Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
En het mooie is dat het kind zelf het waarschijnlijk allemaal wel prima vindt.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle kinderen vanaf 2 jaar mondkapjes op school en opvang. Anders lekker thuisblijven. Zo denk ik erover.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
30-11-2021 18:58
En het mooie is dat het kind zelf het waarschijnlijk allemaal wel prima vindt.

Precies

Het gaat niet om een vaccinatie o.i.d. het gaat om mondkapjes in de gangen en een wattenstaafje in je neus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Door al die lockdowns die we achter de rug hebben en nu in zitten zijn we ons de pleuris gaan vervelen. Velen weten daar prima mee om te gaan, want we weten waar we het voor doen, maar dan blijft er een groep over die recalcitrant wordt, om aandacht krijst en zich zo in het middelpunt manoeuvreert en aldus hebben ze wat te doen.
Tja, dan zit je wat mij betreft niet helemaal lekker in je vel.
Alle reacties Link kopieren
Oprichter van 'Moederhart', toch? Sja...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 19:01
Door al die lockdowns die we achter de rug hebben en nu in zitten zijn we ons de pleuris gaan vervelen.
Precies

Als ik zie wat een ellende kleine ondernemers om mij heen hebben gehad, ouders die maanden geen bezoek in het verpleeghuis kregen, niet sporten, niet tot nauwelijks uit kunnen of een simpele verjaardag kunnen vieren, avondklok, doodzieke mensen etc.

Ik heb zelfs online afscheid moeten nemen van een overleden vriend (best heftig) iedereen heeft zijn steentje bijgedragen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
30-11-2021 19:02
Oprichter van 'Moederhart', toch? Sja...


Aahhhhhhhhhhh meen je dat?
Ik heb dat niet zo gevolgd (uit zelfbescherming)

Af en toe maak ik me dan weer kwaad en moet ik wat afstand nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als docent:

Dan ga je ‘m toch lekker zelf homeschoolen met digitaal materiaal. Ik lig er (niet meer) wakker van. Zonder mondkapje/spatkap/uitgebreid overleg met Zoco komt ‘ie de school niet in. Punt uit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 19:01
Door al die lockdowns die we achter de rug hebben en nu in zitten zijn we ons de pleuris gaan vervelen. Velen weten daar prima mee om te gaan, want we weten waar we het voor doen, maar dan blijft er een groep over die recalcitrant wordt, om aandacht krijst en zich zo in het middelpunt manoeuvreert en aldus hebben ze wat te doen.
Tja, dan zit je wat mij betreft niet helemaal lekker in je vel.
Dit type hadden we hiervoor ook al hoor. Ingevoerde fruitdag op school? Ik bepaal zelf wel wat ik mijn kind meegeef! Geen fruitdag op school? Weet je wel wat Djeeson en Muraaia meekrijgen als tienuurtje? Dat vindt mijn Vlinder heel moeilijk! Invoeren die fruitdagen. And so on...

Je kan het vantevoren voorspellen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
hollebollegijs schreef:
30-11-2021 19:04
Precies

Als ik zie wat een ellende kleine ondernemers om mij heen hebben gehad, ouders die maanden geen bezoek in het verpleeghuis kregen, niet sporten, niet tot nauwelijks uit kunnen of een simpele verjaardag kunnen vieren, avondklok, doodzieke mensen etc.

Ik heb zelfs online afscheid moeten nemen van een overleden vriend (best heftig) iedereen heeft zijn steentje bijgedragen
Ja, heel erg, maar helaas heeft die groep daar geen boodschap aan, want het draait niet om ons, het volk, de maatschappij, maar om die individuutjes die zich persoonlijk in de zak gescheten voelen en zichzelf daarin vele malen belangrijker achten.
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier heel boos van; meerdere docent-collega's zijn ontzettend ziek geworden van hun besmetting. Scholen zijn broeinesten; hoeveel moeite is het om dit voor een ander over te hebben.
NoPepsiPlease schreef:
30-11-2021 19:08
Dit type hadden we hiervoor ook al hoor. Ingevoerde fruitdag op school? Ik bepaal zelf wel wat ik mijn kind meegeef! Geen fruitdag op school? Weet je wel wat Djeeson en Muraaia meekrijgen als tienuurtje? Dat vindt mijn Vlinder heel moeilijk! Invoeren die fruitdagen. And so on...

Je kan het vantevoren voorspellen.
Zie mijn post hierboven. :)
Alle reacties Link kopieren
Sietske Bergsma
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
30-11-2021 19:08
Dit type hadden we hiervoor ook al hoor. Ingevoerde fruitdag op school? Ik bepaal zelf wel wat ik mijn kind meegeef! Geen fruitdag op school? Weet je wel wat Djeeson en Muraaia meekrijgen als tienuurtje? Dat vindt mijn Vlinder heel moeilijk! Invoeren die fruitdagen. And so on...



Je maakt toch een grap hoop ik.

Wat is er tegen een appel, mandarijn o.i.d. als tussendoortje.

Hoe gaat dat met schoolkamp of schoolreis?
Sturen paps en mams dan een catering mee?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hier al twee mailtjes van de directeur of we aub niet meer in discussie willen gaan over de maatregel. Ik vind het treurig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 7 jaar zei als het dragen van mondmasker en testen zorgt voor het open houden van de scholen ze dit zeker er voor over heeft.
Denk dat ik niet moet zeggen wat ik vind van de vrouw in de openingspost.
Ik ben net eens aan het kijken op Sietse Bergsma en ook de Moederhart beweging. Ik leefde blijkbaar onder een steen.
Maar……..wat een idioten!
Je zal maar weer de leerkracht zijn van haar kind. Als ik het goed zie is dit madam moederhart, die samen met Doutzen al heel lang aan het mekkeren is over wat 'onze' kinderen, en daar bedoelt ze dus ook de mijne mee, allemaal wel niet wordt aangedaan.

Wat een volk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meer dan 1 ding in de poll kunnen aanvinken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
30-11-2021 19:17
Hier al twee mailtjes van de directeur of we aub niet meer in discussie willen gaan over de maatregel. Ik vind het treurig.
Hier kwam vandaag op Issy een soort Q&A met verzoek om de leesbevestiging aan te vinken. Ik vond ‘m wel mooi, taalgebruik een kruising van Jip en Janneke meets Dikkie Dik.

De pareltjes:
- waarom docenten u niet terug mailen n.a.v. uw mail waarin u uw standpunten tegen de maatregelen uiteen zet: dit nemen wij ter kennisgeving aan want docenten bepalen niet het beleid. Zij kunnen èn willen hier verder ook niets mee.
- indien u een reactie wenst (zie ook punt vier) kunt u mailen met mevrouw HadNogResturen op het stafbureau, te bereiken via MijInteresseertHetOokGeenHolWatJouwMoederhartVoelt@onderwijsstichting.nl

- punt 4: Keuzes maken kan gevolgen hebben. Zoals wij als school u niet inhoudelijk gaan bevragen naar uw mening en beweegredenen, gaan wij ook niet inhoudelijk in op uw individuele keuzes in deze moeilijke tijd. We vragen echter wel dat u de gevolgen van uw keuze die nadelig zijn voor uzelf dan ook zelf draagt. Wij hebben deze keuze voor ons beleid gemaakt met als hoofddoel de veiligheid voor leerlingen, hun families en onze medewerkers zoveel mogelijk recht te kunnen doen


Eerste reactie eronder: ‘Als je die mevrouw mailt krijg je dus gewoon dezelfde non-communicatie als beschreven in punt vier terug! Schande!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als ik vandaag zie hoe de kinderen hun mondkapje dragen/gebruiken, dan denk ik dat het weinig verschil gaat maken.

Ook na instructie...
En dan straks janken dat de scholen toch dicht gaan :facepalm: Sommige kinderen worden nu al gepest door klasgenootjes omdat ze de hele dag een mondkapje dragen en dus niet alleen op de gangen. :(


Niet testen en geen mondkapje = kind thuis houden lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ach, na de Kerstvakantie gaan de scholen voorlopig niet open. Kan mevrouw daar weer over klagen.

Het is net of die mensen niet begrijpen dat Covid nog steeds een enorm probleem is.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
30-11-2021 19:35
Hier kwam vandaag op Issy een soort Q&A met verzoek om de leesbevestiging aan te vinken. Ik vond ‘m wel mooi, taalgebruik een kruising van Jip en Janneke meets Dikkie Dik.

De pareltjes:
- waarom docenten u niet terug mailen n.a.v. uw mail waarin u uw standpunten tegen de maatregelen uiteen zet: dit nemen wij ter kennisgeving aan want docenten bepalen niet het beleid. Zij kunnen èn willen hier verder ook niets mee.
- indien u een reactie wenst (zie ook punt vier) kunt u mailen met mevrouw HadNogResturen op het stafbureau, te bereiken via MijInteresseertHetOokGeenHolWatJouwMoederhartVoelt@onderwijsstichting.nl

- punt 4: Keuzes maken kan gevolgen hebben. Zoals wij als school u niet inhoudelijk gaan bevragen naar uw mening en beweegredenen, gaan wij ook niet inhoudelijk in op uw individuele keuzes in deze moeilijke tijd. We vragen echter wel dat u de gevolgen van uw keuze die nadelig zijn voor uzelf dan ook zelf draagt. Wij hebben deze keuze voor ons beleid gemaakt met als hoofddoel de veiligheid voor leerlingen, hun families en onze medewerkers zoveel mogelijk recht te kunnen doen


Eerste reactie eronder: ‘Als je die mevrouw mailt krijg je dus gewoon dezelfde non-communicatie als beschreven in punt vier terug! Schande!
Je zou sommige mensen toch willen slaan. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven