Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:38
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.
Maar nu de teugels strak houden omdat er mss eventueel in het najaar weer maatregelen nodig zijn is natuurlijk ook geen optie.

Maatregelen weer aanscherpen zal idd niet makkelijk zijn, maar als het moet dan moet het.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 20:42
In de bus en op school moet mijn dochter ze nog wel op, dus niemand is hier aan het juigen. Arme meisje heeft al maskne.

Maar duurt hopelijk ook niet heel lang meer, op school af zou al fijn zijn.
Middelbare scholen moeten ook nog hiermee door
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
18-06-2021 20:34
Ik ben dan wel weer bang dat het persont in winkels ze vanuit de werkgever moet blijven dragen, dit om de fanatieke mondkapjes dragers de plezieren.

Ik hoop het niet voor het personeel...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
gizzmo-returns schreef:
18-06-2021 20:43
Middelbare scholen moeten ook nog hiermee door
Dat zeg ik.
Alle reacties Link kopieren
Precies die plekken waar ik regelmatig kom moeten ze nog gebruikt worden, de trein en school, dus voor mij zal het amper verschil maken.
Voor mij ook nog geen mondmasker loos leven.
In de zorg moeten ze nog steeds op
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zooooo blij dat die mondkapjes eindelijk weg gaan!!! 8 uur per dag met zo’n ding op werken is echt niet leuk, zeker met deze tropische dagen. Dat uurtje in de trein neem ik echt voor lief, van 9 uur per dag naar 1 uur vind ik al een feestje waard :cheer:
Ik ben er heel blij mee, ik heb last van het licht en draag het liefste nu overal een zonnebril maar dat vind ik met een mondkapje niet fijn. Nu zet ik binnen dus steeds mijn mondkapje af met hoofdpijn tot gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vanuit huis dus ik had weinig last van de mondkapjes. Ik blijf ze gebruiken tot ik volledig gevaccineerd ben en daarna nog als ik bijvoorbeeld verkouden ben.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat het niet meer hoeft! Je raakt eraan gewend en het was voor een goed doel maar het was soms toch irritant. Het ook fijn dat je nu iemands hele gezicht gewoon weer kunt zien.
Fijn dat we weer zonder mogen! Ik denk alleen dat ik nog wel even een mondneusmasker moet dragen op mijn werk in het verzorgingstehuis. Ben benieuwd wat zij hier de komende week over gaan communiceren naar de werknemers.
Emblema schreef:
18-06-2021 21:17
Ben blij dat het niet meer hoeft! Je raakt eraan gewend en het was voor een goed doel maar het was soms toch irritant. Het ook fijn dat je nu iemands hele gezicht gewoon weer kunt zien.
Nou dat! Ik hoop dat wij op het werk ook minder met een mondneusmasker mogen gaan werken. Ik wil graag weer een lach laten zien aan onze bewoners! Het is soms zo lastig voor ze om ons te begrijpen als ze niet goed meer kunnen horen en een expressie zegt soms zoveel meer!
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week worden ze hier nauwelijks nog gedragen, of niet correct. Mensen waren het ook echt zat. Vandaag in het zwembad hadden alle medewerkers hem aan het oor bungelen of onder de kin/neus zitten. Ik vraag me af of mensen wel kunnen wachten tot de 26ste.
Sjulia schreef:
18-06-2021 21:29
Sinds een week worden ze hier nauwelijks nog gedragen, of niet correct. Mensen waren het ook echt zat. Vandaag in het zwembad hadden alle medewerkers hem aan het oor bungelen of onder de kin/neus zitten. Ik vraag me af of mensen wel kunnen wachten tot de 26ste.
vind het ook belachelijk om daar nog een week mee te wachten. Had ook meteen wel gekund, die week maakt niet meer uit
Eens. Ik heb medelijden met al die 14 jarige AH medewerkers die nu nog mensen moeten aanspreken op het dragen van een mondkapje. Het is nu wel écht alleen nog voor de bühne natuurlijk.
friezinnetje2014 schreef:
18-06-2021 21:30
vind het ook belachelijk om daar nog een week mee te wachten. Had ook meteen wel gekund, die week maakt niet meer uit

Anderhalf miljoen prikken per week. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt.

Veel mensen zijn nu aan hun tweede prik toe dus die zijn over een week volledig beschermd.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-06-2021 21:29
Sinds een week worden ze hier nauwelijks nog gedragen, of niet correct. Mensen waren het ook echt zat. Vandaag in het zwembad hadden alle medewerkers hem aan het oor bungelen of onder de kin/neus zitten. Ik vraag me af of mensen wel kunnen wachten tot de 26ste.

Bij ons op het werk is het ook al steeds minder. Ik schat in dat intussen de helft van de collega's hem aan een oor heeft hangen of onder de kin als ze door de gang lopen. Zelf doe ik dat ook. Kom je iemand tegen die hem ook niet draagt, dan gaan we gewoon door zonder mondkapje. Komt er iemand aan die hem wel draagt, dan doen we hem even snel voor (en zodra de ander voorbij is weer af).

Hier een dringend verzoek (eigenlijk verplichting) een mondkapje te dragen als je niet op je werkplek zit.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
RikM schreef:
18-06-2021 21:34
Anderhalf miljoen prikken per week. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt.

Veel mensen zijn nu aan hun tweede prik toe dus die zijn over een week volledig beschermd.
Precies. Logisch ook.

Ik had dan denk ik dit daarom pas volgende week vrijdag gezegd als ik Rutte en de Jonge was.
Maar natuurlijk maakt die week wel uit.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-06-2021 21:34
Anderhalf miljoen prikken per week. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt.

Veel mensen zijn nu aan hun tweede prik toe dus die zijn over een week volledig beschermd.
50% van de totale bevolking heeft nu eerste prik gehad, ongeveer 25% een tweede.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 21:41
Precies. Logisch ook.

Ik had dan denk ik dit daarom pas volgende week vrijdag gezegd als ik Rutte en de Jonge was.
Maar natuurlijk maakt die week wel uit.
Ja, dat bedacht ik ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk! Ik flikker die dingen meteen af zodra het mag, ookal ben ik nog niet gevaccineerd. Ik ga wel om me heen maaien als iemand te dichtbij komt, veel effectiever.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, over een week van die ondingen af!
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever in de zorg heeft al aangegeven de mondkapjes plicht te behouden voor hun personeel.

Bezoek mag ze nu al af op de kamers
Alle reacties Link kopieren
Ik begon ook al wat nonchalant te worden..vooral met die hitte van de week was ik al wat benauwd en ben winkels zonder kapje ingegaan. Niemand zei er iets van en anders had ik het zonder morren opgezet.

Maar zooo blij dat die krengen niet meer moeten volgende week ! :cheer:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ik begon ook al wat nonchalant te worden..vooral met die hitte van de week was ik al wat benauwd en ben winkels zonder kapje ingegaan. Niemand zei er iets van en anders had ik het zonder morren opgezet.

Maar zooo blij dat die krengen niet meer moeten volgende week ! :cheer:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven