Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Zie mijn avatar
Alle reacties Link kopieren
Over Geillis, in de boeken komt zij weer terug (misschien in de serie ook).

Dan wordt ook duidelijk wat haar rol was in de geschiedenis van de Jacobieten.

In ieder geval is ze niet doodgegaan op de brandstapel; zij heeft het kind (van Duncan) waarvan ze zwanger was gekregen.

Het aangenomen zoontje van de dominee is een directe afstammeling van die 2.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren




Voor Mika
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Maar ik heb nu eerst autorijles....kom straks spoileren.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn iets van 6-7 boeken geschreven, ik ben halverwege boek 4 afgehaakt (teveel seks gaaaap, ik vond het een veredelde bouquet reeks worden) dus ik ben tot die tijd ongeveer bij. Op zich hebben de boeken veel potentie om nog jaren door te gaan met series maken, maar of dat budgettair allemaal haalbaar is, geen idee.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jamie lichaam in deel 2 iets minder, te veel spieren naar mijn smaak.



Geillis ging naar het verleden in 1968
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 18 mei 2016 @ 10:04:

Er zijn iets van 6-7 boeken geschreven, ik ben halverwege boek 4 afgehaakt (teveel seks gaaaap, ik vond het een veredelde bouquet reeks worden) dus ik ben tot die tijd ongeveer bij. Op zich hebben de boeken veel potentie om nog jaren door te gaan met series maken, maar of dat budgettair allemaal haalbaar is, geen idee.Viel me op dat in deel twee (3 afleveringen gezien) minder heftige seks is te zien, deel 1 is mij ook beetje overdreven.
Ik ben een aantal weken geleden weer begonnen met de boekenreeks en zit nu in boek 6. Alles al eens gelezen, maar had wel even een opfrissing nodig. De eerste 3 boeken zijn absoluut favoriet, maar de karakters van Brianna en Roger worden in de boeken daarna meer uitgediept. de familie blijft vrij weinig bespaart al met al .



Ik kijk nu ( op zondagochtend zijn ze als download beschikbaar) naar de afleveringen van serie 2 en ik moet zeggen dat ik het zeer gelikt vind Mooi gedaan! Maar goed, om een dik boek in een aantal afleveringen te gieten blijft natuurlijk lastig.



Vorig jaar zijn we naar Schotland geweest en ik heb me daar vergaapt aan de pracht en praal van het landschap Na het terugkijken van seizoen 1, waande ik me helemaal terug
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21_1 schreef op 18 mei 2016 @ 10:10:

Ik ben een aantal weken geleden weer begonnen met de boekenreeks en zit nu in boek 6. De eerste 3 boeken zijn absoluut favoriet, maar de karakters van Brianna en Roger worden in de boeken daarna meer uitgediept. de familie blijft vrij weinig bespaart al met al .



Ik kijk nu ( op zondagochtend zijn ze als download beschikbaar) naar de afleveringen van serie 2 en ik moet zeggen dat ik het zeer gelikt vind Mooi gedaan! Maar goed, om een dik boek in een aantal afleveringen te gieten blijft natuurlijk lastig.



Vorig jaar zijn we naar Schotland geweest en ik heb me daar vergaapt aan de pracht en praal van het landschap Na het terugkijken van seizoen 1, waande ik me helemaal terug Prachtig idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 18 mei 2016 @ 10:05:



Geillis ging naar het verleden in 1968 Ja, op nogal dramatische wijze ook
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe seizoen 2 verder verfilmd wordt als de opstand uiteindelijk doorgaat.

Dan gaan we van het mondaine Parijs weer naar het rauwe Schotland.



Ik kijk seizoen 2 nu op HBO.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 18 mei 2016 @ 10:15:

Ik ben wel benieuwd hoe seizoen 2 verder verfilmd wordt als de opstand uiteindelijk doorgaat.

Dan gaan we van het mondaine Parijs weer naar het rauwe Schotland.



Ik kijk seizoen 2 nu op HBO.Ik vanaf Canal+ Spanje.
Ik heb ze allemaal gelezen, ben Outlander fan van het eerste uur. Al moet ik zeggen dat de laatste 2 boeken het mij te veel ging over die Amerikaanse burgeroorlog wat me eigenlijk niet zo boeit. Ik lees op haar FB pagina nu stukken uit haar nieuwe boek die zij af en toe plaatst



Ze heeft ook nog een paar "novella's" geschreven. Virgins gaat over een jonge jamie in Parijs waar hij zijn oude vriend Ian Murrey ontmoet. Is alleen in het engels, ik heb hem nog niet gelezen. De andere novella gaat over de ouders van Roger MacKenzie. Roger denkt dat zijn moeder bij de bomaanvallen in Londen (2e wereldoorlog) is omgekomen en zijn vader RAF piloot in gevechtshandeling. Roger ontdekt dat het misschien niet de waarheid is. A leaf on the wind off all hallows heet dat boek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21_1 schreef op 18 mei 2016 @ 10:10:

Ik ben een aantal weken geleden weer begonnen met de boekenreeks en zit nu in boek 6. De eerste 3 boeken zijn absoluut favoriet, maar de karakters van Brianna en Roger worden in de boeken daarna meer uitgediept. de familie blijft vrij weinig bespaart al met al .







aangezien ik dus gestopt ben, gaan Brianna en Roger uiteindelijk ook terug in de tijd?

Daar was ik even benieuwd naar.



En gebeurt er dan nog iets interessants met de zoon van Jamie?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, ze gaan terug En ze komen ook weer terug naar de huidige tijd ( en ik dacht dat Roger weer terug in de tijd reist om zijn zoon te vinden).



Zoon van Jamie komt er uiteindelijk achter dat hij echt de zoon is van Jamie, maar verder moet ik mijn geheugen nog opfrissen! Komt volgens mij eind boek 6 en boek 7 aan bod.
quote:Maleficent schreef op 18 mei 2016 @ 10:22:

[...]





aangezien ik dus gestopt ben, gaan Brianna en Roger uiteindelijk ook terug in de tijd?

Daar was ik even benieuwd naar.



En gebeurt er dan nog iets interessants met de zoon van Jamie?



Roger en Brianna terug in de tijd maar gaan later weer terug naar het heden omdat haar dochter ziek is en Claire haar niet kan genezen



De zoon van Jamie heb ik eigenlijk nooit zo interessant gevonden. Hij komt er achter dat Jamie zijn vader is en Brianna zijn zus.
Alle reacties Link kopieren
quote:mika65 schreef op 18 mei 2016 @ 10:29:

[...]





Roger en Brianna terug in de tijd maar gaan later weer terug naar het heden omdat haar dochter ziek is en Claire haar niet kan genezen



.In het laatste deel (8?) komen Roger en Brianna + kids weer terug bij Claire en Jamie. Dat was de cliffhanger van dat boek, haha.
Alle reacties Link kopieren
Op een ander forum vroeg iemand zich af of Black Jack nou daadwerkelijk in zijn edele delen geraakt was bij het duel met Jamie en hoe dat dan verder ging met Frank...maar ja, dat kun je toch echt niet vertellen zonder te spoileren.

En ja, hij is geraakt, kan geen kinderen meer krijgen, maar de voorvader van Frank blijkt niet Black Jack te zijn, maar zijn broertje Alex, die lijdt aan een hartkwaal. Mary trouwt met Black Jack omdat ze zwanger is van Alex, maar die ligt op sterven. En zo is de toekomst van Frank toch nog verzekerd.



De laatste 2 boeken vond ik best te pruimen. Veel burgeroorlog, maar dat maakt het wel minder bouquetreeks. Ik hou er wel van. Juist omdat het historisch gezien ook (bijna) allemaal klopt. Het stuk over de ontvoering van Jem, de zoon van Roger en Brianna, vond ik dan weer minder.



De novelles heb ik niet gelezen, wel de Lord John boeken, over Lord John Grey.
Alle reacties Link kopieren
De burgeroorlog boeit mij ook minder en in de laatste boeken werd het met allemaal een beetje zweverig met de ontvoering van het kind en alle complot-theorieën in de huidige tijd.

Heel gemakkelijk vonden Brianna & Roger een dagboek geschreven door Claire & Jamie maar dat lazen ze niet in een keer uit maar stukje voor stukje



Al met al is het inderdaad veredelde bouquet reeks, alleen, als je er eenmaal aan begonnen bent moet je het wel afmaken (ik tenminste wel) een nieuw boek zal nog wel jaren op zich laten wachten, maar dat lees ik tzt ook gewoon weer.



De eerste serie outlander heb ik op België gevolgd, hier geen HBO of netflix, hoop dat ik het hoor als serie twee uitgezonden wordt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Brianna en Roger komen uiteindelijk weer bij Jamie en Claire, eind boek 8. Diana is bezig met boek 9. Er zijn ook diverse novella's die leuk zijn om te lezen



Vergelijken met bouquetreeks vind ik niet opgaan. Daarvoor bevatten de boeken echt beteren karakters, historische achtergrond informatie en verhaallijnen. Er is ook niet altijd een happy ending.
Alle reacties Link kopieren
Ik bouquetreeks. Heerlijk nikserig en het loopt altijd goed af.

Maar ik ben het met je eens dat het niveau van de boeken echt wel de bouquetreeks overschrijdt, op sommige stukken na. Er is duidelijk heel veel onderzoek gedaan om de boeken historisch, maar ook op het medische vlak, correct te krijgen, het duurt niet voor niets jaren voordat er weer een deel verschijnt. De karakters zijn ook idd veel meer uitgediept.

En ach, dat ze dan schrijft over een kilt, die dan nog helemaal niet bestaat, is een kleinigheidje. Of misschien wel een foute vertaling. De kilt is nl pas in de Victoriaanse tijd ontstaan, daarvoor was het een belted plaid.
quote:vandale schreef op 18 mei 2016 @ 11:55:

De burgeroorlog boeit mij ook minder en in de laatste boeken werd het met allemaal een beetje zweverig met de ontvoering van het kind en alle complot-theorieën in de huidige tijd.

Heel gemakkelijk vonden Brianna & Roger een dagboek geschreven door Claire & Jamie maar dat lazen ze niet in een keer uit maar stukje voor stukje



Al met al is het inderdaad veredelde bouquet reeks, alleen, als je er eenmaal aan begonnen bent moet je het wel afmaken (ik tenminste wel) een nieuw boek zal nog wel jaren op zich laten wachten, maar dat lees ik tzt ook gewoon weer.



De eerste serie outlander heb ik op België gevolgd, hier geen HBO of netflix, hoop dat ik het hoor als serie twee uitgezonden wordt.Ik download de afleveringen via torrent
Net de laatste aflevering van seizoen 1 bekeken. Poeh wat speelt Jack Randall goed. Echt eng.

Qua boeken ben ik tm 7. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat maar heb ook het idee dat het verhaal een beetje dreigt te ontsporen.
ik moet toch maar is met seizoen 2 gaan beginnen, ik heb de boeken gelezen maar ben halverwege met het bloed van mijn hart deel 2 gestopt. de eerste 3 afleveringen van seizoen 1 vond ik best saai maar daarna zat ik er wel helemaal in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven