Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had er helemaal niet over nagedacht en kwam maandag met peuter van 2,5 (rustig meisje overigens dat gewoon naast mij bleef staan) naar de priklocatie. Werd door iedereen leuk op gereageerd, ze kreeg een mooie pleister op haar knuffelbeest en veel medewerkers maakten een praatje met haar. Ze was wel het enige kind (locatie Middenmeer).
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-06-2021 07:46
In mijn jeugd.......
Blote voeten.....
Sneeuw.......
:roll:
Eyyy das nie positief hè :mrgreen:
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
08-06-2021 18:00
Mag ik de cijfers van België hier even kopiëren? Anders vind ik ze morgen niet meer. ;-D

968 totaal
335 IC
888
319

8-)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
09-06-2021 09:30
888
319

8-)

Hier ook 319 op Nice!

En 729 in de kliniek. Ik blijf het bizar vinden hoe met zo'n harde daling (ook met stijging trouwens) dat LCPS en Nice zo verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang alles maar daalt vind ik het goed :D
Alle reacties Link kopieren
Ah, daar was het topic...

Ik ben benieuwd of dit al het laatste topic wordt, omdat straks covid zo marginaal is dat alles positief is en daarmee geen nieuws meer.

Verder blij met de nog steeds zo sterk dalende cijfers! Een tijdje terug dacht ik nog dat de ziekenhuiscijfers rond een gestage 15% daling zouden blijven schommelen, maar het is nu al rond de 25%! Nog een paar weken en dan kan het niet eens meer zo hard dalen, omdat we dan bijna op nul zitten.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 09:36
Ah, daar was het topic...

Ik ben benieuwd of dit al het laatste topic wordt, omdat straks covid zo marginaal is dat alles positief is en daarmee geen nieuws meer.

Verder blij met de nog steeds zo sterk dalende cijfers! Een tijdje terug dacht ik nog dat de ziekenhuiscijfers rond een gestage 15% daling zouden blijven schommelen, maar het is nu al rond de 25%! Nog een paar weken en dan kan het niet eens meer zo hard dalen, omdat we dan bijna op nul zitten.

Ja, gaat enorm goed hè. Zo fijn! :)
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 09:36
Ah, daar was het topic...

Ik ben benieuwd of dit al het laatste topic wordt, omdat straks covid zo marginaal is dat alles positief is en daarmee geen nieuws meer.

Verder blij met de nog steeds zo sterk dalende cijfers! Een tijdje terug dacht ik nog dat de ziekenhuiscijfers rond een gestage 15% daling zouden blijven schommelen, maar het is nu al rond de 25%! Nog een paar weken en dan kan het niet eens meer zo hard dalen, omdat we dan bijna op nul zitten.
Hoezeer ik van positief nieuws hou, ik hoop ook dat dit de laatste wordt.
Het meest positieve nieuws is als er helemaal geen covid nieuws meer is.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook positief: na volgende week nemen de vaccinaties af.

Afbeelding

(dat betekent dus dat alle 18+ zo'n beetje geweest zijn)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
09-06-2021 09:42
Het meest positieve nieuws is als er helemaal geen covid nieuws meer is.
Ik kijk regelmatig even op nu.nl en nos.nl naar het nieuws en daar valt het me al op dat er steeds minder covid nieuws is. Waar een half jaar geleden soms driekwart van de berichten over covid ging, is het nu 1 op de 10 of iets in die ordegrootte. Dat is een heel goed teken!
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
09-06-2021 09:47
Dit is ook positief: na volgende week nemen de vaccinaties af.

Afbeelding

(dat betekent dus dat alle 18+ zo'n beetje geweest zijn)
Yes, dit is echt het moment dat we een verschil gaan maken!

En hopelijk daarna een goedkeuring voor 12-18
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
09-06-2021 09:47
Dit is ook positief: na volgende week nemen de vaccinaties af.

Afbeelding

(dat betekent dus dat alle 18+ zo'n beetje geweest zijn)

Ik weet niet of dat positief is hoor. Want op dit moment mogen de 32 jarigen inplannen, dus er zijn nog 14 jaar te gaan, en om me heen hoor ik vooral veertigers die deze week naar de prikstraat gaan voor hun eerste prik. We zijn echt nog niet zover dat iedereen boven de 18 er ook daadwerkelijk eentje in de bovenarm heeft zitten!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 09:51
Ik kijk regelmatig even op nu.nl en nos.nl naar het nieuws en daar valt het me al op dat er steeds minder covid nieuws is. Waar een half jaar geleden soms driekwart van de berichten over covid ging, is het nu 1 op de 10 of iets in die ordegrootte. Dat is een heel goed teken!
En met de sportzomer hebben we weer heel veel ander nieuws wat er in de plaats kan komen!
EK, Tour de France, Olympische Spelen, we houden ons wel bezig :-)
rosadebree schreef:
09-06-2021 07:30
Wat is er eigenlijk de reden van dat babies/kleine kinderen niet mee mogen? Ik zie er de logica niet echt van in.
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... gle.com%2F

Ja, ze willen dit natuurlijk voorkomen :facepalm:
Manmanman, wat stom zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik was het topic kwijt, nu ordinaire tvp.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
09-06-2021 09:47
Dit is ook positief: na volgende week nemen de vaccinaties af.

(dat betekent dus dat alle 18+ zo'n beetje geweest zijn)
Is dat niet gewoon door de levering en/of omdat de AstraZeneca/Janssen vaccins niet meer veelvuldig ingezet (kunnen) worden?

Week 26 is eind juni, dan zijn nog niet alle 18plussers geprikt lijkt me.

Om het toch positief te houden: elke week zit het nog altijd boven de 1,2 miljoen. Dat vonden we een paar maanden geleden nog onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar bedenk even hoe groot de groep is die t/m volgende week een 2e prik krijgt. Dat overlapt nou met de mensen die nog een eerste prik moeten krijgen, en over een week of 2-3 hoeven de meeste vooral nog een 2e. Dan neemt het toch af.

Volgens mij is dat niet de levering, dat is namelijk maar tijdelijk. Levering in het algmeen wordt vanaf 21 juni weer meer.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
09-06-2021 09:53
En met de sportzomer hebben we weer heel veel ander nieuws wat er in de plaats kan komen!
EK, Tour de France, Olympische Spelen, we houden ons wel bezig :-)
Ja, dat is fijn. En nu de risicogroepen gevaccineerd zijn, de cijfers zo enorm afnemen en dingen als koningsdag enkel een tijdelijke korte piek bij twintigers hebben opgeleverd, maak ik me ook totaal geen zorgen over wat er gebeurt als mensen massaal met een groep voor de tv zitten te juichen en EK feestjes geven. Dus fijn dat al deze evenementen nu zijn en niet een aantal maanden geleden, toen het nog wel funest geweest was voor de ziekenhuiscijfers.
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
08-06-2021 18:29
Op naar nog 3000 positieve berichten :cheer:
Nee joh! 😉 dit topic moet een zoete dood sterven en over een paar maanden moet de coronapijler stilletjes verdwijnen omdat Corona geen enkele rol meer speelt in ons leven.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
09-06-2021 10:09
Nee joh! 😉 dit topic moet een zoete dood sterven en over een paar maanden moet de coronapijler stilletjes verdwijnen omdat Corona geen enkele rol meer speelt in ons leven.
Wanneer zou dat zijn? Wat is jullie voorspelling? Als het goed is zou dit topic het langst actief moeten blijven!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 10:08
Ja, dat is fijn. En nu de risicogroepen gevaccineerd zijn, de cijfers zo enorm afnemen en dingen als koningsdag enkel een tijdelijke korte piek bij twintigers hebben opgeleverd, maak ik me ook totaal geen zorgen over wat er gebeurt als mensen massaal met een groep voor de tv zitten te juichen en EK feestjes geven. Dus fijn dat al deze evenementen nu zijn en niet een aantal maanden geleden, toen het nog wel funest geweest was voor de ziekenhuiscijfers.
Ja ik hoop ook zo dat, mochten ze door gaan naar de volgende rondes, we gewoon lekker ouderwets met een groep vrienden naar de wedstrijden kunnen kijken. Het zal nog geen massaal grote pleinen vol zijn, maar gewoon met een groepje op een terras of bij iemand thuis zou wel heel leuk zijn.
Ik hoorde vanochtend bij WNL dat er al wordt gekeken om stap 4 (tot 8 bezoekers en meer vrijheid voor de horeca) te vervroegen, dus dan zou dat misschien al kunnen.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
09-06-2021 10:14
Wanneer zou dat zijn? Wat is jullie voorspelling? Als het goed is zou dit topic het langst actief moeten blijven!
Ik denk dat we hier tot stap 5 is ingegaan blijven posten.
Daarna nog gewoon soms een juichberichtje als iemand weer eens blij realiseert hoe fijn het is dat het voorbij is en in het algemene topic soms een berichtje over een enge nieuwe variant waar we daarna niks mee van gaan horen.

Waar gaan de topics eigenlijk heen als de pijler sluit?
AnAppleADay schreef:
09-06-2021 10:18
Ik denk dat we hier tot stap 5 is ingegaan blijven posten.
Daarna nog gewoon soms een juichberichtje als iemand weer eens blij realiseert hoe fijn het is dat het voorbij is en in het algemene topic soms een berichtje over een enge nieuwe variant waar we daarna niks mee van gaan horen.

Waar gaan de topics eigenlijk heen als de pijler sluit?
Ik kijk er erg naar uit. Soms zal ik terugkijken. Om dankbaar te zijn.
Eivor schreef:
09-06-2021 09:55
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... gle.com%2F

Ja, ze willen dit natuurlijk voorkomen :facepalm:
Manmanman, wat stom zeg
Ja hoor, ze liggen allemaal in de bosjes klaar die artsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven