Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Ben alweer 2 werken terug. Heerlijke vakantie gehad. Begin oktober staat nog een weekje, maar zien wel of het door gaat. Sowieso met de auto, dan zijn we flexibel.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
06-07-2021 20:08
Voor mij een reden om de komende jaren niet te vliegen.
Je kunt altijd zelf je goede mondmasker nog de hele vlucht ophouden. Dan kom je echt niet meer met kinderen in aanraking dan als je gewoon op straat loopt.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 20:31
Voor mij geldt hetzelfde, maar het hangt ook voor een groot deel af van je omstandigheden (en karakter). Ik kan me woon- en gezinsituaties voorstellen waarbij je echt heel graag er even helemaal uit bent. Het zou mooi zijn als iedereen zo woont dat hij/zij het altijd 'lekker thuis' vindt maar dat is niet zo.
Ik heb gelukkig wel een fijn huis, dat geldt ook niet voor iedereen. Maar nee, ‘lekker thuisblijven’ zou voor mij niet net zo veel vakantie zijn. Ik ga namelijk ook om mijn ouders te zien. En om zelf ook heel af en toe een uurtje gewoon niks te hoeven. Thuis heb ik geen ingebouwde oppas waar kind ook dol op is. En veel mensen houden net als ik van mooi weer, dat geeft ze ontspanning. Dan is stromende regen in Nederland toch niet helemaal hetzelfde.

Ik overleef het prima als we niet kunnen hoor, ik besef echt wel dat er ergere dingen zijn. Zelfs op ‘vakantie mis-gebied’, want mijn tickets zijn annuleerbaar en de accommodatie blijft gewoon op me wachten. Maar dat betekent nog niet dat ik het thuis net zo leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fantastisch huis maar ook een hele sterke wanderlust. Ik wil gewoon heel graag nieuwe gebieden en culturen ontdekken. Er is zoveel moois te ontdekken! Dat is mijn aard, altijd al gehad. Dus nee, thuis blijven gaat het gewoon niet worden voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Nee thuisblijven kan niet. Ik woon in het buitenland en wil na 2 jaar weer eens familie en vrienden zien.
Los daarvan woon ik in een warm land, in een fijn huis met zwembad en kan ik elke dag uit eten als ik zou willen. Maar toch, ik woon op een klein eiland en moet er echt af. Ik heb island fever...
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
06-07-2021 22:19
Ik heb gelukkig wel een fijn huis, dat geldt ook niet voor iedereen. Maar nee, ‘lekker thuisblijven’ zou voor mij niet net zo veel vakantie zijn. Ik ga namelijk ook om mijn ouders te zien. En om zelf ook heel af en toe een uurtje gewoon niks te hoeven. Thuis heb ik geen ingebouwde oppas waar kind ook dol op is. En veel mensen houden net als ik van mooi weer, dat geeft ze ontspanning. Dan is stromende regen in Nederland toch niet helemaal hetzelfde.

Ik overleef het prima als we niet kunnen hoor, ik besef echt wel dat er ergere dingen zijn. Zelfs op ‘vakantie mis-gebied’, want mijn tickets zijn annuleerbaar en de accommodatie blijft gewoon op me wachten. Maar dat betekent nog niet dat ik het thuis net zo leuk zou vinden.

Dat valt onder de omstandigheden die ik noemde inderdaad, heel begrijpelijk en ik hoop dat het gewoon door kan gaan voor jou en alle anderen die om welke reden dan ook willen reizen.



rosadebree schreef:
06-07-2021 22:27
Ik heb een fantastisch huis maar ook een hele sterke wanderlust. Ik wil gewoon heel graag nieuwe gebieden en culturen ontdekken. Er is zoveel moois te ontdekken! Dat is mijn aard, altijd al gehad. Dus nee, thuis blijven gaat het gewoon niet worden voor mij.

O.a. daar doelde ik op met dat het ook van je karakter afhangt. De een is nou eenmaal reislustiger/onrustiger dan de ander en dan voelt lang aaneengesloten thuis zonder kunnen reizen niet als 'lekker'.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van 2 weken Lanzarote en het was heerlijk. Als het allemaal niet had gekund, hadden er verzet naar september.

Ben heel benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, blijft wel gek dat ze alleen maar blijven kijken naar het aantal besmettingen. Zeker nu daar vaak ook asymptomatische positieven tussen zitten door TvT..
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
06-07-2021 22:13
Je kunt altijd zelf je goede mondmasker nog de hele vlucht ophouden. Dan kom je echt niet meer met kinderen in aanraking dan als je gewoon op straat loopt.
Nee, ook dan vind ik vliegen voorlopig helemaal geen optie. En ik heb liever ook geen kinderen binnen anderhalve meter bij mij in de buurt.
Ik maak me niet echt zorgen, we hebben een aanbetaling gedaan van maar 125 euro, we gaan met de auto naar Frankrijk. Maar ik hoop wel dat er niet meer regels ingevoerd worden en dat we een beetje onbezorgd kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verzette vakantie naar Curaçao staan 22 aug met mijn 3 kids

Hoop dat hij door kan gaan, kinderen anders heel erg teleurgesteld dat hij weer niet doorgaat ( eerste x met vliegtuig)
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek volgende week naar Griekenland. Volledig gevaccineerd, PLF gisteren alvast ingevuld.
De besmettingen lopen flink op daar, ik maak me wel zorgen dat er meer op slot gaat.
Alle reacties Link kopieren
De Algarve is net op oranje gegaan, maar dat heeft eigenlijk geen gevolgen, behalve dat je een negatief test bewijs of vaccinatiebewijs moet kunnen laten zien bij terugkeer. Niet fijn natuurlijk om je op vakantie te moeten laten testen, maar ook niet onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel over gedacht om iets te boeken in het buitenland, maar als er niets te doen is ivm corona dan vind ik het zonde van mijn geld. Daarnaast heb ik er geen zin in om daar vast te komen te zitten. Hopelijk kan het volgend jaar allemaal weer volop, dan heb ik extra geld om eraan uit te geven B)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-07-2021 20:04
Ik heb nu 3 weken vakantie (nou ja, anderhalve week zit er al op). Je kunt toch ook lekker thuis blijven en een beetje aanrommelen? Ik vind het heerlijk zo. Af ten toe even ergens op een terrasje lunchen, beetje langs de winkeltjes.
Ik zit al anderhalf jaar thuis en heb geen fijn huis, dus lekker is voor mij niet thuis.
Honey, you should see me in a crown
Ik moet nog boeken, maar ik wacht toch maar even. In NL is weinig te vinden, aan het buitenland komen steeds meer haken en ogen. Zelf blijf ik het liefste thuis, maar de rest van het gezin wil wel naar het buitenland. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 12:48
De Algarve is net op oranje gegaan, maar dat heeft eigenlijk geen gevolgen, behalve dat je een negatief test bewijs of vaccinatiebewijs moet kunnen laten zien bij terugkeer. Niet fijn natuurlijk om je op vakantie te moeten laten testen, maar ook niet onmogelijk.
Precies.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-07-2021 12:53
Ik zit al anderhalf jaar thuis en heb geen fijn huis, dus lekker is voor mij niet thuis.

Ik snap je. Zelf met fijn huis hoef ik het na 1,5 jaar thuiswerken echt niet nog vaker te zien. Ik vind het altijd bijzonder dat mensen het heerlijk vinden om op vakantie thuis te blijven, want ik zit zo totaal niet in elkaar! Lijkt me overigens wel relaxt als dat wel zo was :-)
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:02
Ik snap je. Zelf met fijn huis hoef ik het na 1,5 jaar thuiswerken echt niet nog vaker te zien. Ik vind het altijd bijzonder dat mensen het heerlijk vinden om op vakantie thuis te blijven, want ik zit zo totaal niet in elkaar! Lijkt me overigens wel relaxt als dat wel zo was :-)
Ik heb dat. Ik heb een fijn huis, een geweldige tuin en woon in een prachtige omgeving. Ik ga op vakantie omdat de rest van het gezin het leuk vindt, maar voor mij hoeft het niet. Al helemaal niet met deze onzekerheden.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:02
Ik snap je. Zelf met fijn huis hoef ik het na 1,5 jaar thuiswerken echt niet nog vaker te zien. Ik vind het altijd bijzonder dat mensen het heerlijk vinden om op vakantie thuis te blijven, want ik zit zo totaal niet in elkaar! Lijkt me overigens wel relaxt als dat wel zo was :-)

Dat is het zeker! Maar dat heeft ook wel mijn woonsituatie te maken: voordat ik woonde zoals nu wilde ik echt wel graag op vakantie. Nu kan er niet veel meer op tegen mijn heerlijke plek.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
07-07-2021 13:10
Dat is het zeker! Maar dat heeft ook wel mijn woonsituatie te maken: voordat ik woonde zoals nu wilde ik echt wel graag op vakantie. Nu kan er niet veel meer op tegen mijn heerlijke plek.

Maar die plek is wel altijd hetzelfde. En dat is wat ik juist zo leuk vind aan reizen: het nieuwe en het andere.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:11
Maar die plek is wel altijd hetzelfde. En dat is wat ik juist zo leuk vind aan reizen: het nieuwe en het andere.
Precies. Moet ik alsnog naar de Jumbo of de Appie als ik thuis blijf, nee dank je feestelijk ;-)
Honey, you should see me in a crown
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:11
Maar die plek is wel altijd hetzelfde. En dat is wat ik juist zo leuk vind aan reizen: het nieuwe en het andere.
Ik ontdek elke keer nog weer nieuwe plekjes in mijn eigen woonomgeving. Wij wandelen/fietsen graag en er is nog zoveel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al 20 jaar in dit huis en al 35 jaar in deze stad, maar nu met de afgelopen lockdown en het niet op vakantie gaan heb ik eindelijk de tijd om echt te genieten van dit huis, deze plek en deze stad.
Het thuiswerken vind ik daarom ook zalig.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
07-07-2021 13:15
Ik ontdek elke keer nog weer nieuwe plekjes in mijn eigen woonomgeving. Wij wandelen/fietsen graag en er is nog zoveel te zien.
O haha, ja zoiets dus :-)
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:11
Maar die plek is wel altijd hetzelfde. En dat is wat ik juist zo leuk vind aan reizen: het nieuwe en het andere.

Ik zie/ervaar/ontdek elke dag nieuwe dingen, alleen al door de natuur en de seizoenen. Maar dat is gewoon verschil in interesse/karakter, ik heb dan weer helemaal niets met cultuur.
Ik vond het reizen overigens ook heerlijk hoor, maar vooral voor de natuurpracht en nu ik mijn eigen natuurpracht aan huis heb vind ik dat heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven