Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Je had het wel deel 53 mogen noemen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Of 52-2
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dacht echt dat #51 het laatste topic in de reeks zou zijn die ik al vanaf #1 aan het meelezen ben. Wat ik heel jammer vond! Maar het blijft gewoon :whoops:

Ga vooral door met de (over het algemeen) interessante en leerzame discussies!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Solomio schreef:
17-07-2021 00:23
Je had het wel deel 53 mogen noemen.
Ja misschien wel want 51 had ruim 6000 posts.. achja. Ik was benieuwd of we de 10.000 zouden halen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
17-07-2021 00:37
Dacht echt dat #51 het laatste topic in de reeks zou zijn die ik al vanaf #1 aan het meelezen ben. Wat ik heel jammer vond! Maar het blijft gewoon :whoops:

Ga vooral door met de (over het algemeen) interessante en leerzame discussies!
Goh niet zoveel “ik ben erbij” reacties. Iedereen is acuut forummoe na het bericht dat het forum blijft bestaan :HA:
TsumTsum schreef:
17-07-2021 00:45
Ja misschien wel want 51 had ruim 6000 posts.. achja. Ik was benieuwd of we de 10.000 zouden halen :hihi:
Had gekund zo lang er niemand had gepiept. Al vind ik de oude regel max 3000 persoonlijk wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
:jump:
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 00:46
Goh niet zoveel “ik ben erbij” reacties. Iedereen is acuut forummoe na het bericht dat het forum blijft bestaan :HA:
:lol:
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 00:46
Goh niet zoveel “ik ben erbij” reacties. Iedereen is acuut forummoe na het bericht dat het forum blijft bestaan :HA:
Het is ook al laat natuurlijk. Ik ben er wel weer bij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
tvp dan maar
Alle reacties Link kopieren
Tvp :-)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Fingers crossed voor mijn zoon die zo getest moet worden (school quarantaine). Gelukkig heeft hij geen klachten maar dochter die maandag met school naar Efteling gaat is erg bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 07:46
Fingers crossed voor mijn zoon die zo getest moet worden (school quarantaine). Gelukkig heeft hij geen klachten maar dochter die maandag met school naar Efteling gaat is erg bezorgd.
We duimen :hug:
Hopen dat het allemaal door kan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 07:46
Fingers crossed voor mijn zoon die zo getest moet worden (school quarantaine). Gelukkig heeft hij geen klachten maar dochter die maandag met school naar Efteling gaat is erg bezorgd.
Spannend, ik hoop dat hij negatief is.
Man en stiefzoon laten zich vandaag testen voor de vakantie. Want man is nog niet 14 dagen volledig gevaccineerd en stiefzoon heeft 1 prik gehad.
Maar toch is het spannend.
Alle reacties Link kopieren
Twitterdraadje van Yorick Bleijenberg met stand van zaken mbt verhouding:
besmettingen-> ziekenhuisopname-> IC

https://twitter.com/yorickb/status/1416 ... 66115?s=12

Afbeelding

Afbeelding

Belangrijkste conclusie ook dertig minners belanden nu in het ziekenhuis. Gisteren 8 patiënten:

Afbeelding
soliver wijzigde dit bericht op 17-07-2021 08:54
14.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer bij, wel heel gek dat Viva nu ineens blijft hoor! Even omschakelen weer.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
17-07-2021 08:27
Spannend, ik hoop dat hij negatief is.
Man en stiefzoon laten zich vandaag testen voor de vakantie. Want man is nog niet 14 dagen volledig gevaccineerd en stiefzoon heeft 1 prik gehad.
Maar toch is het spannend.
Ook voor jullie fingers crossed!!
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 08:36
Twitterdraadje van Yorick Bleijenberg met stand van zaken mbt verhouding:
besmettingen-> ziekenhuisopname-> IC

‘The exponential growth was so fast, there was no way the hospitalization rate could keep up.’

Zo kun je het ook zeggen, maar het is wel een beetje schreeuwerig, Yorick.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
17-07-2021 09:03
‘The exponential growth was so fast, there was no way the hospitalization rate could keep up.’

Zo kun je het ook zeggen, maar het is wel een beetje schreeuwerig, Yorick.
We gaan het zien komende week. Hopen dat t meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan vandaag onze 2e Pfizer halen. Heb er geen zin in, maar ben blij dat het straks (voorlopig) klaar is.
Had vorige keer alleen als bijwerking dat ik de volgende dag flink spierpijn in mijn arm had. Hoop dat dat dit keer hetzelfde of minder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:50
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
Nou inderdaad ik ook, en ik krijg over 1,5 week mijn tweede moderna.. eerste nergens last van gehad.
Mijn man had van de eerste prik moderna juist last en de tweede helemaal niks op stijve arm na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven