Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 57)

31-12-2021 21:06 3629 berichten
in Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 287 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 26 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier
Online een test aanvragen of een vaccinatie/booster inplannen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55 /56
Ik vind het zo apart dat onze Corona minister Hugo straks over Huisvesting gaat. Hij maakt zich niet geliefd zo hoor. Wat doet hij zichzelf aan?! :hihi:
TsumTsum schreef:
31-12-2021 21:10
Ik vind het zo apart dat onze Corona minister Hugo straks over Huisvesting gaat. Hij maakt zich niet geliefd zo hoor. Wat doet hij zichzelf aan?! :hihi:
Dat vraag ik me ook af bij Kuipers.
Alle reacties Link kopieren
No 57 al. Dat gaat hard.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
31-12-2021 21:12
Dat vraag ik me ook af bij Kuipers.
Wordt het echt Kuipers?
Ik denk juist dat hij daar wel een prima persoon is voor de functie van vws. Maar ik dacht dat het nog niet helemaal zeker is.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Een ordinaire tvp dan maar weer. En vast niet voor de laatste keer...
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Deze tekening vind ik zo treffend. Hopelijk komt er geen onverlaat die de zandloper omdraait (O)

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
31-12-2021 21:31
Wordt het echt Kuipers?
Ik denk juist dat hij daar wel een prima persoon is voor de functie van vws. Maar ik dacht dat het nog niet helemaal zeker is.
Ja, ik denk ook dat hij er wel geschikt voor is, ik hoop dat het doorgaat dat hij het wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen en hopelijk een einde aan de covid pandemie :lips:
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw jaar, nieuw topic B-)
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
31-12-2021 21:31
Wordt het echt Kuipers?
Ik denk juist dat hij daar wel een prima persoon is voor de functie van vws. Maar ik dacht dat het nog niet helemaal zeker is.
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Hij wordt het echt en ik verwacht dat hij het niet beter gaat doen dan Hugo.
AllyMcBeal schreef:
01-01-2022 00:57
De beste wensen en hopelijk een einde aan de covid pandemie :lips:
Ja zullen we dit jaar dan eindelijk weer het 'normale leven' weer terug krijgen? Al mogen van mij best enkele maatregelen blijvend worden.
Sun.lover schreef:
01-01-2022 01:11
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Hij wordt het echt en ik verwacht dat hij het niet beter gaat doen dan Hugo.
Ik denk inderdaad dat hij net zoveel gezeik over zich heen gaat krijgen want je kunt het gewoon nooit goed doen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-01-2022 01:17
Ik denk inderdaad dat hij net zoveel gezeik over zich heen gaat krijgen want je kunt het gewoon nooit goed doen.
Heeft hij politieke ervaring? Nu is dat geen must, maar veel mensen van buiten de overheid denken het wel eens anders te gaan doen, maar dat valt vaak vies tegen. De overheid is log en de politiek wispelturig. Niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd.
Milka schreef:
01-01-2022 01:25
Heeft hij politieke ervaring? Nu is dat geen must, maar veel mensen van buiten de overheid denken het wel eens anders te gaan doen, maar dat valt vaak vies tegen. De overheid is log en de politiek wispelturig. Niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd.
Geen idee maar wat je zegt, niet iedereen is er geschikt voor en het is niet zo makkelijk als 'dat doe ik wel even'. Nu worden Hugo en Mark erop aangekeken maar ze zijn in principe gewoon de boodschappers. Het is niet zo dat ze zelf de regels maar mogen bepalen, dat moet gebeuren in overleg met ik weet niet hoeveel mensen. Ga er maar aan staan.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
T(ijd voor) V(accinatie)P(licht).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen de beste wensen!!

Ik denk dat het voor Kuipers erg lastig gaat worden. Ik denk dat veel mensen de overheid wantrouwen, waarvan een deel nog wel vertrouwen heeft in mensen als Kuipers, Gommers en Levi. Maar als Kuipers opeens als minister het beleid moet gaan uitleggen en verdedigen kan het bij veel mensen wel eens zorgen voor nog groter wantrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
TsumTsum schreef:
01-01-2022 01:16
Ja zullen we dit jaar dan eindelijk weer het 'normale leven' weer terug krijgen? Al mogen van mij best enkele maatregelen blijvend worden.
Ik denk dat het dit jaar ook grotendeels weg is. Ik hoop dat 3 kussen, handen schudden weg blijven en stiekem vind ik afstand houden van mensen ook erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig en gezond nieuwjaar!!!
Liptonicetea schreef:
01-01-2022 08:12
Ik denk dat het dit jaar ook grotendeels weg is. Ik hoop dat 3 kussen, handen schudden weg blijven en stiekem vind ik afstand houden van mensen ook erg prettig.
We gaan gewoon weer terug naar het normale normaal. En dat is ook wel zo prettig.

Het einde is in zicht…

Beste wensen!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-01-2022 02:11
T(ijd voor) V(accinatie)P(licht).
Bij Tijd Voor Prikplicht ben je van dat eerste dubbele woord af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven