Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik kijk het ook,vindt het ook wel grappig vooral wat de anderen aan commentaar hebben. En wat ze het waard vinden? Maar het valt me nu pas eigenlijk op hoeveel van die bed en breakfast er eigenlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, meer dan 10.000 in Nl. Ik vind het ook een leuk programma.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het opgenomen en vanavond bekeken. Het is een heel leuk programma, vooral dat commentaar Wat een verschillen zijn er toch bij die BB's, maar ook bij de mensen.



Ga volgende keer weer kijken, dan jongere mensen zag ik in het voor stukje.
Ja, heel leuk programma, zulke verschillende stellen en dan die verschillende huizen en inrichtingen.
O blij dat er eindelijk een topic is, had er al eerder naar gezocht! Ik vind het een heerlijk kneuterig programma. Maar het moeten wel steeds B&Bs zijn met meerdere kamers. En ze moeten godbetert een activiteit hebben voor de gasten. Daar ben ik zelf dus totáál niet naar op zoen als ik naar een B&B ga.



Wat vonden jullie van die mensen afgelopen keer met die kantoren ingericht als slaapkamer? Ik zou ook echt linea recta omkeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond eigenlijk die B&B die had gewonnen niets. Dat kantoor, ok geen sfeer. Wel echt supernetjes! Zo'n mevrouw moet je gewoon in de huishouding hebben en die schortjes! Fantastisch!



I moest wel lachen om die Jan, maar om je gasten geen vlees aan te bieden 'omdat je er zelf niets mee hebt.' Het zou mij niet uitmaken maar ik weet niet of iedereen dat waardeert.



Wij zijn wel eens bij een B&B geweest en het is wel een mooie manier om nu een beeld te krijgen van zo'n B&B. Er is wel heel veel verschil in niveau. Ik vind een B&B vaak wat persoonlijker dan een hotel en met een beetje een goeie krijg je veel meer voor je geld.



Maar echt een knus programma, lekker om te kijken.
Op welke dag is dat programma?

Was het het programma dat 3 stellen van een B&B bij elkaar op bezoek gingen en bleven overnachten. Ik kwam er halverwege inrollen. Was wel leuk idd.

Wel heel erg kneuterige mensen allemaal waarvan sommigen erg zelfingenomen waren met zichzelf en hun B&B...



Mij lijkt een goede B&B dus diegene waar ik niet op de lip van de eigenaar hoef te zitten, waar je veell privacy hebt en ik hoef al helemaal geen activiteit met ze!
Vrijdags, idd die je hebt gezien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er gisteren gekeken? Vind het heerlijke tv. Dit keer ook best wel heftig, er zat een stel bij waarvan de man ongeneeslijk ziek is, keelkanker. Maar wat een fijn stel, een schat van een vrouw en zo'n humor die twee.. Hij is nog bezig met het opknappen van hun bed & breakfast met het idee om zijn vrouw hiermee straks goed achter te laten. Daar werkt hij knetterhard voor, ondanks zijn ziekte. Hartverwarmend. Ze hebben ook gewonnen, maar dat was meer uit goodwill. Een ander stel (die anders overduidelijk ruimschoots gewonnen hadden met hun gewoon pérfecte bed en breakfast), liet hen winnen. Ook vanuit de gedachte dat die vrouw het straks alleen moet runnen en om haar met deze overwinning alvast een handje te helpen. Wel ontzettend lief natuurlijk, maar het echte wedstrijdelement ging hierdoor wel een beetje verloren. Wat dan wel weer grappig was, was het gezicht van de man van het derde koppel hierbij. Die had duidelijk toch wat moeite met zijn verlies. Hij had wel weer een superlieve vrouw naast zich, zij begreep het gelukkig beter.

Mooie televisie..
Ja maar die man was sowieso lomp, Willem. Vond dat een goede b&b op een 4sterrenhotel moet lijken met zwembad, waar haal je het vandaan. En betaalde daarom minder voor dat die perfecte bb, krent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou lily het lag iets anders. Voor die 'perfecte' b&b moest je nl. 195,- euro per nacht betalen (overnachting en ontbijt voor 2 personen). Zij zaten op een zolderverdieping waar ze continue moesten bukken om hun hoofd niet aan één van de balken te stoten. Wat onherroepelijk bij beiden toch een aantal keren gebeurd is. Toen zei de man bij betaling: voor dat geld verwacht ik een 4 of 5 sterren restaurant, met zwembad en alles..

Nou ja, daarmee had hij ook wel een klein beetje een punt toch? Ik vind het ook wel een hoop geld..

Dat stel met die zieke man was echter vol lof. Het was helemaal hun ding, hun stijl. Maar zij hadden dan ook een schitterende kamer, met zelfs nog een apart vertrek met bed voor de man als hij slecht sliep. Niet echt te vergelijken vond ik.
O ik heb niet gezien dat Willem steeds z'n hoofd stootte, goeie Vond hem evengoed een zuurpruim, ook toen ze naar de laatste b&b reden. Het was al mis omdat hij in die regio vaak kwam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ja, dat ben ik ook wel met je eens hoor. Het is geen makkelijke man om mee te leven volgens mij..
Nou, een negatieve, oude zeur.



Verder leuk programma.



Wel duur die kamers en niets voor mij, ik hoef niet bij de eigenaar aan tafel te zitten, er is weinig privacy in zo'n bed en breakfast.



Leuk om te zien hoe iedereen het weer op zijn eigen manier heeft ingericht. Maar met die balken op zolder, dat kan ik mij voorstellen dat ze het niet fijn vonden, krap, donker en lage balken.
Vond het ook wel grappig dat de vrouw van zeur zei: Nee, ik verschuif dat bed niet, ik lig hier goed, ik vind het wel fijn een bed voor mezelf". ( zoiets dan )
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:stevienicks68 schreef op 12 mei 2012 @ 14:03:

Nou lily het lag iets anders. Voor die 'perfecte' b&b moest je nl. 195,- euro per nacht betalen (overnachting en ontbijt voor 2 personen). .was het niet goedkoper?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik in een BB verblijf doe ik dat gewoon vanwege de prijs, en dan zou ik toch niet willen dat ze dingen voor mij gaan organiseren. Bewaar me!

Ik zoek zelf wel uit wat ik doe op mijn vrije dagen. En al dat speciale voedsel, stronkjes uit de tuin......geef gewoon een normaal ontbijtje en bemoei je niet teveel met de gasten vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond even gekeken. Ik vond die Willem geen leuk iemand, hij was volgens mij een beetje negatief omdat ze zijn boot niks vonden. Met die balken had hij gelijk, maar als hij een molen zag begon hij meteen te zeuren dat hij die dingen ook bij hem in de buurt had. Ik dacht daar gaat het niet om, het gaat om de BB's.



Ik had medelijden met zijn vrouw, je zou toch met zo een type moeten leven. Wat een verschillende mensen zijn er toch.
quote:toetyfroety schreef op 12 mei 2012 @ 23:52:

Als ik in een BB verblijf doe ik dat gewoon vanwege de prijs, en dan zou ik toch niet willen dat ze dingen voor mij gaan organiseren. Bewaar me!

Ik zoek zelf wel uit wat ik doe op mijn vrije dagen. En al dat speciale voedsel, stronkjes uit de tuin......geef gewoon een normaal ontbijtje en bemoei je niet teveel met de gasten vind ik.Dit dus, maar zou het echt zo gaan in een B&B?? Die uitjes enzo??? Als dat wel zo is, zou ik nooit in een B&B overnachten, lig je net in bed, komt de eigenaar binnen...??
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het vooral ontzettend leuk om te zien hoe 'blind' mensen zijn over hun eigen bedrijf. Het verschil tussen beide kamers in het B&B aan de Zaanse Schans was wel erg groot.



Maar wat me écht opvalt: wat een gigantische prijzen. Ik sta echt paf. 100 euro of meer voor een kamer met ontbijt vind ik echt ontzettend duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:max09 schreef op 14 mei 2012 @ 10:28:

Ik vind het vooral ontzettend leuk om te zien hoe 'blind' mensen zijn over hun eigen bedrijf. Het verschil tussen beide kamers in het B&B aan de Zaanse Schans was wel erg groot.



Maar wat me écht opvalt: wat een gigantische prijzen. Ik sta echt paf. 100 euro of meer voor een kamer met ontbijt vind ik echt ontzettend duur.Ik ook, echt waanzinnig! Daarom kon ik die opmerking van die man (sympathiek of niet) wel begrijpen toen hij opmerkte dat hij voor het bedrag van 195 euro per nacht (!) het niveau van een 4 of 5 sterren hotel verwachtte (en niet een zolderkamer waar je voortdurend moet bukken om je hoofd niet te stoten..).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond van het stel met de pérfecte B&B die vrouw zo geacteerd. Ik kan niet helemaal uitleggen waarom. Die andere twee waren inderdaad hartverwarmend samen, veel gezelliger hadden die het dan die andere twee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best wel vaak overnacht in een B&B en zoek dan meestal naar betaalbaar en sfeervol, en niet te dicht op de eigenaar van de B&B. Meestal betaalden wij 65 tot 80 euro voor een tweepersoonskamer incl. ( goed!) ontbijt. Prijzen varieren ook nog wel afhankelijk van de regio heb ik het idee.

O ja, ik heb nog nooit meegemaakt dat de eigenaar ook aan de ontbijttafel zit trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die bed en breakfast van vanavond uit Lelystad was niet zomaar een bed en breakfast. Wat een luxe daar,die richten zich dan ook op een bepaalde doelgroep. Want wie wil er anders 165 euro per nacht per suite betalen. En wil je gebruik maken van de welness komt er 50 euro bovenop, Maar ja dan heb ie ook wat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven