Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We hebben het gered vanochtend!

29-11-2021 08:37 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?

TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.

Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.

Hoe verging het jullie deze ochtend?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees je bericht en denk: oh ja, testje. Hadden we kunnen doen, ik heb vrijdag nog een stapeltje meegenomen..
Alle reacties Link kopieren
Ook wij zijn home free vanochtend na 14 dagen in huis opgesloten te zijn geweest met kleuter en tweelingpeuters from hell! Iedereen snotvrij en zonder koorts ⚡️🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Lief dagboek
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat mijn kinderen niet meer op de basisschool zitten in deze tijd. Kan me de stress goed voorstellen...
Wel vanmorgen een snotterige puber die eigenlijk schoolexamens heeft deze week. In de afgelopen 3,5 jaar is hij nog nooit thuisgebleven vanwege ziekte dus dat voelt wel gek dat hij nu zijn schoolexamen niet kan maken. En ondertussen proberen we een test in te plannen.....

Fijne dag allemaal!
Nou eigenlijk gewoon als altijd. Geen Black Jack.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
29-11-2021 08:40
Ook wij zijn home free vanochtend na 14 dagen in huis opgesloten te zijn geweest met kleuter en tweelingpeuters from hell! Iedereen snotvrij en zonder koorts ⚡️🙏🏻
Dochter (6jr) is na 2 weken weer naar school. Maar op t randje w.b. snotvrij maar mag na 2 weken wel weer uit isolatie.
Mag dat dan wel? :flag:

Testen heeft geen zin wat die schijnt tot wel 8 weken positief uit te kunnen vallen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hier negatieve zelftest en gewapend met mondkapje (groep 8) naar school.

Puber, klas 3, begint later vandaag dus die zelftest moet nog worden afgenomen. Geen klachten en volledig gevaccineerd dus heb goeie hoop op ook een negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren al de eerste melding van positieve zelftest, ggd testresultaat is er nog niet. Bij ons zelftest negatief en nu dus op school. Voelt toch enigszins vreemd. Zoon volgt straks ook nog les op de middelbare vandaag, met groep 8 ers van andere scholen. Van mij had de kerstvakantie mogen beginnen, ik word hier een peu nerveux van.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
29-11-2021 08:40
Ook wij zijn home free vanochtend na 14 dagen in huis opgesloten te zijn geweest met kleuter en tweelingpeuters from hell! Iedereen snotvrij en zonder koorts ⚡️🙏🏻
Woooooooopwoooooop!!! Wat fijn. Geniet van de rust! 😀
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuter is weer naar school nadat de klas een week dicht is geweest. Mijn bijna kleuter moet straks naar het consultatiebureau en is wel verkouden, maar mag volgens de GGD medewerker gewoon komen vanwege onder de 4 en geen koorts. 2 weken geleden was dit nog een reden om de afspraak te verzetten. Ik snap er niks meer van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond negatief getest, vanmorgen waren we het zeker vergeten. Geen verkouden kinderen, oudste met masker naar school, middelste groep 1 afgegeven aan de juf bij het hek en de jongste in de maxicosi voor de deur gezet bij kinderdagverblijf.
Uiteraard wel gewacht dat de leidster haar ook daadwerkelijk daar heeft weg gehaald 8-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zelftest en met mondkapje naar school (groep 8). Ze heeft elke morgen een kuchje bij het opstaan en door de zenuwen (want dadelijk mag ik niet naar school....of stuurt de juf me terug) was het wat erger. Zelftest negatief, geen kuch meer gehoord. Wat dat betreft doen we de kinderen veel stress aan. En was er meer gevaccineerd dan lag er de helft minder in het ziekenhuis en was het niet nodig. #sarcasm off.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
29-11-2021 08:54
Hier ook zelftest en met mondkapje naar school (groep 8). Ze heeft elke morgen een kuchje bij het opstaan en door de zenuwen (want dadelijk mag ik niet naar school....of stuurt de juf me terug) was het wat erger. Zelftest negatief, geen kuch meer gehoord. Wat dat betreft doen we de kinderen veel stress aan. En was er meer gevaccineerd dan lag er de helft minder in het ziekenhuis en was het niet nodig. #sarcasm off.
I know :-(
Hier overigens ook een dochter met kuchjes/keelschrapen en ook wat fysieke tics. Gelukkig hebben we juf aan het begin van het jaar al ingelicht.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Hier geen zelftest gedaan.

Maar mij groep 8-er heeft recent al covid gehad.
(En ik had geen testen in huis, nergens te koop ook dit weekend)
Alle reacties Link kopieren
Hier kind plotseling thuis want juf ziek. Geen idee hoe de rest van de week eruit gaat zien. Maar goed, tot nu toe heeft ie continu onderwijs gehad en sinds de herfst nog maar 1 keer hoeven testen in de teststraat.

Dus nu is ons geluk op, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten met z’n allen in quarantaine want mijn oudste testte zaterdag onverwacht positief ..
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 3 weken heeft mijn oudste 3 keer op maandag, dinsdag en woensdag in quarantaine gezeten. Eerst had 1 vriendinnetje Corona, dus het vriendinnengroepje moest in quarantaine. Kind laten testen, negatief en donderdag weer naar school. De maandag erop bleken meer kinderen Corona te hebben. Hele klas moest thuisblijven. Kind laten testen, negatief en donderdag weer naar school en met een groepje naar de open dag van een middelbare school. Zondag bleek 1 van de meiden Corona te hebben, waarschijnlijk donderdag opgelopen, nadat ze woensdag negatief was getest. Dus het hele groepje, waaronder mijn dochter moest weer in quarantaine en testen. Weer negatief. In de tussentijd moest de klas van jongste ook nog in quarantaine.

Vrijdagavond heeft ze met samengeknepen billen naar de persco gekeken. Ze waren hier echt heel blij dat de scholen open bleven. Vanochtend is de eerste maandag in 4 weken dat ze beide naar school zijn.

Ik moet wel zeggen dat de school het goed voor elkaar heeft wat betreft online-onderwijs. De leerkracht logt in Classroom en de kinderen die thuis zitten ook en zij volgen dan gewoon met de kinderen die wel op school zitten de lessen. Het digibord is hier ook aan gekoppeld. Boeken kun je ophalen bij school en wanneer je weer naar school mag dan neem je ze weer mee. Dit doen ze al sinds vorig jaar september en toen vorig jaar in december de scholen dichtgingen van de één op de andere dag gingen ze direct over op online onderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vooral met samengeknepen billen te hopen dat ik niet a)lesuitval heb en b) niet online lessen moet gaan zitten geven met een kind dat ook online moet en daar nog best wat sturing bij nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier een brugklasser waar het eerste uur al uitviel door een zieke docent. Hij is er niet zo mee bezig, fingers crossed ook weinig kinderen en docenten gehoord afgelopen 1.5 jaar die covid hadden.
Komende paar weken wordt veel haasten om na school vrijwel direct door te gaan naar de voetbaltraining, die zijn nu allemaal naar eerder op de dag verplaatst.
Hier een kleintje met een snotneus maar dat mag gelukkig op de kinderopvang, dus geen probleem. Ons basisschoolkind heeft zelden snotneuzen gelukkig en als die thuis moet blijven is het ook niet zo'n ramp, die kan je nog achter een filmpje zetten en wat werk tussendoor managen. De kleine is een groter probleem als die thuis zou moeten blijven.

Ik vind het wel lastig dat ik erover na moet denken, maar stress heb ik er niet van. Het komt zoals het komt en dan lossen we het wel op. We werken beiden gelukkig thuis. Je van tevoren druk maken heeft nog nooit geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuter snottert en ik probeer al sinds 8 uur testafspraak te maken maar krijg steeds te horen dat er te veel.mensen bellen en verbinding wordt verbroken.
Hier gisteravond getest. Kind riep heel hard……. Negatief! Nog voordat er iets te zien was.
Ikzelf was er wat bang voor. Nu je het zoveel hoort voel ik de besmetting nog meer in mijn nek hijgen.
Kind was weliswaar luidruchtig, maar zat wel met rode wangen te wachten op de uitslag.

Was negatief gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Mondkapje vergeten vanmorgen. Zoon dacht er pas aan toen we al halverwege waren.
Morgen maar weer proberen...

En testen (thuis) is zo traumatisch gebleken voor zoon dat ik daar niet aan ga beginnen zo lang er geen aanleiding is vanuit direct contact.
Due-scimmie schreef:
29-11-2021 09:24
Mijn kleuter snottert en ik probeer al sinds 8 uur testafspraak te maken maar krijg steeds te horen dat er te veel.mensen bellen en verbinding wordt verbroken.

Dan rest je niks anders dan te stoppen met bellen, zonde van je tijd als je al een uur probeert te bellen. Probeer je het vanmiddag nog eens. Iedereen belt nu natuurlijk in de ochtend nadat de snotneus ontdekt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven