Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zwanger na corona vaccinatie

11-06-2021 12:13 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Het verbaasd me dat hier nog geen topic over is, dus dan start ik m zelf maar haha.
Ik ben zeker geen anti-vaccer. Ik merk echter dat ik het vaccinatie proces en de verschillende informatie die je overal leest er toch een gespannen gevoel aan overhoud.

Ik wil graag geloven dat vaccins op de langere termijn geen effecten hebben e.d.
Maar ik ben een jonge vrouw (en binnenkort aan de beurt met prikken) met zeker nog een kinderwens en het zou me geruststellen om wat ervaringen te lezen van vrouwen hier op het viva forum die zwanger zijn geworden na de corona vaccinatie of tussen de prikken door.
Ik ben ook benieuwd met welk vaccin je bent geprikt.

Dankjullie wel alvast!
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 12:44
Volgens mij komt het uit de koker van de complottheorieën die denken dat Corona is bedacht om ons allemaal te laten prikken. Dan is dat een makkelijke manier om de overbevolking tegen te gaan als iedereen minder of niet meer vruchtbaar is.

Kunnen die zeer gewaardeerde theoretici dan ook verklaren waarom (onvruchtbare) bejaarden als eerste geprikt moesten worden?
Alle reacties Link kopieren
Je wordt alleen nog zwanger als Bill Gates het goed vind. Dat regelt hij via die chip die samen met het vaccin geïnjecteerd wordt. Via een speciale app in Windows 12 kun je binnenkort toestemming vragen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 12:49
Kunnen die zeer gewaardeerde theoretici dan ook verklaren waarom (onvruchtbare) bejaarden als eerste geprikt moesten worden?
Ja en vooral waarom we dan niet beginnen met prikken in Afrika en India maar juist in de landen waar het gemiddeld aantal kinderen per stel <2 is.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 12:49
Kunnen die zeer gewaardeerde theoretici dan ook verklaren waarom (onvruchtbare) bejaarden als eerste geprikt moesten worden?
mosterd
jo12345 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 12:53
42.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier overigens het andere topic:

zwanger/kinderwens-en-coronavaccinatie/ ... #p32972609
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
11-06-2021 12:52
Omdat die als eerste massaal dood gingen. Ik werk voor een organisatie in de ouderenzorg en vorig jaar heb ik op diverse locaties een uitbraak meegemaakt. Soms ging dan de halve afdeling dood en soms het halve bejaardenhuis, binnen een week.

Ik kan je zeggen dat was best een valide reden om daar te beginnen met prikken.

Je reageer op iemand die het had over de argumenten van virus-wappies.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
11-06-2021 12:52
Omdat die als eerste massaal dood gingen. Ik werk voor een organisatie in de ouderenzorg en vorig jaar heb ik op diverse locaties een uitbraak meegemaakt. Soms ging dan de halve afdeling dood en soms het halve bejaardenhuis, binnen een week.

Ik kan je zeggen dat was best een valide reden om daar te beginnen met prikken.
LV reageerde op mijn complottheorie-post ;-)
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 12:49
Kunnen die zeer gewaardeerde theoretici dan ook verklaren waarom (onvruchtbare) bejaarden als eerste geprikt moesten worden?
Nou, dat is toch logisch! Omdat ‘ze’ willen voorkomen dat we hun snode plannen direct door hebben..
Ik zou het wel wat timen, als je net zwanger bent (eerste trimester) kan koorts schadelijke gevolgen hebben, dus zou ik zelf tot tweede trimester wachten. Of na de prik even een cyclus overslaan bijvoorbeeld. Bij mijn weten zijn er helemaal geen aanwijzingen dat het vaccin de vruchtbaarheid beïnvloedt. Tijdelijk verminderde zaadkwaliteit zou kunnen door de immuunreactie, hoewel dat me logischer lijkt een maand of twee/ drie na vaccinatie vanwege het proces van zaadproductie.
Alle reacties Link kopieren
De stelling dat het vaccine zogenaamd voor onvruchtbaarheid zou zorgen wordt niet door feiten ondersteund, dus ik zou het vaccine gewoon nemen.
Ik vond dit wel een goede informatieve video hierover: https://youtu.be/moE-Xtl60uo
Alle reacties Link kopieren
Vruchtbaarheid is voor de mens natuurlijk een gevoelige kwestie en ik weet dat de verhalen rondom onvruchtbaarheid ten ronde zijn gekomen door de complotdenkers. Door het RIVM, op youtube en ook in verschillende wetenschappelijke artikelen wordt dit allemaal breed en feitelijk onderbouwd dat het geen enkel effect zou moeten hebben op je vruchtbaarheid of andere bijwerkingen op de langere termijn. Neemt niet weg dat er inmiddels zoveel verhalen worden verspreidt waardoor ik niet goed het overzicht meer kan bewaren. Ik weet dat er meerdere van dit soort zorgen spelen bij de mensen in mijn leeftijdscategorie en ik denk dat het heel wat jonge vrouwen zou kunnen helpen als er gewoon mensen naar voren komen dat zij zonder problemen zwanger zijn geworden na een coronavaccinatie. Ik lees inmiddels wel heel veel informatie over vrouwen en ook vrouwen die hier zelf over vertellen die in hun zwangerschap worden gevaccineerd gezonde babys krijgen. Dat is heel fijn, zeker voor de zwangeren onder ons.

Maar ik lees nog niet zoveel over vrouwen die zwanger zijn geworden na een corona vaccinatie. Ik denk dat als dat eenmaal gebeurd, dat voor heel veel mensen voor een opluchting zal zorgen(+ we kunnen dan dit gerucht direct ontkrachten, nu circuleert het nog rond onder de bevolking)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat dat komt omdat een groot deel van de Nederlandse vrouwen in de vruchtbare leeftijd nog niet (volledig) ingeënt is.
Dan zit je al bij de zorgmedewerkers en dan ook nog mensen die sinds de vaccinatie al minimaal 12 weken zwanger zijn (anders ga je het niet al rondvertellen). Dus logisch dat je die verhalen nog weinig hoort.

Je moet dus mensen vinden die minimaal 4 maanden geleden hun eerste prik hebben ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
11-06-2021 13:05
Ik zou het wel wat timen, als je net zwanger bent (eerste trimester) kan koorts schadelijke gevolgen hebben, dus zou ik zelf tot tweede trimester wachten. Of na de prik even een cyclus overslaan bijvoorbeeld. Bij mijn weten zijn er helemaal geen aanwijzingen dat het vaccin de vruchtbaarheid beïnvloedt. Tijdelijk verminderde zaadkwaliteit zou kunnen door de immuunreactie, hoewel dat me logischer lijkt een maand of twee/ drie na vaccinatie vanwege het proces van zaadproductie.
Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag? Ik ben aan het googelen, enige wat ik kan vinden is dat wordt afgeraden om in de eerste drie maanden van je zwangerschap een prik te halen, maar er wordt niet bij vermeld waarom. Zie bijvoorbeeld https://www.thuisarts.nl/corona/ik-ben- ... gen-corona
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook het volgende over zwanger worden na vaccinatie:
Heeft het krijgen van een coronavaccinatie gevolgen voor mijn kinderwens?
In de bijsluiter van Pfizer staat het advies om de eerste twee maanden niet zwanger te worden na vaccinatie.
Bron: https://deverloskundige.nl/nieuws/artik ... avirus/460

Weet iemand waarom dat is?
Daveotion schreef:
11-06-2021 14:14
Waar heb je dit vandaan als ik vragen mag? Ik ben aan het googelen, enige wat ik kan vinden is dat wordt afgeraden om in de eerste drie maanden van je zwangerschap een prik te halen, maar er wordt niet bij vermeld waarom. Zie bijvoorbeeld https://www.thuisarts.nl/corona/ik-ben- ... gen-corona
Je kunt een sterke immuunreactie krijgen, waaronder koorts, van de vaccinatie. Het is bekend dat koorts in het eerste trimester voor problemen zorgen, bijv hartproblemen. Het advies niet te warm te baden en niet naar de sauna te gaan heeft hier bijv. ook mee te maken. Teveel warmte is schadelijk voor de cellen die zich ontwikkelen. Google maar eens op koorts en eerste trimester.
Daveotion schreef:
11-06-2021 14:20
Ik lees ook het volgende over zwanger worden na vaccinatie:


Bron: https://deverloskundige.nl/nieuws/artik ... avirus/460

Weet iemand waarom dat is?
Bij mijn weten voor de zekerheid. Het is niet bewezen dat het geen schade geeft.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
11-06-2021 14:28
Je kunt een sterke immuunreactie krijgen, waaronder koorts, van de vaccinatie. Het is bekend dat koorts in het eerste trimester voor problemen zorgen, bijv hartproblemen. Het advies niet te warm te baden en niet naar de sauna te gaan heeft hier bijv. ook mee te maken. Teveel warmte is schadelijk voor de cellen die zich ontwikkelen. Google maar eens op koorts en eerste trimester.
Dank voor je reactie. Ben je toevallig zelf werkzaam in de zorg?
Ik probeer zwanger te worden maar heb ondertussen ook een afspraak staan voor het halen van een vaccin. Maar goed, die afspraak kan worden uitgesteld mocht het voor die tijd raak zijn. Helaas is ook niet duidelijk of het een Pfizer- of Modernaprik gaat zijn. (Bij Moderna staat er blijkbaar niets over zwanger worden na gevaccineerd te zijn in de bijsluiter.)
Alle reacties Link kopieren
lboompje schreef:
11-06-2021 13:56
Vruchtbaarheid is voor de mens natuurlijk een gevoelige kwestie en ik weet dat de verhalen rondom onvruchtbaarheid ten ronde zijn gekomen door de complotdenkers. Door het RIVM, op youtube en ook in verschillende wetenschappelijke artikelen wordt dit allemaal breed en feitelijk onderbouwd dat het geen enkel effect zou moeten hebben op je vruchtbaarheid of andere bijwerkingen op de langere termijn. Neemt niet weg dat er inmiddels zoveel verhalen worden verspreidt waardoor ik niet goed het overzicht meer kan bewaren. Ik weet dat er meerdere van dit soort zorgen spelen bij de mensen in mijn leeftijdscategorie en ik denk dat het heel wat jonge vrouwen zou kunnen helpen als er gewoon mensen naar voren komen dat zij zonder problemen zwanger zijn geworden na een coronavaccinatie. Ik lees inmiddels wel heel veel informatie over vrouwen en ook vrouwen die hier zelf over vertellen die in hun zwangerschap worden gevaccineerd gezonde babys krijgen. Dat is heel fijn, zeker voor de zwangeren onder ons.

Maar ik lees nog niet zoveel over vrouwen die zwanger zijn geworden na een corona vaccinatie. Ik denk dat als dat eenmaal gebeurd, dat voor heel veel mensen voor een opluchting zal zorgen(+ we kunnen dan dit gerucht direct ontkrachten, nu circuleert het nog rond onder de bevolking)
Dus vraag je het alwetende en de wetenschap overstijgende Viva forum.
Honey, you should see me in a crown
Pergamon schreef:
11-06-2021 12:34
Precies. En als zwanger vrouw ben je risico groep waarbij, mocht je op de IC komen (hoger risico want risicogroep) kan je niet op je buik worden beademt (want: zwanger) en moeten de intensivisten niet één maar twéé patiënten behandelen.
Nee hoor, als je zwanger op de IC komt, wordt de baby gehaald. Kind gaat dan naar de NICU en moeder op de buik op de ic.
Maar de geboorte van je kind missen en vroeggeboorte is iets dat je wel wilt voorkomen, dus ik zou me zeker laten vaccineren in het tweede trimester.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
11-06-2021 14:40
Dus vraag je het alwetende en de wetenschap overstijgende Viva forum.
Wat ik ook eerder aangaf in mijn post. Verhalen van vrouwen uit de praktijk zijn meer dan welkom.
Daveotion schreef:
11-06-2021 14:39
Dank voor je reactie. Ben je toevallig zelf werkzaam in de zorg?
Ik probeer zwanger te worden maar heb ondertussen ook een afspraak staan voor het halen van een vaccin. Maar goed, die afspraak kan worden uitgesteld mocht het voor die tijd raak zijn. Helaas is ook niet duidelijk of het een Pfizer- of Modernaprik gaat zijn. (Bij Moderna staat er blijkbaar niets over zwanger worden na gevaccineerd te zijn in de bijsluiter.)
Nee ik werk niet in de zorg. Althans, niet in zorg die hier mee te maken heeft. Praktijkervaringen klinken altijd interessant en nuttig, maar je hebt er niets aan eigenlijk. Je hebt veel meer aan kwantitatief onderzoek als je beslissingen wilt nemen hierover.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 12:50
Ja en vooral waarom we dan niet beginnen met prikken in Afrika en India maar juist in de landen waar het gemiddeld aantal kinderen per stel <2 is.
Om ons om de tuin te leiden natuurlijk, snap dat dan. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
11-06-2021 14:41
Nee hoor, als je zwanger op de IC komt, wordt de baby gehaald. Kind gaat dan naar de NICU en moeder op de buik op de ic.
Maar de geboorte van je kind missen en vroeggeboorte is iets dat je wel wilt voorkomen, dus ik zou me zeker laten vaccineren in het tweede trimester.
Dat hoeft niet hoor, er kan ook een soort stelling gemaakt worden waardoor de buik 'vrij' ligt en de zwangerschap gewoon uitgedragen kan worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet dit toch de hele tijd dat sarcasme van een aantal personen. TO stelt gewoon een normale vraag en vraag om ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
11-06-2021 18:32
Waarom moet dit toch de hele tijd dat sarcasme van een aantal personen. TO stelt gewoon een normale vraag en vraag om ervaringen.
Dankje Sjaanje37.. tot nu toe geen ervaringen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven