Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het de bedoeling om hier zieltjes te gaan winnen voor wappiedoeleinden?
Stampertje12 schreef:
13-09-2021 11:56
Is het de bedoeling om hier zieltjes te gaan winnen voor wappiedoeleinden?
Wat is er wappie aan het niet eens zijn met TvT?
Is er ook een tegenhanger? Die wil ik graag tekenen.
Alle reacties Link kopieren
PogingTwee schreef:
13-09-2021 12:01
Is er ook een tegenhanger? Die wil ik graag tekenen.
Dit.

Vooral niet tekenen als je de volksgezondheid van belang vindt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet tekenen.
Als je ergens heen wilt, moet je laten zien dat je geen bron van besmetting bent zodat het voor iedereen veilig is.

Je hoeft je niet te laten prikken. Een test is ook voldoende om aan te tonen dat je gezond bent. Dat de testen nú 7,50 per test zijn, daar word vast wel weer een mouw aan gepast, komt er een gemeentelijke potje voor of is er een instantie die de kosten op zich wil nemen voor de minima die niet gevaccineerd willen worden.

Kortom, ik geloof in de solidariteit van de maatschappij. En niet in uitsluiting zoals nu geschetst word.

We mogen toch ook niet drinken onder de 18? Is dat ook niet een tweedeling in de maatschappij dan? En zo zijn er vast meer dingen te noemen die de een wel en de ander (nog) niet mag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Niet ondertekend natuurlijk! Jij hebt de vrijheid om te kiezen wat je wil. En wil je geen vaccinatie, dan testen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Zeer recent in het buitenland geweest, toegang in restaurants/musea etc na het tonen van het (online) vaccinatiebewijs. 1 minuut werk, klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
13-09-2021 11:56
Is het de bedoeling om hier zieltjes te gaan winnen voor wappiedoeleinden?
Het is de bedoeling een platform onder de aandacht te brengen.

Iedereen is vrij om zich wel of niet uit te spreken, sterker nog, je bent zelfs vrij een petitie voor het tegenovergestelde te starten.

(En nee, het heeft niets met mijn mening over wel of niet vaccineren te maken. Dus jezelf onthouden van beledigende opmerkingen zou op prijs gesteld worden)
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
mifaa schreef:
13-09-2021 12:06
Het is de bedoeling een platform onder de aandacht te brengen.

Iedereen is vrij om zich wel of niet uit te spreken, sterker nog, je bent zelfs vrij een petitie voor het tegenovergestelde te starten.

(En nee, het heeft niets met mijn mening over wel of niet vaccineren te maken. Dus jezelf onthouden van beledigende opmerkingen zou op prijs gesteld worden)

Het platform 'petities.nl' is -naam ik aanneem- bij het gros van de Viva dames goed bekend. Je wijst mensen bewust naar déze petitie. Dat is niet 'wijzen op een platform' dat is 'actief werven van handtekeningen'.

Ik ga niet tekenen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onwaarheden staan er in deze petitie. Er is geen sprake van dwang (zoals in de petitie vermeld) en er zal ook geen sprake van dwang komen.
En testbewijs binnenkort tegen betaling is ook al onwaar. De testen zijn en blijven gratis, dus wat is het probleem?
In heel veel Europese landen is het inmiddels als doodnormaal om op een terras, restaurant, museum en waar dan ook even je QR-code te tonen.

Dit heeft niets, maar dan ook niets met belemmering van vrijheid en privacy te maken; dit heeft te maken met een ernstige pandemie, die met man en macht wordt bestreden om te voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, doodgaan en om te zorgen dat de ziekenhuizen de zorg aankunnen. Niets meer, niets minder.

Dank zij het feit dat meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en zich heeft laten vaccineren kunnen (waarschijnlijk) binnenkort versoepelingen plaatsvinden; we horen het morgen in de persconferentie. In Denemarken - waar de vaccinatiegraad nog veel hoger ligt, nl. 83% - zijn de regels inmiddels helemaal opgeheven. Dit zou allemaal niet mogelijk zijn zonder vaccinaties! En dat heeft niets met dwang, maar alles met verantwoordelijkheidsgevoel te maken.
Ik ga ook niet tekenen, zoals sommige al zeggen; wil je niet vaccineren, dan testen, zo simpel is het.
Solomio schreef:
13-09-2021 12:01
Dit.

Vooral niet tekenen als je de volksgezondheid van belang vindt.
Dan moet je tekenen voor dat iedereen moet testen, ook de gevaccineerden.

Ik vraag mij ook af hoe ze dat zien. De snackbar in, testen? Gelooft iemand dat een snackbar redelijkerwijs iemand bij de deur kan zetten? Het is een beetje een onzinnig voorstel en ik hoop dan ook echt dat net als in Engeland men zich bedenkt voordat het wordt ingevoerd.

TvT is al een ramp gebleken. En als je het gaat doen, als het nodig is, prima... maar dan gewoon voor iedereen de test. Op zichzelf stelt die antigeen ook geen donder voor.

En gratis natuurlijk.

En compensatie voor de ondernemers. Betaal dan die mensen aan de deur maar en regel ze ook maar.
Kan ik ergens tekenen vóór het vaccinatiepaspoort?


Oh nee, dat hoeft niet.. het is er al :-D :-D
Ik zou ook willen tekenen voor de tegenhanger.
Alle reacties Link kopieren
mifaa schreef:
13-09-2021 12:06
Het is de bedoeling een platform onder de aandacht te brengen.

Iedereen is vrij om zich wel of niet uit te spreken, sterker nog, je bent zelfs vrij een petitie voor het tegenovergestelde te starten.

(En nee, het heeft niets met mijn mening over wel of niet vaccineren te maken. Dus jezelf onthouden van beledigende opmerkingen zou op prijs gesteld worden)
Ik heb laatst nog van iemand gehoord dat iedereen vrij is om zich wel of niet uit te spreken.

Hen die zich beledigd voelen, voelen dat maar.
Alle reacties Link kopieren
mifaa schreef:
13-09-2021 12:06
Het is de bedoeling een platform onder de aandacht te brengen.

Iedereen is vrij om zich wel of niet uit te spreken, sterker nog, je bent zelfs vrij een petitie voor het tegenovergestelde te starten.

(En nee, het heeft niets met mijn mening over wel of niet vaccineren te maken. Dus jezelf onthouden van beledigende opmerkingen zou op prijs gesteld worden)
Het wordt ook op prijs gesteld om je OP te laten staan!
In de tijd dat ik mijn reactie zat te tikken was de OP alweer Poefffff weg. Lekker dan ...
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
13-09-2021 12:13
Dan moet je tekenen voor dat iedereen moet testen, ook de gevaccineerden.

Ik vraag mij ook af hoe ze dat zien. De snackbar in, testen? Gelooft iemand dat een snackbar redelijkerwijs iemand bij de deur kan zetten? Het is een beetje een onzinnig voorstel en ik hoop dan ook echt dat net als in Engeland men zich bedenkt voordat het wordt ingevoerd.

TvT is al een ramp gebleken. En als je het gaat doen, als het nodig is, prima... maar dan gewoon voor iedereen de test. Op zichzelf stelt die antigeen ook geen donder voor.

En gratis natuurlijk.

En compensatie voor de ondernemers. Betaal dan die mensen aan de deur maar en regel ze ook maar.
Neen, niet testen bij de ingang, je moet een negatieve test kunnen laten zien, dus al eerder getest zijn. Die negatieve test komt ook in je QR-code, dus dat is een kwestie van je QR-code laten zien, laten we zeggen 5 seconden. Tot nu toe moest je op vaak op terrassen en in restaurants je naam en telefoonnummer invullen, dat kost m.i. meer tijd.
Alle reacties Link kopieren
mifaa schreef:
13-09-2021 12:06
Het is de bedoeling een platform onder de aandacht te brengen.

Iedereen is vrij om zich wel of niet uit te spreken, sterker nog, je bent zelfs vrij een petitie voor het tegenovergestelde te starten.

(En nee, het heeft niets met mijn mening over wel of niet vaccineren te maken. Dus jezelf onthouden van beledigende opmerkingen zou op prijs gesteld worden)
Je staat er zelf heel erg achter gezien het verwijderen van je OP :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
O je plempt de link in meerdere topics neer. Je bent gewoon dom aan het spammen.
Joyce48 schreef:
13-09-2021 12:20
Neen, niet testen bij de ingang, je moet een negatieve test kunnen laten zien, dus al eerder getest zijn. Die negatieve test komt ook in je QR-code, dus dat is een kwestie van je QR-code laten zien, laten we zeggen 5 seconden. Tot nu toe moest je op vaak op terrassen en in restaurants je naam en telefoonnummer invullen, dat kost m.i. meer tijd.
Dat snap ik dat je dat al gedaan moet hebben, maar iemand moet het controleren. Terwijl de horeca nu al personeelsgebrek heeft.

Het is echt niet zo simpel voor de horeca. Nog afgezien van het feit dat je een taak bij de ondernemer legt die niet bij hem hoort.
Star⁴ schreef:
13-09-2021 12:22
O je plempt de link in meerdere topics neer. Je bent gewoon dom aan het spammen.

Is er al een mod wakker?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
13-09-2021 12:26
Dat snap ik dat je dat al gedaan moet hebben, maar iemand moet het controleren. Terwijl de horeca nu al personeelsgebrek heeft.

Het is echt niet zo simpel voor de horeca. Nog afgezien van het feit dat je een taak bij de ondernemer legt die niet bij hem hoort.
Tja, een pandemie is nu eenmaal voor niemand simpel ...
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
13-09-2021 12:01
Wat is er wappie aan het niet eens zijn met TvT?
Op het moment dat je links gaat rondspammen op een forum naar een petitie met uit zijn verband gerukte kreten, dan vind ik dat toch wel voorbij een genuanceerde mening tegen een testen voor toegang-concept (waar best wat tegen te vinden is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven