Entertainment alle pijlers

MTV Catfish - virtuele liefde

04-02-2013 23:16 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door het topic 'buitenlandse liefde', hebben jullie MTV Catfish wel eens gezien? Ik zag laatst de eerste aflevering op tv en het is echt prachtig! Mensen die een online liefde hebben, ontmoeten hun crush na een maandenlange virtuele relatie eindelijk in het echt. De eerste aflevering, met Sunny en Jamison, is prachtig! Je snapt niet dat mensen zo naïef zijn.



Ik hoop dat de link bij jullie ook werkt, anders is het volgens mij op YouTube te vinden.



http://www.mtv.com/shows/catfish/video. ... er=fulleps
Ik heb de serie nooit gezien, maar weet wel dat de serie is geïnspireerd op de Catfish film/docu. Die heb ik wel gezien en vond ik echt geweldig verbazingwekkend en spannend. Degene die de serie nu presenteert werd zelf maanden voor de gek gehouden via Facebook en werd stapelverliefd op een meisje wat hij niet kende. en dat proces werd door zijn vrienden gefilmd. Echt een aanrader die docu.
Alle reacties Link kopieren
Heb de docu nog niet gezien maar ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
De film heb ik ook gezien! Vooral omdat mijn relatie soort gelijk is ontstaan. Eerst een paar jaar alleen online contact, daarna elkaar een paar keer per jaar zien. 3 jaar nadat we elkaar nadat we elkaar voor het eerst ontmoete op internet hadden we een relatie...



Nu, 10 jaar later, zit ik achter mijn laptop en hij hier voor me achter zijn computer
De documentaire werd laatst door de VPRO uitgezonden, misschien kun je hem vinden op hun site. En anders downloaden ofzo. Ik ga ook zeker de serie kijken. Als die een beetje lijkt op de film dan is het fascinerend. Bedankt voor de tip!
Tristan, dan is het bij jou gelukkig beter afgelopen :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerplunk schreef op 04 februari 2013 @ 23:37:

Tristan, dan is het bij jou gelukkig beter afgelopen :-DJa gelukkig wel! Ik vraag mij wel af of de film de naam 'docu' wel mag dragen. Het is bijna te bizar om waar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was nogal verbaasd dat mensen serieus weken, maanden, zelfs jaren van hun leven 'weggooien' alleen voor een droom over een ander persoon die ze eigenlijk niet kennen.



Ik hoor vaak: oh je leert juist iemand kennen door eerst via internet te praten. Maar je kan je ook juist heel anders voordoen. En daarnaast mis je de geur, de stem, hoe hij zich beweegt. Iemand kan nog zo leuk zijn maar als op die gebieden geen klik is houdt het al snel op.



Ik zie in deze serie vooral veel mensen die bang zijn van het leven, onzeker over zichzelf. Ik herken het wel van vroeger maar ben blij dat ik me erover heen heb gezet. En dat ik periodes heb waarin ik gewoon nieuwe dingen probeer en nieuwe mensen wil ontmoeten (niet altijd, vandaar die perioden).
Alle reacties Link kopieren
Ja madille, ik snap dat ook niet. Tristan, ik ben blij dat het voor jou wel een succes is, maar ik denk dat je wel een uitzondering bent - na zo'n lange tijd in ieder geval. Als ik mensen online ontmoet wil ik ze zo snel mogelijk in het echt ontmoeten, anders is het voor mijn gevoel maar tijdsverspilling. Ik voel zelf echt totaal geen connectie met mensen online.
Alle reacties Link kopieren
Die docu is wel in scene gezet, maakt het toch iets anders kijken.

De serie lijkt me dan wel weer grappig, maar ja MTV real life series zijn eigenlijk ook niet real, real life
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat we een uitzondering zijn hoor Het scheelt dat we allebei nog jong waren en echt zijn begonnen als vrienden.



Toen ik hem voor het eerst zag moest ik heel erg wennen, je hebt toch al een beeld gevormd en dat klopt natuurlijk niet 100%. Onze liefde is daarna heel langzaam gegroeid, achteraf vind ik dat alleen maar heel fijn want daardoor is onze basis heel erg sterk.



Ik heb dus ook nooit iets voor hem 'weggegooid' want toen ik hem al sprak heb ik wel andere vriendjes gehad en een beetje geflikflooid. Onzeker was ik wel, maar welke puber niet
Alle reacties Link kopieren
quote:ratjetoe2004 schreef op 05 februari 2013 @ 10:54:

Die docu is wel in scene gezet, maakt het toch iets anders kijken.

De serie lijkt me dan wel weer grappig, maar ja MTV real life series zijn eigenlijk ook niet real, real life Heb je daar een bron van dan? Ik kon alleen vinden dat men het niet zeker wist.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Zit ziek thuis en dit is preciés waar ik zin in heb. Heb een paar maanden terug ook genoten van de docu.
Alle reacties Link kopieren
Is er een link via waar ik de episodes kan bekijken zonder iets te hoeven downloaden. De aangegeven link in de OP werkt niet voor 'buitenlanders'.
quote:ratjetoe2004 schreef op 05 februari 2013 @ 10:54:

Die docu is wel in scene gezet, maakt het toch iets anders kijken.

De serie lijkt me dan wel weer grappig, maar ja MTV real life series zijn eigenlijk ook niet real, real life Goh echt? Daar had ik geen idee van. Ik dacht dat het allemaal echt was. Ben ik toch naïever dan ik dacht. Gelukkig heb ik geen internet liefde, want die zou me met mijn naïviteit vast voor de gek houden
Hij komt binnenkort op tv hier bij MTV. Dacht vanaf volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Iemand aan het kijken? Ik kijk het nu voor het eerst maar vind het zo ongeloofwaardig. Ik weet dat die docu echt was maar... dat meisje.. met 21 jaar ben je toch niet ZO naief?!



En waarom geeft het meisje die zich voordoet als Jamison een adres door?
Pffff helemaal vergeten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezien (en de docu ook...wist niet dat die in scene is gezet).



Internet is een mooi medium, maar deze serie geeft pijnlijk aan wat het gevaarlijke is aan internet.



Is ze naïef....vind ik moeilijk om te zeggen. Toen hij haar confronteerde met wat hij gevonden had kan je zeggen dat ze redelijk naïef overkwam. Maar zij had toen al een lange tijd contact met "hem" en daardoor een bepaald beeld opgebouwd.



Maar ik ga het proberen (zondagavond...wil ik nog wel eens vergeten) te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Up!



Vandaag weer een mindblowing episode. Wederom een virtuele liefde die true good to be true was. Hoe kan men zo naïef zijn?
Weer vergeten
Alle reacties Link kopieren
Het is mooi dat mensen zo in liefde geloven en jammer dat ze soms zo veraden worden. Vind het een mooi programma.
Alle reacties Link kopieren
Even uppen. Vanavond komt het weer!
Alle reacties Link kopieren
Iemand ook aan het kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het opgenomen (jawel, ik heb nog een video). Kijk van de week even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven