Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
08-06-2021 21:19
Wat ik ook positief vind is dat je van die prik an sich echt niets voelt. Het is dat ik een prikplekje heb dat bewijst dat er toch echt iets ingegaan is, maar ik heb niets gevoeld. Misschien goed om te weten voor de wat angstige meelezers. :)
Ik had een hele fijne prikker die merkte dat ik nerveus was en heel slap ging ouwehoeren en de prik was al klaar voor ik er erg in had.
Alle reacties Link kopieren
Tvp en ik denk dat ik morgen een afspraak mag maken (88) :yes:
Chumlee schreef:
08-06-2021 21:41
Ik had een hele fijne prikker die merkte dat ik nerveus was en heel slap ging ouwehoeren en de prik was al klaar voor ik er erg in had.
Haha , dat was bij mij ook . Een oudere dame met veel ervaring en een slap ouwehoerverhaal en voordat ik het wist was het gebeurd.
Niets van gevoeld . Daarna ook niet eens last van mijn arm :-D
-Bladora- schreef:
08-06-2021 21:16
Waar je overigens even rekening mee moet houden is dat er 5 of meer minuten tussen jullie tijden kan zitten (vooral op kleinere locaties) we kunnen niet precies tegelijk plannen, het gaat één voor één, en het is zó druk, dat het slot voor partner dan al weer weg is. Maar er zitten veel meedenkende agents in de lijn en het komt vast goed. Je kan ook aangeven bij het maken van de afspraak dat he angst hebt, dan wordt daar een notitie van gemaakt bij je afspraak en dan wordt daar rekening mee gehouden.

Ik hoop dat de prik nett zo zal verlopen als in je droom!
Wat fijn dat jij dit soort vragen kan beantwoorden! Ik heb er ook 1: kan ik mijn baby meenemen naar de priklocatie? Ik heb de komende tijd nog vrij ivm zwangerschapsverlof en als ik m'n kind mee mag nemen vergroot dat het aantal mogelijke momenten voor een afspraak enorm :)
Alle reacties Link kopieren
yes, deel 3 , zo fijn en zo blij met dit topic!
fijn met gelijkgestemden in dezelfde flow!

ben ook echt blij hoeveel jongeren zich willen laten prikken
en heb vandaag besloten dat ik me niet meer druk ga maken om de die hard wappies, (kon me nogal aan hen irriteren), want ik ben er van overtuigd dat er steeds minder van komen en eigenlijk zijn ze heel sneu. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk, met hun stralingstheorieen etc
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
08-06-2021 22:24
yes, deel 3 , zo fijn en zo blij met dit topic!
fijn met gelijkgestemden in dezelfde flow!

ben ook echt blij hoeveel jongeren zich willen laten prikken
en heb vandaag besloten dat ik me niet meer druk ga maken om de die hard wappies, (kon me nogal aan hen irriteren), want ik ben er van overtuigd dat er steeds minder van komen en eigenlijk zijn ze heel sneu. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk, met hun stralingstheorieen etc
En mensen (Viola H.) die magnetisch worden omdat ze in de buurt van een gevaccineerde zijn geweest.

Lijkt me trouwens wel handig. Raak ik niet steeds mijn borduurnaalden kwijt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Florence71 schreef:
08-06-2021 22:24
yes, deel 3 , zo fijn en zo blij met dit topic!
fijn met gelijkgestemden in dezelfde flow!

ben ook echt blij hoeveel jongeren zich willen laten prikken
en heb vandaag besloten dat ik me niet meer druk ga maken om de die hard wappies, (kon me nogal aan hen irriteren), want ik ben er van overtuigd dat er steeds minder van komen en eigenlijk zijn ze heel sneu. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk, met hun stralingstheorieen etc
Ja heerlijk he? Als je op social media rondkijkt kom je een hoop negatieve geluiden tegen maar in de praktijk hoor ik overal mensen feestjes vieren omdat ze eindelijk mogen. :cheer:
lollypopje schreef:
08-06-2021 22:27
En mensen (Viola H.) die magnetisch worden omdat ze in de buurt van een gevaccineerde zijn geweest.

Lijkt me trouwens wel handig. Raak ik niet steeds mijn borduurnaalden kwijt :P
😂

Ook wel een beetje eng?
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
08-06-2021 22:34
😂

Ook wel een beetje eng?
Dit is een positief topic. Dus ik benoem alleen de voordelen :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:35
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
08-06-2021 22:36
Cadeautje voor jezelf, een naaldmagneet:
https://irisborduurt.nl/?product_cat=&s ... pe=product
Ik heb er één, maar borduur niet in een ring maar in de hand en dan is het te zwaar.
Probleem is vooral als ik hem weer eens uit mijn vingers laat vallen en daar helpt een magneet sowieso niet tegen.
Dus dan zou magnetisch zijn best een uitkomst zijn :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!
:daisy: :jump: :hello:
Mooie denkvraag voor mijn groep 6 morgen. :D

"Hoe zou het leven zijn als je magnetisch was?"
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
08-06-2021 22:20
Wat fijn dat jij dit soort vragen kan beantwoorden! Ik heb er ook 1: kan ik mijn baby meenemen naar de priklocatie? Ik heb de komende tijd nog vrij ivm zwangerschapsverlof en als ik m'n kind mee mag nemen vergroot dat het aantal mogelijke momenten voor een afspraak enorm :)
Helaas moeten wij zeggen dat dit niet kan/mag. Er zijn locaties (ik weet niet welke) waar men het wel toelaat, en andere die het pertinent niet toestaan en je weigeren als je met een baby/kind komt. Daar vind ik eigenlijk wel wat van, maar ik bepaal de regels niet. Ik zou de gok niet wagen, of kijken of je de fysieke vaccinatielocatie kan bellen met deze vraag. Wij krijgen de nrs. niet van de vaccinatie locaties, en deze zijn soms lastig te vinden, vaak een algemeen nr. (Ik heb al een aantal keer geprobeerd een nummer te zoeken voor een moeder met dezelfde vraag.)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
08-06-2021 22:27
En mensen (Viola H.) die magnetisch worden omdat ze in de buurt van een gevaccineerde zijn geweest.

Lijkt me trouwens wel handig. Raak ik niet steeds mijn borduurnaalden kwijt :P
OMG, het is een complot van de borduurnaaldenfabrikant.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
-Bladora- schreef:
08-06-2021 22:49
Helaas moeten wij zeggen dat dit niet kan/mag. Er zijn locaties (ik weet niet welke) waar men het wel toelaat, en andere die het pertinent niet toestaan en je weigeren als je met een baby/kind komt. Daar vind ik eigenlijk wel wat van, maar ik bepaal de regels niet. Ik zou de gok niet wagen, of kijken of je de fysieke vaccinatielocatie kan bellen met deze vraag. Wij krijgen de nrs. niet van de vaccinatie locaties, en deze zijn soms lastig te vinden, vaak een algemeen nr. (Ik heb al een aantal keer geprobeerd een nummer te zoeken voor een moeder met dezelfde vraag.)
Dank voor je snelle reactie, dan ga ik het er niet op gokken inderdaad en ga ik gewoon een keer in de avond.
Solomio schreef:
08-06-2021 22:50
OMG, het is een complot van de borduurnaaldenfabrikant.
Juist niet! Die willen juist graag dat je die naalden kwijtraakt zodat je weer nieuwe moet kopen :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-06-2021 22:49
Helaas moeten wij zeggen dat dit niet kan/mag. Er zijn locaties (ik weet niet welke) waar men het wel toelaat, en andere die het pertinent niet toestaan en je weigeren als je met een baby/kind komt. Daar vind ik eigenlijk wel wat van, maar ik bepaal de regels niet. Ik zou de gok niet wagen, of kijken of je de fysieke vaccinatielocatie kan bellen met deze vraag. Wij krijgen de nrs. niet van de vaccinatie locaties, en deze zijn soms lastig te vinden, vaak een algemeen nr. (Ik heb al een aantal keer geprobeerd een nummer te zoeken voor een moeder met dezelfde vraag.)
Maar hoor je ook regelmatig dat ze er moeilijk over doen dan? Ik had serieus niet eens overwogen om het te vragen als dit bij mij van toepassing was. Er zijn zo veel mensen met babies, en die laat je nou eenmaal niet even alleen thuis.
Rondrennende kleuters snap ik, maar een baby/dreumes in een kinderwagen, ik kan me niet voorstellen dat ze je dan weer wegsturen.

En voor degene die vroeg naar afspraken tegelijk: het kan best dat er officieel 10 minuten tussen zit, maar meestal kun je dan gewoon tegelijk hoor. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen een half uur te vroeg of te laat komen, maar op de seconde precies op tijd is ook gewoon vaak niet haalbaar. Dus enige speling (als in: minuten) zit er echt wel in.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat was niet zo positief. Om nog maar iets positiefs tegen aan te gooien (en ik hoor het graag als julliengeen zin hebben in mijn vaccinatielijn verhalen)

Vanavond belden we tussen 6 en 8 met zo'n 2500 agents, dat lijkt niet veel aangezien er zo'n 16000 zijn nu, maar eerder waren er 's avonds veel minder agents en was ik met een veel minder tot half 9 of later de lijn aan het leegbellen (sluit eigenlijk om 8, maar alles wat ervoor binnenkomt blijft in de lijn).

We zitten dan met z'n allen in blackboard ondertussen en gaan pas weg als het laatste belletje weg is. Vandaag zag ik nog 240 wachtenden in mijn team om 10 voor 8, en om 10 over 8 waren we klaar! Iedereen motiveert elkaar ook heel erg in zo'n groep. Het is leuk om te doen en fijn om te zien dat we met zoveel gemotiveerde mensen bezig zijn om de vaccinaties zo goed en snel mogelijk in te plannen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:35
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mamasinds2008 schreef:
08-06-2021 22:53
Juist niet! Die willen juist graag dat je die naalden kwijtraakt zodat je weer nieuwe moet kopen :-D :-D :-D
O ja......

:'( Ik ben zelfs te dom om complottheorieën te begrijpen. :'(
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
@Nausica, tja, ik vind het ook niet echt logisch om iemand met een baby weg te sturen, maar wij planners krijgen als instructie te zeggen dat een kind meenemen niet kan. Dus dat advies geef ik hier ook. Hoe het op de verschillende locaties er echt aan toegaat weet ik niet. Ik bel vanuit mijn kantoor aan huis en ben zelf nog nooit op een priklocatie geweest :).

Wel hebben we elke donderdagavond een Webinar waar de directeur van de GGD en andere diverse leidinggevenden aansluiten, en daar werd dit nogmaals gezegd.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-06-2021 23:14
@Nausica, tja, ik vind het ook niet echt logisch om iemand met een baby weg te sturen, maar wij planners krijgen als instructie te zeggen dat een kind meenemen niet kan. Dus dat advies geef ik hier ook. Hoe het op de verschillende locaties er echt aan toegaat weet ik niet. Ik bel vanuit mijn kantoor aan huis en ben zelf nog nooit op een priklocatie geweest :).

Wel hebben we elke donderdagavond een Webinar waar de directeur van de GGD en andere diverse leidinggevenden aansluiten, en daar werd dit nogmaals gezegd.

Wat is er eigenlijk de reden van dat babies/kleine kinderen niet mee mogen? Ik zie er de logica niet echt van in.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel te maken hebben met zo weinig mogelijk mensen ter plekke willen hebben, en al helemaal geen rondrennende kinderen. Dan is het makkelijker om gewoon te zeggen dat het niet mag, want waar ligt anders de grens van een baby/dreumes etc. Dus als een soort rem zodat mensen niet halve families meeslepen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze je ook echt weg zouden sturen als je als pas bevallen moeder met een baby in een kinderwagen aan komt.

In de instructies voor de afspraak van de teststraat stond ook meermaals: kom alleen! Maar niemand vond het erg dat ik meegekomen was met mijn kind, en niet een 2 jarige in haar eentje 9 kilometer verderop had gestuurd :proud: . Ze hadden best gezond verstand daar.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
09-06-2021 07:38
Maar niemand vond het erg dat ik meegekomen was met mijn kind, en niet een 2 jarige in haar eentje 9 kilometer verderop had gestuurd :proud: . Ze hadden best gezond verstand daar.
In mijn jeugd.......
Blote voeten.....
Sneeuw.......
:roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven