Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was ook maar een 'veronderstelling' van omroep Max.
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
12-04-2019 22:49
Ja... maar er IS niks wat meerdere dagen bewaard kan worden (nou ja, een plakje kaas misschien). Want ál het fruit wordt dezelfde morgen voor dag en dauw geplukt in eigen tuin, en ál het brood is net vers gebakken, zo niet door de B&B-eigenaren zelf, dan wel door de toevallig drie deuren verderop wonende ambachtelijke bakker, en de eieren zijn altijd dagvers geraapt, enz. Dan kan je dat toch de volgende dag niet meer serveren als zijnde kakelvers?

Joh, stel je niet zo aan.
Such fun!1
dolfje schreef:
11-04-2019 08:37
Nou ik heb gisteren het contactformulier van omroep Max ingevuld over het ontbijt en dit is het antwoord :
Geachte mevrouw,

Dank u voor uw bericht.

Wij zijn er niet van op de hoogte wat er met het overgebleven ontbijt gebeurd, wij veronderstellen dat dit indien mogelijk houdbaar net als thuis weer aangeboden wordt. De Bed&Breakfast wordt weergegeven zoals het daadwerkelijk is.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Net als in ieder hotel dus, verwacht men. Daar zet men de ongeopende bakjes yoghurt, de schaal met onaangeroerd fruit e.d. de volgende ochtend ook gewoon weer bij het ontbijtbuffet. Sterker nog; in een hotel krijg je nog wel eens oud brood, is mijn ervaring.
In een B&B heb ik nog altijd verse broodjes geserveerd gekregen.
pejeka schreef:
12-04-2019 22:49
Ja... maar er IS niks wat meerdere dagen bewaard kan worden (nou ja, een plakje kaas misschien). Want ál het fruit wordt dezelfde morgen voor dag en dauw geplukt in eigen tuin, en ál het brood is net vers gebakken, zo niet door de B&B-eigenaren zelf, dan wel door de toevallig drie deuren verderop wonende ambachtelijke bakker, en de eieren zijn altijd dagvers geraapt, enz. Dan kan je dat toch de volgende dag niet meer serveren als zijnde kakelvers?
Je vergeet deze keer de vers gekarnde boter te noemen .
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
12-04-2019 23:51
Joh, stel je niet zo aan.
Tuurlijk steek ik er de draak mee, want ik geloof er ook geen syllabe van dat die B&B-eigenaren elke dag voor dag en dauw op zijn om broden te bakken, aardbeien te plukken, appeltaartjes of muffins te bakken, enz. Vind het alleen héél bijzonder dat die B&B-eigenaren, als ze dat voor de camera doen, écht denken dat wij geloven dat ze élke dag weer om 4 uur opstaan om dat allemaal voor elkaar te krijgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh die laatste moet ik even terugkijken. Een oudje: https://www.bedandbreakfast.nl/blog/201 ... de-sluier/

Joke en Rob waren ook heel denigrerend maar subtieler....terwijl hun eigen B&B helemaal niet bijzonder was/is. Onsympathieke mensen vond ik..een van de stellen die me t meest zijn bijgebleven. Ik heb de afl alleen al jaren niet meer gezien. Misschien valt t mee ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.npostart.nl/bed-breakfast/1 ... W_03522455

Dit is de goede link
Over twee minuten start Bed&Breakfast op NPO1. Ik vermoed dat het een herhaling is, gezien het tijdstip.
Inderdaad.... helaas een herhaling.
Zijn herhalingen ja. Ik haak wel weer aan bij nieuwe afleveringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Damn, niemand gekeken gister?? Ik heb het net zitten terugkijken. Heerlijk weer!

Dat zouteloze stel uit Sneek met die saaie plavuizenkamers... die zullen vanavond wel op hun neus gekeken hebben. Ik vond hem weer mooi!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik kijk het programma ook. Vorige week die enorme villa, het leek wel een hotel.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
28-09-2019 21:08
Damn, niemand gekeken gister?? Ik heb het net zitten terugkijken. Heerlijk weer!

Dat zouteloze stel uit Sneek met die saaie plavuizenkamers... die zullen vanavond wel op hun neus gekeken hebben. Ik vond hem weer mooi!

Ja, ook gekeken. Wat een lelijke kamers inderdaad, met die lelijke plavuizen.. en dan toch nog 89,- vragen. Ik zou het er niet voor over hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
28-09-2019 21:35
Ja, ook gekeken. Wat een lelijke kamers inderdaad, met die lelijke plavuizen.. en dan toch nog 89,- vragen. Ik zou het er niet voor over hebben.
Nou idd! Verschrikkelijke vloer. En wat een prijzen ook.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Die kamers in Sneek waren zeer gedateerd.
Weinig 'eigens' erin. Ze hebben het overgenomen en alles gelaten zoals het was (lijkt het).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn de deelnemers eigenlijk verplicht om minimaal de vraagprijs te geven?
Heb nog nooit gezien dat iemand minder dan de vraagprijs gaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
28-09-2019 23:22
Zijn de deelnemers eigenlijk verplicht om minimaal de vraagprijs te geven?
Heb nog nooit gezien dat iemand minder dan de vraagprijs gaf.
Is weleens gebeurd hoor!

Er was ook een keer een heel akelig stel dat de andere, veel betere b&b’s afkraakte en zelf zo weinig betaalde dat zij, met de slechtste b&b, uiteindelijk toch de winnaar werden. Het was alleen wel heel slechte reclame en dat realiseerden zij zich niet.
fizz wijzigde dit bericht op 28-09-2019 23:34
35.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
28-09-2019 23:07
Die kamers in Sneek waren zeer gedateerd.
Weinig 'eigens' erin. Ze hebben het overgenomen en alles gelaten zoals het was (lijkt het).
Volgens mij zeiden ze dat ook letterlijk.
Ik vraag mij ook af of ze daadwerkelijk moeten betalen of dat het allemaal show is. Lijkt mij het laatste toch?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Fizz schreef:
28-09-2019 23:29
Is weleens gebeurd hoor!
Klopt, alleen gooien ze daarmee hun eigen glazen in ( komt nou niet bepaald vriendelijk over)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:31
Volgens mij zeiden ze dat ook letterlijk.
Ik vraag mij ook af of ze daadwerkelijk moeten betalen of dat het allemaal show is. Lijkt mij het laatste toch?
Ze betalen met geld van omroep Max, denk ik.
Misschien komt het extra bedrag bovenop de vraagprijs wel uit eigen zak.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:32
Klopt, alleen gooien ze daarmee hun eigen glazen in ( komt nou niet bepaald vriendelijk over)
Ik heb mijn post van net nog aangevuld. Heb jij die uitzending ook gezien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fizz schreef:
28-09-2019 23:34
Ik heb mijn post van net nog aangevuld. Heb jij die uitzending ook gezien?
Ja die staat mij wel iets bij! Wat oudere mensen geloof ik toch? Heel twitter barstte toen ook los
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
whateverever schreef:
28-09-2019 23:34
Ze betalen met geld van omroep Max, denk ik.
Misschien komt het extra bedrag bovenop de vraagprijs wel uit eigen zak.
Ja of ze krijgen gewoon hun geld terug, wat ze moesten betalen. Het gaat ook allemaal in een kistje. Maar goed, alles wordt geknipt en geplakt op tv :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:41
Ja of ze krijgen gewoon hun geld terug, wat ze moesten betalen. Het gaat ook allemaal in een kistje. Maar goed, alles wordt geknipt en geplakt op tv :)
Dat eerste kan ook idd.
Mij maakt het ook niet echt uit.
Als je een goede b en b hebt is het zelfs lonend die 2 nachten uit eigen zak te betalen. Betere reclame is er niet. Of je moet jezelf echt chronisch overschatten.
Alle reacties Link kopieren Quote
whateverever schreef:
28-09-2019 23:45
Dat eerste kan ook idd.
Mij maakt het ook niet echt uit.
Als je een goede b en b hebt is het zelfs lonend die 2 nachten uit eigen zak te betalen. Betere reclame is er niet. Of je moet jezelf echt chronisch overschatten.
Er zijn er genoeg die zich overschatten in dat programma :biggrin: .
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven