Entertainment alle pijlers

Uitstel van Executie

30-08-2016 21:14 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook zo kijken
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een nieuwe aflevering?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook (in de vertraging), nieuwe afleveringen!



Heftig zeg, zo'n karakterverandering door hersenbeschadiging...
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het mógelijk dat zij zulke belachelijke hypotheken af kon sluiten, in d'r eentje?
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Ik moest mezelf even van de grond oprapen. Vrouw van rond een jaar of 30 schat ik, werkt bij een school ofzo en ze heeft alleen op haar naam een hypotheek van 198.000 én een 2e hypotheek van 368.000?



En ze dacht serieus dat huis van 368.000 alleen te kunnen betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tialtngo schreef op 30 augustus 2016 @ 21:29:

Hoe is het mógelijk dat zij zulke belachelijke hypotheken af kon sluiten, in d'r eentje?





Dus dat! Hoe dan???



Ze leek me eerlijk gezegd ook geen vrouw die 60 uur per week maakt in een topfunctie.



En waarom kost een simpel flatje in Poooooortugaal 198.000 euro? Dat kosten ze hier niet eens, duurdere regio.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedragen ja!



Ze werkt in het onderwijs, kan nooit een topinkomen zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog niet dood gevonden willen in Spijkenisse. Troosteloze boel.
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:37:

Ik zou nog niet dood gevonden willen in Spijkenisse. Troosteloze boel.Ik ook niet! Ik kijk in de vertraging dus misschien komt het nog, maar wie woont in Spijkenisse? Of gaat ze daar wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie het nu ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Nikkie79 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:39:

[...]





Ik ook niet! Ik kijk in de vertraging dus misschien komt het nog, maar wie woont in Spijkenisse? Of gaat ze daar wonen?

Hier wil een mevrouw haar huis verkopen in Spijkenisse die al lang te koop staat.



We kijken toch wel naar hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:40:

[...]



Hier wil een mevrouw haar huis verkopen in Spijkenisse die al lang te koop staat.



We kijken toch wel naar hetzelfde? Ik zit nog in Rhoon en in Poortugaal
quote:claudine1982 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:40:

[...]



Hier wil een mevrouw haar huis verkopen in Spijkenisse die al lang te koop staat.



We kijken toch wel naar hetzelfde? Jij kijkt mission impossible
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 30 augustus 2016 @ 21:42:

[...]



Jij kijkt mission impossible
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Dat kijk ik nu ook

Ook nieuwe aflevering toch?
Ik heb het ook gekeken.



En idd: hoe is vredesnaam is het mogelijk dat een vrouw van rond de 30 2 (twee!!) hypotheken op alleen haar naam kan hebben.



Ik vond het wel echt een hele trieste situatie.

Vind ik sowieso sinds vorig seizoen, dat ze echt de 'gevallen' eruit pikken die ik het persoonlijk ook echt zou gunnen om aan zo'n programma mee te doen.



Zonder iemand te beledigen, maar in eerdere seizoenen vond ik de 'gevallen' toch meer gevalletjes eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was zeker een trieste situatie. Maar zelfs met twee-verdieners -hoeveel verdient een cipier en iemand in het lagere onderwijs nou helemaal- was dit toch een absurd hoog bedrag om te lenen? Bijna zes ton in totaal!
quote:mienbillekesjeuken schreef op 30 augustus 2016 @ 23:04:

Ja, het was zeker een trieste situatie. Maar zelfs met twee-verdieners -hoeveel verdient een cipier en iemand in het lagere onderwijs nou helemaal- was dit toch een absurd hoog bedrag om te lenen? Bijna zes ton in totaal!



Dat snap ik dus ook niet idd!

Ik ken de regels van vroeger echt totaal niet, maar ze had op beide huizen een spaarhypotheek, dus toch al wat jaartjes geleden afgesloten.

Het is toch al een aantal jaar dat je alleen maar kan kiezen uit annuïteiten hypotheek of lineaire hypotheek.

Ik heb begrepen dat je vroeger echt veel meer kon lenen dan tegenwoordig.

Maar dan nog kan ik me geen voorstelling maken van bijna 6 ton op een inkomen van een lerares en een cipier.
Alle reacties Link kopieren
En die hypotheken stonden dan ook nog allebei volledig op haar naam, dus zijn inkomen is daar niet eens in meegenomen. Echt bizar. Het spijt me dat ik het zeg, maar zelfs in de 'goede' tijd was dit een onverantwoord bedrag om te lenen. Maar ja, het kon.... en dus deden mensen het.
Alle reacties Link kopieren
Dat verbaasde mij ook inderdaad, want het werd ook nog extra benadrukt dat de hypotheken alleen op haar naam stonden. Als ik dit zo zie snap ik ook dat de regels strenger zijn geworden.



En was het in een eerder seizoen niet zo dat er ook nog 'kluskosten' bijkwamen? Niet dat dat dan een realistisch bedrag was maar er werd wel gezegd dat het klussen bedrag X kostte. Dat heb ik nu ook helemaal niet gezien.
Ann3, je hebt gelijk idd!

Altijd een paar duizend euro.

Echt een schijntje als je ziet wat ze ervoor terug kregen, maar het werd wel meegenomen in de berekening idd.



Misschien is het programma inmiddels zo over de top gesponsord dat niet alleen de keuken en badkamer gratis zijn, maar ook de bouwmaterialen, vloer, verf etc?
Alle reacties Link kopieren
Vorige week dat geval met de lerares met bijna 6 ton aan hypotheken.



Deze week een koppel dat overduidelijk jarenlang de hypotheek van het oude huis is blijven verhogen en boven hun stand heeft geleefd. En dan als klapstuk een 'deze generatie kan nog zuinig doen'

Hebben vast zelf al hun kenissen opgestookt om naar het programma te gaan emailen om geholpen te worden, en dan doen alsof ze verrast zijn.



Zoals hierboven al aangegeven: als je een beetje tussen de regels doorleest is dit programma vooral een les over waarom de hypotheek-regels echt aangescherpt moesten worden. Heel af en toe komt er een tamelijk zielig geval langs (met name een aantal dode ouders en jongeren die te overrompelt waren om de erfenis te weigeren), maar de meesten zijn gewoon heel erg dom geweest. Hebben misschien ergens ooit een tragedie meegemaakt (de cipier die een klap op zijn kop kreeg), maar dat is niet de reden dat ze in de problemen zijn gekomen.



Sorry Martijn, ik vind je echt een leuke presentator die op grappige manier de 4th wall doorbreekt, maar dit programma haalt het bloed onder mijn nagels vandaan als ik bedenk hoeveel eerzame hardwerkende mensen ik ken die vanwege ziekte oid in de problemen zijn gekomen en NIET vanwege hun eigen domheid en hebzucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven