Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Het gaat lekker! Langzaamaan hebben veel mensen in mijn directe omgeving de eerste prik gehad en/of alle afspraken ingepland :cheer2:
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:44
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
08-06-2021 19:40
Topic 'Zwanger - met tabel'
Topic 'Afvallen - met tabel'

Waar is het topic 'Gevaccineerd - met tabel'?
NaamWelk vaccinEerste dosisTweede dosisKlaar!
MintoPfizer08-0618-07:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 19:42
NaamWelk vaccinEerste dosisTweede dosisKlaar!
MintoPfizer08-0618-07:cheer2:
:rofl:

Ik nog 8 dagen, dan ben ik ook klaar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 19:42
NaamWelk vaccinEerste dosisTweede dosisKlaar!
MintoPfizer08-0618-07:cheer2:

:rofl:
Top hoor!!! Fijn dat dit topic steeds meer leeft! En de vaccinatiebereidheid is ook zeer boven de verwachting, de mijne althans. Hopelijk gaan we de groepsimmuniteit snel bereiken!
Alle reacties Link kopieren
Meer dan de helft van alle volwassenen heeft al een eerste prik gehad en er is inmiddels al zoveel positief nieuws dat we toe zijn aan een derde topic :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
ook tvp
Alle reacties Link kopieren
Nou ondanks de vele puzzels vanwege de vakanties heb ik weer een leuke dag in de lijn gehad.

Nog even wat grappigs - omdat er zo weinig plek is overal stuur ik mensen die écht vroeg een vaccinatie willen naar Urk.... daar is plek omdat daar zo weinig lokaal gevaccineerd wordt. Echt wel 20-25 mensen op een dag ofzo uit heel Nederland plan ik daar in. Lol dat iedereen daarom heeft! Dan zeg ik, maak er een leuk uitje van, lekker terrasje pakken enzo...Dus ik sponsor de lokale horeca ook. Dit heb ik een paar dagen geleden ontdekt (dat daar snel plek was) en aan collega's verteld, dus veel plannen in Urk nu. Een vriendin van een collega werkt in de Teststraat van Urk, en zei dat er nog nooit zulke lange rijen hadden gestaan bij Vaccinatie waar zij op uit kijkt .

Haha, we lachen ons slap met zijn allen, en de meeste bellers vinden het ook hilarisch. :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Wat zullen al die Urkers opkijken van de Vaccinatietoeristen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Is het eigenlijk mogelijk om voor jezelf en je partner tegelijk in te plannen via de telefoon? Of moet dat ivm bsn en avg persoonlijk? We zijn hier van het zelfde bouwjaar, maar ik kan niet rijden en kan wel wat mentale steun gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
08-06-2021 20:23
Is het eigenlijk mogelijk om voor jezelf en je partner tegelijk in te plannen via de telefoon? Of moet dat ivm bsn en avg persoonlijk? We zijn hier van het zelfde bouwjaar, maar ik kan niet rijden en kan wel wat mentale steun gebruiken.
Ja hoor dat is mogelijk! Je partner moet dan even toestemming geven en dan wordt dat in één keer gepland. Moet je wel hopen dat je een beetje een ervaren planner aan de lijn hebt, want sommigen vinden dat erg lastig om te doen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Leuk om te lezen, reconstructie van hoe t gisteren ging met de Janssen vaccins in Nieuwegein (wel openen in incognito tabblad).

https://www.ad.nl/binnenland/ggd-prikt- ... ~aa60c712/
Bladora, mss helpt het de Urkers over te halen om ook te vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee!!
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
08-06-2021 20:31
Bladora, mss helpt het de Urkers over te halen om ook te vaccineren.
Nou dat zou een zeer mooie bijkomstigheid zijn. Ik heb nog nooit iemand uit Urk aan de lijn gehad.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net nog een (tiktok) filmpje, gemaakt in Urk. Werd aan bepaalde bewoners gevraagd over vaccineren. Waarom niet? Geen idee, maar ik geloof er niet in. In corona? Ja, daar wel in. Waar dan niet in? Geen idee eigenlijk. Dus je laat je niet vaccineren? Nee, geen rommel in mijn lijf. Maar waarom dan niet? Ja, geen idee zei ik toch.

Die had vast een 10 voor argumenteren. Ze knippen er natuurlijk wel weer het meest bijzondere uit, maar het was niet om aan te zien :lol:
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
08-06-2021 18:31
Tvp

En we hebben vandaag al de elf miljoenste prik gezet :cheer:
Ook al in een ander topic gemeld, maar ik was er vandaag één van! En eigenlijk past mijn hele ervaring van vandaag in dit topic, dus ik copy paste m'n eigen schrijfsel even:


Ik ben uit '87 en gelijk vanmorgen geprobeerd een afspraak online in te plannen. De 3 opties waren voor geen centimeter te verenigen met werk en kids, dus toch maar even gebeld. Zegt die enorm aardige kerel van de GGD: "sja, ik héb nog een plekje voor over een half uurtje, ín je eigen stad..." Ik zei: "Hoppa, plan maar in ik kom eraan!"

Dus soms loont bellen alsnog. En wat enorm fijn dat er zulke meedenkende mensen bij de bellijn werken. En trouwens ook op de priklocatie zelf, want er was 1 vraag op de gezondheidsverklaring die ik met "ja" moest invullen, dus moest ik naar de speciale medische balie. Super aardige vrouw, met alle geduld (en doortastendheid :hihi: ) geprikt en ik heb er écht niets van gevoeld. Wereld van verschil met bloedprikken, dus misschien geeft dat enkele anderen hier goede moed :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit morgen om 11.30 klaar om direct online te kijken! Hopelijk snel terecht.
En lukt het niet, dan mooi bellen, want hier zal het ook wel een kleine puzzel zijn, aangezien we op vakantie zijn eind juli/begin augustus.
Nou ja, volledig gevaccineerd was ik toch al niet vanuit gegaan voor de vakantie, dan moet de eerste prik maar ergens in juli plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-06-2021 20:26
Ja hoor dat is mogelijk! Je partner moet dan even toestemming geven en dan wordt dat in één keer gepland. Moet je wel hopen dat je een beetje een ervaren planner aan de lijn hebt, want sommigen vinden dat erg lastig om te doen.

Heel erg bedankt, dan weet ik alvast wat ik kan verwachten. Superfijn dat het mogelijk is, scheelt een hoop stress met mijn prik angst. Maar wat ontzettend fijn om al die positieve verhalen hier te lezen. Ik droomde vannacht zelfs nog dat ik een prik kreeg en niks voelde, zelfs geen angst. Zou dat door dit topic komen?
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
08-06-2021 17:27
Ik ga overmorgen (ondanks mijn gebroken enkel) 122 collega's vaccineren. 108 Van geel naar groen, 14 van grijs naar geel.
Dit zijn allemaal verpleeghuismedewerkers die in eerste instantie (in januari) niet gevaccineerd wilden worden maar zich de afgelopen tijd bedacht hebben. Dit is ongeveer 5% van het totale personeelsbestand en daarmee komt de geschatte vaccinatiegraad, want we mogen er natuurlijk officieel niet naar vragen, boven de 95%.

Ik vind dat heel positief!

Fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren
Targaryen schreef:
08-06-2021 21:06
Heel erg bedankt, dan weet ik alvast wat ik kan verwachten. Superfijn dat het mogelijk is, scheelt een hoop stress met mijn prik angst. Maar wat ontzettend fijn om al die positieve verhalen hier te lezen. Ik droomde vannacht zelfs nog dat ik een prik kreeg en niks voelde, zelfs geen angst. Zou dat door dit topic komen?
Waar je overigens even rekening mee moet houden is dat er 5 of meer minuten tussen jullie tijden kan zitten (vooral op kleinere locaties) we kunnen niet precies tegelijk plannen, het gaat één voor één, en het is zó druk, dat het slot voor partner dan al weer weg is. Maar er zitten veel meedenkende agents in de lijn en het komt vast goed. Je kan ook aangeven bij het maken van de afspraak dat he angst hebt, dan wordt daar een notitie van gemaakt bij je afspraak en dan wordt daar rekening mee gehouden.

Ik hoop dat de prik nett zo zal verlopen als in je droom!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Chantilly21_2 schreef:
08-06-2021 20:52
Ik zit morgen om 11.30 klaar om direct online te kijken! Hopelijk snel terecht.
En lukt het niet, dan mooi bellen, want hier zal het ook wel een kleine puzzel zijn, aangezien we op vakantie zijn eind juli/begin augustus.
Nou ja, volledig gevaccineerd was ik toch al niet vanuit gegaan voor de vakantie, dan moet de eerste prik maar ergens in juli plaatsvinden.
Misschien heb je geluk. Ik zat ook direct klaar toen 1978 aan de beurt was en ik had binnen een week de afspraak.
Wat ik ook positief vind is dat je van die prik an sich echt niets voelt. Het is dat ik een prikplekje heb dat bewijst dat er toch echt iets ingegaan is, maar ik heb niets gevoeld. Misschien goed om te weten voor de wat angstige meelezers. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven