Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
19-07-2021 20:01
Moet je nadat je hem op internationaal zet, nog een land kiezen dan? Want voor Italië mag ie max 48 uur oud zijn, lukt dat wel dan met een antigeen test of kun je dan beter wat later gaan testen?

Nee. NL gaat niet alle (dagelijks wisselende) regels van andere landen inbouwen dus de Nederlandse app gaat jou ook niets over de geldigheid van je QR-code vertellen. Het maakt een QR-code met de info en dat is het. Het andere land leest je code uit met een eigen app.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat iemand een paar dagen geleden al dezelfde vraag stelde hier, maar kon er geen echt antwoord op vinden:

Wij gaan met de auto naar Portugal. Portugal, Spanje en Frankrijk accepteren allemaal een antigeentest (verschillende geldigheidsduren wel, maar soit), alleen voor België vind ik alleen informatie over een pcr test. Wordt een antigeentest in België niet geaccepteerd?

Tijd is de grote factor hier. Ivm die 24uurs geldigheid voor Frankrijk en de lange tijd die het duurt voor je de uitslag van de PCR test hebt nu, wil ik voor de kinderen een antigeentest afspreken. Maar als er voor België een PCR test nodig is, moet ik ze dus 2 keer laten testen? Woensdag pcr, vrijdagochtend antigeen, en als dan alle uitslagen binnen zijn gelijk in de auto springen en weg?
Iemand ervaring/meer info over de Belgische eisen?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
20-07-2021 12:54
Ik las dat iemand een paar dagen geleden al dezelfde vraag stelde hier, maar kon er geen echt antwoord op vinden:

Wij gaan met de auto naar Portugal. Portugal, Spanje en Frankrijk accepteren allemaal een antigeentest (verschillende geldigheidsduren wel, maar soit), alleen voor België vind ik alleen informatie over een pcr test. Wordt een antigeentest in België niet geaccepteerd?

Tijd is de grote factor hier. Ivm die 24uurs geldigheid voor Frankrijk en de lange tijd die het duurt voor je de uitslag van de PCR test hebt nu, wil ik voor de kinderen een antigeentest afspreken. Maar als er voor België een PCR test nodig is, moet ik ze dus 2 keer laten testen? Woensdag pcr, vrijdagochtend antigeen, en als dan alle uitslagen binnen zijn gelijk in de auto springen en weg?
Iemand ervaring/meer info over de Belgische eisen?
Bij doorreizen BE volgens mij sowieso geen test nodig. even kijken of ik het kan vinden.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Bij verblijf minder dan 48 uur is er geen test nodig voor België.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Handige site overigens.
Alle reacties Link kopieren
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
En op Nederland wereldwijd:

bij verblijf minder dan 48 uur is er geen test nodig.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen, bedankt Eurus en Dahlia!
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Vanaf vandaag pass sanitaire voor campings. Is dat ook voor 12-17?
Wat als je gaat rondtrekken in Frankrijk?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zoals vorige week al in het nieuws gaat dat voor 17 en jonger pas op 30/08 in.
girasole3 schreef:
20-07-2021 13:13
Nee, zoals vorige week al in het nieuws gaat dat voor 17 en jonger pas op 30/08 in.
Ok.. gelukkig. Ik zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gister per vliegtuig aangekomen in Italië en heb werkelijk nergens ook maar íets hoeven laten zien. Al die stress, testen en dikke pak formulieren ( had alles - negatieve testresultaten, gezondheidsverklaringen, Italiaanse toeristenformulieren in vijfvoud uitgeprint 😀) dus voor niks haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja was ik😊.

Totaal, maar dan ook totaal niks geen controles maandag onderweg met de auto naar Noord Frankrijk gehad. Niet in België, niet bij de Franse grens, niet bij de Peage, niet in het hotel.

Niemand die ook maar iets aan ons vroeg…. 🤷‍♀️
Sweet_Concubine schreef:
20-07-2021 12:54
Ik las dat iemand een paar dagen geleden al dezelfde vraag stelde hier, maar kon er geen echt antwoord op vinden:

Wij gaan met de auto naar Portugal. Portugal, Spanje en Frankrijk accepteren allemaal een antigeentest (verschillende geldigheidsduren wel, maar soit), alleen voor België vind ik alleen informatie over een pcr test. Wordt een antigeentest in België niet geaccepteerd?

Tijd is de grote factor hier. Ivm die 24uurs geldigheid voor Frankrijk en de lange tijd die het duurt voor je de uitslag van de PCR test hebt nu, wil ik voor de kinderen een antigeentest afspreken. Maar als er voor België een PCR test nodig is, moet ik ze dus 2 keer laten testen? Woensdag pcr, vrijdagochtend antigeen, en als dan alle uitslagen binnen zijn gelijk in de auto springen en weg?
Iemand ervaring/meer info over de Belgische eisen?
Het zit helemaal snor!
Las vanmorgen ergens een verhaal van een jong stel waarvan zij volledig gevaccineerd was en hij niet. Hij had een negatieve test gedaan maar bij aankomst begon hij te hoesten en ja hoor corona. Nu zaten ze vast in het hotel en kregen ze 3x per dag eten wat naar eigen zeggen meer op leftovers leek dan echt een gezonde maaltijd. Ik vond het echt zo rot voor dat stel. Dan heb je mooi uitzicht op het zwembad enzo maar je kunt er niet gaan zwemmen want je mag je kamer niet af.
Alle reacties Link kopieren
Zou er nog iets veranderen voor Nederlanders die naar Italië willen nu Nederland donkerrood kleurt? :?: Tot nog toe hebben ze dat natuurlijk ook niet met Spanje en Portugal gedaan die al weken rood zijn.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
blyce schreef:
20-07-2021 22:11
Wij zijn gister per vliegtuig aangekomen in Italië en heb werkelijk nergens ook maar íets hoeven laten zien. Al die stress, testen en dikke pak formulieren ( had alles - negatieve testresultaten, gezondheidsverklaringen, Italiaanse toeristenformulieren in vijfvoud uitgeprint 😀) dus voor niks haha.
Zo hebben wij vrienden in Spanje en in Duitsland zitten en ook die zijn niet gecontroleerd. Wel fijn want anders krijg je lange rijen bij de gens/douane en dat is ook vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren een e-mail gehad dat we bij aankomst moeten laten zien dat we voldoende aan de eisen, maar daarna zijn we ‘vrij’ om gebruik te maken van het zwembad en restaurant.
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
22-07-2021 11:37
Zou er nog iets veranderen voor Nederlanders die naar Italië willen nu Nederland donkerrood kleurt? :?: Tot nog toe hebben ze dat natuurlijk ook niet met Spanje en Portugal gedaan die al weken rood zijn.
Precies, daarom denk ik ook dat ze dat voor NL ook niet gaan doen. Hooguit net als FR de test naar 24 uur.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels met de auto aanbeland in Italie via Belgie, Frankrijk (2 dagen) en Zwitserland (4 dagen). Ik kwam gewapend met verklaringen, qr codes en een negatieve test uit CH voor dochter en de controle is tot op heden 0.0 geweest. Ook de regels zijn vrij vergelijkbaar en goed na te leven op de meeste plekken. Stress was echt groter bij vertrek dan toen we eenmaal aan het reizen waren geslagen.
TsumTsum schreef:
20-07-2021 23:48
Las vanmorgen ergens een verhaal van een jong stel waarvan zij volledig gevaccineerd was en hij niet. Hij had een negatieve test gedaan maar bij aankomst begon hij te hoesten en ja hoor corona. Nu zaten ze vast in het hotel en kregen ze 3x per dag eten wat naar eigen zeggen meer op leftovers leek dan echt een gezonde maaltijd. Ik vond het echt zo rot voor dat stel. Dan heb je mooi uitzicht op het zwembad enzo maar je kunt er niet gaan zwemmen want je mag je kamer niet af.

In welk land waren zij dan? En was dat verlicht in een quarantainehotel of zelfquarantaine?
In Frankrijk geldt zelfquarantaine dus situaties zoals jij beschrijft zullen daar niet plaatsvinden.
Parella schreef:
22-07-2021 12:56
In welk land waren zij dan? En was dat verlicht in een quarantainehotel of zelfquarantaine?
In Frankrijk geldt zelfquarantaine dus situaties zoals jij beschrijft zullen daar niet plaatsvinden.
Ik las het op de site van Linda of Vriendin (kan het alleen niet meer terug vinden) maar ze waren aangekomen, hij werd ziek toen ze in het hotel waren dus ze hadden via de receptie een dokter laten komen voor een test. Hij was positief. Zij kreeg ook klachten maar geen test want gevaccineerd. Ze moeten dus op de kamer blijven tot hij 24 uur klachten vrij is. Was een gewoon hotel.

Lijkt me ook wel lastig voor het hotel, heb je ineens gasten die op de kamer moeten blijven en die dus wat meer 'zorg' vragen van het personeel in de zin van maaltijden, arts regelen, kamer extra goed ontsmetten zodra ze weg zijn etc.
TsumTsum schreef:
22-07-2021 13:10
Ik las het op de site van Linda of Vriendin (kan het alleen niet meer terug vinden) maar ze waren aangekomen, hij werd ziek toen ze in het hotel waren dus ze hadden via de receptie een dokter laten komen voor een test. Hij was positief. Zij kreeg ook klachten maar geen test want gevaccineerd. Ze moeten dus op de kamer blijven tot hij 24 uur klachten vrij is. Was een gewoon hotel.

Lijkt me ook wel lastig voor het hotel, heb je ineens gasten die op de kamer moeten blijven en die dus wat meer 'zorg' vragen van het personeel in de zin van maaltijden, arts regelen, kamer extra goed ontsmetten zodra ze weg zijn etc.

Vaag verhaal. Je weet niet waar of wanneer. Voegt niet zoveel toe aan dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
22-07-2021 13:42
Vaag verhaal. Je weet niet waar of wanneer. Voegt niet zoveel toe aan dit topic.
Dit gedram wel wou je zeggen?
Honey, you should see me in a crown
Ik lees net :
Reisorganisatie Sunweb laat klanten vanaf 4 augustus zelf bepalen of ze naar een oranje reisbestemming willen reizen.
Als er daar dan wat gebeurt , dekt je reisverzekering dan nog wel alles ?
Jij bent tenslotte zelf naar een oranje gebied afgereisd .
Of gaat Sunweb die kosten dan op zich nemen ?
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
22-07-2021 15:18
Ik lees net :



Als er daar dan wat gebeurt , dekt je reisverzekering dan nog wel alles ?
Jij bent tenslotte zelf naar een oranje gebied afgereisd .
Of gaat Sunweb die kosten dan op zich nemen ?
Dat ligt aan je reisverzekering. Sommige geven helemaal geen dekking, andere geven geen dekking voor coronagerelateerde schades.
wild-flower2 schreef:
22-07-2021 15:18
Ik lees net :



Als er daar dan wat gebeurt , dekt je reisverzekering dan nog wel alles ?
Jij bent tenslotte zelf naar een oranje gebied afgereisd .
Of gaat Sunweb die kosten dan op zich nemen ?
Dat lijkt me je eigen verantwoordelijkheid. Niet die van Sunweb. Zij bieden de reis aan, geen reisverzekering.
Checken bij je reisverzekering dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven