Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Imaginary_Diva schreef:
27-05-2021 13:55


Welk vaccin krijgen wij eigenlijk, weet iemand dat? Ik hoop zelf op Pfizer.
Kan nog alle kanten op, kan nog Moderna, Pfizer of Janssen worden. Tot nu toe zijn ze nog vooral met Pfizer en Moderna aan het inenten. Is ook afhankelijk van welke vaccins er beschikbaar zijn op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 1982 en val door mijn chronische ziekte in de risicogroep maar de huisarts had mij niet op de grieppriklijst gezet omdat ik de oproepen voor de griepprik ontvang via de GGD (dat kan dus blijkbaar ook) en de GGD mij geen uitnodiging wilde sturen want daarvoor moest ik weer bij de huisarts zijn.

Dus heb ik maar besloten gewoon te wachten tot "mijn jaar" aan de beurt is en gelukkig duurt het nu niet meer heel lang zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Cypresshill schreef:
27-05-2021 13:33
Yesss, ik meld me ook, beetje aan het einde van deze groep maar wie weet, wie weet is het toch snel zo ver! Hier vlakbij wordt een mega-priklocatie uit de grond gestampt, indrukwekkend om te zien. Weet iemand door vrienden/fam./kennissen hoelang het duurt voor je dan een afspraak hébt, of wisselt dat te sterk?
Ik heb morgen een afspraak en dan precies 3 weken geleden gemaakt, er was hier in de buurt niet eerder plek, en ik fiets vnl. NU half uur fietsen ernaartoe. Dus duurde best ff, maar mijn collega die die middag belde had afgelopen maandag plek. Heel apart, maar ik vind het prima zo hoor (ben van '81)
Alle reacties Link kopieren
Hier 1988 en mijn partner 1986
ik kan echt niet wachten

misschien kunnen we dan toch naar mijn schoonfamilie in de zomer (al lukt het al sinds december niet om een nieuw paspoort te krijgen bij de ambassade, maar ok)
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
27-05-2021 13:53
Wauw een topic voor mijn groep, die had ik nog niet verwacht!
En ik quote jou even omdat ik eigenlijk niet kan geloven dat ik dan al aan de beurt zou zijn. Hoop dat ik t verkeerd ga hebben!
Ik kan het ook niet geloven eigenlijk
maar ik zou graag ongelijk krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wow! Een afteltopic voor mijn jaar! Wat fijn dat het snel zo ver is. Ik maak meteen een afspraak als dat kan.

Mijn redenen: mezelf beschermen. Ik heb jonge kinderen en sta er regelmatig alleen voor ivm partner die voor werk vaak weg is. Je weet niet hoe je lijf op COVID reageert, als ik enorm ziek word is dat lastig op te vangen. Ook rest verschijnselen kunnen heftig uitpakken. Ik durf er niet volledig op te vertrouwen dat COVID voor onze leeftijd wel meevalt. Een oud collega van me, 34 jr is onlangs overleden aan COVID. Voor zover ik weet geen onderliggende ziektes op misschien Asma na. Ik ben daar flink van geschrokken.
Verder: ik wil me wat vrijer kunnen bewegen, makkelijker afspreken met mensen, weer af en toe op werk mogen werken. Geen mensen besmetten. Zulke dingen. Ik verwacht dat met een hogere vaccinatiegraad dit weer dichterbij komt. Ik heb behoefte aan meer contact.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ben ik al zo oud dat er een topic is voor mijn groep?
Ik wacht mee!
Bbubbels schreef:
27-05-2021 14:06
Ik hoop ook dat we snel aan de beurt zijn! 1989 hier en 19 weken zwanger. Zou heel graag voor mn derde trimester ingeent willen zijn ivm de hogere risico’s dan!
Same! Alleen ik pas 12 weken zwanger dus ik heb wat meer ruimte :-)
Alle reacties Link kopieren
Woe, nog maar 15 jaartallen! Man is gelukkig volgende week al aan de beurt (griepprikgroep). Gaat nu hard :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Als goed is is man volgende week aan de beurt voor een afspraak (1978) en ik hopelijk niet lang daarna, kan niet wachten
:yes:

Ik lees mee! Wat heerlijk dat we er al zo dichtbij komen. Ik merk dat (misschien door het vreselijk slechte weer?) het in mijn hoofd nog veel verder vooruit was dan het is. Ik zocht het toevallig gisteren op en zag dat vanaf half juni de verwachting was. EN HET IS GEWOON AL BIJNA JUNI :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zat al te wachten op dit topic! Vriend en ik behoren beiden tot deze leeftijdsgroep. Heb een hekel aan inentingen ;-D maar toch kan ik niet wachten tot de oproep op de mat valt. Ben benieuwd wat we gaan krijgen, alhoewel ik hoe dan ook wel die vaccinatie(s) ga halen. Zal blij zijn als ik me wat meer beschermd voel en kan bijdragen om de maatregelen te versoepelen, ik wil de komende maanden weer lekker gaan zingen en groepslessen volgen in de sportschool. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge, 1996 hier. Nog steeds niet eens een topic waar ik thuishoor.

Maar ik fungeer wel als doorgeefluik, dus ik lees graag mee.
Partner en ik vallen trouwens beiden ook in dezelfde leeftijdsgroep. Ik ben de laatste tijd extra voorzichtig naast hoe voorzichtig ik al was. Mede omdat ik echt niet met de eindstreep zó in zicht nog extra risico wil lopen. Ik ben niet de sportiefste en heb lichte astma.

Onze kinderwens stellen we uit tot ik beide prikken heb gehad dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-05-2021 15:05
Partner en ik vallen trouwens beiden ook in dezelfde leeftijdsgroep. Ik ben de laatste tijd extra voorzichtig naast hoe voorzichtig ik al was. Mede omdat ik echt niet met de eindstreep zó in zicht nog extra risico wil lopen. Ik ben niet de sportiefste en heb lichte astma.

Onze kinderwens stellen we uit tot ik beide prikken heb gehad dus kom maar op!
Ja dit heb ik ook! zo het zooo balen vinden als we het op de valreep nog krijgen

al had ons kind het een paar weken geleden en toen zijn we ook beiden niet besmet, wat ons vermoeden bevestigd dat we het helemaal in het begin mogelijk al hebben gehad (voor er werd getest).
Alle reacties Link kopieren
Ja ik sluit ook aan! Blij verrast dat onze groep nu toch bijna aan de beurt is.

Ik ben de Benjamin in mijn familie en schoonfamilie en de rest heeft al minimaal 1 prik gehad. En de ergste bijwerking is een dagje stijve bovenarm geweest. Ik ben er klaar voor!
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Het komt echt dichtbij als er zelfs al een afteltopic voor je jaar is! Whoehoe!
:cheer2:

1982 hier, man ook. Kan me haast niet voorstellen dat we eind volgende week al aan de beurt zijn. Kunnen we eindelijk weer eens onbezorgd bij onze ouders langs :)
het is wat het is
Pinda-Kaas schreef:
27-05-2021 15:07
Ja dit heb ik ook! zo het zooo balen vinden als we het op de valreep nog krijgen

al had ons kind het een paar weken geleden en toen zijn we ook beiden niet besmet, wat ons vermoeden bevestigd dat we het helemaal in het begin mogelijk al hebben gehad (voor er werd getest).

Ik heb me nog helemaal nooit hoeven laten testen zelfs. Ben al sinds maart 2020 niet meer verkouden geweest. Wel rondom de eerste week van de 1e lockdown een gekke droge hoest dus wie weet.

Ik besef dat dit geluk is door thuiswerken en geen kinderen (en puur geluk) want ken er genoeg die ondanks dat ze heel voorzichtig zijn wel een abonnement kunnen aanschaffen bij de teststraat.

Zoveel zin om me straks zorgeloos overal heen te kunnen bewegen :hello:
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-05-2021 15:17
Zoveel zin om me straks zorgeloos overal heen te kunnen bewegen :hello:
ik ook
en ik werk in de kunst en cultuursector en wil ook gewoon weer aan de slag voor publiek
Alle reacties Link kopieren
Ik kom in de groep hierna. Kan niet wachten. Ik verwacht voor half juni wel te worden opgeroepen. Ik hoop wel pfizer of moderna te krijgen. Leuk positief topic lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ergens achteraan in deze groep, en heb een beetje gemengde gevoelens bij de naderende datum. Natuurlijk ga ik hem halen, maar ik heb onwijze prik-angst. En van het idee dat je een aantal weken later terug moet en dan al weet wat je aan bijwerkingen kan verwachten krijg ik aardig de bibbers. Maar goed, met frisse tegenzin voorwaarts. Covid is verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken om dat op te lopen of door te geven.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
27-05-2021 16:40
Ik kom ergens achteraan in deze groep, en heb een beetje gemengde gevoelens bij de naderende datum. Natuurlijk ga ik hem halen, maar ik heb onwijze prik-angst. En van het idee dat je een aantal weken later terug moet en dan al weet wat je aan bijwerkingen kan verwachten krijg ik aardig de bibbers. Maar goed, met frisse tegenzin voorwaarts. Covid is verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken om dat op te lopen of door te geven.
Ik voel je, ik heb ook prik angst en geen zin in evt. bijwerkingen (en dan bedoel ik de gebruikelijke bijwerkingen). Ik laat injecties meestal in m’n kont zetten, en heb ik er (emotioneel) minder last van, maar geloof niet dat dat kan met dit vaccin... ;-D Hoe dan ook, we weten waar we het voor doen, prik(je) is nog altijd beter dan Corona.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je ook gaat, amby. Heb behalve tandartsverdovingen (gek genoeg heb ik die nu wel aardig leren verdragen) nog nooit elders dan mijn arm een spuit laten zetten. Voel je dat niet met lopen / zitten? In de arm was het hier de vorige keer in ieder geval niet echt lekker, maar wat moet dat moet iig.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
27-05-2021 12:29
Waarom is iedereen zo lyrisch? Ben er blij van, want doen hoef ik niet te vaccineren.
Als jij liever corona krijgt, dan mag dat natuurlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
27-05-2021 16:59
Goed dat je ook gaat, amby. Heb behalve tandartsverdovingen (gek genoeg heb ik die nu wel aardig leren verdragen) nog nooit elders dan mijn arm een spuit laten zetten. Voel je dat niet met lopen / zitten? In de arm was het hier de vorige keer in ieder geval niet echt lekker, maar wat moet dat moet iig.
Zit aanzienlijk minder spier in m’n bips dan m’n arm, misschien heb ik daardoor nooit zoveel last van gehad. ;-D Voel er naar mijn idee ook minder van als er geprikt wordt, maar misschien zit dat in m’n hoofd. Heb als kind nogal trauma’s opgelopen van de rijksvaccinaties en toen ik op een gegeven moment in m’n kont geprikt moet worden voor iets dacht ik ‘oh, dit valt eigenlijk wel mee’.
1983 meld zich ook. Nu 28 weken zwanger. Partner is ook uit 1983. Kom maar door met Pfizer hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven