Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mogelijk weer maatregelen

26-10-2021 14:54 6585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met te stellen dat ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben of hij wel of niet gevaccineerd wil worden. Waar ik wel moeite mee heb is dat de minderheid die zich niet laat vaccineren zo luid hun mening probeert op te dringen aan mij, terwijl ze a. niet weten of ik gevaccineerd ben en b. Ik geen zin heb in discussies die geen enkele waarde hebben aangezien er niet echt geluisterd wordt naar argumenten. Maar goed, dit terzijde.

Wat me wel stoort is het volgende: vandaag wordt bekend dat er mogelijk opnieuw maatregelen ingevoerd gaan worden omdat de ziekenhuisopnames te hard stijgen. Dit zijn grotendeels ongevaccineerden die de bedden bezetten en nog dus onacceptabele druk geven op de reguliere zorg.

Ik vind het lastig te accepteren dat de minderheid nu ervoor zorgt dat de meerderheid zich weer aan maatregelen moet onderwerpen om diezelfde minderheid te beschermen tegen zichzelf.
En als ik in mijn omgeving kijk heeft een groot deel van de niet gevaccineerden zich al nooit gehouden aan de maatregelen of is daartegen in verzet gegaan. Dan denk ik hoe kunnen dan maatregelen nu nog zin hebben?

Ik ben bang dat nu weer maatregelen flinke toestanden gaan geven onder de mensen die gevaccineerd zijn en zich altijd (grotendeels) aan de maatregelen gehouden hebben.
Wat denken jullie?
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.
marindah wijzigde dit bericht op 26-10-2021 15:05
0.14% gewijzigd
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
26-10-2021 14:56
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.
Nou, de rotste maatregelen wel hoop ik.
Ik denk niet dat we onder de meer algemene maatregelen zullen uitkomen met zijn allen.
Felidaes schreef:
26-10-2021 14:56
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.

Dat wordt vast goed ontvangen. :sarcastic:
Felidaes schreef:
26-10-2021 14:56
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.
Dat denk en hoop ik eerlijk gezegd ook. Ik ben zelf gevaccineerd (vooral eigenbelang destijds vanwege vakantie) en heb daarna corona gehad (gelukkig mild). Dus ik zit qua testbewijzen dubbel goed. Als ik de keuze zou hebben gemaakt om mezelf niet te laten vaccineren (waar ik echt een hele lange tijd toe geneigd was), dan zou ik ook voor lief hebben genomen dat daar consequenties aan zouden zitten. Ik ben nl. nooit van het kamp geweest dat ik die hele corona niet geloofde (zoals sommigen anti vaccers schijnbaar) of dacht dat het wel mee zou vallen. Ik geloofde alleen in het elitaire (ja, dat is het, want in Nederland loop je relatief weinig risico's) immuniteit opbouwen door het zelf door te maken.

Anyhow, maakt nu (niet) meer uit. Ik ben gevaccineerd en blij dat er weer vanalles kan. En ja, ik heb me altijd netjes aan de regels gehouden. Geen corona feestjes of dat maak ik zelf wel uit gedrag. Bloedje irritant vind ik het dan dat een deel vd mensen die er compleet schijt aanheeft dan een nieuwe lockdown zouden veroorzaken. Dus: ongevaccineerd? Prima, maar dan ben JIJ degene die last heeft van de lockdown en niet de mensen die nu nog amper risico lopen. In mijn vrienden en kennissenkring zitten er een boel tussen die niet gevaccineerd zijn en gelukkig denken ze er hetzelfde over: mijn keuze, dus ook mijn consequentie (ook al krijgen ze er heus wel de schijt aan dat ze steeds moeten testen. Dat wint het nog niet van het wantrouwen richting de in hun ogen te snel ontwikkelde vaccin. Of van het idee en de overtuiging dat zelf ziek worden een betere immuniteit oplevert en de dood nu eenmaal onderdeel is van het leven. Nogmaals, ook mijn idee, alleen wel een elitair idee als je weet dat je heus wel geholpen wordt hier als jongeling. Het zou pas écht dapper zijn als je dat ook roept terwijl je ergens achteraf woont in een ontwikkelingsland waar je dagen moet lopen voor je een beetje zorg kunt ontvangen.
Felidaes schreef:
26-10-2021 14:56
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.
Ja!
MarindaH schreef:
26-10-2021 15:04
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.
Wat het motief erachter ook moge zijn (en misschien is dat idd het schuldbewustzijn proberen aan te spreken), feit is dat er dus tekorten zijn en de belasting groot. Dan kun je dus ook de keuze maken nu: gaan we weer in lockdown (wetende dat er overal personeelstekort is en er dus geen ic bedden zijn) of ga ik dan toch maar die prik halen. Het is overigens niet alleen in Nederland he. Het blijft nog steeds een mondiaal probleem.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-10-2021 15:07
Dat wordt vast goed ontvangen. :sarcastic:
Je hebt gelijk. Te kort door de bocht. Ik hoop het voor de wappies die actief beleid voeren tegen vaccinaties. Niet voor de andere ongevaccineerden.
Ook dit zal niet bij iederen goed ontvangen worden en het topic zal ongetwijfeld een aantal wappies aantrekken (al dan niet weer onder een nieuwe nick, aangezien ze er gelukkig steeds vaker uitgeflikkerd worden :proud: ).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk thuiswerkadvies voor iedereen en coronapas op meer plekken. En op een gegeven moment betalen voor testen.

Zou dat prima vinden.

Onze ic-capaciteit is prima, of willen we allemaal tientallen euro’s meer gaan betalen voor onze zorgverzekering? Ik niet. Als de vaccinatiegraad 97% wordt, net als bij andere ziektes, polio, mazelen e.d. dan is er plek zat, maar door al die eigenwijze wappies komen we nu plaatsen tekort.

Hugo de Jonge heeft gewoon gelijk, heeft niets met ‘leek’ te maken.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-10-2021 15:04
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.

En jij bent deskundig, omdat?
redhothead wijzigde dit bericht op 26-10-2021 15:15
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze 2x gevaccineerde zit dus op dit moment met corona ziek op de bank. Sinds september ben ik niet naar het café geweest, bios of naar andere festijnen. En toch ben ik ziek.
Dus ja van mij mogen er wel weer meer maatregelen komen. De belachelijke zoals de avondklok van vorig jaar hoeft niet terug te komen, die had mi. geen meerwaarde.
Het zijn vooral de mondmaskers die een vorm van sociale eenzaamheid veroorzaken waar ik niet op zit te wachten.

Ik merkte het als ik de super inliep zonder masker (even vergeten) en dan begonnen mensen spontaan een praatje met me, terwijl dat nooit gebeurde als ik mijn masker droeg.

We zijn kuddedieren en al die afzondering is ook heel erg ongezond, dus ja, ook ik hoop dat de maatregelen gaan om ongevaccineerden en dat het grootste deel van de bevolking gewoon het leven kunnen blijven leiden.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
26-10-2021 15:14
En jij bent deskundig, omdat?
Stond op Feesboek....
Zullen we vriendelijk blijven?
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-10-2021 15:04
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.
Denk je niet dat het zo zou kunnen zijn dat je zelf ook een beetje tweedeling probeert te veroorzaken hier?
Ik merk dat ik zelf in elk geval een beetje geirriteerd raak van je bericht.
diyer schreef:
26-10-2021 15:12
Wat het motief erachter ook moge zijn (en misschien is dat idd het schuldbewustzijn proberen aan te spreken), feit is dat er dus tekorten zijn en de belasting groot. Dan kun je dus ook de keuze maken nu: gaan we weer in lockdown (wetende dat er overal personeelstekort is en er dus geen ic bedden zijn) of ga ik dan toch maar die prik halen. Het is overigens niet alleen in Nederland he. Het blijft nog steeds een mondiaal probleem.
Ja en nee. Er zijn ook landen die inmiddels de maatregelen los hebben gelaten. Enkelen maar, dus in die zin is het zeker een mondiaal probleem (ook al zijn er ook landen die doordat er nauwelijks ouderen zijn ook zonder vaccinaties weinig problemen hebben).

Het punt wat werd gemaakt dat HdJ zijn eigen straatje schoon lijkt te vegen door alles maar op het bordje van ongevaccineerden te gooien, daar ben ik het wel mee eens. En dat is gewoon niet zo fraai, want het is maatschappijontwrichtend. Terwijl de politiek eens een keer verantwoordelijkheid moet nemen en dus ook de hand in eigen boezem steken indien nodig. En dat gaat wel heel erg vaak mis. Niet alleen bij deze Minister, dat is meer een algeheel gegeven.
RikM schreef:
26-10-2021 15:07
Dat wordt vast goed ontvangen. :sarcastic:
Ik denk het niet.

Ik denk ook niet dat het goed wordt ontvangen als er weer (heftige) maatregelen komen die voor iedereen zullen gelden.
zusjevanLady_Day schreef:
26-10-2021 15:12
Ik denk thuiswerkadvies voor iedereen en coronapas op meer plekken. En op een gegeven moment betalen voor testen.

Zou dat prima vinden.

Onze ic-capaciteit is prima, of willen we allemaal tientallen euro’s meer gaan betalen voor onze zorgverzekering? Ik niet. Als de vaccinatiegraad 97% wordt, net als bij andere ziektes, polio, mazelen e.d. dan is er plek zat, maar door al die eigenwijze wappies komen we nu plaatsen tekort.

Hugo de Jonge heeft gewoon gelijk, heeft niets met ‘leek’ te maken.
Ik hoor anders dat er gewoon een personeelstekort is. Ook zonder corona. En dat personeelstekort loopt op, onder meer door werkdruk, dus is het ook nog een zichzelf versterkend probleem.

Dus ik deel jouw analyse niet, althans, ik begrijp dat het toch wat anders ligt dan jij zegt.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-10-2021 15:04
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.
Deze pandemie is wel degelijk de reden dat er nu veel meer mensen de zorg uitstappen. Ik heb nog nooit zoveel collega’s zien stoppen dan het afgelopen half jaar. En dat komt dus echt wel door de verhoogde druk en meer agressiviteit.
En ik vind dat Hugo gelijk heeft. Ik snap dan ook niet een Caroline van BBB die zich druk maakt over dat mogelijk ongevaccineerde geen zorg kunnen krijgen, maar het wel normaal vind dat andere mensen geen zorg krijgen.
Ik vind alle mensen die tegenwerken aan het uit de pandemie komen hier verantwoordelijk voor. Dus juist de ongevaccineerden en/ of wappies.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
26-10-2021 14:56
Ik denk, en hoop, dat de maatregelen vooral de ongevacineerde zullen treffen.
Ik ook. Dat deze shit al zo lang duurt komt door deze mensen. Ze klagen over dingen die er allang niet meer zouden zijn als ze even een prik gingen halen.
't Is al met al een heel gedoe
Sun.lover schreef:
26-10-2021 15:22
Deze pandemie is wel degelijk de reden dat er nu veel meer mensen de zorg uitstappen. Ik heb nog nooit zoveel collega’s zien stoppen dan het afgelopen half jaar. En dat komt dus echt wel door de verhoogde druk en meer agressiviteit.
En ik vind dat Hugo gelijk heeft. Ik snap dan ook niet een Caroline van BBB die zich druk maakt over dat mogelijk ongevaccineerde geen zorg kunnen krijgen, maar het wel normaal vind dat andere mensen geen zorg krijgen.
Ik vind alle mensen die tegenwerken aan het uit de pandemie komen hier verantwoordelijk voor. Dus juist de ongevaccineerden en/ of wappies.
Is waar. Wat ik ook niet snap is dat het blijkbaar wel erg is om te overlijden aan corona, maar niet aan kanker, hart- en vaatziekten en noem maar op, want die mensen mogen creperen blijkbaar.
Bovenstaande blijkt wel uit de maandelijkse oversterfte van de afgelopen anderhalf jaar.
MarindaH schreef:
26-10-2021 15:04
Ik denk: dat ongevaccineerden, wie dat ook moge zijn aangezien de groep diverser is dan 'wappies', ten onrechte de schuld krijgen van de problemen in de ziekenhuizen. Het tekort aan IC-bedden was er al lang voor corona, en verpleegkundigen vertrekken in grote getalen uit de zorg. Dat zorgt voor problemen.
https://nos.nl/artikel/2395093-tekort-i ... f-oplossen

Ik constateer dat Hugo de Jonge het wel zo brengt alsof 'ongevaccineerden' er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn, zodat zoveel mogelijk mensen alsnog een vaccinatie zullen halen.

Kwalijker vind ik het dus dat zijn beleid een tweedeling in de samenleving veroorzaakt, waar jij TO, als leek, intrapt.
De tweedeling is er al. Interessant dat dat een issue blijft in deze discussie.
Hele families en vriendengroepen zijn al uit elkaar gegroeid omdat de meningen over dit onderwerp zo uiteen kunnen liggen.

Daarbij heb jij het over 2 dingen.

De slechte IC capaciteit die er al was voor Corona, en het feit dat ongevacineerden daar nu wel of niet de schuld van krijgen.

Feit blijf dat 77% van de IC bezetting nu ongevaccineerd is.

Zorgpersoneel had misschien wel wat rust kunnen hebben, even opladen omdat iedereen gevaccineerd was geweest.
Want dan zou de IC minder snel vol lopen met Corona-Patienten, dat is een feit.

Dus wat is nu precies jouw punt?

Waarom denk jij dat er wel of niet maatregelen moeten komen?
Alle reacties Link kopieren
@rozengeur dat is balen! Beterschap
@diyer zo begin ik er ook over te denken maar ik ben bang dat dit nu juist tot escalaties zal gaan leiden.

En helaas hoor ik ook om me heen dat mensen die niet gevaccineerd zijn qr codes van gevaccineerden gebruiken om ergens binnen te komen, aangezien je bijna nergens naast je qr ook een legitimatie moet laten zien. Deze maatregel wordt dus met voeten getreden door degenen die zich niet laten vaccineren en vervolgens lak hebben aan de regels die gelden. Ik denk dat er geen ontkomen aan is aan maatregelen die voor iedereen gaan gelden.

En selectie aan de poort van het ziekenhuis kan niet, want dan kunnen we iedere vorm van risicovol gedrag (roken, drinken, overgewicht) gaan uitsluiten van acute zorg. Dát lijkt me niet de bedoeling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven