Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dat heeft ie nét gezegd!

14-01-2022 19:18 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Roep ik zojuist weer naar mijn tv….

Wat is het met die journalisten die twee of drie keer exact dezelfde vraag stellen, waar het antwoord in het oorspronkelijke verhaal op is gegeven? Waarom is dat??

Heeft iemand een goede reden hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk luisteren ze niet zo goed naar wat er wordt gezegd omdat ze te druk zijn met het bedenken van een vraag.
Alle reacties Link kopieren
Rutte en Kuipers willen door de tweede kamer worden gedwongen voor verdere openstelling zodat als het fout gaat ze naar de kamer kunnen wijzen
Die hebben gewoon een lijstje met vragen die ze ongeacht het praatje gaan stellen.

Ik vind het ook bloed irritant. En dom overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hopen dat ze wat anders gaan zeggen. Of dat ze het net in wat andere bewoordingen zeggen waar ze ze ‘op kunnen pakken’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat heb ik net ook gezegd!

Het is net mijn groep vijf, die vragen ook altijd wat ze moeten doen nadat ik het net gezegd heb én op het bord heb geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n terugkerende vraag, waarom doen we niet wat de landen om ons heen doen, waarom zijn we niet net zo streng, waarom zijn we strenger. Irritante mensen :whip:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Ik haak hier vaak af, soms worstel ik mij erdoor heen. Die journalisten lijken vooral met zichzelf bezig en willen kennelijk een quote scoren. Er komt zelden een vraag langs die echt wat toevoegt. Ik vind het geduld waarmee de politici die vragen beantwoorden bewonderenswaardig.
Maar niemand vroeg of de zwembaden weer open mogen. Dat wilde ik nu juist weten.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, dit antwoord weet ik (nagevraagd bij een bevriende journalist een paar maanden terug omdat ik het ook zo irritant vind).
Soms heeft een journalist een bepaalde quote nodig om te kunnen uitzenden. Dan willen ze dat ze een bepaalde zin zeggen zodat die past bij het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-01-2022 19:27
Maar niemand vroeg of de zwembaden weer open mogen. Dat wilde ik nu juist weten.
Dat is toch gewoon sporten toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit gevraagd aan een vriendin die journalist is en ook wel eens daar zit om vragen te stellen. Haar antwoord:
- de vragen zijn vooraf al opgesteld.
-uit ervaring weten zij dat de helft van zo’n persco bij veel kijkers langs hen heengaat en dat is herhaling handig.
-de vraagstelling wordt wat gesimplificeerd (en dan hopelijk ook het antwoord) voor de minder intelligente kijker.

Ook zij vindt het hinderlijk en wil soms ook liever andere vragen stellen, maar hoe de omroep of hoofdredactie denkt over wat en hoe moet worden overgebracht op hun achterban is leidend .
Wanna grow up to be
Be a debaser
lilalinda schreef:
14-01-2022 19:28
Dat is toch gewoon sporten toch?

Ja tuurlijk, maar niemand vroeg het dit keer. Het is soms net een kleuterklas. Contactberoepen mogen weer! En dat ze dan alle contactberoepen gaan opnoemen. Sporten mag weer en dan alles vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
14-01-2022 19:26
Ik haak hier vaak af, soms worstel ik mij erdoor heen. Die journalisten lijken vooral met zichzelf bezig en willen kennelijk een quote scoren. Er komt zelden een vraag langs die echt wat toevoegt. Ik vind het geduld waarmee de politici die vragen beantwoorden bewonderenswaardig.
Meestal juist niet en zouden zij liever ook andere vragen stellen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-01-2022 19:27
Maar niemand vroeg of de zwembaden weer open mogen. Dat wilde ik nu juist weten.
De zwembaden inderdaad en ik vind ook de dierentuinen nergens terug
Alle reacties Link kopieren
Ik vind altijd de vraag stom dat het krom is dat je wel A kunt doen maar niet B. Het alternatief is dat je noch A, noch B kunt doen, want A én B open kan gewoonweg nog niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk daar nooit naar. Ik krijg te veel last van plaatsvervangende schaamte en een stijgende bloeddruk. ;-D
Ik snap dat ze die vragen van tevoren bedacht hebben, maar kunnen ze nou écht niet improviseren?
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
14-01-2022 19:37
De zwembaden inderdaad en ik vind ook de dierentuinen nergens terug
Dierentuinen blijven dicht.
Krijg ik net een mail over ivm mn abonnement.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-01-2022 19:27
Maar niemand vroeg of de zwembaden weer open mogen. Dat wilde ik nu juist weten.
Die hier gaat open
Alle reacties Link kopieren
Die journalisten moeten van te voren hun vragen inleveren en mogen dan niet daarvan afwijken. Dan krijg je dus van die idiote vragen over dingen die net duidelijk verteld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
14-01-2022 19:42
Die journalisten moeten van te voren hun vragen inleveren en mogen dan niet daarvan afwijken.
Wat gebeurt er dan, als ze dat wel doen?
Andersom schreef:
14-01-2022 19:27
Maar niemand vroeg of de zwembaden weer open mogen. Dat wilde ik nu juist weten.
Waarom zouden die niet open mogen dan?
Ik denk soms ook dat steeds zelfde vragen te maken heeft met een deel van de mensen die het anders gewoon niet gaan begrijpen. Soort herhaling en herhaling en herhaling zodat wel ergens een beetje blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
Ah zitten best veel (soort van) logische antwoorden tussen. Ik wist dat niet van die quootjes.
Susan schreef:
14-01-2022 19:38
Ik vind altijd de vraag stom dat het krom is dat je wel A kunt doen maar niet B. Het alternatief is dat je noch A, noch B kunt doen, want A én B open kan gewoonweg nog niet.
Ja, die vind ik echt al bijna die 2 jaar echt bloedirritant, dan heb je gewoon helemaal niks begrepen van geen enkele uitleg tot nu toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven