Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik hoor niks meer over corona-doden

02-12-2021 21:13 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herinneren jullie je ook het moment dat er in op een dag 0 doden waren door covid? Dat was een mijlpaal. Maar daarvoor hoorde je dagelijks hoeveel mensen er aan gestorven zijn.

Maar viel me opeens op dat ik de laatste tijd daar niks meer over hoor. Op dit moment hoor je alleen maar over de bedden-crisis. Maar geen doden..
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 7 dagen waren er gemiddeld 52 overleden mensen per dag door de gevolgen van corona.
Bij de NOS wordt dat nog dagelijks benoemd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn er nog steeds behoorlijk veel...

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
Alle reacties Link kopieren
Kijk je op het coronadashboard staan er toch weer 65 die direct gerelateerd zijn aan Corona. En er stond van de week ook wat over oversterfte in de pers. En dan hebben we het niet eens over de doden door uitgestelde zorg.
Voordeel van het nieuws niet volgen: je weet ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees elke dag hoeveel besmettingen, ziekenhuisopnames en en overledenen er zijn.

Gewoon op de website van de regionale zender. Stukje naar beneden scrollen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/814981/c ... e-klachten
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op o.a. nos.nl benoemen ze dagelijks het aantal positieve testen, ziekenhuisopnames en overledenen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar het radiojournaal luister dan wordt het regelmatig wel benoemd. Hoeveel mensen er uit het ziekenhuis zijn gegaan, hoeveel erbij, hoeveel IC bedden er bezet zijn en hoeveel mensen er zijn overleden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vanmiddag nog:

" 65 overleden covid-patiënten

Bij het RIVM werden 65 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 52 doden per dag, tegen 43 doden per dag een week eerder."
Alle reacties Link kopieren
Het is in het nieuws echt niet meer "in your face" zoals eerder. Nu moet je het opzoeken als je het wil weten.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
02-12-2021 21:23
Het is in het nieuws echt niet meer "in your face" zoals eerder. Nu moet je het opzoeken als je het wil weten.

Dat klopt. Ergens dit jaar is de nadruk gegaan van dood naar het aantal besmettingen. Ik denk omdat het aantal doden daalde en het aantal besmettingen juist steeg, en de media moet de bevolking natuurlijk wel bang houden.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:27
Dat klopt. Ergens dit jaar is de nadruk gegaan van dood naar het aantal besmettingen. Ik denk omdat het aantal doden daalde en het aantal besmettingen juist steeg, en de media moet de bevolking natuurlijk wel bang houden.
Als er al verschil is in het weergeven van de overleden mensen (wat ik niet gemerkt heb) dan is dat in mijn ogen juist terecht. Alsof het alleen een shit ziekte is als je dood gaat eraan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:27
Dat klopt. Ergens dit jaar is de nadruk gegaan van dood naar het aantal besmettingen. Ik denk omdat het aantal doden daalde en het aantal besmettingen juist steeg, en de media moet de bevolking natuurlijk wel bang houden.
ja dat zal het zijn


:bonk:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:27
Dat klopt. Ergens dit jaar is de nadruk gegaan van dood naar het aantal besmettingen. Ik denk omdat het aantal doden daalde en het aantal besmettingen juist steeg, en de media moet de bevolking natuurlijk wel bang houden.
:facepalm:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende week een begrafenis van een corona-dode dus ze zijn er wel degelijk.
Staat gewoon elke dag in de Corona infoberichten van de nos en rtl
Het komt gewoon nog op het nieuws. Hou sites als nu.nl in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
02-12-2021 21:31
Ik heb volgende week een begrafenis van een corona-dode dus ze zijn er wel degelijk.
Gecondoleerd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Weet je waarom dat is? Om het gruwelijke feit, dat het normaal begint worden.
En dat de opnames en ic bezettingen nauwlettend worden weergegeven, is, omdat dat directe invloed heeft op de overbelasting van de zorg. En dat is nu van levensbelang, voor elk individu. En, tja, we blijven mensen. Het begint, na zo lange tijd gewoon minder te boeien, hoeveel mensen er aan bezwijken. Wat kun je daar nu nog mee? Wappies overtuigen ofzo? Iedereen heeft inmiddels zijn of haar beeld wel gevormd, van de ernst van de ziekte.
Veel belangrijker is en blijft, of er nog wel een gepaste zorg voor jou, als individu, overblijft.
Alle reacties Link kopieren
Beter toch. Zo’n onzin om dat dagelijks te gaan vermelden. Nu nog wat minder nieuws over het aantal besmettingen graag.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
02-12-2021 21:29
Als er al verschil is in het weergeven van de overleden mensen (wat ik niet gemerkt heb) dan is dat in mijn ogen juist terecht. Alsof het alleen een shit ziekte is als je dood gaat eraan.

Meer dan de helft van de besmettingen betreft kinderen, die vervolgens hun omgeving weer besmetten. Maar gooi vooral alles dicht na vijf uur, maar hou de scholen open. De logica is logisch: voor vijven is Corona duidelijk minder actief en op scholen besmetten kinderen elkaar niet.

En nee, ik ben geen tegenstander van de maatregelen, in tegendeel. Maar neem in godsnaam echte maatregelen in plaats van deze niet uit te leggen onzin.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:53
Meer dan de helft van de besmettingen betreft kinderen, die vervolgens hun omgeving weer besmetten. Maar gooi vooral alles dicht na vijf uur, maar hou de scholen open. De logica is logisch: voor vijven is Corona duidelijk minder actief en op scholen besmetten kinderen elkaar niet.

En nee, ik ben geen tegenstander van de maatregelen, in tegendeel. Maar neem in godsnaam echte maatregelen in plaats van deze niet uit te leggen onzin.
Dus de kinderen, de toekomst, moeten gestraft worden voor het feit dat er vooral ongevaccineerde danwel gevaccineerde oudere, kwetsbare mensen in het ziekenhuis komen? Wat een onzin. Leer hiermee leven aub. Verplicht desnoods vaccineren voor de kwetsbare groep, maar ga aub geen scholen dichtgooien waar kinderen de dupe van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-12-2021 21:51
Weet je waarom dat is? Om het gruwelijke feit, dat het normaal begint worden.
En dat de opnames en ic bezettingen nauwlettend worden weergegeven, is, omdat dat directe invloed heeft op de overbelasting van de zorg. En dat is nu van levensbelang, voor elk individu. En, tja, we blijven mensen. Het begint, na zo lange tijd gewoon minder te boeien, hoeveel mensen er aan bezwijken. Wat kun je daar nu nog mee? Wappies overtuigen ofzo? Iedereen heeft inmiddels zijn of haar beeld wel gevormd, van de ernst van de ziekte.
Veel belangrijker is en blijft, of er nog wel een gepaste zorg voor jou, als individu, overblijft.

Dit is wat ik zelf ook vermoed.

En nogmaals voor anderen: het is niet dat ik niet weet waar ik het kan vinden, maar het is niet meer in chocoladeletters op elke home-page dat je opent.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
02-12-2021 21:31
Ik heb volgende week een begrafenis van een corona-dode dus ze zijn er wel degelijk.

Gecondoleerd en sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-12-2021 21:53
Meer dan de helft van de besmettingen betreft kinderen, die vervolgens hun omgeving weer besmetten. Maar gooi vooral alles dicht na vijf uur, maar hou de scholen open. De logica is logisch: voor vijven is Corona duidelijk minder actief en op scholen besmetten kinderen elkaar niet.

En nee, ik ben geen tegenstander van de maatregelen, in tegendeel. Maar neem in godsnaam echte maatregelen in plaats van deze niet uit te leggen onzin.
Door die avond lockdown zijn er minder sociale contacten/bewegingen binnen de samenleving.
Scholen openhouden en waarom daarvoor gekozen is, is toch begrijpelijk lijkt me? Ik mag toch aannemen dat iedereen inziet hoe cruciaal en belangrijk school is voor de ontwikkeling en het welzijn van kinderen.
Beetje klaar met dat gemekker over die 17.00 uur regel. Ja het is klote voor ondernemers en dan met name horeca. Dat die klagen,terecht. Maar zelf vind ik scholen open heel heel heel héél veel belangrijker dan dat ik 's avonds uit eten of winkelen kan.
En ik ben bewust kinderloos overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven