Werk & Studie alle pijlers

We gaan weer naar kantoor hoera of jammer?

18-06-2021 19:39 2675 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zojuist de speech van Rutte gezien. We gaan weer naar kantoor.
Ergens vind ik het best jammer, want dit nieuwe ritme bevalt mij prima.
Gelukkig gaan we niet meer de hele week naar kantoor, dus dat scheelt.

Wat vinden jullie ervan dat we weer naar de werkvloer gaan. Opluchting of stiekem ook wel jammer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera!! Maar eerlijk, ik ging al..
Alle reacties Link kopieren Quote
Erg jammer.
Ik heb nog niks gehoord overigens (rijksoverheid op moment)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik heb alleen maar af en toe thuis mogen werken. Geen verschil dus voor mij
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan voor afwisseling. Gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor. En dat lijkt mij ook ideaal. Gewoon normale vergaderingen waarbij je bij elkaar in de ruimte kan zitten. Even kort iets vragen of aan een project werken zonder te chatten of videobellen. Maar wel nog wat rustige dagen om zelf wat projecten af te ronden en niet steeds gestoord te worden door telefoontjes etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leidinggevende en ik hebben het thuiswerken anderhalve week aangekeken en toen mocht ik weer gewoon al mijn dagen (drie) op kantoor komen, ook om een nieuwe collega in te werken.
Die collega werkt nu wel één dag (van de drie) thuis.

Voor mij verandert er dus niets.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jammer, maar helaas heb ik de hele tijd al gemoeten.
Voor mij verandert er ook niets. Was al circa 50% op kantoor ivm cliënt afspraken. Dit blijft zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan hybride werken (overheid). En als het aan mij ligt grotendeels thuis. En het liefst ook nog asynchroon. Ik ben echt een avondmens en ik vind het heerlijk dat ik de afgelopen periode grotendeels zelf m'n tijd kon indelen. Ik hoop wel dat we wat af gaan om maar voor elke poep of scheet een videomeeting in te plannen. Maar echt weer 5 dagen naar kantoor, dat ga ik niet meer doen
Met 1,5 meter afstand is misschien nog niet zo erg. Scheelt veel kantoortuin herrie.

En denkt dat veel normale werkgevers bij banen ( jaja..waar dat kan) best een flink deel thuiswerk laat bestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer. Ik werk in een kantoortuin met zo’n 60 bureaus en hoewel het de afspraak is dat je even ergens naar een kamertje loopt als je moet bellen/wat overleggen, zijn er altijd mensen die dat vergeten. En dan uitgebreid over hun kinderen gaan kletsen (‘wat is ie al grooot! Die van mij gaat naar de middelbare!’) of op hun harde hakken de hele tijd heen en weer drentelen. Tel daarbij de irritatie over het niet even in de vaatwasser zetten van vieze kopjes en niet even een borstel door de WC halen.

Ik werk liever thuis. Geen reistijd, parkeergedoe en omdat ik veel met vertegenwoordigers in het hele land werk en ook internationale contacten en meetings heb, vind ik het prima om thuis te blijven werken en alleen met een afdelingsvergadering of printklussen naar kantoor te komen.

Ik heb nog niet gehoord hoe ze het willen gaan inrichten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-06-2021 19:53
Jammer. Ik werk in een kantoortuin met zo’n 60 bureaus en hoewel het de afspraak is dat je even ergens naar een kamertje loopt als je moet bellen/wat overleggen, zijn er altijd mensen die dat vergeten. En dan uitgebreid over hun kinderen gaan kletsen (‘wat is ie al grooot! Die van mij gaat naar de middelbare!’) of op hun harde hakken de hele tijd heen en weer drentelen. Tel daarbij de irritatie over het niet even in de vaatwasser zetten van vieze kopjes en niet even een borstel door de WC halen.

Ik werk liever thuis. Geen reistijd, parkeergedoe en omdat ik veel met vertegenwoordigers in het hele land werk en ook internationale contacten en meetings heb, vind ik het prima om thuis te blijven werken en alleen met een afdelingsvergadering of printklussen naar kantoor te komen.

Ik heb nog niet gehoord hoe ze het willen gaan inrichten.
Dat lijkt me niet zo raar, ook al lekt er van alles, pas na de persconferentie met datum en aanvullende voorwaarden kunnen ze daar iets over aangeven/melden/beslissen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk niet op kantoor. Maar als ik er wél werkte, dan zou ik het jammer vinden. Ik zou een beperkt aantal uren op kantoor willen werken. En het is ook rustiger op de weg als mensen niet persé het huis uit hoeven om te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor ons geen verschil. Wij gingen al die tijd al. Niet thuis gewerkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 19:55
Dat lijkt me niet zo raar, ook al lekt er van alles, pas na de persconferentie met datum en aanvullende voorwaarden kunnen ze daar iets over aangeven/melden/beslissen natuurlijk.

Ze zouden al bedacht kunnen hebben wat ‘het nieuwe normaal’ wordt. Mensen de vrijheid geven om hun eigen uren in te blijven delen, net als nu. Bijvoorbeeld.

Zelfs over het niet verlengen van een deel van de huurovereenkomst van het kantoorpand is al een beslissing genomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Boarn schreef:
18-06-2021 19:53
Wij gaan hybride werken (overheid). En als het aan mij ligt grotendeels thuis. En het liefst ook nog asynchroon. Ik ben echt een avondmens en ik vind het heerlijk dat ik de afgelopen periode grotendeels zelf m'n tijd kon indelen. Ik hoop wel dat we wat af gaan om maar voor elke poep of scheet een videomeeting in te plannen. Maar echt weer 5 dagen naar kantoor, dat ga ik niet meer doen
Wat is hybride werken?
Echt geen zin om terug te gaan, zeker niet voor de zomer. Heb zelf besloten zeker niet voor september terug te keren. Maar dat ga ik niet aankondigen. Ik houd het gewoon een beetje onder de radar. Mijn leidinggevende zit gelukkig in het buitenland en de meeste mensen waar ik mee werk ook. Mocht ik eens sporadisch wat met kantoor Amsterdam te maken hebben, dan meld ik me wel.
Boarn schreef:
18-06-2021 19:53
Wij gaan hybride werken (overheid). En als het aan mij ligt grotendeels thuis. En het liefst ook nog asynchroon. Ik ben echt een avondmens en ik vind het heerlijk dat ik de afgelopen periode grotendeels zelf m'n tijd kon indelen. Ik hoop wel dat we wat af gaan om maar voor elke poep of scheet een videomeeting in te plannen. Maar echt weer 5 dagen naar kantoor, dat ga ik niet meer doen
Ik ben ook een avondmens. Ik ben er echt achter gekomen dat ik jarenlang volledig tegen mijn natuurlijke ritme in heb zitten werken. Alles gaat me nu zoveel makkelijker af. Alleen al het rustig opstaan, een beetje in pyjama beginnen. Douchen in een kleine break rond 11:00, etc. ‘s Avonds nog eventjes wat tussendoor doen. Totaal geen zin om weer om 9:00 op kantoor te zitten.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 20:05
2.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer. Nu een opdracht helemaal thuis, hiervoor op kantoor. Al binnen een dag hing iedereen al weer bij elkaar over de schouder mee te kijken op schermen ed. De anderhalve meter werd echt niet aangehouden. Nergens, en al helemaal niet in de rij bij het restaurant. Iedereen vergat dat binnen no time. En vooral niet zeiken dat we met 10 man in een vergaderkamer voor (VOOR Corona) max 8 man zaten. Daar redden we zelfs de halve meter amper. Vond het erg vervelend.
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-06-2021 20:07
6.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
tascha schreef:
18-06-2021 19:56
Voor ons geen verschil. Wij gingen al die tijd al. Niet thuis gewerkt.
Bij ons is er alleen thuisgewerkt door een aantal toen de school en bso dicht was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 1 tot 2 keer per week mijn gezicht op kantoor laten zien wel prima, helaas begreep ik dat ze een minimum van 3 aanwezigheidsdagen in willen gaan stellen. Ik kom er nu eens in de 2 weken een dag en dat vind ik wel prima, veel van mijn klanten zitten in het buitenland en een deel van mijn team werkt op een andere vestiging dus voor de teambuilding zie ik het nut ook niet zo.
Hier zou ik het heel leuk vinden, alleen ik werk niet en werkgever van partner had al besloten dat ze pas in het nieuwe jaar weer deels naar kantoor zullen gaan. Ik denk dus dat er hier voorlopig niks veranderd.
anoniem_64b785427fdbf wijzigde dit bericht op 18-06-2021 20:08
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat mij maar lekker thuis, ik zie weinig meerwaarde van op kantoor komen.
Adelaar81 schreef:
18-06-2021 20:05
Ik vind 1 tot 2 keer per week mijn gezicht op kantoor laten zien wel prima, helaas begreep ik dat ze een minimum van 3 aanwezigheidsdagen in willen gaan stellen. Ik kom er nu eens in de 2 weken een dag en dat vind ik wel prima, veel van mijn klanten zitten in het buitenland en een deel van mijn team werkt op een andere vestiging dus voor de teambuilding zie ik het nut ook niet zo.
Ik vind 1 à 2 keer per week al veel eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk niet op kantoor, maar wat zou ik het heerlijk vinden als mijn man na anderhalf jaar weer eens een dagje op kantoor zou zitten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven