Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk van die mondkapjes af :yes:

En nee, ik blijf ze absoluut niet gebruiken. Gelukkig reis ik nooit meer met het OV.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Blijven direct af zodra het mag. Vond het een onzinnige en vervelende maatregel-
ik ben heel blij dat ze af mogen, al ben ik bang dat ik ze op mijn werk nog wel moet dragen (of gedeeltelijk).

Ik wil er maar een grote slinger van maken, van de mondkapjes die ik nog heb liggen. Dwars door de tuin heen
Alle reacties Link kopieren
Moet je in supermarkt nog een mondkapje dragen? Ik vind het allemaal zo vaag over waar wel en waar niet.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen mondkapjes wel blijven voor verkouden/rochelende mensen.

Op mijn werk hoef ik ze alleen in de "publieke ruimte" te dragen. Ik draag ze ook gewoon in de gang/lift.
In de winkels heb ik er alleen moeite mee als ik mijn leesbrilletje nodig heb. Die beslaat. Voor brildragers kan ik me voorstellen dat het fijn is als de mondkapjes verdwijnen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
18-06-2021 20:24
Moet je in supermarkt nog een mondkapje dragen? Ik vind het allemaal zo vaag over waar wel en waar niet.
Nee, is doorstroomlokatie.

Geen mondkapje in winkels, was Rutte toch duidelijk over wanneer wel en niet.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-06-2021 20:25
Nee, is doorstroomlokatie.

Geen mondkapje in winkels, was Rutte toch duidelijk over wanneer wel en niet.
Je kunt in de supermarkt niet altijd anderhalve meter afstand houden. Er is altijd wel iemand die geen geduld heeft en te dichtbij komt. Dus daarom vroeg ik het mij af.
Dahlia74 schreef:
18-06-2021 20:25
Nee, is doorstroomlokatie.

Geen mondkapje in winkels, was Rutte toch duidelijk over wanneer wel en niet.

Altijd weer bijzonder dat er zo slecht wordt geluisterd en gelezen.
Heerlijk eindelijk werken zonder mondkapje!
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
18-06-2021 20:27
Je kunt in de supermarkt niet altijd anderhalve meter afstand houden. Er is altijd wel iemand die geen geduld heeft en te dichtbij komt. Dus daarom vroeg ik het mij af.

Nee, Rutte heeft idd aangegeven dat het in winkels niet meer verplicht is. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om een mondkapje te blijven dragen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, eindelijk. Mondkapjes vond ik echt wel de vervelendste maatregel.
Jammer dat ze in het OV nog wel moeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
18-06-2021 20:27
Je kunt in de supermarkt niet altijd anderhalve meter afstand houden. Er is altijd wel iemand die geen geduld heeft en te dichtbij komt. Dus daarom vroeg ik het mij af.
En toch was Rutte daar duidelijk over. Hoelang is dat contact nu in de supermarkt?
Vergeet niet dat winkels ook zelf mogen bepalen of jij een mondkapje op moet of niet. Ik zal hem vanwege mijn lage weerstand nog even blijven dragen, ook al vind ik niet dat het iets toevoegt.
He he, weg met die dingen!
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
18-06-2021 20:28
Nee, Rutte heeft idd aangegeven dat het in winkels niet meer verplicht is. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om een mondkapje te blijven dragen.
Ik ben dan wel weer bang dat het persont in winkels ze vanuit de werkgever moet blijven dragen, dit om de fanatieke mondkapjes dragers de plezieren.
Alle reacties Link kopieren
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn. Goed dat ze die onzinnige regel stoppen. Ik stop er morgen mee :cheer:
pearle schreef:
18-06-2021 20:39
Wat fijn. Goed dat ze die onzinnige regel stoppen. Ik stop er morgen mee :cheer:
Volgende week zaterdag …
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:38
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.
Jawel joh, geef je gewoon de ongevaccineerden de schuld.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:38
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.
Waarom niet? Maar niet versoepelen dan, omdat er mogelijk in het najaar een nieuwe golf komt? De kans op een nieuwe golf is er, maar door de vaccins zal de druk op de zorg zeer waarschijnlijk minder groot worden. En kan het zomaar zijn dat maatregelen helemaal of slechts beperkt nodig zijn. Maar dat zien wij dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
18-06-2021 20:34
Ik ben dan wel weer bang dat het personeel in winkels ze vanuit de werkgever moet blijven dragen, dit om de fanatieke mondkapjes dragers de plezieren.
In de bus en op school moet mijn dochter ze nog wel op, dus niemand is hier aan het juigen. Arme meisje heeft al maskne.

Maar duurt hopelijk ook niet heel lang meer, op school af zou al fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:38
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.

Maar zou je daarom regels nodeloos in stand moeten houden? Voor het geval je ze ooit eventueel misschien weer nodig zou kunnen hebben?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
pearle schreef:
18-06-2021 20:39
Wat fijn. Goed dat ze die onzinnige regel stoppen. Ik stop er morgen mee :cheer:
Ja, je gaat een week geen boodschappen doen nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven