ze weer mogen komen.
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 16:15
Maar moeten jullie testen vooraleer op restaurant te gaan dan?

Hier gaan 9 juni alle restaurants gewoon open. Wel anderhalve meter tussen de tafels natuurlijk, maar niet testen of iets dergelijks.
Dat weten we nog niet ,maar ik gok van niet.

Ik zat laatst op een terras, daar hoefde we ook niet getest te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
26-05-2021 16:22
Dat weten we nog niet ,maar ik gok van niet.

Ik zat laatst op een terras, daar hoefde we ook niet getest te zijn.
Ik ken ook Belgen die bij jullie een terrasje zijn gaan doen en niet testen idd.

Kan me trouwens niet voorstellen dat ze dat gaan invoeren hoor. Zou alleszins niet leuk zijn voor de horeca.
Life is short. Eat dessert first.
elein schreef:
26-05-2021 16:21
In de originele routekaart.De eerste versie van het openingsplan staat bovenaan: Dit is een indicatieve schets en onderstaande momenten en maatregelen zijn afhankelijk van het epidemiologisch beeld en andere ontwikkelingen, zoals de levering van vaccinaties en de vaccinatiestrategie. Als het epidemiologisch beeld wijzigt, kunnen stappen in de tijd naar voren worden gehaald of naar achter worden geschoven


Het is dus nooit zo geweest dat per vandaag stap 3 in zou gaan. Stap 3 zou ingaan als het kon, en het kan ongeveer volgende week. Precies in lijn met diezelfde eerste versie van het openingsplan trouwens, met ongeveer 50% een eerste vaccinatie, en ongeveer <1500 ziekenhuisbedden bezet. We zijn hartstikke 'on track' alleen 'track' is niet een datum, maar epidemiologisch.

En niet morgen is ook heel logisch. Zou mooi kut zijn als jij morgen opeens open zou mogen als restaurant, er staat een rij, en je moet iedereen nee verkopen omdat je nog niets in huis hebt en je personeel nog niet eens te pakken hebt kunnen krijgen dat ze weer mogen komen.
Als je daar geen zin in hebt, blijf je toch dicht? Ook prima he. Maar dan hebben mensen weer zelf de regie in handen, zoals het natuurlijk hoort in een vrij land. Dus dat vind ik niet zo'n sterk argument.

Misschien dat de speech van Rutte nog even geschreven moet worden, maar dan kan het ook overmorgen. Verder snap ik dat de routekaart destijds is geschreven als een soort schets (of ''met potlood'' zoals ze toen zeiden). Maar er zijn wel degelijk datums genoemd. En hoe je het ook wendt of keert : ik zie op dit moment geen heel zwaarwegende bezwaren om nu nog 1,5 week te wachten met deze stap, die inhoudelijk overigens niet eens zo heel groot is.

Aan de andere kant is het ook weer geen drama. Mensen zijn kennelijk al heel blij van alleen al het vooruitzicht van (marginale) versoepelingen, ook al blijft de impact op de vrijheden nog steeds erg groot. En een positieve tendens binnen de maatschappij is ook goed, hopelijk draagt het ook bij aan de vaccinatiebereidheid als mensen zien dat de vaccins dingen meer mogelijk maken. Maar het blijft natuurlijk wel met testen en de hele rompslomp. Blijf het eng vinden. Ben zelf erg benieuwd wanneer de dag zou komen waarop wordt aangegeven dat je ''gewoon'' in een restaurant (of andere binnen locatie) mag plaatsnemen zonder test. Dat zijn voor mij pas échte versoepelingen waarvan ik denk : wauw, dit gaat echt weer op de real deal lijken. Uit eten met testen, mondkap, check gesprek, reservering en verplichte plek is aan de ene kant een versoepeling, maar aan de andere kant maakt het me misschien juist wel nog nerveuzer.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm, mss eens afwachten of er daadwerkelijk getest moet worden vooraleer je op restaurant gaat?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 16:28
Sodermalm, mss eens afwachten of er daadwerkelijk getest moet worden vooraleer je op restaurant gaat?
Voor zover ik weet is dat gewoon verplicht vanuit overheidswege. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik dat inderdaad al een enorme vooruitgang vinden. (Dan heb ik te snel geoordeeld). Dan is dit op zichzelf ook een hele mooie versoepeling.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 16:27


ik zie op dit moment geen heel zwaarwegende bezwaren om nu nog 1,5 week te wachten met deze stap, die inhoudelijk overigens niet eens zo heel groot is.

Het OMT wel, die adviseerde zelfs het niet naar 5 juni te halen (https://nos.nl/artikel/2382245-omt-tege ... -week-tijd).

Overigens vind ik het heel fijn dat het kabinet toch de eigen afweging maakt, maar jouw gemiezemuis is echt wel vervelend aan het worden.

Er zijn ook geen aanwijzingen dat je voor restaurants met de limiet van 30 mensen binnen moet gaan testen.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 16:27
Als je daar geen zin in hebt, blijf je toch dicht? Ook prima he. Maar dan hebben mensen weer zelf de regie in handen, zoals het natuurlijk hoort in een vrij land. Dus dat vind ik niet zo'n sterk argument.

Misschien dat de speech van Rutte nog even geschreven moet worden, maar dan kan het ook overmorgen. Verder snap ik dat de routekaart destijds is geschreven als een soort schets (of ''met potlood'' zoals ze toen zeiden). Maar er zijn wel degelijk datums genoemd. En hoe je het ook wendt of keert : ik zie op dit moment geen heel zwaarwegende bezwaren om nu nog 1,5 week te wachten met deze stap, die inhoudelijk overigens niet eens zo heel groot is.
Ik schreef ook: het kan volgende week

Ziekenhuisbezetting vandaag: 1.618 (dus nog niet onder de 1500)
% 1e vaccinatie vandaag is ongeveer 35% (dus nog geen 50)

Dus ze hakken nú alvast de knoop door met een voorschot op de werwachting dat je volgende week kan versoepelen. En dan nog is het voor jou weer niet goed. Omdat je die datum (ondanks alle tekst die verduidelijkt dat het indicatief is) niet los kan laten is het toch weer een drama allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 16:31
Voor zover ik weet is dat gewoon verplicht vanuit overheidswege. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik dat inderdaad al een enorme vooruitgang vinden. (Dan heb ik te snel geoordeeld). Dan is dit op zichzelf ook een hele mooie versoepeling.
Even afwachten hoor! Anders kan je nog altijd naar België komen. ;-)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee!
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
26-05-2021 16:11
Dat zou uiteraard kunnen, ik ben geen viroloog. Vind mezelf wel redelijk op de hoogte, lees bijvoorbeeld de OMT adviezen aan het kabinet, maar maak mezelf niet wijs dat ik als een expert precies weet hoe al die modellen in elkaar steken. Maar dat geldt voor ons allemaal.
Klopt, dat geldt voor ons allemaal. Daarom lijkt het me verstandig om ervanuit te gaan dat het RIVM en OMT weten wat ze doen en dat als zij iets nog onverantwoord vinden het blijkbaar gewoon zo is, in plaats van zitten zeuren om 'maar waarom niet NU?'.
Heb al met al wel het idee dat we anno mei 2021 wel een stuk makkelijker omspringen met ''nog een weekje erbij'' dan in mei 2020. Omdat het nu allemaal al zo lang duurt, en wat is een weekje nou? Maar dat vind ik op zichzelf niet echt een goed argument.
Anno mei 2020 gingen de meeste mensen daar volgens mij net zo mee om. Jij ageert al vanaf het begin dat je hier meeschrijft erover dat mensen er te makkelijk mee om zouden springen. En daar gaat het vooralsnog geen haar sneller door. Het is net als met in de file staan: als je je daaraan ergert dan schiet je niet harder op dan als je het accepteert. Dat is verder helemaal geen argument, maar gewoon het dealen met een bepaalde situatie waar je geen invloed op hebt. Als ik het virus weg kon kijken dan had ik dat allang gedaan, nu doe ik wat ik kan wat betreft me aan maatregelen houden en me laten vaccineren en voor de rest bereik ik volstrekt niets met me ergeren aan maatregelen.

Wat je verder vergeten lijkt te zijn is dat er in de routekaart heel duidelijk staat 'op z'n vroegst op datum X'. Jij maakt er een belofte van en een vertraging, maar dat is niet fair. Er zitten flinke onzekerheden in de modellen, dus dat het wel eens niet precies een bepaalde datum zou kunnen zijn maar een weekje later kon je al meteen uittekenen. Voor jou hadden ze misschien niet moeten zeggen 'op z'n vroegst op 25 mei', maar 'waarschijnlijk tussen 25 mei en 15 juni'. Maar dan had je vast weer kritiek gehad dat dat te laat en te vaag en te weinig perspectief was en dat ze gewoon eens risico moesten nemen (waarvan de gevolgen uiteraard gewoon op het bordje van de bevolking zouden komen, want Rutte kan geen ziekenhuisbedden bij toveren).
Vanuit het OMT is aangegeven dat de vaccins werken als een soort ''back stop'', en dat het echt niet zomaar weer slechter kan worden. Dus in dat kader denk ik : waarom wachten? Aan de andere kant zou die redenering inhouden dat je nu alles al open moet gooien, en ik snap ook dat dat niet kan en dat je ergens een grens moet trekken.
Dat laatste ja en dan denk ik dat de deskundigen behoorlijk goed nagedacht hebben over die grens.
Op zichzelf blijft het natuurlijk een positief bericht, maar inhoudelijk stelt het allemaal ook niet zodanig veel voor om er echt enorm blij van te worden (veel mitsen, maren, beperkingen. 30 mensen in een restaurant bijvoorbeeld. Dat is zes gezinnetjes van 5 mensen. Weinig rendabel voor een hoop horeca). We gaan nu officieel beginnen met testen voor uit eten. Dat hadden we vorig jaar toen de boel open ging nog niet. Dus wat dat betreft staan we er op de drempel van zomer 2021 niet per sé beter voor dan zomer 2020, toen kon je gewoon een restaurant in zonder test. En helemaal lekker zit het me allemaal nog steeds niet, dat zal je niet verbazen. Het gaat me ook veel te weinig over een vaccinatiepaspoort bijvoorbeeld, hoor je vrijwel niks over.
Ga je nou tot de laatste post van het laatste covid topic blijven herhalen wat er allemaal nog niet kan, alsof niet iedereen dat weet? Natuurlijk kan nog niet alles en zijn we er nog niet, niemand die dat zegt. Voor horeca met 30 mensen is testen trouwens helemaal niet nodig, alleen als grotere zaken meer willen ontvangen dan kán dat een optie zijn om daarmee maatregelen als een maximum per ruimte of de 1,5 meter te compenseren. Ze hadden dat ook niet kunnen doen, het is graag of niet.
Je vergelijkt nu begin juni 2021 met de zomer van 2020, dat is niet erg eerlijk. Begin juni 2020 gingen ook pas net dingen open, de horeca en scholen waren voor die tijd dicht. We hebben nu weliswaar vaccins, maar de hoeveelheid besmettingen liggen nog op 2800 per dag. In de zomer van 2020 waren dat er onder de 100-200 per dag, dat is nogal een verschil. Met de huidige neergaande trend zitten de besmettingen over een paar weken ook weer op dat niveau en is er een soortgelijk beleid en daarna nog soepeler beleid mogelijk.
alfea schreef:
26-05-2021 16:36
Het OMT wel, die adviseerde zelfs het niet naar 5 juni te halen (https://nos.nl/artikel/2382245-omt-tege ... -week-tijd).

Overigens vind ik het heel fijn dat het kabinet toch de eigen afweging maakt, maar jouw gemiezemuis is echt wel vervelend aan het worden.

Er zijn ook geen aanwijzingen dat je voor restaurants met de limiet van 30 mensen binnen moet gaan testen.
Tja ik ben er dan weer een beetje klaar mee dat ik hier mijn zienswijze niet zou mogen verkondigen. Ik probeer gewoon goed te onderbouwen wat ik vind en roep geen schofferende dingen. Dat jij het daar niet mee eens bent is je goed recht, maar er is al een positiviteitstopic waar ''negatieve'' berichten niet welkom zijn. Dus plek genoeg om te vertoeven als je niet kunt omgaan met mensen die er anders in staan of als je er niet tegen kunt. Maar laat hier dan gewoon mensen zeggen wat ze vinden, mits dat uiteraard binnen grenzen van maatschappelijke betamelijkheid blijft.

Ga dan niet hier ook nog eens mensen met een andere zienswijze indirect vertellen dat ze eigenlijk moeten stoppen met hun mening verkondigen omdat ze toevallig niet vertellen wat in lijn met je eigen zienswijze ligt. Ik heb net zo veel recht om gewoon mijn ei hierover te leggen als jij, en als wij wat betreft de inhoud verschillen is dat toch geen probleem? Ik zie liever topics met verschillende meningen dan een topic met mensen die alleen maar elkaar bevestigen en quoten omdat iedereen met elkaar eens is...
Afgezien van alles denk ik sowieso dat het geen slecht idee is eens wat OMT en RIVM mensen van de coronacrisis-team af te halen om er een frisse wind in te gooien.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 16:46
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was jullie al kwijt!

Iemand nog een tip voor een leuk museum waar het 'normaal gesproken' loeidruk is? Vorig jaar naar het Rijksmuseum geweest en het blijft heerlijk om in een rustig museum te lopen... dus als het straks kan wil ik er nog even een paar aan doen voor de massa weer tegelijk naar binnen mag.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
26-05-2021 16:15
Maar moeten jullie testen vooraleer op restaurant te gaan dan?

Hier gaan 9 juni alle restaurants gewoon open. Wel anderhalve meter tussen de tafels natuurlijk, maar niet testen of iets dergelijks.
Nee, dat lijkt zo omdat Sodermalm het in één adem noemt. Zo komen dus verkeerde voorstellingen de wereld in... Restaurants gaan gewoon open zonder testen, voor maximaal 30 man met 1,5 meter tussen de tafels. Als ze graag meer dan 30 man willen ontvangen of zonder 1,5 meter dan kunnen ze als de nieuwe wet is ingegaan dat doen dmv toegangstests. Daarmee compenseren ze die maximumgrootte en minimale afstand en hoeven ze daaraan niet meer te voldoen.
Sodermalm, je maakt wel degelijk je eigen (negatieve) interpretaties van nieuwsberichten. En jouw interpretaties kloppen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven