Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Jongen van 12 dwingt vaccinatie af bij rechter

23-09-2021 14:07 96 berichten
Dan heb je wat mij betreft echt gefaald als ouder, dat een kind zo graag die vaccinatie wil om zijn zieke oma te bezoeken en je dan als ouder dat tegen gaat werken. In dit geval de vader. Het is toch belachelijk dat een kind hiervoor naar de rechter moet?! En hij zal vast niet het enige kind zijn die in deze situatie zit dus ik hoop dat dit bericht andere kinderen zal helpen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6158581/j ... chter.html

Zat te twijfelen of ik het hier zou plaatsen of in actueel.
Alle reacties Link kopieren
wat een wijskind!
Ach, wat een toppertje is die jongen! Daar doe ik nou mijn pet voor af en voor hem heb ik serieus ontzag.

En wat verschrikkelijk dat de ouders in hun vechtscheiding ook de keuze voor een vaccinatie laten meewegen. Die hebben wat mij betreft inderdaad ronduit gefaald.
Alle reacties Link kopieren
Echt een top kind. Oprecht vind ik dat.

En het zal wel de moeder van moeder zijn om wie het gaat (aanname).

Bah, wat een dilemma's komen hier toch boven drijven.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve jongen. Hopelijk houdt oma het nog een poos vol
Alle reacties Link kopieren
Sneu gedoe van vader die over het hoofd van kind spelletje vechtscheiding speelt met moeder.
Goed zo.
Sterke, dappere jongen.
Alle reacties Link kopieren
zou het andersom ook voorkomen?
Dat ouders hun kinderen (van 12, niet de BMR etc) dwingen tot vaccinatie? terwijl kind echt niet wil?
Ja dat zou dan ook naar zijn.

Al denk ik dat je bij twijfel je kind best met motiverende, feitelijke verhalen kan overtuigen van het toch nemen van een vaccinatie.
Dapper kind en weer het geijkte riedeltje van de vader 🙄
lilalinda schreef:
23-09-2021 14:14
zou het andersom ook voorkomen?
Dat ouders hun kinderen (van 12, niet de BMR etc) dwingen tot vaccinatie? terwijl kind echt niet wil?
Het zou me niks verbazen dat dat inderdaad ook voor komt. Helaas hechten sommige ouders totaal geen waarde aan de mening van een kind in zaken als deze.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-09-2021 14:14
zou het andersom ook voorkomen?
Dat ouders hun kinderen (van 12, niet de BMR etc) dwingen tot vaccinatie? terwijl kind echt niet wil?
Dat lijkt mij heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk denk ik dat moeder ook de jongeman goed op weg heeft geholpen met zijn gang naar de rechter.

Maar eens dat het best triest is als je 12-jarige er een rechter moet bijhalen om gehoord te worden door je eigen ouder.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal waarom die jongen naar de rechter is gegaan. Een twaalfjarige kan gewoon zelf, zonder toestemming, naar een vaccinatielokatie om zich te laten prikken. Het is de bedoeling dat kinderen van 12-15 samen met hun ouders beslissen, maar de stem van het kind geeft de doorslag.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
23-09-2021 14:20
Het zou me niks verbazen dat dat inderdaad ook voor komt. Helaas hechten sommige ouders totaal geen waarde aan de mening van een kind in zaken als deze.
maar ik denk, dat als je met een gillende 12jarige op de priklocatie komt, geen GGD-medewerker de prik zet hoor
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
23-09-2021 14:23
Ik snap niet helemaal waarom die jongen naar de rechter is gegaan. Een twaalfjarige kan gewoon zelf, zonder toestemming, naar een vaccinatielokatie om zich te laten prikken. Het is de bedoeling dat kinderen van 12-15 samen met hun ouders beslissen, maar de stem van het kind geeft de doorslag.
dat is pas vanaf 16
tot je 16e heb je toestemming nodig
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
23-09-2021 14:23
Ik snap niet helemaal waarom die jongen naar de rechter is gegaan. Een twaalfjarige kan gewoon zelf, zonder toestemming, naar een vaccinatielokatie om zich te laten prikken. Het is de bedoeling dat kinderen van 12-15 samen met hun ouders beslissen, maar de stem van het kind geeft de doorslag.
Tot en met 15 jaar hebben ze toestemming nodig van beide (gezagdragende) ouders. Pa lag dwars en gaf geen toestemming
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hulde voor die wijze knul. En laat me raden: oma is vast de moeder van moeder.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren
Ik moest denken aan die ene man die hier vroeger kwam en ook in het nieuws kwam om het protesteren tegen de mondkapjes plicht op de school van zijn kind.
Vroeg me meteen af of hij dat was :-D

Die vader is kennelijk erg bang, hopelijk zijn de zorgen voor korte duur wanneer hij ziet dat zijn zoon gezond blijft.
Lijkt me echt shit voor de moeder ook, zo’n situatie.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-09-2021 14:25
Tot en met 15 jaar hebben ze toestemming nodig van beide (gezagdragende) ouders. Pa lag dwars en gaf geen toestemming
Nee, dat is niet waar. Bij vaccinatie is de stem van het kind doorslaggevend.

Edit: zie hier https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... coronaprik
agen wijzigde dit bericht op 23-09-2021 14:30
24.05% gewijzigd
lilalinda schreef:
23-09-2021 14:24
maar ik denk, dat als je met een gillende 12jarige op de priklocatie komt, geen GGD-medewerker de prik zet hoor
Ik neem aan van niet nee. Maar er zullen wellicht ook ouders zijn die gewoon het kind omkopen. In de zin van als jij die prik zet dan... (vul maar in wat kind heel graag wil hebben).
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
23-09-2021 14:28
Nee, dat is niet waar. Bij vaccinatie is de stem van het kind doorslaggevend.

Edit: zie hier https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... coronaprik
En ga dan maar een gek vinden die zin heeft in dit soort drama’s (https://tuchtrecht.overheid.nl/ECLI_NL_ ... 011_YG1293) met pa om die spuit te zetten.

Lijkt mij dat het kind niet voor niets een vervangende toestemming nodig had (als in: spuitzetter is juridisch ingedekt tegen pa)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-09-2021 14:32
En ga dan maar een gek vinden die zin heeft in dit soort drama’s (https://tuchtrecht.overheid.nl/ECLI_NL_ ... 011_YG1293) met pa om die spuit te zetten.

Lijkt mij dat het kind niet voor niets een vervangende toestemming nodig had (als in: spuitzetter is juridisch ingedekt tegen pa)
Of de moeder is minder onschuldig dan nu lijkt en zet het kind in in een rechtszaak tegen vader die daardoor als de kwaaie peer wordt neergezet. Die toestemming van de rechter was in elk geval niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Er is gewoon wetgeving in Nederland. Onder de 12 bepalen de ouders medisch handelen. Boven de 16 bepaalt het kind dit. En tussen de 12 & 16 hebben beide inspraak. Ik dacht dat er bepaald is dat bij vaccinatie het kind de belangrijkste stem heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
23-09-2021 14:36
Of de moeder is minder onschuldig dan nu lijkt en zet het kind in in een rechtszaak tegen vader die daardoor als de kwaaie peer wordt neergezet. Die toestemming van de rechter was in elk geval niet nodig.
Als dat zo makkelijk was dan was die hele kwestie in de overkoepelende zaak niet ontvankelijk verklaard geweest. De rechter heeft zelfs advies ingewonnen bij de Raad voor de Kinderbescherming inzake de vaccinatie.

Nogmaals, net zoals er geen prikker te vinden is die een 12-jarige een spuit in de arm jast als dat kind zich met alle macht in woord en gebaar verzet tegen vaccinatie, zullen er geen mensen te vinden zijn die in zo’n ouderlijk slagveld een kind van 12 een vaccinatie zetten.

En ik begrijp die zorgverleners volkomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven