Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen mondkapjes meer op meeste plekken.

18-06-2021 20:17 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend week geen mondkapjes meer, wat vinden jullie ervan? Of blijven jullie deze gebruiken omdat het een gevoel van veiligheid geeft.

Ik persoonlijk ben er heel erg blij mee en vind het zeker met deze warme dagen eigenlijk niet te doen. Laat staan de mensen die ze de hele dag om moeten hebben voor hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die mondkapjes nog wel handig als je verkouden bent.
Zou net als in Azie normaal moeten zijn een mondkapje op te doen als je verkouden of grieperig bent..

Hoe dan ook, ik heb afgelopen winter zelfs zonder griepspuit geen 1 keer de griep gehad.! Een unicum, maar heb dan natuurlijk ook niet bij mijn clubje gezeten afgelopen winter.

Dat handen schudden mogen ze wat mij betreft wel definitief afschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's zeggen juist allemaal dat ze in de toekomst in het griepseizoen FFP2 mondkapjes willen blijven dragen in het OV enzo.

Ik pendel tussen Nederland en Duitsland en zal voorlopig in Nederlandse supermarkten en winkels nog wel een mondkapje blijven dragen, denk ik. Ik vind het dragen van dat ding minder vervelend dan me iedere drie dagen weer opnieuw moeten instellen op het al dan niet geldende lokale beleid.
s7rin wijzigde dit bericht op 19-06-2021 11:53
0.71% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
18-06-2021 22:22
Ik zag net op Instagram langskomen dat over 7 dagen de mondkapjesplicht in Spanje komt te vervallen. Op straat wel te verstaan. Praktisch heb je daar dus continu een mondkapje op. En wij doen al moeilijk omdat er af en toe 1 op moet.
Mijn theorie is ook dat het afschaffen van de mondkapjesplicht in Nederland een verkapte manier is om reizen onder Nederlanders te ontmoedigen. Genoeg Nederlanders die geen trek hebben om op vakantie te gaan naar landen waar ze nog wel verplicht zijn, terwijl ze thuis lekker zonder mondkapje rond kunnen lopen.

Een soort van "intelligente enkelband" ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ze zeker tot ik 2 keer ben gevaccineerd dragen ik vind het gewoon een fijn idee . Baat het niet dan schaad het niet
Ik heb hoger risico door auto immuun ziekten
nerdopviva schreef:
19-06-2021 08:53
Dan moet je thuisblijven en je laten testen (en bij de testlocaties zal een mondkapje verplicht blijven, denk ik).
Blijven die test locaties dan als corona weg is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ze gaan op plekken waar de anderhalve meter kan worden gehandhaafd, maar van mij hadden ze nog wel even gemogen in de supermarkt. De anderhalve meter en het thuisblijven bij klachten wordt door nogal veel mensen genegeerd, zal je zien dat ik als nog niet gevaccineerde het precies oploop voor het vaccin goed werkt.

Dan kan ik zelf wel mijn mondkapje blijven dragen, maar tenzij ik overstap op ffp2 doet dat vooral iets voor de mensen om me heen.
targaryen wijzigde dit bericht op 19-06-2021 12:17
6.81% gewijzigd
Lady_Day schreef:
19-06-2021 11:23
Ik heb geen last van die mondkapjes in het straatbeeld. Ik heb een tijdje in Azië gezeten, daar was het jaren geleden al heel normaal.
Ik kom daar ook veel. Hangt enorm af van waar in Azië overigens, maar daar waar ze dat doen vind ik het ook niet prettig.
kerst schreef:
19-06-2021 11:28
Ik vind die mondkapjes nog wel handig als je verkouden bent.
Zou net als in Azie normaal moeten zijn een mondkapje op te doen als je verkouden of grieperig bent..

Hoe dan ook, ik heb afgelopen winter zelfs zonder griepspuit geen 1 keer de griep gehad.! Een unicum, maar heb dan natuurlijk ook niet bij mijn clubje gezeten afgelopen winter.

Dat handen schudden mogen ze wat mij betreft wel definitief afschaffen.
Handen schudden is alweer terug aan het komen.

En nee, laten we vooral Azië op dit punt niet achterna gaan.
S7rin schreef:
19-06-2021 11:47
Mijn theorie is ook dat het afschaffen van de mondkapjesplicht in Nederland een verkapte manier is om reizen onder Nederlanders te ontmoedigen. Genoeg Nederlanders die geen trek hebben om op vakantie te gaan naar landen waar ze nog wel verplicht zijn, terwijl ze thuis lekker zonder mondkapje rond kunnen lopen.

Een soort van "intelligente enkelband" ;)
Nee hoor. Ze zijn gekomen vanwege publieke opinie (terwijl het OMT duidelijk aangaf dat ze niet helpen) en nu is het publiek er klaar mee.

Politici waaien met alle winden mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of mensen echt mondkapjes blijven dragen wanneer ze in de toekomst verkouden zijn. Ik kan het me niet voorstellen, dat veel mensen zoiets gaan doen. Het is straks weer abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-06-2021 12:14
Blijven die test locaties dan als corona weg is?
In ieder geval tot februari 2022.
https://www.nu.nl/facebooklinks/6140498 ... ajaar.html
Sjulia schreef:
19-06-2021 12:24
Ben benieuwd of mensen echt mondkapjes blijven dragen wanneer ze in de toekomst verkouden zijn. Ik kan het me niet voorstellen, dat veel mensen zoiets gaan doen. Het is straks weer abnormaal.
Dat denk ik ook. Dan ben je ineens weer een wappie met zo’n ding op je giechel.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
19-06-2021 12:24
Ben benieuwd of mensen echt mondkapjes blijven dragen wanneer ze in de toekomst verkouden zijn. Ik kan het me niet voorstellen, dat veel mensen zoiets gaan doen. Het is straks weer abnormaal.
Komend griepseizoen misschoen nog wel, op de lange termijn denk ik nauwelijks meer.
Sjulia schreef:
19-06-2021 12:24
Ben benieuwd of mensen echt mondkapjes blijven dragen wanneer ze in de toekomst verkouden zijn. Ik kan het me niet voorstellen, dat veel mensen zoiets gaan doen. Het is straks weer abnormaal.
Ik heb mondkapjes dragen nooit raar gevonden want ik had het in Azie veel gezien. En ik kan me voorstellen dat het helpt tegen hooikoorts en wel fijn is bij verkoudheid en griep. Maar bijvoorbeeld ook als er veel smog in de lucht hangt zoals afgelopen week 2 dagen was. En in de winter is het fijn tegen een koude neus, blijft beter zitten dan een sjaal.

Mensen moeten vooral doen waarbij ze zich prettig voelen als de mondkapjes plicht over is. Zou ook fijn zijn dat elkaars keuze gewoon gerespecteerd wordt zonder stomme opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
18-06-2021 21:08
Voor mij ook nog geen mondmasker loos leven.
In de zorg moeten ze nog steeds op
Ja precies. Bij ons ook.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-06-2021 13:27
Ik heb mondkapjes dragen nooit raar gevonden want ik had het in Azie veel gezien. En ik kan me voorstellen dat het helpt tegen hooikoorts en wel fijn is bij verkoudheid en griep. Maar bijvoorbeeld ook als er veel smog in de lucht hangt zoals afgelopen week 2 dagen was. En in de winter is het fijn tegen een koude neus, blijft beter zitten dan een sjaal.

Mensen moeten vooral doen waarbij ze zich prettig voelen als de mondkapjes plicht over is. Zou ook fijn zijn dat elkaars keuze gewoon gerespecteerd wordt zonder stomme opmerkingen.
Zou fijn zijn, maar stomme opmerkingen en gebrek aan respect voor elkaars keuze is sowieso dagelijkse kost dus het zal niet anders zijn. Ik denk dat mondkapjes liefhebbers het toch niet gaan doen omdat ze zich er als een vreemde eend in de bijt bij zullen gaan voelen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-06-2021 11:18
Ja dat ook. Het voelt unheimisch. Heel onnatuurlijk. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Iedereen eraan herinneren dat er iets heel ergs aan de hand is. Dan luisteren ze beter.
Dat.
TsumTsum schreef:
19-06-2021 13:27
Ik heb mondkapjes dragen nooit raar gevonden want ik had het in Azie veel gezien. En ik kan me voorstellen dat het helpt tegen hooikoorts en wel fijn is bij verkoudheid en griep. Maar bijvoorbeeld ook als er veel smog in de lucht hangt zoals afgelopen week 2 dagen was. En in de winter is het fijn tegen een koude neus, blijft beter zitten dan een sjaal.

Mensen moeten vooral doen waarbij ze zich prettig voelen als de mondkapjes plicht over is. Zou ook fijn zijn dat elkaars keuze gewoon gerespecteerd wordt zonder stomme opmerkingen.

Helemaal mee eens
Sjulia schreef:
19-06-2021 13:45
Zou fijn zijn, maar stomme opmerkingen en gebrek aan respect voor elkaars keuze is sowieso dagelijkse kost dus het zal niet anders zijn. Ik denk dat mondkapjes liefhebbers het toch niet gaan doen omdat ze zich er als een vreemde eend in de bijt bij zullen gaan voelen.
Ik blijf gewoon een mondkapje dragen op drukke plekken tot in ieder geval 2 weken na mijn 2e vaccinatie (eind juli). Dat was ik al van plan en nu het wordt versoepeld, blijf ik dat gewoon doen.

Gebrek aan respect voor mijn of andermans keuze lees ik om eerlijk te zijn alleen maar hier op dit forum en daar hecht ik 0,0% waarde aan.

Hetzelfde geldt voor jouw aanname dat "mondkapjes liefhebbers" (ook zo'n aardige opmerking trouwens) het toch niet gaan doen omdat ze zich anders een vreemde eend in de bijt zullen voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het altijd vies gevonden als mensen in een supermarkt steeds met een zakdoekje rond lopen te sniffen en neus te snuiten om daarna vrolijk verder te gaan en even lekker in al het fruit knijpen. Dat heb ik echt wel stukken minder gezien in winkels dat mensen dat deden, nu met de mondkapjes en dat je met klachten geadviseerd werd niet de winkels in te gaan.
Dat mag van mij best blijven, maar zal wel niet haalbaar zijn.

Verder eigenlijk niet echt een mening over, over het algemeen vind ik het niet vervelend ze te dragen (behalve afgelopen week met dit warme klamme weer). Merkte wel dat ik het soms lastig vond dat mensen je gezicht moeilijker kan lezen en zij de jouwe en soms ook moeilijk te verstaan van een afstandje.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
19-06-2021 15:16
Ik blijf gewoon een mondkapje dragen op drukke plekken tot in ieder geval 2 weken na mijn 2e vaccinatie (eind juli). Dat was ik al van plan en nu het wordt versoepeld, blijf ik dat gewoon doen.

Gebrek aan respect voor mijn of andermans keuze lees ik om eerlijk te zijn alleen maar hier op dit forum en daar hecht ik 0,0% waarde aan.

Hetzelfde geldt voor jouw aanname dat "mondkapjes liefhebbers" (ook zo'n aardige opmerking trouwens) het toch niet gaan doen omdat ze zich anders een vreemde eend in de bijt zullen voelen.
Dan heb je wel hele lange tenen. Ik bedoelde namelijk niks raars met mondkapjes liefhebbers. Ik heb het overigens over een lange poos. De komende maanden een mondkapje blijven dragen zal niet meteen heel vreemd worden bevonden.
Sjulia schreef:
19-06-2021 15:34
Dan heb je wel hele lange tenen. Ik bedoelde namelijk niks raars met mondkapjes liefhebbers. Ik heb het overigens over een lange poos. De komende maanden een mondkapje blijven dragen zal niet meteen heel vreemd worden bevonden.
Lange tenen, een beetje wel op dit moment. Mijn excuses!
Ik hou het mondkapje voorlopig denk ik nog lekker op. Ten eerste omdat ik nog niet volledig gevaccineerd ben en ten tweede omdat ik nu in drukke winkels en supermarkten al merk dat mensen , en dan met name de ouderen die al lang en breed volledig gevaccineerd zijn het nogal moeilijk vinden om anderhalve meter afstand te houden. Voor velen lijkt Corona al helemaal verleden tijd en wordt er totaal geen rekening mee gehouden met (jonge) mensen die nog helemaal niet of nog niet volledig gevaccineerd zijn. Erg irritant vind ik dat.
Bovendien heb ik totaal geen last van het dragen van een mondkapje en he, ik ben de hele winter niet verkouden geweest , heeft misschien ook wel iets met de mondkapjesplicht te maken?

Stiekem ben ik ook wel blij dat ik over een paar weken naar Frankrijk vertrek, vermoedt dat de mondkapjes daar nog wel even blijven net als andere maatregelen. Het gaat me in Nederland opeens allemaal iets te snel met alles maar gewoon helemaal loslaten…
Ja dat gevoel heb ik nu ook, voor mijn gevoel gaat het echt veel te snel ineens. Van 1 a 2 bezoekers max naar heel je huis vol als je zou willen en iedereen op 1,5 meter kan zitten (niet dat dat vaak gebeurd binnenshuis heb ik het idee).
Alle reacties Link kopieren
Omdat het 'mag' hoef je het nog niet te doen he? Voor mezelf zie ik de komende tijd nog niet echt grote veranderingen.

Ik zal ook nog een kapje blijven dragen als ik naar de Appie ga. In ieder geval tot de 2 weken na mijn 2e vaccinatie. Uit eten? Prima, maar dan wel buiten. Ik blijf ook volledig thuiswerken.

Een heel huis vol bezoek heb ik nooit zin in gehad en dat zal dus ook niet gebeuren. Ik heb kaartjes voor een concert in het najaar maar ik weet nog niet of ik daar wel trek in heb, ook al ben ik dan volledig gevaccineerd. Ik zie het allemaal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven