Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Ik ben nog niet gevaccineerd, ik zie geen duidelijk argument waarom ik het juist wel of juist niet moet doen. Ben bang voor de bijwerkingen van het vaccin (op de lange termijn). Ik denk niet dat Covid niks is maar ik ben nooit ziek en heb weinig sociaal contact dus ik schat de kans dat ik besmet raakt klein in.
Alle reacties Link kopieren
Wil je je wel laten vaccineren? Omdat je schrijft ik ben nog niet gevaccineerd.

Ik ben al 3x begonnen met schrijven. Maar telkens verwijderd omdat ik inmiddels mijn eerste vaccinatie wel gehaald heb. En ik weet niet of je op mijn reactie zit te wachten.

Zoals jij er in staat, zo stond ik er ook in met het verschil dat ik in een winkel werk en dus wel veel contacten heb.
Mijn man en ik hebben beide geen ouders meer, als dit wel zo was dan zou ik me misschien eerder hebben laten vaccineren.

Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen, 3 weken geleden de eerste vaccinatie gekregen.
Ik heb er voor gekozen om van het gezeur af te zijn. Niet om op vakantie te gaan, uit eten, bioscoop wat van ook.
Puur om het gezeur.
Op een verjaardag bij iemand anders voelde het voor mij heel ongemakkelijk om naast iemand te zitten.
Niet omdat ik bang was besmet te raken, maar bang om misschien toch een ander te besmetten.
Oh ja, ik snap het, want jij bent niet gevaccineerd he, die reactie kreeg ik. En dan moet je het er weer over hebben.
Daar was ik dus klaar mee.
Vandaar de vaccinatie. Om de verkeerde reden vind ik zelf. Maar ik voelde het zo.
Alle reacties Link kopieren
Echt serieus weer een topic voor ongevaccineerden? Je weet bij voorbaat al dat het oorlog gaat worden.
Ik heb een ban te pakken gehad dus ik ga niet meer in op provocaties.
In de discussie zie je vaak een samenstelling van enerzijds de individuele gezondheid en anderzijds de maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Persoonlijk denk ik dat er veel mis is gegaan in de communicatie en het beleid. Er is geen maatwerk en alles moet maakbaar zijn. Hup iedereen een prik. Daar pas ik voor. Ook denk ik dat er nog veel meer data nodig is om eind conclusies over het vaccin te hebben. Vooralsnog is de kans voor een gezond jong man niet bijster hoog. In mijn omgeving waaronder de ouders is er niet gek veel gebeurd met een infectie. Wat betreft de maatschappij en restricties heb ik geen boodschap aan. Natuurlijk vind ik druk op de zorg niet goed maar ik voel me daar niet verantwoordelijk voor. We zijn geen punt bereikt waarin de maatschappij van mij afhankelijk is.
anoniem_651e5ef262dcb wijzigde dit bericht op 04-10-2021 19:17
1.10% gewijzigd
bartjes schreef:
04-10-2021 19:07
Wil je je wel laten vaccineren? Omdat je schrijft ik ben nog niet gevaccineerd.

Ik ben al 3x begonnen met schrijven. Maar telkens verwijderd omdat ik inmiddels mijn eerste vaccinatie wel gehaald heb. En ik weet niet of je op mijn reactie zit te wachten.

Zoals jij er in staat, zo stond ik er ook in met het verschil dat ik in een winkel werk en dus wel veel contacten heb.
Mijn man en ik hebben beide geen ouders meer, als dit wel zo was dan zou ik me misschien eerder hebben laten vaccineren.

Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen, 3 weken geleden de eerste vaccinatie gekregen.
Ik heb er voor gekozen om van het gezeur af te zijn. Niet om op vakantie te gaan, uit eten, bioscoop wat van ook.
Puur om het gezeur.
Op een verjaardag bij iemand anders voelde het voor mij heel ongemakkelijk om naast iemand te zitten.
Niet omdat ik bang was besmet te raken, maar bang om misschien toch een ander te besmetten.
Oh ja, ik snap het, want jij bent niet gevaccineerd he, die reactie kreeg ik. En dan moet je het er weer over hebben.
Daar was ik dus klaar mee.
Vandaar de vaccinatie. Om de verkeerde reden vind ik zelf. Maar ik voelde het zo.
Ik begrijp je heel goed. Vooral toen ik dit weekend ging testen voor toegang. Als raar mannetje in een lange rij met allemaal jongeren. En andere gasten waarvan je kan vermoeden dat ze niet om zelfde reden als ik niet gevaccineerd zijn. Hier hoor ik toch niet thuis? Een lange stuk rijden. Afspraak maken. Staaf door je neus. En nu mag ik 24 uur de horeca in. Dit voelt niet goed. Door me te laten vaccineren zal ik iets doen wat eindelijk op manipulatie en beïnvloeding lijkt. Ik pas daarom nog voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:13
Ik heb een ban te pakken gehad dus ik ga niet meer in op provocaties.
In de discussie zie je vaak een samenstelling van enerzijds de individuele gezondheid en anderzijds de maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Persoonlijk denk ik dat er veel mis is gegaan in de communicatie en het beleid. Er is geen maatwerk en alles moet maakbaar zijn. Hup iedereen een prik. Daar pas ik voor. Ook denk ik dat er nog veel meer data nodig is om eind conclusies over het vaccin te hebben. Vooralsnog is de kans voor een gezond jong man niet bijster hoog. In mijn omgeving waaronder de ouders is er niet gek veel gebeurd met een infectie. Wat betreft de maatschappij en restricties heb ik geen boodschap aan. Natuurlijk vind ik druk op de zorg niet goed maar ik voel me daar niet verantwoordelijk voor. We zijn geen punt bereik waarin de maatschappij van mij als enige afhankelijk is.
Ik ook vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:16
Ik begrijp je heel goed. Vooral toen ik dit weekend ging testen voor toegang. Als raar mannetje in een lange rij met allemaal jongeren. En andere gasten waarvan je kan vermoeden dat ze niet om zelfde reden als ik niet gevaccineerd zijn. Hier hoor ik toch niet thuis? Een lange stuk rijden. Afspraak maken. Staaf door je neus. En nu mag ik 24 uur de horeca in. Dit voelt niet goed. Door me te laten vaccineren zal ik iets doen wat eindelijk op manipulatie en beïnvloeding lijkt. Ik pas daarom nog voorlopig.
Dit snap ik nooit zo goed. De vaccinatiegraad is niet hoog genoeg, daarom zijn er nog maatregelen nodig, zoals die QR codes. Waarom zou dat manipulatie zijn? Het is zoals het is en zolang dat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is en er nog teveel viruscirculatie is, is de kans dat de zorg overbelast wordt nog te groot. Dus nog maatregelen.

Ik snap ook niet dat het zo'n heisa is over deze vaccinatie. Over andere vaccins hoor je zelden iets. Niemand (of weinig mensen) denken één seconde na over een vaccinatie voor een tropische reis of iets dergelijks. Maar deze vaccinatie wordt opeens gebruikt (misbruikt) om je af te zetten tegen de overheid, om de raarste dingen te gaan schreeuwen en ga zo maar door.

Ik vind het zo raar allemaal.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En nogmaals, er zijn geen bijwerkingen op lange termijn na vaccinatie. Die vaccins zijn na een paar weken volledig je lichaam uit.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 19:22
Dit snap ik nooit zo goed. De vaccinatiegraad is niet hoog genoeg, daarom zijn er nog maatregelen nodig, zoals die QR codes. Waarom zou dat manipulatie zijn? Het is zoals het is en zolang dat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is en er nog teveel viruscirculatie is, is de kans dat de zorg overbelast wordt nog te groot. Dus nog maatregelen.

Ik snap ook niet dat het zo'n heisa is over deze vaccinatie. Over andere vaccins hoor je zelden iets. Niemand (of weinig mensen) denken één seconde na over een vaccinatie voor een tropische reis of iets dergelijks. Maar deze vaccinatie wordt opeens gebruikt (misbruikt) om je af te zetten tegen de overheid, om de raarste dingen te gaan schreeuwen en ga zo maar door.

Ik vind het zo raar allemaal.
Vaccin voor tropische reis bestaan veel langer en daarom ook de lange termijn effecten.

Ik heb geen hard bewijs voor beïnvloeding en manipulatie maar het voelt vreemd aan. Kennelijk werkt het want mevrouw hierboven heeft zich om die reden laten vaccineren.

85% is gevaccineerd. Wanneer zijn ze klaar?
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 19:23
En nogmaals, er zijn geen bijwerkingen op lange termijn na vaccinatie. Die vaccins zijn na een paar weken volledig je lichaam uit.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2021 00:31
Reden: Verspreiden Desinformatie
19.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Rotterdam Zuid is de vaccinatiegraad heel laag, is het dan niet zo dat deze groep ongevaccineerden samen ook groepsimmuniteit opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:29
Vaccin voor tropische reis bestaan veel langer en daarom ook de lange termijn effecten.

Ik heb geen hard bewijs voor beïnvloeding en manipulatie maar het voelt vreemd aan. Kennelijk werkt het want mevrouw hierboven heeft zich om die reden laten vaccineren.

85% is gevaccineerd. Wanneer zijn ze klaar?
Van de volwassenen zeker?

Geen idee wanneer het klaar is. In Vlaanderen is inmiddels 90% van de volwassenen gevaccineerd en hier gaat het heel goed. Geen QR codes nodig, want geen druk op de ziekenhuizen. Wel in Brussel en Wallonië, yep bijna allemaal ongevaccineerden. Dat is net het stomme, het kan voorkomen worden en ik snap heel goed dat de zorg er een beetje hopeloos van wordt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:30
En de immuniteit ook en blijf je prikken. Terwijl goed deel van de bevolking ook zonder vaccin door kan.
Dat is complete onzin. Maar dat ga ik hier niet voor de miljoenste keer herhalen. De vaccins werken nog altijd evengoed als de eerste dag, de werkzaamheid daalt nauwelijks.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-10-2021 19:33
In Rotterdam Zuid is de vaccinatiegraad heel laag, is het dan niet zo dat deze groep ongevaccineerden samen ook groepsimmuniteit opbouwen?
Zeker, als het virus daar rondgaat. Het wordt wel een probleem als er teveel mensen in het ziekenhuis terecht komen natuurlijk. Niet alleen voor die ongevaccineerden, ook voor de rest van Rotterdam. Je wil wel dat de zorg overeind blijft en dat iedereen die hulp nodig heeft, hulp krijgt.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 19:41
Dat is complete onzin. Maar dat ga ik hier niet voor de miljoenste keer herhalen. De vaccins werken nog altijd evengoed als de eerste dag, de werkzaamheid daalt nauwelijks.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2021 00:30
Reden: Verspreiden Desinformatie
39.72% gewijzigd
Samsung schreef:
04-10-2021 19:29
Vaccin voor tropische reis bestaan veel langer en daarom ook de lange termijn effecten.

Ik heb geen hard bewijs voor beïnvloeding en manipulatie maar het voelt vreemd aan. Kennelijk werkt het want mevrouw hierboven heeft zich om die reden laten vaccineren.

85% is gevaccineerd. Wanneer zijn ze klaar?
Misschien na de derde prik? De kassa moet tenslotte ook blijven rinkelen.
anoniem_323425 wijzigde dit bericht op 04-10-2021 20:09
Reden: iets aangep
5.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:05
Waarom werken ze nu aan pillen? Er valt geld aan te verdienen. De vaccins werken ongetwijfeld voor een bepaalde duur. Daarna is het koffiedik kijken.
Vaccins, maatregelen en de pillen zorgen voor minder druk op de zorg. Covid blijft hier.De symptomen van covid kan je best goed voorkomen met voldoende lichaamsbeweging, voeding en ontspanning.
Voor niet-gevaccineerdenen gevaccineerden waar de vaccins niet optimaal werken. Dat stond er in een artikel hier.

En voor toekomstige virussen natuurlijk. Werd eens tijd dat er goede antivirale medicatie komt.

En die laatste zin is echt niet waar, maar dat geloof je pas als jij of iemand in jouw omgeving besmet wordt en er niet goed doorkomt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
04-10-2021 20:07
Misschien na de derde prik? De kassa moet tenslotte ook blijven rinkelen.
Na enkele jaren is het ook duidelijk hoelang de vaccins precies blijven werken. Nu is het een beetje paniekvoetbal heb ik soms de indruk. Oké, derde prik voor de groep die immuunsuppressiva nemen zodat zij evengoed beschermd zijn als de rest, prima, maar voor de hele bevolking, nope, niet nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-10-2021 19:12
Echt serieus weer een topic voor ongevaccineerden? Je weet bij voorbaat al dat het oorlog gaat worden.
Nou ja.... ik ben het gewoon 100%,met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is dat het lijkt dat ongevaccineerden wel tegen alle maatregelen zijn, maar niet lijken te snappen dat die doordat ze niet gevaccineerd zijn er moeten zijn.

Het ik word niet ziek want ik ben jong geldt ook al niet, aangezien je nog steeds veel anderen kan besmetten. De kans dat er daar een tussen zit die heel erg ziek wordt of dood gaat eraan is gewoon aanwezig. En dan hoeft het niet iemand te zijn die jij hebt besmet, maar een besmetting heeft een sneeuwbaleffect.
Daarnaast ben je als je gevaccineerd bent tot 60% minder besmettelijk. Dus als 100 mensen die gevaccineerd zijn besmet raken besmetten zij de helft minder mensen dan degenen die niet besmet zijn. (Uitgaande van de R1).
Ook is het zo dat je de kans drastisch verkleint om in het ziekenhuis terecht te komen. Dat betekent weer dat er dus plekken zijn voor mensen die “reguliere” zorg nodig hebben.

Dus eigenlijk is mijn vraag, waarom de keuze voor jezelf en niet voor heel Nederland? Want de meeste mensen die ik spreek die geen vaccin willen willen de maatregelen niet, maar ook het vaccin niet. En juist dat is niet mogelijk om bovenstaande redenen. Ik las net al een reactie waarin gezegd werd ik doe het niet want ik voel me gemanipuleerd, maar waarom heb je het dan niet gedaan toen er nog 0 dwang was?
Alle reacties Link kopieren
Ook heel leuk:

“Minstens 300.000 Belgen lijden aan post-covidsymptomen”
Zo’n 300.000 tot 350.000 Belgen zouden, maanden na een coronabesmetting te hebben opgelopen, nog steeds kampen met symptomen. Dat zegt Ann Li, oprichter van de Vlaamse vereniging van post-covidpatiënten, maandag bij de lancering van een Europese belangengroep.


Meer dan twintig longcovid-patiëntenorganisaties uit zeventien Europese landen hebben zich maandag verenigd in een nieuw netwerk. “We willen onze krachten bundelen: expertise onderling delen en beter samenwerken”, zegt Li.

Het Verenigd Koninkrijk heeft in de zomer van 2020 een stappenplan goedgekeurd, waarbij acties ondernomen worden om longcovidpatiënten te ondersteunen. Zo zijn er al zo’n tachtig longcovidklinieken opgericht. Li hoopt dat er ook in België soortgelijke initiatieven zullen ontstaan. “Federaal minister Frank Vandenbroucke wacht nog op de resultaten van een studie om verdere stappen te ondernemen. Die resultaten worden eind oktober verwacht. We hopen dat er daarna snel een beslissing volgt.”

Meer dan tien procent van de mensen bij wie een coronabesmetting is vastgesteld, ondervindt daar zes maanden later nog gevolgen van.


Bron: Belang van Limburg
Life is short. Eat dessert first.
Ik voel me niet verantwoordelijk voor Nederland of de wereld. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn directe omgeving. De omgeving is gevaccineerd en gezond. Als iedereen zelfde mindset heeft dan komen we er ook wel.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 20:16
Ook heel leuk:

“Minstens 300.000 Belgen lijden aan post-covidsymptomen”
Zo’n 300.000 tot 350.000 Belgen zouden, maanden na een coronabesmetting te hebben opgelopen, nog steeds kampen met symptomen. Dat zegt Ann Li, oprichter van de Vlaamse vereniging van post-covidpatiënten, maandag bij de lancering van een Europese belangengroep.


Meer dan twintig longcovid-patiëntenorganisaties uit zeventien Europese landen hebben zich maandag verenigd in een nieuw netwerk. “We willen onze krachten bundelen: expertise onderling delen en beter samenwerken”, zegt Li.

Het Verenigd Koninkrijk heeft in de zomer van 2020 een stappenplan goedgekeurd, waarbij acties ondernomen worden om longcovidpatiënten te ondersteunen. Zo zijn er al zo’n tachtig longcovidklinieken opgericht. Li hoopt dat er ook in België soortgelijke initiatieven zullen ontstaan. “Federaal minister Frank Vandenbroucke wacht nog op de resultaten van een studie om verdere stappen te ondernemen. Die resultaten worden eind oktober verwacht. We hopen dat er daarna snel een beslissing volgt.”

Meer dan tien procent van de mensen bij wie een coronabesmetting is vastgesteld, ondervindt daar zes maanden later nog gevolgen van.


Bron: Belang van Limburg
Die ging overigens bij mijn man weg na het krijgen van het vaccin!!
Hij is een jaar van de leg geweest. Ik 6 maanden, maar toen was er nog geen vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
04-10-2021 20:18
Die ging overigens bij mijn man weg na het krijgen van het vaccin!!
Hij is een jaar van de leg geweest. Ik 6 maanden, maar toen was er nog geen vaccin.
Ja, goddank lijkt er een positief effect te zijn na vaccinatie.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven