Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Toegangstesten

21-09-2021 10:35 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk begrijp ik het niet.
Wij betalen met zijn alle mee aan toegangstesten voor kroeg uiteten naar theater.
Terwijl er genoeg mensen zijn waarvan uit eten al een luxe is maar wel mee moeten betalen via overheid.
Testen om uit eten? Testen voor theater? Testen voor..
Ik hoop toch zo dat dit soort onzin testen snel stopt.
Dit kost handen vol met geld voor plezier uitjes.
Als je een avond uit eten kan en lekker een wijntje bij doet kan je die test ook zelf gaan betalen.
Ik wil niets met dit topic maar het slaat een beetje door.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van tijd. Eerst mensen aan dit idee laten wennen. Kijken wat het doet in de samenleving (rellen/opstootjes, vaccinatiegraad etc.) En dan, als het nodig is om de druk nog wat groter te maken....per 1 november of zo betalen. Dat is in Duitsland en Frankrijk ook al ingevoerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou solidariteit. We zijn solidair met mensen die dingen niet kunnen, niet snappen of niet willen, omdat wij zelf in andere situaties de mensen zijn die niet kunnen, niet snappen of niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien levert het indirect wel (deels) geld op. Wellicht dat mensen anders niet gaan en zo minder omzet gedraaid wordt en dus minder belasting geheven wordt.
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk moest je ook overal je QR code laten zien, was geen enkel probleem. Om auto te mogen rijden, heb je ook een rijbewijs nodig, is veiliger voor ons allemaal.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
21-09-2021 10:43
In Frankrijk moest je ook overal je QR code laten zien, was geen enkel probleem. Om auto te mogen rijden, heb je ook een rijbewijs nodig, is veiliger voor ons allemaal.
Ga je dit echt vergelijken met auto rijden?
kinderen van 13 rijden geen auto moeten wel laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Snap dat al dat testen gedoe is. Kost ook klauwen met geld. Er is een oplossing: vaccineren. Zo klaar met dit gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-09-2021 10:48
Snap dat al dat testen gedoe is. Kost ook klauwen met geld. Er is een oplossing: vaccineren. Zo klaar met dit gezeik.
Testen is gratis, betalen we lekker met z'n allen.
Ik ben heel blij dat ik straks weer veilig naar een cafeetje of restaurant kan. Als er dan een hoestende, proestende dame naast me zit, weet ik in ieder geval dat zij negatief getest, volledig gevaccineerd of hersteld is van Covid. En hoef ik me dus geen zorgen te maken over mijn ziekelijke vader of oude buurvrouw. Dat voelt veiliger en prettiger dan nu waarbij bijna niemand meer 1,5 afstand houdt en ik niet weet of diegene corona heeft of niet. Ik ga mijn favo horeca in ieder geval steunen en hopelijk zonder gedoe van andere gasten.

Als ik merk dat de horeca ondernemer niet serieus de corona-app checkt, ga ik ergens anders heen.

Ik ben zo vreselijk klaar met dit kleine groepje miepers met hun grote monden en gezeur. Wil je je niet laten vaccineren? Prima, jouw goed recht. Maar val mij er niet mee lastig en laat je gewoon testen als je naar een kroegje of restaurant wilt.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
21-09-2021 10:45
Ga je dit echt vergelijken met auto rijden?
kinderen van 13 rijden geen auto moeten wel laten testen.
kinderen van 13 mogen geen alcohol en sigaretten kopen. En je moet je ID tonen als er twijfel is over je leeftijd. DISCRIMINATIE!
Beter?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er mij dus alleen om waarom we die testen met zijn alle moeten betalen terwijl de meeste gewoon gevaccineerd zijn.
Indirect betalen wij met zijn alle mee voor de uitjes van andere terwijl grote groepen die uitjes niet eens kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
21-09-2021 10:56
Het gaat er mij dus alleen om waarom we die testen met zijn alle moeten betalen terwijl de meeste gewoon gevaccineerd zijn.
Indirect betalen wij met zijn alle mee voor de uitjes van andere terwijl grote groepen die uitjes niet eens kunnen doen.
Omdat de kamer dat gepusht heeft.
Van mij mag er ook een eigen bijdrage komen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-09-2021 10:57
Omdat de kamer dat gepusht heeft.
Van mij mag er ook een eigen bijdrage komen maar goed.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het enerzijds krom, maar anderzijds zou het grotere discrimminatie worden voor ongevaccineerden. Het blijft toch zelfbeschikking over je lichaam en zo waar ze dan een prijskaartje aan hangen en dat vind ik best creepy.
Kliko schreef:
21-09-2021 10:56
Het gaat er mij dus alleen om waarom we die testen met zijn alle moeten betalen terwijl de meeste gewoon gevaccineerd zijn.
Indirect betalen wij met zijn alle mee voor de uitjes van andere terwijl grote groepen die uitjes niet eens kunnen doen.
Tja, dat heet solidariteit. Ik betaal mee aan allerlei zaken waar ik persoonlijk niks aan heb. En van mij mogen de testen gewoon geld kosten hoor. Of niet. Er is minder te klagen door de vaccin-weigeraars als de testen gratis zijn. Er wordt een punt van discussie weggenomen. Maar het zal me werkelijk een rotzorg zijn als de testen niet meer gratis zijn.

Excuus voor de ongenuanceerde reactie. Ben er zo klaar mee. En ja, waarom reageer ik dan? Nou om mijn frustratie te uiten. Daarom denk ik.
Tja, eerst mogen gevaccineerden en ongevaccineerden beide plaatsnemen in de horeca en nu komt er een coronapas :-D en dat onder het mom van volksgezondheid. Die pas is natuurlijk gewoon een truc om mensen toch het vaccin te laten nemen.
Van mij mogen de testen betaald gaan worden, dan weten we in elk geval zeker dat nauwelijks nog iemand dat gaat doen (een paar uitzonderingen daar gelaten).
Maar heeft dat voordelen: minder besmettingen op papier?
Alle reacties Link kopieren
Lekker veilig ben je dan, want die hoestende gevaccineerde dame kan gewoon COVID positief zijn en het lekker verspreiden. En die geteste persoon naast je kan negatief testen maar morgen positief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
21-09-2021 11:06
Tja, eerst mogen gevaccineerden en ongevaccineerden beide plaatsnemen in de horeca en nu komt er een coronapas :-D en dat onder het mom van volksgezondheid.
De capaciteit mag omhoog, daardoor meer mensen binnen en met minder onderlinge afstand.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
21-09-2021 10:56
Het gaat er mij dus alleen om waarom we die testen met zijn alle moeten betalen terwijl de meeste gewoon gevaccineerd zijn.
Indirect betalen wij met zijn alle mee voor de uitjes van andere terwijl grote groepen die uitjes niet eens kunnen doen.
Tja, ik snap je wat je bedoelt, maar ik denk dat je het zo moet zien: de horeca en theaters hebben het financieel al moeilijk genoeg, en dat wordt nog erger als de klanten wegblijven omdat ze hun eigen testen zouden moeten betalen.
Ik hoop nog steeds dat meer mensen zich laten vaccineren, zodat die testen uiteindelijk niet meer nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
21-09-2021 11:19
Lekker veilig ben je dan, want die hoestende gevaccineerde dame kan gewoon COVID positief zijn en het lekker verspreiden. En die geteste persoon naast je kan negatief testen maar morgen positief zijn.
Alles kan, maar de kans dat je als gevaccineerde corona besmet raakt is veel kleiner dan voor ongevaccineeerden.
Voor de zekerheid als ongevaccineerde maar thuis blijven anders
Alle reacties Link kopieren
Ja, we betalen met zijn allen mee aan al die 'gratis' testen. Nou en? Ik betaal aan zoveel dingen mee waar ik niet achter sta of waar ik geen gebruik van maak. Prima.

Ik ben echt super pro-vaxx maar als iemand zich niet wil laten vaccineren dan kan diegene alsnog meedoen door zich te laten testen. Zo sluit je niemand buiten (i.t.t. wat er vaak door wappies geroepen wordt).
Melisande2 schreef:
21-09-2021 11:19
Lekker veilig ben je dan, want die hoestende gevaccineerde dame kan gewoon COVID positief zijn en het lekker verspreiden. En die geteste persoon naast je kan negatief testen maar morgen positief zijn.
Yep, klopt. Niks is 100% veilig. Ik schreef ook dat ik me dan veiliger voel omdat de 1,5 meter dan losgelaten wordt. In de praktijk is dit nu ook al het geval, dus voelt het veiliger met de toegangsapp.

Want, gevaccineerden verspreiden de ziekte ongelooflijk veel minder. En negatief geteste personen uiteraard ook. Dus. Maar dit weet jij toch allemaal allang?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat is natuurlijk de hele discussie waar onze maatschappij op gebaseerd is. We betalen allemaal voor zaken waar we meer of minder gebruik van maken.

Democratisch hebben we besloten dat sommige zaken van algemeen belang zijn en dat we daar met zijn allen voor betalen.

Ik maak ook geen gebruik van een bijstandsuitkering of van kinderopvangtoeslag.
Toch ben ik blij dat die er zijn.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
21-09-2021 10:54
Ik ben heel blij dat ik straks weer veilig naar een cafeetje of restaurant kan. Als er dan een hoestende, proestende dame naast me zit, weet ik in ieder geval dat zij negatief getest, volledig gevaccineerd of hersteld is van Covid. En hoef ik me dus geen zorgen te maken over mijn ziekelijke vader of oude buurvrouw. Dat voelt veiliger en prettiger dan nu waarbij bijna niemand meer 1,5 afstand houdt en ik niet weet of diegene corona heeft of niet. Ik ga mijn favo horeca in ieder geval steunen en hopelijk zonder gedoe van andere gasten.
Dit klopt dus niet. Want zelfs als je volledig gevaccineerd bent kun je het alsnog krijgen en overbrengen. Dus gevaccineerde mensen kunnen het net zo goed overbrengen als ongevaccineerde mensen. Meten met 2 maten heet dat.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
21-09-2021 11:41
Dit klopt dus niet. Want zelfs als je volledig gevaccineerd bent kun je het alsnog krijgen en overbrengen. Dus gevaccineerde mensen kunnen het net zo goed overbrengen als ongevaccineerde mensen. Meten met 2 maten heet dat.
Daar ga je de mist in. De kans dat iemand die gevaccineerd is, besmet raakt, is veel kleiner dan de kans dat iemand die niet gevaccineerd is, besmet raakt. En als je niet besmet bent, kun je het ook niet overbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven