Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Ik ook! Fantastisch! Deze aflevering was ook heel mooi. Ik droom nog even weg van dat prachtige sneeuwlandschap.
Yup, geweldig een mooi aflevering vandaag. Ik kijk al weer uit na volgende week :-)
Alle reacties Link kopieren
Yep, ikke! Ik ben een groot Floortje fan. Deze aflevering vond ik ook weer bijzonder. Hele mooie beelden. En twee van die Sami meiden, hoog opgeleid en toch de oude tradities in leven houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Yep, ikke! Ik ben een groot Floortje fan. Deze aflevering vond ik ook weer bijzonder. Hele mooie beelden. En twee van die Sami meiden, hoog opgeleid en toch de oude tradities in leven houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vorige week vond ik wat bizar, maar wel interessant. Deze keer gewoon heel mooi.



Volgende week ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Ik heb afgelopen jaar 'Het negende schrift van Maya' gelezen van Isabel Allende, dat speelt zich deels ook in Zuid-Chili af. Het klonk al heel afgelegen en ik ben dus benieuwd hoe dat wordt 'verfilmd'.
Alle reacties Link kopieren
Die van vorige week vond ik leuk,vreemde mensen wel. Vanavond nog niet gezien,kijk ik van het weekend.
Vorige week vond ik ook bizar. De mensen kwamen op mij ook niet echt over alsof ze heel gelukkig waren. De vrouw vond ik zelfs overkomen alsof ze niet vrijuit kon spreken en geen andere keuze had.

Deze Sami meisjes kwamen wel gelukkig over, wat vreselijk dat dat meisje Utøya heeft meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja de vond ik van die vrouw ook,net of ze daar niet weg kon al zou ze het willen. Dat was niet aan de orde want hij was de baas.. Beetje naar idee kreeg ik er van. En die man praatte over wat had kunnen zijn,klonk ook een beetje als spijt...
Ja, ik ben het wel met jullie eens NYC en Dolfje. Ik denk dat alleen die zoon gelukkig was met hoe hij was opgegroeid. De vrouw was volgens mij ook wat ongelukkig met het feit dat ze aan haar man was overgeleverd. Aan de andere kant was ze zelf ook wel wat gesloten/apart. Die man kon ik niet echt doorgronden, maar leek een soort Christoffer McCandless zoals hij afscheid had genomen van de 'mensheid'.



De meiden van deze week stonden wat dat betreft meer in deze wereld, maar hadden duidelijk hun eigen (sami)cultuur en konden daar ook op terugvallen. Ook heftig dat die Sara Utøya had meegemaakt! Ik kan me ook voorstellen dat je je dan misschien ook terugtrekt naar een plek waar je je thuis/geborgen/veilig voelt aka tussen je eigen rendieren met alleen de elementen als tegenstander.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar deed hij mij ook een beetje aandenken.

Die zoon pakt het denk ik beter aan,wel de lusten maar níet de lasten.
Daar moest ik ook aan denken, bij die man van vorige week. Alleen dan toch met wat meer rancuneuze gevoelens dat hij een comfortabel leven had opgegeven. Lastig te doorgronden wat het precies was, alsof hij meer met zichzelf in de knoop zat en gewoon niet anders kon dan dat het een heel bewuste keuze uit idealisme was.



Wat Sara betreft deze week kan ik mij inderdaad ook goed voorstellen dat ze juist door die ervaring de behoefte heeft om zich (nog meer) enkel met de rendieren bezig te hoeven houden.
Alle reacties Link kopieren
Hmm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de afl van vandaag,misschien dat ik morgen toch al ga kijken. Hoef pas laat te werken.
Ik vind het een interessant programma, vooral omdat ik veel plekken herken. Ik ben in Nieuw-Zeeland geweest, in Karasjok (al kan ik me echt niet herinneren dat er zoveel sneeuw lag in de zomer) en in Zuid-Chili. Ik ben benieuwd waar ze nog meer naartoe gaat!
Ik zou m snel gaan kijken, Dolfje. Ik vond de muziek dit keer ook erg mooi met oa Sigur Rós.



Leuk dat we een beetje hetzelfde denken over die man van vorige week.
Geweldig programma!

Inderdaad, vorige week best apart maar leuk. Vanavond heel mooi en indrukwekkend. Vond het jammer dat Floortje niet tot het einde bij hun bleef. Had wel willen zien hoe het eindpunt eruit zag.
Ps vonden jullie trouwens niet dat Sara op dat zangeresje uit IJsland leek? Kom even niet meer op haar naam.
Weet het weer: Bjork
Ja ze had echt zo'n Sami-gezicht. Björk heeft dat ook.



Toen ik een keer op rendiertocht was (was echt geweldig!!), zeiden mensen dat ik ook Sami leek. Ik snapte dat echt niet. ik vind mezelf er nogal Hollands uitzien en nou niet bepaald exotisch...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geweldig mooi Nieuw Zeeland! Vind de insteek van dit programma wel leuk. Het gewone reizen kennen we wel. 3 op reis keek ik eigenlijk nooit maar de eerdere reisprogramma's met Floortje vroeger wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig programma. Prachtige beelden en weer eens heel wat anders als een doorsnee reisprogramma.

Je blijft echt van begin tot einde geboeid kijken.

Het is echt het einde van de wereld zo lijkt het.

Die mensen van vorige week had ik ook een wat apart gevoel bij.

Die man leek toch wel spijt te hebben en die vrouw leek bijna wel angstig in het begin, naderhand kwam ze wat los.

Echt heerlijke televisie vind ik dit.
Alle reacties Link kopieren
Floortje maakt mooie programma's, dit ook weer.



Ik vind het wel grappig dat se zich voorstelt als 'Flora' omdat niemand in het bijgenaamd waarschijnlijk Floortje kan uitspreken of onthouden
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh thanks, het hele programma was me ontgaan maar zit ze nu te kijken. Heerlijke beelden en idd eindelijk weer eens een écht reisprogramma. 3 op reis leek meer op een commercial van d-reizen of fox, daar keek ik ook niet meer naar. Jammer dat de afleveringen maar kort duren. Ik kan wel uren kijken naar de rendieren en dat sneeuwlandschap. Ik vind deze aflevering leuker dan de vorige, daar werd ik toch een klein beetje triest van.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu ook te kijken ,echt prachtig. Ben er gewoon ontroerd van,door de beelden en de muziek denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven