Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 21:45
Eindelijk! Ik flikker die dingen meteen af zodra het mag, ookal ben ik nog niet gevaccineerd. Ik ga wel om me heen maaien als iemand te dichtbij komt, veel effectiever.
Ik zie al helemaal voor me hoe je als een bezetene om je heen maait :rofl: Lijkt me veel effectiever dan een mondkapje :mrgreen:
Fijn zeg! Ik heb er op zich weinig last van gehad maar nu met het warme weer vind ik het niks meer, veel te heet. Ik word volgende week zondag pas voor het eerst gevaccineerd maar ga hem toch echt zaterdag al niet meer dragen hoor. Die dingen helpen toch niet en ik hou wel gewoon afstand.

Ik vind het ook fijn dat je weer een heel gezicht kan zien. Dat vind ik nog het ergst aan die dingen.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-06-2021 20:38
Rutte is erg optimistisch, en dat is fijn. Maar stel dat de cijfers in het najaar weer de verkeerde kant op gaan wat dan?? Want gezien de versoepelingen, kan je de teugels nooit meer aantrekken. Denk ik tenminste.
Dan voer je weer wat maatregelen in. We weten nu wel zo'n beetje wat een beetje werkt en wat niet. Om nu alle maatregelen in tact te laten voor het geval het in de toekomst eventueel weer slechter wordt lijkt me niet zo handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net op Instagram langskomen dat over 7 dagen de mondkapjesplicht in Spanje komt te vervallen. Op straat wel te verstaan. Praktisch heb je daar dus continu een mondkapje op. En wij doen al moeilijk omdat er af en toe 1 op moet.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
18-06-2021 22:22
Ik zag net op Instagram langskomen dat over 7 dagen de mondkapjesplicht in Spanje komt te vervallen. Op straat wel te verstaan. Praktisch heb je daar dus continu een mondkapje op. En wij doen al moeilijk omdat er af en toe 1 op moet.
Frankrijk sta je ook met mondkapje op, op t schoolplein als je kind gaat halen.
Dat is miv de 20e niet meer, maar vandaag hadden alle ouders m al niet meer op. Was gewoon even wennen!
Mondkapje af kan ik mee leven, maar ik hoop vooral dat het handenschudden niet weer geherintroduceerd wordt. Dat vind ik pas echt een verademing.
ca726647543 schreef:
18-06-2021 22:22
Ik zag net op Instagram langskomen dat over 7 dagen de mondkapjesplicht in Spanje komt te vervallen. Op straat wel te verstaan. Praktisch heb je daar dus continu een mondkapje op. En wij doen al moeilijk omdat er af en toe 1 op moet.
Recent in Spanje geweest en er werd niet gehandhaafd hierop. Dus wij hadden in musea etc hem op, maar buiten niet (muv winkelstraat)
Ik kan echt zo awkward zijn en dat mondkapje verdoezelde dat. Ik ben op momenten gewoon erg onhandig of zeg weer wat onzinnig. Dit was echt een bevrijding🥳. Maar missen, nee! Weg met dat ding.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
18-06-2021 22:13
Ik zie al helemaal voor me hoe je als een bezetene om je heen maait :rofl: Lijkt me veel effectiever dan een mondkapje :mrgreen:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
18-06-2021 22:03
Mijn werkgever in de zorg heeft al aangegeven de mondkapjes plicht te behouden voor hun personeel.

Bezoek mag ze nu al af op de kamers
Ik ben hier ook heel benieuwd naar bij ons in het ziekenhuis.
In direct patiëntencontact waarbij we geen 1,5m kunnen hanteren zou ik het best prima vinden er alsnog mee te werken. Maar als ik een praatje met een patiënt maak, of achter de computer zit, dan zou ik het wel echt fijn vinden als het niet meer hoeft.
Ik heb nu net verlof dus over 4 maanden kom ik denk ik terug met een cultuurschok na dik een jaar zo werken haha.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 22:35
Afbeelding
:HA: dat ja!!!
Alle reacties Link kopieren
In de supermarkt en andere drukke plekken vind ik ze eigenlijk wel prettig. Ik heb het nooit prettig gevonden om de adem van andere mensen in te moeten ademen en daarom hield ik eigenlijk al vaak mijn adem in bij het passeren van anderen en ging ik sowieso altijd al winkelen op rustige tijden, zoals 's avonds. De mondkapjes gaven mij wel een soort beschermd gevoel eigenlijk. Maar met ruimte om me heen ben ik ze ook liever kwijt dan rijk.
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
18-06-2021 22:41
In de supermarkt en andere drukke plekken vind ik ze eigenlijk wel prettig. Ik heb het nooit prettig gevonden om de adem van andere mensen in te moeten ademen en daarom hield ik eigenlijk al vaak mijn adem in bij het passeren van anderen en ging ik sowieso altijd al winkelen op rustige tijden, zoals 's avonds. De mondkapjes gaven mij wel een soort beschermd gevoel eigenlijk. Maar met ruimte om me heen ben ik ze ook liever kwijt dan rijk.

Maar je bent niet verplicht om zonder mondkapje naar die plekken te gaan. Je mag er gewoon een opzetten.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 20:42
Ja, je gaat een week geen boodschappen doen nog?
Ik dacht dat iedereen voor minstens drie weken voorraden had gehamsterd, dus dat weekje moet gemakkelijk kunnen.
:proud:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg. Ben benieuwd of wij ze af mogen tijdens het werk. Personeel en merendeel cliënten is gevaccineerd. Mag toch hopen dat ze af mogen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen voorstander van nu al afschaffen in winkels. Ik geloof er niks van dat mensen daar afstand houden.

Vandaag moest ik toevallig met de bus en iemand deed het kapje af om even goed te hoesten. Dat soort mensen snap ik ook echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
18-06-2021 23:29
Ik ben geen voorstander van nu al afschaffen in winkels. Ik geloof er niks van dat mensen daar afstand houden.

Vandaag moest ik toevallig met de bus en iemand deed het kapje af om even goed te hoesten. Dat soort mensen snap ik ook echt niet.
Dit is dus precies de reden waarom ze van mij af mogen. Vrijwel niemand gebruikt die dingen goed.
Alle reacties Link kopieren
Houden mensen bij jullie allen echt nog afstand dan? Die regel wordt hier ook al maandenlang niet meer nageleefd.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-06-2021 23:43
Houden mensen bij jullie allen echt nog afstand dan? Die regel wordt hier ook al maandenlang niet meer nageleefd.
Nee en ik kijk dan even vies en zet passief agressief een grote theatrale stap opzij. Dat zal ze leren. :-]
Alle reacties Link kopieren
Heb ik er net nog een lading bijbesteld afgelopen week.

Ze mogen dus nog even blijven :mrgreen:.


(Hier in BE moet je die dingen waarschijnlijk toch nog minstens 2 maanden op je snoet.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van een mondkapje was wel dat je gewoon ongegeneerd kon gapen in de winkel. Of meeplaybacken met muziek
Alex_34 schreef:
18-06-2021 20:30
Vergeet niet dat winkels ook zelf mogen bepalen of jij een mondkapje op moet of niet. Ik zal hem vanwege mijn lage weerstand nog even blijven dragen, ook al vind ik niet dat het iets toevoegt.
Waarom draag je het dan als je vindt dat het niets toevoegt?
Ugli schreef:
18-06-2021 23:46
Nee en ik kijk dan even vies en zet passief agressief een grote theatrale stap opzij. Dat zal ze leren. :-]
En ik hoest dan nog een keer éxtra hard in jouw richting 🤪
Alle reacties Link kopieren
Hoeraaa! Fijn om ze kwijt te zijn. Met dit weer had ik sowieso steeds dat ik het mondkapje vergat, omdat ik geen jas aan heb. Steeds het gevoel gehad dat het weinig uithaalde, die ongewassen lapjes voor monden (of onder neus/kin hangend). Weg met dat ding!
Dat vele landen in Europa mogen volgen. Volstrekt symbolische maatregel die ook nog eens bloedirritant was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven