Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Ik lees een hoop argumenten, de meesten zijn berust op hoop. Of het vaccineren het beste is, moeten we nog zien.

Ik hoop dat iedereen zo begaan blijft met elkaar. Heeft de Corona ook nog voordelen.
Alle reacties Link kopieren
YES, ik wil ook. 1990 hier.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:45
Ik lees een hoop argumenten, de meesten zijn berust op hoop. Of het vaccineren het beste is, moeten we nog zien.

Ik hoop dat iedereen zo begaan blijft met elkaar. Heeft de Corona ook nog voordelen.
Dat was ik voor de corona ook al, dus wees niet bang.

En geen hoop. Gebaseerd op wat er in de landen waar ze op ons voorlopen met vaccineren gebeurd.

Gebaseerd op dat er nog amper ouderen in het ziekenhuis komen, omdat ze al gevaccineerd zijn.

Gebaseerd op de cijfers en de informatie van een experts die er voor geleerd hebben.
Prima dat jij ze niet geloofd en liever meelift op de mensen die het wel doen, zoals je zelf al zei. Maar ga dan niet zeuren tegen die mensen waar jij zelf dus profijt van wilt hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik kom even illegaal spieken (1973, dus mag sinds vandaag een afspraak maken). Als ze dit tempo volhouden zijn jullie eind volgende week aan de beurt. Ik duim voor jullie dat het heel snel gaat!
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:45
Ik lees een hoop argumenten, de meesten zijn berust op hoop. Of het vaccineren het beste is, moeten we nog zien.

Ik hoop dat iedereen zo begaan blijft met elkaar. Heeft de Corona ook nog voordelen.
Volgens mij moet jij even je eigen topic beginnen.

Ik zit tegen het einde van deze groep en kan niet wachten!! Hoe dichterbij mijn 'jaar' komt, hoe sneller ik wil dat het gaat :)
Ik had er, nog niet eens zo heel lang geleden, een hard hoofd in maar het tempo lijkt echt een tandje te zijn bijgeschakeld, hoera!
Alle reacties Link kopieren
Hier 1971.
Ik heb gisteren online een afspraak kunnen maken en ik wens dat jullie ook snel aan de beurt mogen zijn.

Kijk eventueel naar een andere postcode, in Assen kon ik 8 dagen eerder terecht dan in Groningen.

Succes met aftellen!!
snoesje666 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 13:05
1.49% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Meld me ook vast even. Ben van 1983, en gezien het huidige tempo zijn de vooruitzichten goed kwa maken van een afspraak, valt me trouwens alles mee en zou dan ook eerder aan de beurt komen dan volgens de oorspronkelijke planning :).

En doe het zelf ook om minder kans te maken dat ik (ernstige) corona krijg, al heb ik het tot nu toe gelukkig nog niet gehad, en wou dat dus ook graag zou houden :-D. En daarnaast ook fijn om weer meer mogelijkheden te hebben om dingen te doen en ook om mede anderen te beschermen die om goede redenen zich niet kunnen of willen laten vaccineren.
lollypopje schreef:
27-05-2021 12:49
Dat was ik voor de corona ook al, dus wees niet bang.

En geen hoop. Gebaseerd op wat er in de landen waar ze op ons voorlopen met vaccineren gebeurd.

Gebaseerd op dat er nog amper ouderen in het ziekenhuis komen, omdat ze al gevaccineerd zijn.

Gebaseerd op de cijfers en de informatie van een experts die er voor geleerd hebben.
Prima dat jij ze niet geloofd en liever meelift op de mensen die het wel doen, zoals je zelf al zei. Maar ga dan niet zeuren tegen die mensen waar jij zelf dus profijt van wilt hebben.
De groep neemt af, net als vorig jaar, we gaan naar de zomer toe.

Ik zeur niet. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd waarom jongeren van mijn leeftijd zo graag willen vaccineren.

Dat profijt, is met een knipoog.
Ik denk dat iedereen toe is aan meer vrijheid. Het blijft bizar.
Alle reacties Link kopieren
@Mirandaaatje waarom wil jij geen vaccin? Vind je het niet nodig of ben je er echt tegen?
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:59
De groep neemt af, net als vorig jaar, we gaan naar de zomer toe.

Ik zeur niet. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd waarom jongeren van mijn leeftijd zo graag willen vaccineren.

Dat profijt, is met een knipoog.
Nee, niet zoals vorig jaar.
Toen waren namelijk de ouderen ook in het voorjaar de grootste groep in het ziekenhuis. Waarom zou dat nu niet meer zo zijn denk je?


Daarnaast weet ik dus ook uit eigen ervaring wat de gevolgen van corona kunnen zijn voor een gezonde dertiger die er niet eens echt ziek van is geworden.
Nu wilde ik mij daarvoor al laten vaccineren, maar het maakt wel extra duidelijk dat jong zijn geen garantie is om er geen last van te hebben.

En daarnaast ben ik een sociaal mens. Ik ben het afgelopen jaar serieus banger geweest om een dierbare te besmetten dan om het zelf te krijgen.

Maar dit is niet het topic voor die discussie. Ik heb mijn redenen gegeven.
Begin je eigen topic, ik laat het hierbij.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
27-05-2021 12:29
1988 hier én 27 weken zwanger! Ik wil heel graag gevaccineerd worden. Heb de wetenschappelijke onderzoeken gelezen van het type vaccin (mRNA) en daarvan komt het vaccin zelf niet bij de placenta, maar de antistoffen die je lichaam aan maakt wel. Net als de kinkhoest/22 weken prik dus. Las wel advies om niet binnen 4 weken voor beoogde bevalling te vaccineren dus hoop dat ik op tijd opgeroepen wordt 🤞🏻Huisarts kan helaas niet zorgen voor eerdere indicatie..
Want waarom niet binnen die 4 weken?
Ben wel nieuwsgierig!
Ik ben vorige week gevaccineerd met 36 weken en beval met 39 weken (geplande keizersnede)
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:59
De groep neemt af, net als vorig jaar, we gaan naar de zomer toe.

Ik zeur niet. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd waarom jongeren van mijn leeftijd zo graag willen vaccineren.

Dat profijt, is met een knipoog.
Het is niet hetzelfde als vorig jaar, de groep van toen is inmiddels gevaccineerd en niet meer de belasting van de zorg. Vorig jaar mocht je geen voet binnen zetten in een verzorgingstehuis, gingen de basisscholen net aan mondjesmaat open én werd er nog niet massaal getest. Toen waren er dus meer besmettingen dan de cijfers aangeven!

En nee, mijn redenen zijn niet gebaseerd op hoop maar op vertrouwen in de wetenschap. Ik heb geen medische achtergrond maar wel een wetenschappelijke. Iedereen die maar roeptoetert dat er niet voldoende onderzoek is gedaan moet zich even verdiepen in de medische publicaties, dat onderzoek is er namelijk meer dan voldoende maar misschien niet de eerste hit op Google. Het kost namelijk misschien iets moeite om het te begrijpen en dan haken de meesten al af.
Oh en het argument “het is een heel nieuw vaccin wat nog nauwelijks getest is” gaat niet op, want het is een doorontwikkeling van een bestaand vaccin. Meer dan voldoende onderzocht dus, alleen deze specifieke doorontwikkeling zit nog in de formele testfase. Niks proefkonijnen dus.
En nu ga ik niet meer op je reageren want dat is 1) totaal onzinnig merk ik al en 2) niet relevant in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
27-05-2021 13:15
Want waarom niet binnen die 4 weken?
Ben wel nieuwsgierig!
Ik ben vorige week gevaccineerd met 36 weken en beval met 39 weken (geplande keizersnede)
De voorkeur gaat uit naar iets eerder zodat je lijf het vaccin volledig heeft verwerkt tot antistoffen. Heeft dus meer te maken met het doorzetten van de antistoffen naar de baby voor de meest optimale bescherming :-)
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: ik wil hem, kom maar op :cheer2:
Ik zit midden in deze groep dus duurt nog even.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan er beter een wel/niet vaccineren topic worden aangemaakt. Dit topic is zeker niet bedoeld om een discussie te starten over wel of niet vaccineren. Wel een 'we tellen gezamelijk af' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom jullie stalken, want na jullie groep is eindelijk mijn groep. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
27-05-2021 13:23
Ik kom jullie stalken, want na jullie groep is eindelijk mijn groep. :cheer:
Welkom :biggrin:
Hoe eerder wij mogen, hoe eerder jij aan de beurt bent!
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:59
De groep neemt af, net als vorig jaar, we gaan naar de zomer toe.

Ik zeur niet. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd waarom jongeren van mijn leeftijd zo graag willen vaccineren.

Dat profijt, is met een knipoog.
Misschien omdat Corona ook voor deze leeftijd zeker niet ongevaarlijk is.
De hoeveelheid mensen met long covid is best hoog.
Dus als je het niet voor een ander doet is het ook niet zo gek om het voor jezelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
Yesss, ik meld me ook, beetje aan het einde van deze groep maar wie weet, wie weet is het toch snel zo ver! Hier vlakbij wordt een mega-priklocatie uit de grond gestampt, indrukwekkend om te zien. Weet iemand door vrienden/fam./kennissen hoelang het duurt voor je dan een afspraak hébt, of wisselt dat te sterk?
Alle reacties Link kopieren
yes! dan hoop ik dat mijn vriend ook snel een uitnodiging krijg.

ik heb zelf vorige week de eerste gehad, ivm mijn werk. anders had ik ook in deze groep gehoort.
ik ben nu 21 weken zwanger dus ben blij dat ik vorige week toch al via mijn werk kon! over 3 weken de 2de👍

hoop dat iedereen die er voor open staat snel aan de beurt is👍
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
27-05-2021 12:49
Ik kom even illegaal spieken (1973, dus mag sinds vandaag een afspraak maken). Als ze dit tempo volhouden zijn jullie eind volgende week aan de beurt. Ik duim voor jullie dat het heel snel gaat!
Wauw een topic voor mijn groep, die had ik nog niet verwacht!
En ik quote jou even omdat ik eigenlijk niet kan geloven dat ik dan al aan de beurt zou zijn. Hoop dat ik t verkeerd ga hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook, voor mijn partner (1986). Ikzelf heb hem al gehad in de kwetsbaren groep, maar vanwege mijn 3e trimester zwangerschap zou ik het wel heel fijn vinden als mijn partner ook snel kan worden gevaccineerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in deze groep, ga me ook zeker laten vaccineren, zodat ik niet meer zo bang hoef te zijn voor corona.

Ik ben geen risicogroep maar heb van dichtbij gezien hoe ziek een jong, sportief familielid geweest is en je weet vooraf niet hoe ziek je zelf wordt.

Ik wil ook graag weer aan het werk en het liefst iets met mensen en niet online, dus laat dat vaccin maar komen!

Welk vaccin krijgen wij eigenlijk, weet iemand dat? Ik hoop zelf op Pfizer.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat we snel aan de beurt zijn! 1989 hier en 19 weken zwanger. Zou heel graag voor mn derde trimester ingeent willen zijn ivm de hogere risico’s dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven