Entertainment alle pijlers

Wat zijn leuke spelletjes voor 2 personen?

30-06-2011 15:46 71 berichten
Staat bewust niet bij de seks-pijlert, dus laat die tips maar achterwege



Vriend en ik vinden het wel leuk om af en toe een spelletje te spelen, en dat is dan met name in de zomer... 'savonds lekker buiten in de tuin of op de camping. Wij spelen altijd yahtzee. Aaaaltijd. Leuk spel, maar ik wil wel eens wat anders. Ben alleen niet heel erg thuis in de spelletjes, vandaar dat ik wat tips zoek... wat is leuk om met z'n tweeen te doen?? Ik heb al wat zitten neuzen op bol.com, maar het aanbod is zo enorm dat ik graag eerst wat ervaringen van jullie lees.

Dank u!
Alle reacties Link kopieren
Skip Bo is heel erg leuk!

You don't have to fit into the format
Slapen en andere bedsporten.....?



Sorry, het was een reflex!



Mastermind, Yatzee, Scrabble?
Alle reacties Link kopieren
Triominos!!

Rummy Cup
Alle reacties Link kopieren
Dweebies is een leuk kaartleg spel voor 2 of meer spelers



Carcassonne kan je ook prima met z'n tweeën spelen.
Thanks, hier ga ik even naar kijken.



Scrabble en rummicub vinden we niet erg leuk. (net als ganzenbord en mens-erger-je-niet) En yatzee doen wel al constant Leo, zie OP
Alle reacties Link kopieren
En triominos?
Phase 10 ziet er ook wel leuk uit, kent iemand dat?

Dweebies kan ik niet vinden op bol.com.
Alle reacties Link kopieren
Vier op een rij.

Klinkt duf, maar als je met iemand speelt die heel goed is, is het ècht heel moeilijk om te winnen!
You don't have to fit into the format
Triominos ken ik niet, maar ik vermoed dat vriend wat kriegel gaat worden van al die cijfertjes



Carcassonne ziet er ook wel leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 30 juni 2011 @ 15:54:

Carcassonne kan je ook prima met z'n tweeën spelen.

Is inderdaad ook een topper en als het jullie bevalt dan zijn daar een boel uitbreidingen voor te krijgen:



Alle reacties Link kopieren
Machiavelli







Het is een kaartspel.

Je hebt dan kaarten met allemaal personen (een magiër, moordenaar, dief, koning, enz.) die allemaal iets speciaals kunnen. Je kiest ieder een kaart, die persoon ben je. De ander weet niet wie je bent.

Je moet gebouwen bouwen (kaarten neerleggen) en die karaters kunnen je weer dwarsbomen.

Is echt superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Phase 10 is erg leuk, carcassonne is ook een aanrader, vooral de uitbreiding kooplieden&bouwmeesters vind ik leuk
Alle reacties Link kopieren
Carcassonne is inderdaad ook wel leuk, maar machiavelli vind ik leuker. Carcassonne is simpeler.
Alle reacties Link kopieren
quote:_maris_ schreef op 30 juni 2011 @ 15:58:

Phase 10 ziet er ook wel leuk uit, kent iemand dat?

Dweebies kan ik niet vinden op bol.com.Is verkrijgbaar bij de betere spellenwinkel (waar ze natuurlijk ook goed advies kunnen geven, maar ervaringen van gebruikers zijn ook fijn natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
quote:prulletje schreef op 30 juni 2011 @ 16:01:

Carcassonne is inderdaad ook wel leuk, maar machiavelli vind ik leuker. Carcassonne is simpeler.Machiavelli vind ik zelf minder leuk voor 2 spelers - met meer dan 2 is het een ok spel maar met zijn 2 niet vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Kolonisten van Katan



Onderuit



Master Mind



Triviant
Ik krijg er een punthoofd van!
Kolonisten kan niet met z'n tweeën. Wij wilden dat eerst kopen, maar het is pas vanaf drie personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 30 juni 2011 @ 16:03:

[...]



Machiavelli vind ik zelf minder leuk voor 2 spelers - met meer dan 2 is het een ok spel maar met zijn 2 niet vind ik.klopt, met meer dan 2 is het nóg leuker
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 30 juni 2011 @ 16:05:

Kolonisten kan niet met z'n tweeën. Wij wilden dat eerst kopen, maar het is pas vanaf drie personen.Jawel, daar is een kaartspel versie van voor 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
Kolonisten van Katan.(is er ook voor 2 personen)

Regenwormen(dobbelspel)

Het logo spel
Alle reacties Link kopieren
ook erg leuk met z'n 2-en
Alle reacties Link kopieren
Carcassonne, Lost Cities, Agricola..allemaal ERG leuk als je een beetje van strategische spelletjes houdt.
Alle reacties Link kopieren
Kolonisten kan prima met 2 hoor. En je hebt er ook een kaartspel van, dat is sowieso voor 2.
Ik krijg er een punthoofd van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven