Entertainment alle pijlers

WNL op hoge hakken

17-10-2016 16:03 33 berichten
Sinds kort zie ik op werkdagen een stukje van het programma WNL vandaag. Dat is van 7 tot 9 's ochtends. Het valt me op dat de presentatrices zonder uitzondering in elke aflevering hele hoge hakken aanhebben. Ik verbaas me daar enorm over, ze doen voorkomen alsof het de norm is dat vrouwen op van die hakken rondlopen. Omdat ze anders niet representatief zijn ofzo? Zelfs een vrouwelijke gast vorige week had hetzelfde formaat hakken aan. Dus op wat lagere of, godbetert, platte schoenen kom je daar de studio niet in denk ik dan.

Ok, ik geef toe dat ik zelf geen assepoestervoetjes heb dus ik ben misschien lichtelijk bevooroordeeld. Maar kom op zeg, 7:00

's ochtends... Ik vind het nogal stigmatiserend, wat vinden jullie?
Da's niet nieuw toch? Tenzij je echt een klusprogramma oid hebt, lopen de presentatrices doorgaans op hakken. Kan me daar niet echt druk om maken, 't zijn niet mijn arme voetjes...



(Overigens, oprecht geïnteresseerd: wat heeft het tijdstip met het hele verhaal te maken? Krijg er dan zo'n beeld bij alsof ze in hun badjas op tv mogen verschijnen, want: ochtend. )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet boeien wat ze dragen eigenlijk.

Volgens mij dragen de meeste dames op tv zulke hakken. Kijk maar bij koffietijd of de weervrouwen op rtl4.
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeven er waarschijnlijk ook niet erg ver op te lopen.
Stigmatiserend

Het zijn schoenen, mijn hemel. Dit schaal ik wel onder extremistisch feminisme hoor.
Annechien Steenhuizen van het NTR journaal kan er ook wat van hoor.



Ik vind trouwens die duo-presentatie van WNL zó onecht.

Tis net of je naar een toneelstukje kijkt. De dames praten zo spontaan met elkaar....

"En jij had nog een verhaal over een zusenzo?"
Alle reacties Link kopieren
Zolang ik ze niet aan moet, maakt het mij niet uit.



En waarschijnlijk dragen ze ze alleen tijdens de opnamens en gaan ze daarna weer lekker uit.
quote:the-dowager schreef op 17 oktober 2016 @ 16:08:

Da's niet nieuw toch? Tenzij je echt een klusprogramma oid hebt, lopen de presentatrices doorgaans op hakken. Kan me daar niet echt druk om maken, 't zijn niet mijn arme voetjes...



(Overigens, oprecht geïnteresseerd: wat heeft het tijdstip met het hele verhaal te maken? Krijg er dan zo'n beeld bij alsof ze in hun badjas op tv mogen verschijnen, want: ochtend. )



Het valt me om een of andere reden in dit programma het meest op. En ook dat ze, als ze staand presenteren, altijd in een bepaalde houding staan, met een heup naar links of rechts gedraaid.



En ja, wat heeft het tijdstip ermee te maken... Ik krijg echt het gevoel alsof ze door het scherm heen mij (inderdaad in badjas) op de bank zien zitten en dan denken: moet je haar daar zien, iedere normale vrouw loop al in de puntjes verzorgd en op hakken rond om deze tijd hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik trek ook elke ochtend om 7.15 uur hoge hakken aan. Voor mij is dat de norm. Wat die norm voor een ander is moet ze zelf weten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 oktober 2016 @ 16:17:

Ik trek ook elke ochtend om 7.15 uur hoge hakken aan. Voor mij is dat de norm. Wat die norm voor een ander is moet ze zelf weten.Voor mij is de norm schoenen die lekker lopen en waarbij het niet erg is als er bijvoorbeeld vlekken opkomen. Ik ga echt niet op mijn hakken het hele gebouw vijf keer door en dan ook nog van de kelder naar de vijfde verdieping en terug met de trap
quote:Dragisa schreef op 17 oktober 2016 @ 16:12:

Stigmatiserend

Het zijn schoenen, mijn hemel. Dit schaal ik wel onder extremistisch feminisme hoor.Kan. Als het extreem is dat ik me echt niet kan voorstellen dat er ook maar 1 vrouw bestaat die dit soort schoenen comfortabel vindt. Maar nogmaals, ik zou ze niet eens aan kunnen al zou ik het willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 17 oktober 2016 @ 16:12:

Stigmatiserend

Het zijn schoenen, mijn hemel. Dit schaal ik wel onder extremistisch feminisme hoor.Nouja, wat is de laatste keer dat je een presentatrice op gympjes hebt gezien?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Het was mij ook opgevallen. Het zijn echt van die zit-schoenen, waar je jezelf een keer mee marteld als je naar een (non-dans) feestje gaat maar never nooit niet op maandagmorgen op weg naar je werk. (Alhoewel, ik had zo'n collega met een complex over haar lengte die alle dagen van die dingen aan had)

Die palen zitten ook nog eens aan voeten van presentatrices waarvan ik het vermoeden heb dat ze in reallife nooit zulk schoeisel zouden dragen en er ook niet op kunnen lopen. Sowieso denk ik dat zodra de camera's klaar zijn met draaien die schoenen enthousiast worden uitgeschopt.

Stigmatiserend? Tsja, ik denk dat dat niet het goede woord is. Het is in ieder geval seksistisch maar dat is logisch voor hoge hakken.

Van mij hoeft het in ieder geval niet zo, maar dat is vooral omdat het zo kunstmatig overkomt.
Ik kijk eigenlijk nooit meer tv, maar zapte gisteren langs het weer op RTL4, daar was een weervrouw met megahoge hakken. Het viel me toen op. Grappig dat ik nu dit topic zie.
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 17 oktober 2016 @ 16:16:

[...]



En ja, wat heeft het tijdstip ermee te maken... Ik krijg echt het gevoel alsof ze door het scherm heen mij (inderdaad in badjas) op de bank zien zitten en dan denken: moet je haar daar zien, iedere normale vrouw loop al in de puntjes verzorgd en op hakken rond om deze tijd hoor!

Serieus??

Ik denk eerder dat ze denken " zat ik nog maar in badjas voor de tv ipv op deze ongemakkelijke schoenen te staan"
Ik weet niet van welke omroep, maar er is een weervrouw die al heel lang en dun is om mee te beginnen. En die heeft dan ook nog van die stelten aan. Echt geen gezicht vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij er veel te veel op gefocust bent over hoe andere mensen eruit zien.

Het is tv he. Showbizz.
quote:dolfje schreef op 17 oktober 2016 @ 16:28:

[...]



Serieus??

Ik denk eerder dat ze denken " zat ik nog maar in badjas voor de tv ipv op deze ongemakkelijke schoenen te staan"haha! ok, zijzelf denken dat misschien. Maar degenen die bepalen dat zij die hakken aan moeten vinden blijkbaar wat anders.
quote:Monatala schreef op 17 oktober 2016 @ 16:22:

[...]





Nouja, wat is de laatste keer dat je een presentatrice op gympjes hebt gezien?





De eerste die in me inkomen zijn Floortje Dessing, nicolette van dam en sophie hilbrand

Helpt ook niet dat ik er werkelijk nooit een nanoseconde bij stil heb gestaan dat mensen hoge hakken stigmatiserend kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
oh jee... nu krijg ik direct een complex... want ja.. ik ben zo`n vrouw die heeeeel vaak op van die enorme palen loopt en idd om 07.15 gepiekt en gesteven in de auto stapt om naar mijn werk te rijden.

Overigens vind ik niet dat als je iets anders aanhebt je niet representatief kan zijn. Maar ik vind het mooier dan een paar gympies onder mijn skinny jeans .
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:dolfje schreef op 17 oktober 2016 @ 16:30:

Ik denk dat jij er veel te veel op gefocust bent over hoe andere mensen eruit zien.

Het is tv he. Showbizz.Tja, juist die Showbizz kan ik niet goed tegen. Heeft niks te maken met het echte leven. De oplossing zal wel weer zijn gewoon niet meer naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat nou uit... Ik kan me meer storen aan al die BNN-mutsen op hun sneakers, god wat is dat lelijk en asociaal. Hakken zijn tenminste nog mooi.
Alle reacties Link kopieren
ik erger me dan weer aan die mensen op tv die of geen engels kunnen spreken ( maar dit wel vol overgave doen). Of die mannen die een shirt aan hebben met een v hals tot op hun navel ongeveer.

Dan denk ik; doe toch eens normaal! zo loopt niemand zichzelf respecterend rond!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 17 oktober 2016 @ 16:35:

oh jee... nu krijg ik direct een complex... want ja.. ik ben zo`n vrouw die heeeeel vaak op van die enorme palen loopt en idd om 07.15 gepiekt en gesteven in de auto stapt om naar mijn werk te rijden.

Overigens vind ik niet dat als je iets anders aanhebt je niet representatief kan zijn. Maar ik vind het mooier dan een paar gympies onder mijn skinny jeans .



gympies zijn nu wel in de mode

Maar ok, ieder zijn ding. Ik vind het knap dat je erop kunt lopen. (en autorijden!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 17 oktober 2016 @ 16:19:

[...]



Voor mij is de norm schoenen die lekker lopen en waarbij het niet erg is als er bijvoorbeeld vlekken opkomen. Ik ga echt niet op mijn hakken het hele gebouw vijf keer door en dan ook nog van de kelder naar de vijfde verdieping en terug met de trap Philae dat bedoel ik ook: hakken zijn mijn norm in mijn baan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven