Entertainment alle pijlers

The Walking Dead, seizoen 6 and beyond

11-08-2015 12:32 2962 berichten


Welkom in het nieuwste topic over The Walking Dead. A sanctuary for all, om te huilen, te lachen, te genieten en te zwijmelen over de lekkere manspersonen die deze geweldige serie rijk is





Let op: in principe volgen we het uitzendschema zoals die in Nederland wordt uitgezonden. Die loopt 24 uur achter op Amerika, dus als je streamt en de nieuwste aflevering al gezien hebt, geen spoilers aub!

Ook spoilers vanuit de comics worden niet op prijs gesteld.

Speculeren mag wel, maar gebruik je gezonde verstand en zet tekst desnoods in het wit en foto's verborgen achter een link als je niet zeker weet of je spoilert.



Klets gezellig mee. Of je nou een fan van het eerste uur bent of pas tijdens de Fox-marathon ingestapt bent, iedereen is welkom.

Hier de trailer van seizoen 6.

Hier een link naar het oude topic.

En hier een link naar het topic over Fear the walking dead.

Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 12:22:

[...]



Ik heb ooit een grap gezien op twitter die hierop neerkwam:

"you know you're obsessed with TWD when you look at your friends pantry and thinks: hm supply run.'



Op mijn werk hebben we een magazijntje vol droog- en blikvoer, dan denk ik ook altijd: supply run (en ik weet waar de opiaten bewaard worden ) Echt he?! Wij hebben een moestuin, zelfvoorzienend, en die konijnen die steeds van mijn wortelen eten kunnen mooi in de soep.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
quote:Liadan schreef op 12 augustus 2015 @ 12:27:

[...]





Haha, is op mijn werk ook zo. Voorraad en medicatie! Ik denk het ook wel eens als ik in mijn eigen voorraadkast kijk.

het erge is dat ik in mijn onderbewuste daar dus echt aantekeningen over maak: opiaten in de gifkast, op kantoor van het hoofd, lopende voorraad medicatie in de medicijnkar. Voorraden voor later boven in het medicijnhok en daar staat ook de kist waar alle retouren ingaan en tenslotte hebben mensen ook nog van alles in eigen beheer op de eigen kamer, dat is ook interessant als je in de apocalyps zit en je pillen nodig hebt. In elke instelling waar ik gewerkt heb, was het ongeveer zo geregeld. Dus dan zijn de medicijnkarren misschien leeg, ik weet nog wel oxazepammetjes te vinden.

Ook was ik laatst bezig met een cadeau voor mijn broer en toen zag ik dat je bij een vereniging een soort workshop/dagdeel/uurtje (of zoiets) boogschieten kon doen. Toen dacht ik ook gelijk: hallo!!! Dat wil ik!



Of schietles. Of een survivalworkshop. ik wil stiekum ook boogschieten, maar dan moet je helemaal lid worden van een vereniging en een eigen boog hebben (duur!!). Ik heb laatst wel op internet gekeken wat een simpele kruisboog nou kost en voor een paar honderd euro ben je wel klaar, maar ja dan denk ik weer...wat moet ik ermee. Op een doel schieten in mijn mini-achtertuin?

Mijn voordeel is dat ik een vent heb die veel survivalervaring heeft opgedaan in het leger en zelf heb ik bij scouting ook wel een fikkie leren stoken
die outfitjes zijn geweldig
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 12:50:

[...]



ik wil stiekum ook boogschieten, maar dan moet je helemaal lid worden van een vereniging en een eigen boog hebben (duur!!). Ik heb laatst wel op internet gekeken wat een simpele kruisboog nou kost en voor een paar honderd euro ben je wel klaar, maar ja dan denk ik weer...wat moet ik ermee. Op een doel schieten in mijn mini-achtertuin?

Mijn voordeel is dat ik een vent heb die veel survivalervaring heeft opgedaan in het leger en zelf heb ik bij scouting ook wel een fikkie leren stokenDus we moeten bij jullie wezen als de ZA begint. Mijn survival-skills zijn non-existant.
Alle reacties Link kopieren
Dat boogschieten kon je trouwens wel voor een dagje, of dagdeel doen, dacht ik. Ik hoef ook niet zo nodig echt lid te worden van een vereniging en met eigen materiaal in de weer te gaan. Ik wil gewoon weten hoe het moet. En waar ze zitten en hun spullen bewaren zodat ik een run kan maken en de boel kan leegtrekken als de ZA begonnen is.
Alle reacties Link kopieren
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
quote:Liadan schreef op 12 augustus 2015 @ 12:54:

[...]





Dus we moeten bij jullie wezen als de ZA begint. Mijn survival-skills zijn non-existant.

Jullie zijn welkom. Konijnen meenemen, want manlief weet dus ook hoe hij die moet slachten.

Mijn buurtje is ook wel geschikt om te overleven. Het is een soort hofje dat alleen toegankelijk is via een brug en het helemaal omgeven door water. In het midden een heel groot speelveld dat geschikt kan worden gemaakt voor landbouw.
quote:Liadan schreef op 12 augustus 2015 @ 12:58:

Dat boogschieten kon je trouwens wel voor een dagje, of dagdeel doen, dacht ik. Ik hoef ook niet zo nodig echt lid te worden van een vereniging en met eigen materiaal in de weer te gaan. Ik wil gewoon weten hoe het moet. En waar ze zitten en hun spullen bewaren zodat ik een run kan maken en de boel kan leegtrekken als de ZA begonnen is. Ja klopt, boogschieten kan ook als workshop, maar met vuurwapens kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op een schietvereniging, dus het eerste wat ik zou doen is daar alles leeg roven
Oh wauw, een tWD topic! Hoe heb ik de vorige gemist?



Ik ben helemaal bij, maar één ding blijft altijd een beetje steken.. Ik mis Shane! Maar ik vermoed dat daar in eerdere topics al menig vrouw over (en voor) gevallen is, haha.
Alle reacties Link kopieren
@geordie: En dan naar Starshine gaan graag!
Wahahaha geweldig jullie! Ik kom qua maat/lichaam nog het meest bij dale in de buurt denk ik kan ook nog dus.



Ik zou het in mijn eentje best even uit kunnen houden tijdens een ZA. Maarja, kids laat ik toch niet achter en die zorgen wel voor een hele hoop uitdagingen. Ik weet precies waar de dingen liggen in huis die ik kan gebruiken. Zou direct het bad vol laten lopen voor water denk ik. En maar alle deuren barricaderen, lichten uit etc. Gelukkig hebben we een grote auto, komen we ook een endje mee.



Duuuus......en nu weer verder in het echte leven
Alle reacties Link kopieren
Ik leer gewoon helemaal niks. Ik kan niet rennen dus ben bij voorbaat al zombie voer. Lekker spekkig enzo. Genieten man!



Nou ja voor de walkers dan. Niet voor mij.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Liadan schreef op 12 augustus 2015 @ 12:14:

[...]









Ik had ook al spelletjes/bezigheden zitten bedenken om de tijd te doden. Bijvoorbeeld: lijstje maken van wat je in huis hebt waar je baat bij hebt als de ZA begint (bijvoorbeeld de inhoud van je voorraadkast), of je ZA-outfit samenstellen, of een actieplan maken, etc.

Of hoe zou het Viva-forum eruit zien als het tijdens (het begin van) de ZA nog in de lucht was, wat voor topics. zouden er zijn?

Maar dit ja...Ik denk dat het begint met een topic op Actueel over een onbekend virus in het buitenland en dat de overheid ons zoet houdt met sprookjes over de griep die wat ernstiger uitvalt dit jaar.

Er zullen een aantal groepen zijn: de groep die het serieus neemt en de groep die er een grap van maakt (weet je nog met die enorm gevaarlijke Mexicaanse griep?).

Dan een topic van iemand die een ziek familielid heeft. De beruchte griep die maar niet over gaat en dan wordt dat familielid meegenomen naar het ziekenhuis met de ambulance en het gekke is....de ambulancebroeders droegen mondkapjes.

De eerste sterfgevallen, de eerste sightings van walkers. Brrr, eng.
Alle reacties Link kopieren
quote:googlette schreef op 12 augustus 2015 @ 13:09:

Wahahaha geweldig jullie! Ik kom qua maat/lichaam nog het meest bij dale in de buurt denk ik kan ook nog dus.



Ik zou het in mijn eentje best even uit kunnen houden tijdens een ZA. Maarja, kids laat ik toch niet achter en die zorgen wel voor een hele hoop uitdagingen. Ik weet precies waar de dingen liggen in huis die ik kan gebruiken. Zou direct het bad vol laten lopen voor water denk ik. En maar alle deuren barricaderen, lichten uit etc. Gelukkig hebben we een grote auto, komen we ook een endje mee.



Duuuus......en nu weer verder in het echte leven Water dat niet beweegt, dus geen stroming heeft, slaat dood en wordt een soort van giftig na een tijd. Daar heb je dus niks aan. Helaas. 😄
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 13:17:

[...]



Maar dit ja...Ik denk dat het begint met een topic op Actueel over een onbekend virus in het buitenland en dat de overheid ons zoet houdt met sprookjes over de griep die wat ernstiger uitvalt dit jaar.

Er zullen een aantal groepen zijn: de groep die het serieus neemt en de groep die er een grap van maakt (weet je nog met die enorm gevaarlijke Mexicaanse griep?).

Dan een topic van iemand die een ziek familielid heeft. De beruchte griep die maar niet over gaat en dan wordt dat familielid meegenomen naar het ziekenhuis met de ambulance en het gekke is....de ambulancebroeders droegen mondkapjes.

De eerste sterfgevallen, de eerste sightings van walkers. Brrr, eng.Dat zou serieus heel eng zijn.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ja klopt O.l.l.A, maar dat duurt wel ff volgens mij.



Jaa starshine idd. En dan van die filmpjes zoals je ziet in de trailer van FtWD.



Ik zit trouwens te denken, ik zou toch wat wapens pakken en in de auto springen met vriend en kinders. Schoonouers wonen in een wat minder bevolkt gebied in een vrijstaand huis. Makkelijker te verdedigen wellicht!
quote:O.L.L.A schreef op 12 augustus 2015 @ 13:18:

[...]



Dat zou serieus heel eng zijn.

inderdaad (en daarom wil ik Fear TWD ook graag zien, dat gaat weer over dat eerste begin).



Ik maak er hier grapjes over en alsof het een groot avontuur is, maar in werkelijkheid zou ik dood gaan van angst.

Als ik me serieus probeer te bedenken dat ik of mijn man een supply run moet maken op de supermarkt, niet wetende wie of wat je daarbuiten tegenkomt, brrrr.
Nou he. Of hoe je glas hoort breken ergens op de onder verdieping van je huis..bbrr
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meteen een hele hoop motoren stelen want auto rijden kan ik niet. Alhoewel je dat snel genoeg leert natuurlijk. Maar motoren zijn gewoon sneller en makkelijker.

Ook meteen een benzine pomp leeg trekken in emmers etc. ook altijd makkelijk voor fikkie stoken.



Ik zou hoog in een groot gebouw gaan zitten. Alhoewel ik dichtbij de "country" woon en een huisje op een heuvel ook handig is. Als een soort fort.



Supply runs, ja dat is wel wat voor mij. Ik hou wel van adrenaline maar zoals ik al zei, ik kan niet rennen.



Ik en mijn vriend zouden wel een groot probleem hebben. Vriend heeft levensreddende meds elke dag en gaat gewoon dood zonder. Dus ik moet naar een andere stad om het ziekenhuis leeg te halen en naar alle apotheken om alle meds te halen. Maar die blijven niet eeuwig goed natuurlijk.



Gelukkig grote supermarkten hier maar het ligt er maar net aan hoeveel mensen het in mijn stadje overleven.



Ik heb een volkstuin dus ook meteen alle groenten en fruit zaden jatten ergens.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
kwam deze nog tegen:



Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of ik ervoor gemaakt zou zijn.

Al moet je echt goed je best doen om mij ergens bang voor te krijgen, heb ik kinderen..... game over, ouders gaan er als eerste aan.

Met een kind van drie overleven is geen doen.



D: "mama mag ik tv kijken?"

I: "Kan niet schat, geen stroom."

D: gaat keihard janken dat het niet kan.

I: kan niet meer antwoorden omdat er een Walker aan mijn been hangt die op de herrie is afgekomen.



Tja.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het idee dat ik geconfronteerd wordt met familie, vrienden, kennissen, etc, die in walkers veranderd zijn ook een eng idee. Of dat iemand van die mensen in jouw bijzijn sterft en dat jij dan moet voorkomen dat ze 'turnen'. Lijkt mij heel erg moeilijk en ik kan wel begrijpen wel dat Morgan van het padje afging na de situatie met zijn vrouw en zoon. Toevallig net die aflevering gezien dat Rick, Carl en Michonne tijdens een supply run op hem stuiten in Ricks oude stadje.



En dat hele 'fight the dead, fear the living'.
Fight the dead, fear the living



Ik vind het een topslogan, want het geeft heel goed weer waar het om draait. The dead, daar hoef je alleen tegen te vechten. Bouw een muur, schiet ze dood, no biggie. Dat is net zoiets als de wilde dieren buiten houden. The living is een heel ander verhaal. Die hebben een agenda, die kunnen vallen zetten, je volgen tot je alleen bent, zich naar binnen slijmen in je community en je dan van binnenuit aanvallen.

Die zijn veel gevaarlijk...Walkers willen je alleen opvreten en als ze niet bij je kunnen komen gaan ze uiteindelijk weer weg omdat ze een interessant geluid in de struiken horen. De levenden willen je uitroeien omdat jij voorraden hebt, of een hoge muur, of gewoon omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het afmaken van walkers op een gegeven moment routine word, dat zie je in de serie ook. Het grote gevaar zit in de doorgedraaide overlevende. Als je tijdens een run een laatste blik bonen tegenkomt en er komt een 2e overlevende binnen, wat doe je. Laat je het hem pakken en maak je je uit de voeten, of vecht je je kapot omdat je kind/man/vrouw sterft van de honger. Daar kan geen Walker tegenop wat mij betreft. En je moet je af vragen of je kan leven met je daden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven