Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.



De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.



Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 't ook gezien! Vond 't een leuk programma, niet van die leedvermaak-tv (dat vind ik die programma's over emigreren wel vaak!).

Ik woon zelf in 't buitenland, (o.a.) voor de liefde (maar geen vakantieliefde), maar denk niet dat ik in aanmerking zou komen voor zo'n programma. De dames van het topic 'longdistancerelatie' die verhuisd zijn naar 't land van hun mannen ook niet denk ik. Dat is niet extreem genoeg, deze dame ging dan met een Arabier in de woestijn wonen, en volgende week een meisje dat naar Argentinië vertrekt. Niet naar Buenos Aires om daar met een advocaat te gaan wonen en zelf een carriere te maken, uiteraard, maar naar de pampa's met een cowboy die inheemse klederdracht draagt. :-]

Maar, ik vond 't leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook leuk! Was idd bang dat het weer zo'n leedvermaakprogramma zou worden, maar dat viel me alles mee.

Margh, hoe kun jij daar NL tv kijken dan? Zijn er trucjes die ik niet ken?
Het idee van het programma vond ik leuk. Idd niet zo heel erg emo-TV. Maar eh, ik had toch wel heel sterk de indruk dat dat meisje geen idee had waar ze aan begon. Op vakantie naar Jordanië is heel wat anders als permanent bij je schoonouders en hele familie gaan inwonen. Als ik die jongen af en toe hoorde... Ik had het idee dat hij zich regelmatig heel erg geneerde. En ook dat ze die familie enorm beledigde (met het inrichten van het huis. Het leek me een beetje hals-over-kop. Ben ik de enige die dacht: 'dat gaat niet goed komen...'?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het programma graag willen zien maar was verhinderd gisterenavond.

Nu heb ik net op de site van Net5 gekeken maar zie daar niets van "Net5 gemist" ofzoiets zoals bij "RTL-gemist" of "Uitzending Gemist" voor de programma's van ned. 1, 2 en 3.."

Heeft iemand enig idee of deel 1 van dit programma nog op de een of andere manier (via internet of tv (herhaling)) te zien is?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown,



Ik dacht dat ook hoor...



Een onwijs leuke meid, spontaan en een spring in 't veld. Ze kan nog weleens thuiskomen van een behoorlijk koude kermis.



Zou echt helemaal gek worden als ik mijn schoonmoeder letterlijk op mijn huid heb zitten, vind dat ook niet gezond.

Het is de cultuur daar, ik weet het, maar als moderne westerse vrouw zou ik dat niet trekken. Laat staan dat ik op straat niet mag lachen of mijn vriend een zoen mag geven. Niet een bed mag testen in een winkel. (Ik zou Ikea op dat moment missen waar alles mag en kan, lachen!!!) En nooit meer iets alleen mag ondernemen, buiten de hekken van mijn huis. Brrrr, eng idee.



Maar wel leuk natuurlijk dat ze zo verliefd is. Inderdaad een leuke man om te zien. Maar ik heb ook grote twijfels bij dit verhaal. Maar natuurlijk gun ik dat meisje haar geluk en hoop ik dat ze dit ook gaat worden....
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gezien, en net het stukje over het vervolg gelezen. Nou, ik wens haar veel succes, ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Misschien is de paardenliefde die ze delen (naast natuurlijk de liefde voor elkaar) ook een grote bindende factor.



In een van de reacties werd geschreven over het boek 'Ik leefde in een grot' door Marguerite van Geldermalse'n, dat had ik toevallig net enkele dagen eerder gelezen. Deze vrouw leefde een bedoeïenleven en was heel gelukkig, haar huwelijk eindigde na 20 jaar met het overlijden van haar man.



Maar of het goed blijft gaan..? Ik weet uit eigen ervaring hoe cultuurverschillen je uiteindelijk kunnen opbreken.

Vond het wel een mooi programma, en ga volgende week zeker weer kijken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het staat en valt bij begrip van beiden kanten (plus de hele familie van zijn kant). Jessica zat dan wel zijn familie te beledigen bij het indelen van zijn huis, maar ja, als dat nou erg belangrijk voor haar is!



Ze zal moeten geven en nemen en niet van elk punt een heisa maken, maar ik kan me voorstellen dat ze ook geen zin heeft zich helemaal te conformeren naar haar man en familie.



Ze schreef op de site dat ze contact had met andere internationale stellen. Ik denk dat ze daar veel steun aan zal hebben.



Zwaar zal het zeker worden en ik heb ook geregeld achter mijn oren gekrabt. Hoewel ik mezelf toch als vrij flexibel zou hebben gedacht, zou ik dat daar echt niet trekken...
Zonnetje, mijn gedachte precies. Maar goed. Na het lezen van het vervolg klinkt ze nogsteeds wel ok.

Aan de andere kant leek ze me ook een bijzonder optimistisch type (ipv realistisch). Gelukkig maar, want zonder haar instelling zou ze het waarschijnlijk moeilijker hebben. Misschien ben ik gewoon wel te sceptisch. Ik wens haar iig alle geluk en hoop dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
ingeling68 schreef op 18 maart 2008 @ 18:33:

Ik had het programma graag willen zien maar was verhinderd gisterenavond.

Nu heb ik net op de site van Net5 gekeken maar zie daar niets van "Net5 gemist" ofzoiets zoals bij "RTL-gemist" of "Uitzending Gemist" voor de programma's van ned. 1, 2 en 3.."

Heeft iemand enig idee of deel 1 van dit programma nog op de een of andere manier (via internet of tv (herhaling)) te zien is?

Alvast bedankt!
Had het ook willen zien maar helemaal vergeten te kijken. Ik heb begrepen dat het aankomende zondag herhaald wordt om half zeven op net 5.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Helaas ik heb het niet gezien! Ik woon ook in het buitenland en dat is hoofdzakelijk voor de liefde.

Net als Marg al zegt, ik zou daar ook niet voor in aanmerking komen, mijn verhaal op de tv (en ik moet er niet aan denken ook), daar is het veel te gewoon voor en niet zo extreem als wat ik hier lees.



Marg, nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe jij programma's van Net5 in het buitenland kunt zien. Ik krijg het niet voor elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Moon, ik ben op vakantie :-]

Je kan volgens mij wel commerciele tv kijken via internet maar ik zou niet weten hoe. Via de schotel kan je ook Nederlandse tv kijken. (ik ben wel van plan er één te nemen als ik écht ga settelen X-D wat een immigrant from hell).



Duplo, ik denk in zulke situaties dat 't niet gaat om wederzijds begrip. Wel in situaties die minder extreem zijn, zoals van la Moon of van mijzelf trouwens, dat je een buitenlander leert kennen, in 't buitenland, samen een leven probeert op te bouwen etc. Maar als 't zo extreem is, dat één van de twee in 't leven van de ander komt en dat dat leven héél anders is dan zijn eigen leven (zoals bv. bij die nomadevrouw of bij de witte masai), dan denk ik dat diegene die zijn leven 'opgeeft' zich volledit moet aanpassen aan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar ook Marg, :-]

Ja, je kan idd wel commerciele tv kijken op internet (rtlgemist), maar daar moet je vaak voor betalen en dat kan dan weer niet in het buitenland. Net5 heb ik nog niet kunnen ontdekken.

En die schotel ja, er staat er hier ook een op het dak, :-$ maar nog geen NL tv.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Shahla!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren gekeken (had het opgenomen)

Vond het echt een heel leuk programma! Wat ik wel jammer vond, dat ze niet lieten zien/vertelde hoe het er bij hem thuis aan toe ging. Kan me niet echt voorstellen dat dat zonder slag of stoot ging... Hoi mams, ik heb me een Nederlandse meid uitgezocht! Oh gezellig, laat maar komen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Even over de tv in het buitenland.. Ik heb een tijdje in België gewoond. Had me van Canal Digital een reciever en kaartje gekocht (er hing al een schotel) en die steek je in en hoppa je hebt NL tv!

Je moet echter wel dat apparaatje in NL kopen en een NL adres opgeven. Maar je kunt dat dan vervolgens wel overal ter wereld insteken. Erg handig :)
Ik vond het ook een hele leuke aflevering, erg interessant allemaal om te zien. En idd een leuke meid. Het zou erg interessant zijn als ze over een paar jaar een follow-up doen om te kijken hoe het nu met deze mensen ervoor staat.



Voor mij zou Jordanie ook niets zijn: nooit meer alleen naar buiten, niet mogen lachen, je eigen man niet mogen aanraken en hij jou niet, je schoonouders die elke stap van je in de gaten houden, je mannelijke familieleden/vrienden die je niet eens een zoen mogen geven, de vrouwen en mannen die op veel plekken gescheiden moeten zitten... nee, dat druist teveel tegen mijn gevoel voor gelijkheid en gelijkwaardigheid in. En dan maakt het mij niet uit of het nu om hele strenge moslims of mormonen of welke religie dan ook die vrouwen zo achter stelt gaat.
Die van volgende week lijkt mij ook wel heel erg interessant. Zo te zien komt ze echt in een soort van hutje in the middle of nowhere terecht. Heb je dan nog je eigen werk en internet ofzo, maar ze liep en zat er erg verloren bij in die voorstukjes. Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een behoorlijk extreme emigratie. Ben zelf ook naar een moslimland geemigreerd, maar zoals deze vrouw dus niet meer in het openbaar mocht lachen, hard praten, haar man aanraken, schoonouders die practisch bij je in huis wonen.. Nee daar zou ik niet voor kiezen. Een relatie (multicultureel of niet) vraagt altijd om aanpassingen, maar in deze situatie zou die man echt over mijn grenzen gaan, dat zou ik niet kunnen accepteren.



Vanmiddag is inderdaad de herhaling om 18:35 op NET5.



Maandag zit ik weer voor de buis voor aflevering 2, vind het een leuk programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor de liefde geëmigreerd :), maar naar Frankrijk dus een stuk minder exotisch. En ik leef hier zo'n beetje hetzelfde leven als mijn NLse vriendinnen (samewonen, werken, leuke dingen doen).

Ik ben nu toevallig met de paasdagen even terug in NL, dus ik ga waarschijnlijk vanmiddag even kijken.
Razzmatazz, leuk, Frankrijk! Heb ik als kind altijd willen wonen en nog steeds mijn favoriete land. In welke stad woon je?



Heb jij moeite (gehad) met bepaalde aanpassingen of dingen die anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
ik heb 9 jaar een relatie met een marokkaanse amn gehad en ik heb ook geleefd volgens de regels die je in het programma zag.

deze regels zijn ouderwets in onze ogen en raar en ik heb ook behalve in de vakantie nooit bij de schoonfamilie ingewoond ( wel vaak lang logees gehad ) maar toch wil ik er iets over zeggen. de regels gelden alleen in de buitenwereld, ze dienen zodat de mensen je als fatsoenlijk zien ( vooral als westerse vrouw belangrijk, klinkt negatief maar is gewoon zo ). thuis draagt Rami haar vast op handen als ze alleen zijn en kan hij niet van haar afblijven, op mij kwam hij wel verliefd over, hij wilde alleen dat men zijn toekomstige vrouw als eerbaar zou zien, dat is hier in nederland niet zo aan de orde maar niet schandalig in mijn ogen.

ze had het ook kunnen weten dat hij zo dacht, dat bleek meermaals uit hun gesprekken, hij gaf vaker aan haar de regels al uitgelegd te hebben, ze leek toen ( bewust ? ) niet te hebben opgelet of het niet serieus genomen te hebben.

dan nog ik hoop dat ze het redden, ik denk dat er wel echt liefde was tussen hun.
Ik geloof niet dat iemand gezegd heeft dat hij niet verliefd op haar zou zijn. Ik denk dat ze wel zeker alletwee verliefd op elkaar zijn. Daar gaat het m.i. ook niet om.



Het gaat erom dat veel vrouwen niet met die regels zouden willen / kunnen leven. Ik vind die regels niet raar, ik vind ze vrouwonvriendelijk, kleinerend en absurd. De vrouwen mogen allerlei dingen niet meer, en de mannen wel. Vrouwen mogen bijvoorbeeld niet alleen naar buiten. Dat is toch geen gelijkwaardigheid? Ik ga niet achtergesteld worden aan welke man dan ook. Dan kan je misschien binnenshuis de broek wel aan hebben, maar er bestaat ook nog een heel leven buiten het huis. Daarom zou ik nooit daar uberhaupt wíllen wonen.
Alle reacties Link kopieren
... sommigen zeiden dat het vandaag om 18.30 op net 5 wordt herhaald, maar het is 19.30 u!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven