Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde van de week dat er vrouwen in deze leeftijdsgroep zijn die geen vaccinatie willen omdat ze nog een actieve kinderwens hebben en de langere termijn gevolgen van de vaccinatie niet bekend zijn. Ik begrijp niet zo goed hoe een vaccinatie gevolgen kan hebben voor vruchtbaarheid en/of gezondheid kinderen. Wie heeft hier verstand van?
Ik ben wacht ook gespannen af wanneer we eindelijk aan de beurt zijn! Maar het gaat erg hard met nieuwe jaartallen momenteel. :cheer2:

1985 hier.
Alle reacties Link kopieren
Daar weet ik niets vanaf. Een aantal vriendinnen van mij zijn nu zwanger en die mogen gevaccineerd worden na 12 weken zwangerschap. Misschien is het een van de zoveel dingen in de bijsluiter? Van kans op 1 op 1000000 ofzo? Geen idee hoor
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
27-05-2021 12:24
Ik ben wacht ook gespannen af wanneer we eindelijk aan de beurt zijn! Maar het gaat erg hard met nieuwe jaartallen momenteel. :cheer2:

1985 hier.
Hier ook 1985! :cheers:
Yes! Het aftellen is begonnen...
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te vaccineren.
anoniem_64de93b26e0d0 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 12:46
5.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, mijn vriend is van 1982. Ik van 81 maar mag morgen ivm griepprik
lovemalta wijzigde dit bericht op 27-05-2021 12:30
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1988 hier én 27 weken zwanger! Ik wil heel graag gevaccineerd worden. Heb de wetenschappelijke onderzoeken gelezen van het type vaccin (mRNA) en daarvan komt het vaccin zelf niet bij de placenta, maar de antistoffen die je lichaam aan maakt wel. Net als de kinkhoest/22 weken prik dus. Las wel advies om niet binnen 4 weken voor beoogde bevalling te vaccineren dus hoop dat ik op tijd opgeroepen wordt 🤞🏻Huisarts kan helaas niet zorgen voor eerdere indicatie..
Alle reacties Link kopieren
Ondanks alle kritiek op de overheid klopt de planning die een paar maanden geleden is gepubliceerd toch heel aardig. Daar kan menig bedrijf nog wat van leren. Zeker gezien de grootte van het hele programma.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te enten.
Omdat daarmee de kans op ernstig ziekteverloop behoorlijk verkleind wordt en dus de druk op de zorg verlaagd kan worden?
Omdat je met groepsimmuniteit de verspreiding omlaag kan drukken en daarmee de kwetsbaren en/of mensen die niet gevaccineerd kunnen worden kan beschermen?
Omdat de kans op ontwikkeling van ontstaan van varianten beduidend kleiner wordt omdat het virus minder kans krijgt zich te ontwikkelen?

Nee, vaccineren zodat “we weer op vakantie kunnen” is voor mij niet voldoende reden, maar bovenstaande des te meer.

Oh en enten doe je bij een boom. INenten bij een vaccinatie.
menmo wijzigde dit bericht op 27-05-2021 12:35
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te enten.
Niet naar bedoelt, maar misschien kun je dan beter hier niet schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
-dubbel-
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 27-05-2021 12:35
96.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te enten.
Volgens mij zit je dan in het verkeerde topic.

En waarom ik zo lyrisch ben?

1. Ik wil geen anderen besmetten
2. Ik wil niet nog een keer corona krijgen. Eén keer is al kut genoeg
3. Ik draag graag mijn steentje bij aan het elimineren van dit virus, zodat mensen die zich niet kunnen laten vaccineren ook beschermd zijn
4. Zodat er hopelijk ook minder mutaties komen, waar tegen we misschien niet beschermd zijn
5. Zodat de zorg niet meer overbelast wordt
6. Zodat we terug kunnen naar het gewone leven

Bonus punt 7. Ik hoop dat het helpt tegen mijn restklachten
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
27-05-2021 12:29
1988 hier én 27 weken zwanger! Ik wil heel graag gevaccineerd worden. Heb de wetenschappelijke onderzoeken gelezen van het type vaccin (mRNA) en daarvan komt het vaccin zelf niet bij de placenta, maar de antistoffen die je lichaam aan maakt wel. Net als de kinkhoest/22 weken prik dus. Las wel advies om niet binnen 4 weken voor beoogde bevalling te vaccineren dus hoop dat ik op tijd opgeroepen wordt 🤞🏻Huisarts kan helaas niet zorgen voor eerdere indicatie..
Dus nog 15 jaargangen te gaan en nog 9 weken tot 36 weken zwanger. Stel je kunt na uitnodiging binnen een week terecht. Met het tempo van nu zit je dan meer dan veilig :)
Alle reacties Link kopieren
1987 meld zich.

Ze zijn dus al eerder dan gepland (begin juni) begonnen met de jaren 70. Zou lekker zijn als wij dan ook wat eerder zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te enten.
Enten hoef je sowieso niet te doen
Kruimeltaart schreef:
27-05-2021 12:34
Niet naar bedoelt, maar misschien kun je dan beter hier niet schrijven?
Ik hoort nu ook veel, ik prik om anderen te beschermen.
Was de wereld altijd maar zo begaan met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen omdat ik liever niet nog eens corona krijg, de hoofdpijn die ik had was allesbehalve grappig, maar ook omdat ik erg bang ben voor dingen in mijn neus en keel, echt een overgeef fobie, en wil dit jaar erg graag binnen Europa op vakantie. Dat ik dan (hopelijk) niet die stokkies weer in mijn lijf hoef maar ingeënt ben is dan wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
27-05-2021 12:38
Enten hoef je sowieso niet te doen
Misschien is ze een boom en zijn die bang dat het virus naar hen overspringt?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:39
Ik hoort nu ook veel, ik prik om anderen te beschermen.
Was de wereld altijd maar zo begaan met een ander.
En dus doe jij het lekker niet.

Begin een niet vaccineer topic, als dat er nog niet is. Zodat je lekker kunt mopperen op alle schapen die het wel doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
menmo schreef:
27-05-2021 12:34
Omdat daarmee de kans op ernstig ziekteverloop behoorlijk verkleind wordt en dus de druk op de zorg verlaagd kan worden?
Omdat je met groepsimmuniteit de verspreiding omlaag kan drukken en daarmee de kwetsbaren en/of mensen die niet gevaccineerd kunnen worden kan beschermen?
Omdat de kans op ontwikkeling van ontstaan van varianten beduidend kleiner wordt omdat het virus minder kans krijgt zich te ontwikkelen?

Nee, vaccineren zodat “we weer op vakantie kunnen” is voor mij niet voldoende reden, maar bovenstaande des te meer.

Oh en enten doe je bij een boom. INenten bij een vaccinatie.
Vakantie niet, maar een iets normaler dagelijks leven voor mij wel. Gewoon m’n werk kunnen doen, gewoon met mensen samenkomen.
Maar zeker ook alles wat jij noemt (hangt met elkaar samen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te enten.
Omdat je dan beschermd bent tegen Corona? En als je het krijgt je nog slechts milde klachten krijgt. En minder belangrijk: je mag op vakantie naar het buitenland zonder te testen (voor sommigen ook heel belangrijk)
Alle reacties Link kopieren
1988 meld zich hier ook! En man idem.
Zo blij dat het nu echt in zicht komt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven