Coronavirus COVID-19 alle pijlers

PCR of sneltest ivm vlucht Zuid Afrika

19-10-2021 13:24 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vlieg ik naar Zuid Afrika. Op de website van de overheid staat het volgende geschreven:

Reizigers moeten in het bezit zijn van een negatieve PCR-testuitslag, niet ouder dan 72 uur vóór vertrek naar Zuid-Afrika. Kunt u geen negatieve PCR-testuitslag laten zien? Dan zult u op het vliegveld een antigeen sneltest moeten doen. Bij een positieve sneltestuitslag bent u verplicht 10 dagen in (zelf)quarantaine te gaan. De kosten zijn voor eigen rekening.

Lees ik het nou goed dat zowel een PCR test als een sneltest goed zijn. Er zit nogal wat prijsverschil tussen die testen. Dan zou ik toch de ochtend van vertrek in mijn woonplaats een sneltest kunnen doen? Of mag dat dan alleen op Schiphol?

Ik vind het erg verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees mag het alleen op Schiphol. Met als gevolg dat, wanneer hij positief is, je 10 dagen op eigen kosten in quarantaine mag.
...
https://www.gov.za/covid-19/individuals ... s-covid-19

Hier staat het duidelijk.

All international travellers arriving at the above airports must provide a valid certificate of a negative COVID-19 test, recognised by the World Health Organisation, which was obtained not more than 72 hours before the date of travel.

In the event of the traveller's failure to submit a certificate as proof of a negative COVID-19 test, the traveller will be required to do an antigen test on arrival at his or her own cost and in the event of a traveller testing positive for COVID-19, he or she will be required to isolate him or herself at his or her own cost, for a period of 10 days


Er staat niet dat het een PCR test moet zijn, maar wel dat die binnen 72 uur voor vertrek moet afgenomen zijn. Dat geldt nooit voor een antigeentest.
Heb je geen negatieve test, dan moet je bij aankomst op het vliegveld een antigeentest doen.

Ik zou dus zeker een PCR test doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij aankomst geen pcr test kan laten zien moet je daar, in Zuid Afrika, sneltest doen. Is die positief, dan verblijf je dus daar in quarantaine.
Zou zeker gewoon hier pcr test doen.

Bij mijn vlucht binnen Europa was t aankomst vliegveld de eerste plek van controle van corona test/vaccinatie bewijs. Niet op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
https://www.gov.za/covid-19/models/curr ... vincemetro

What are the requirements for travellers travelling to South Africa by air?

All travellers landing at these airports must present a PCR test which is not older than 72 hours from the time of departure from the country of origin to South Africa. Furthermore, the international travellers should possess a mandatory travel insurance which is supposed to cover the COVID-19 test and quarantine costs. All these travellers will be subjected to COVID-19 screening on arrival. Those who present COVID-19 symptoms which include elevated body temperatures and flu-like symptoms, will be required to take a COVID-19 test which should be covered by the travel insurance. Should the test results come back positive, the traveller will be subjected to mandatory quarantine, which will also be paid for by the traveller or the travel insurance.

Nog een tip: voor die screening upon arrival moet je een formuliertje invullen. Ik zou zorgen voor een pen in je tas en meteen in de rij gaan staan en ondertussen dat formulier invullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven